Moeilijk verhaal, het legt erg veel verantwoordelijkheid bij de eigenaar, die zijn paard heel goed moet blijven observeren.
Niet dat ik dat niet wil hoor, begrijp me goed, maar de twijfel slaat gemakkelijk toe en om dan niet naar een hogere dosering te grijpen is moeilijk. Vooral als hoefbevangenheid op de loer ligt en je alle andere dingen zoals suiker en zetmeel al hebt geschrapt en de juiste supplementen verstrekt. Goed dat je nog een keer de keerzijde van Pergolide benoemt.
Mijn merrie doet het nu goed op 1 mg. (gedurende 6 weken)
Ze is levendiger, zit mooier in haar vacht.
Ze blijft nog wel wat kaal in haar bovenlijn, de "grasbuik" is wel verminderd.
Het grootste probleem: gevoelige voeten is nog niet opgelost. Ik voel/ denk/vermoed/wil heel graag (

Heb jij ervaring /ideeën over een herstel van de eiwitstofwisseling?
Haar spieren zijn ondanks zeer regelmatige training (buitenritten met gymoefeningen) en voortdurende beweging (24/7 weidegang in de groep) echt wel afgenomen.Verder vertelde een chiropractor me dat ook banden en pezen verslappen.
Zou de Pergolide (mits juist gedoseerd) dit proces ook tegen kunnen houden of zelfs weer doen herstellen?
Ik meen nl. ook veranderingen aan haar wervelkolom te zien (karperrug- achtige kromming bij de lendenen).
(Ik denk dat ik maar een hele zwarte zonnebril moet opzetten als ik bij haar ben