Ik ga mijn paard nu (nieuwe) borstels geven (oude heeft ze eigelijk vorige zomer gesloopt, dit jaar nog geen jeuk godzijdank...), dat ze toch IETS kan doen als ze jeuk heeft.
Een borstel beperkt ook nog eens de schade!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
EquiPhoto schreef:Ja, het is best wel erg. Alsof je de vacht met een dun laagje vaseline hebt ingesmeerd. Vooral de manen zijn erg, smeer daar verder nooit wat op. Was het geregeld met shampoo, gebruik nu teershampoo maar heb het idee dat het daar erger van wordt.
pony33 schreef:RSIH vanaf maandag bij Ooteman te bestellen voor 80 euro zag ik.![]()
Net paard weer in de derfen gezet, paar plekjes in de manen en bij de schoft, oren vielen mee en achter de oren een wat groter plekje.
Dit alles onder stevige vliegendeken van de welkoop, maar heb paard nu toch maar even opgemeten voor de RSIH.![]()
Nog best lastig, ruglengte is 125-140 cm (van krap naar zeer ruim gemeten) en van middenborst tot hoeheetdat zitbeenknobbel is 200-205 cm en dan aan de onderkant is dan weer 180-190 cm. En dan nog verschillende maattabellen die elk weer wat anders aanhouden....![]()
tamary schreef:Biies schreef:Mijn haflinger heeft nog steeds geen jeuk,
alleen nu heeft mijn shetlander dus hele erge jeuk en het lijkt op eczeeem, DA heeft vandaag bloed afgenomen dus ben echtbenieuwd naar de uitslag,
Anders heb ik 2 eczemers dat wil ik echt niet !!! ik heb die shetlander pas een jaar en vorig jaar in augustus had hij nog geen jeuk, die jeuk kwam pas in de winter met zijn dikke vacht, dus ik dacht eerst dat het daardoor kwam,,,,, dus ik hoop dat het iets anders is
ik geef hem al subli ponybrok een handje, zeewier knoflook en lijnzaadolie en ik smeer derfen.
Dikke vacht kan verstikken (ook door teveel huidvet) en daardoor jeuken, huidparasieten als mijt en luis voelen zich goed thuis in die dikke, warme vacht en het verharen zelf kan ook voor jeuk zorgen. Zeker bij een pony met veel vacht die in de winter gaat schuren is de vacht zelf of een parasiet waarschijnlijker dan iets wat onder de noemer seme valt.