[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Armanda

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:23

Ik ben blij dat toen ik er één kocht die jongen alleen blauw had Haha! . Maar het is idd een sleezy. Volgens mij is dat alleen de benaming voor een gehele deken en de slicker is de hals die ik heb.. (als ik het goed begrepen heb.)

@ Mickyl -> bedankt voor de site, ik kon ze maar niet vinden in Nederland. En ze zijn zo wie zo wel handig met die bonte viespeuken van mij, Vork

@ikenindi-> Zover ik weet gebruiken ze ze ook alleen om ze schoon en netjes te houden. Niet als modeobject Vork

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 08:33

goed dat je dit topic gevonden hebt Armanda. Ik had al verteld waar jij mee bezig was. Hoop dat de pony nu niet meer gaat schuren. Dat zou een goedkope en makkelijke oplossing betekenen. Ja

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 13:44

Over azijn nog even: Ik smeer het op de plekken waar hij jeuk heeft, als hij dat heeft, dat zijn hals en staart.
Hij stopt dan vaak met proberen te schuren. Dus het helpt idd dan wel.
Echt het probleem oplossen doet het niet, maar het 'blust' als het ware de jeuk even volgens mij.

Ik gebruik azijn ook als wasmiddel als de deken in de wasmachine gaat. Dan ruikt de deken naar azijn, en wat in de deken blijft 'hangen' helpt misschien ook nog weer tegen de jeuk.
Leuk weetje: vroeger gebruikten ze azijn als wasverachter.... Knipoog

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 16:36

oke, nou ik heb vandaag even geobserveerd, maar indi heeft helemaal geen jeuk nog. het ergste verharen is nu over. al heeft ze nog wel een hoop lange haren onder haar buik die niet loslaten:s

ik heb haar even zonder deken laten lopen. hij gaat er vanmiddag weer op. maar dan heeft ze even de gelegenheid zichzelf te krabben(happen) en even te rollen. schuren deed ze helemaal niet, en met poetsen merkte ik ook niets van jeuk.

Marei

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:34

Lang geleden dat ik hier was Bloos maar mijn mini ,Roza,had ik dus laten testen en de resultaten waren negetief.
Omdat ze toch zo vaak die staart stond te schuren tegen alles wat er voorhanden was,doe ik nu iedere week een keertje haar staartwortel en het gebied er omheen wassen met betadine shampoo.Ze heeft nu haast geen jeuk meer!dus voor mij én Roza is de oplossing gevonden.
Gelukkig makkelijk en goedkoop Afgod

ankem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 17:50

Ik zoek een vliegenmiddel dat je op het hoofd van het paard kunt smeren. De meesten zijn sprays. Nu kan ik dan wel wat op mijn handen spuiten, maar het spul is vaak zo dun, dat het er direct weer afdruipt. Haar lijf spuit ik voor het rijden in met veerust (de enige, maar gelijk ook de meest chemische, die afdoende werkt), maar dat wil ik niet op het hoofd doen.

Rijlaarsdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:47

zedan heeft ook doekjes met vliegen spul geloof ik.
had het verleden jaar gebruikt vond het goed werken.
gr

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 18:57

en azijn of wat voor ander middel dan ook kun je anders ook zelf op een doekje of spons doen/spuiten Knipoog

Jennyxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 19:36

Mickyl schreef:
@ _KELLY: Ik heb de Bucas deken van het plaatje. Ik ben er heel tevreden over.

Blijft die hoofdkap wel zitten? Ik bedoel die twee gaten voor de oren. Blijven die netjes op hun plaats?

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:05

Mijn eczeemdeken is in de bestelling, en hij is blauw!!! Hadden geen andere kleur... vond Den wel vaker een smurf maar dit wordt zn nieuwe bijnaam voor de zomer Haha! .En moet van mn homeopathe wéééér een Drainage Kuur en Probiotica Kuur doen omdat hij aan de antibiotica heeft gezeten en enting gehad. Dit wordt weer droog brood deze maand Knipoog poepoe....

Ammy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 20:46

Hou je wel een paar boterhammen over? Clown Die moet je gebruiken om die druppels op te doen Knipoog

Mickyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-07 23:47

Jennyxx schreef:
Mickyl schreef:

Blijft die hoofdkap wel zitten? Ik bedoel die twee gaten voor de oren. Blijven die netjes op hun plaats?

