Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
melissa_b schreef:Ik ben aan het zoeken naar iemand die bach bloesem remedie kan doen. Maar dat vind ik behoorlijk lastig want tja in hoevere kan je iemand met een website vertrouwen dat diegene je paard echt wel het goede zooitje geeft!? Dus als er iemand een goede kent
Tieme schreef:Ik heb deze een paar jaar geleden bij mijn luchtzuiger gehad. http://www.silverlinde.com Dit is een hele bekende. doet ook andere dingen als bachbloesem.
volgens mij hebben ze bij mijn paard aromatherapie gedaan. Het komt allemaal een beetje zweverig over maar zolang het bij mijn beesten werkt, geloof ik erin
skippy1 schreef:Miss Montana: de leeftijd waarop paarden vaak met luchtzuigen beginnen is gemiddeld 5 maanden......juist ja...de speenleeftijd! De combi tussen het missen van de 'zuigrelfex', het ineens meer krijgen van krachtvoer (maagjes kunnen dat niet goed aan) en vaak op een stressvolle wijze scheiden van de moeder is dan een oorzaak...
Anya schreef:Of je laat haar lekker ergens luchtzuigen.
Bedenk je dat ze drachtig is. Dat haar maag behoorlijk in de verdrukking zit. Dat ze dus last van haar maag heeft waarschijnlijk en probeert die te ontlasten. Geef haar de merriebrok in kleine beetjes verdeeld over de dag (liever 6 x dan 3x) en laat haar rustig zuigen.
Voor het veulen kan het geen kwaad. Ook niet als het er is. Mijn veulens hebben nooit het luchtzuigen van hun moeder overgenomen en de jongste van die groep 'veulens' is inmiddels 6 jaar oud.