M_Jacky schreef:Zo even een update van mijn kant. Nog even kort mijn verhaal want die staat alweer een paar pagina's terug. Ik heb een merrie die ernstig luchtzuigt/kribbijt en ook de laatste weken flink afvalt. Onbeperkt hooi, 24/7 buiten met grote schuilstal en open stallen, muesli met luzerne en liksteen tot haar beschikking. Gedraagt zich normaal, eet goed, is opgewekt bij het wandelen in het bos. Wel heeft ze een rare tic ontwikkeld sinds ze hier staat (2 maanden geleden verhuisd) ze loopt continue de zelfde rondjes in de paddock met als gevolg allemaal paadjes in het zand gelopen.
Door het afvallen en krib bijten verdacht ik haar van maagzweren en een kuur van 2 weken GastroGard meegekregen in overleg met de dierenarts.
Ik weet dat 2 weken niet genoeg is, maar ik wilde eerst even kijken of het wel baat heeft.
Nu dan, de 2 weken zijn bijna om en ik ben de laatste spuiten aan het afbouwen. En helaas, de situatie is niet verbeterd en niet verslechterd.
Kan ik er nu van uit gaan dat het probleem niet bij evt. maagzweren ligt? Moet ik toch verder gaan met meer omeprazol?
Ik wordt er echt een beetje moedeloos van. Ik probeer mijn paard alles te geven en alles te bedenken wat er in mij opkomt wat de oorzaak zou kunnen zijn. Ze heeft ook nog wormen gehad tussendoor, fikse wormenspuit erin en alles is nu weg gelukkig. Maar dat ze mager blijft zit mij niet lekker.
Dit is precies de reden waarom ik altijd eerst een scopie zou laten doen.. nu heb je al een berg geld uitgegeven aan GG, en ben je eigenlijk nog geen stap verder...
Sorry, klinkt misschien een beetje hard...
Bij mij paard sloeg de GG, volle dosis, wel binnen ruim een week aan...
Staat jou paard nu op een volle dosis GG 2 weken lang?