Die jij bedoelt is de Rambo. Ik heb de Bucas , dat is die lichtblauwe en die heegft een soort elastiekje over het voorhoofd. Dat blijft wel goed zitten.

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-04-07 15:03

Franka_Vosje schreef:
Hou je wel een paar boterhammen over? Clown Die moet je gebruiken om die druppels op te doen Knipoog

hahaha!!! nog minder droog brood voor mij Knipoog

Bianca6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:23

pas op met brood proppen in de slokdarm.. beter paar lepels slobber in een emmertje.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 09:54

Dendie schreef:
Franka_Vosje schreef:

hahaha!!! nog minder droog brood voor mij Knipoog

je kan ook op een stukje brood de druppels doen. hoeft niet op een heel broodje:P

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:48

Mickyl schreef:
Die jij bedoelt is de Rambo. Ik heb de Bucas , dat is die lichtblauwe en die heegft een soort elastiekje over het voorhoofd. Dat blijft wel goed zitten.

zelfs zonder elastiekje blijft hij goed zitten Ja het elastiekje vond ik maar nutteloos, hing meestal meer in de weg en ik heb het er uiteindelijk maar afgeknipt.

Javayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 12:49

Jennyxx schreef:
Mickyl schreef:

Als je de losse kap bedoelt bij de bucas deken, die wil ik er zelf bij gaan kopen. Ik begreep van een stalgenootje dat die heel goed blijft zitten, maar wel pas sinds dat ze de oren van het ding eraf geknipt heeft. daarvoor kon ze hem regelmatig in de wei gaan zoeken.

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 16:51

Mijn pony drinkt altijd na haar broodje met druppels... speolt dus goed weg...

shavanah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:15

Mijn pony is dus ook begonnen weer,het is de eerste zomer dat ik het mee ga maken,want heb Dandy sinds september vorige jaar,toen was zijn staart tot bloedens toe kapot echt heel zielig en nu is hij weer al heel mooi,maar goed vorige week kwam ik op stal en ja hoor schuren ,wat heb ik gedaan ,ik heb een zakje zeezout gekocht gewoon bij de supermarkt en daar spoel ik om de dag zijn staart en manen mee ,en moet zeggen hij schuurt nu niet,ook hou ik hem binnen na 16.00 uur en na 10.00 pas naar buiten en niet te veel gras,en heb de paganony deken bestelt denk hem morgen binnen te krijgen....

fuego3

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-07 23:18

ik heb mijn schatje vorig jaar 4 keer in de teer shampoo gezet enhem gekortwiekt jammer maar toen was het weg , en daar deden we het voor groeten fuego

Dendie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 10:11

atreyuevita schreef:
pas op met brood proppen in de slokdarm.. beter paar lepels slobber in een emmertje.
Probeer het ook op zo'n klein mogelijk stukje brood, hou ook niet van brood voeren ivm verstoppingen. De boterhammen zijn altijd vrij zompig na zo'n 90 druppels van vanalles erop. En de druppels mogen ook niet met elkaar in aanraking komen, dus slobber is geen optie Lachen Verder eet Den de boterhammen al moeizaam, hij lust de druppels eigenlijk alleen op Bruin Brabants Breughelbrood van de AH. Hij is nog kieskeurig ook... Rolleyes

Dowski

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 11:40

mijn paard is ook weer aan het schuren geslagen, over zijn hele manenkam kleine wondjes, ook achter zijn oren dus een hoofdstel zal hij nu niet prettig vinden.

de pony schuurt alleen, die haalt zich niet open, hij lijkt op een wandelende borstel, maar hij houdt zichzelf tenminste heel

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 12:23

die van mij schuurt nog niet. staat nu al een paar dagen zonder deken helaas. ik kan hem er zelf niet op krijgen, en iemand anders zou dat doen, maar heeft hij blijkbaar nog niet gedaan. ze staat nu al vanaf zondag zonder...
ze heeft nog niet geschuurt ofzo, maar ik zag wel dat ze bultjes kreeg. op haar schouder. aan 1 kant maar... zou dat er mee te maken hebben? zijn harde bultjes. ze heeft er geen pijn aan. ik kan er gewoon aan zitten zonder dat ze een kick geeft... ik denk zelf dat het iets anders is. maar wat?

letsgoko

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:37

Ikenindi, kan schimmel zijn.

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-07 13:50

maar zijn maar 3 bultjes, en maar op 1 plek...