[INFO] Headshaking Syndrome discussietopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Inoterry

Re: Headshaking Syndrome Centraal discussietopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:47

Ik hoop voor jullie dat het geen maïs is.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 22:49

nee liever ook niet want als dat er af gaat kun je ook niet fijn rijden op het land met al die stoppels.
als de aardappels er uit zijn hebben we straks in de winter 2 hectare om lekker op te crossen,die grond rijden ze dan mooi plat Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:06

Dat is inderdaad ook wel lekker, een veld om te crossen. Ik heb zoiets in de buurt nog niet kunnen vinden. Maar eerst maar eens zorgen dat hij weer goed gaat lopen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:14

ja dat is dan belangrijker

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-08 23:29

Het komt wel goed hoor. En anders gaat hij een carriere tegemoet als zeer knuffelbare grasmaaier Haha! .

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 08:55

Balen Ellepel dat Ap weer schudt! Je toch zeggen dat het nu weer de periode is dat het over moet gaan?!

Beterschap voor Ino Ach gut

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 09:05

even aankijken hoe het gaat,misschien valt het wel mee hoor.
hij deed het de afgelopen jaren altijd nog zo tegen de herfstvakantie.
nu dus dan iets eerder,maar zal misschien gewoon komen doordat we toch wat ander weer hebben dan normaal.?

zze zijn bij ons wel heel erg de aardappels aan het sptuiten,die gaan er binnenkort uit,misschien dat het daarmee te maken kan hebben,ik heb geen flauw idee

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 07:55

nou hij schud nog steeds een beetje hoor!
niet veel,maar kan wel merken dat hij last heeft.
hij staat nu snachts weer op stal en het hoesten is ook meteen begonnen...heel erg jammer maar ja t is niet anders.

hoe is het met de rest van de paarden?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 08:42

Behalve zijn overgewicht gaat alles hier eigenlijk nog steeds prima Haha!

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:27

ellepel schreef:
nou hij schud nog steeds een beetje hoor!
niet veel,maar kan wel merken dat hij last heeft.
hij staat nu snachts weer op stal en het hoesten is ook meteen begonnen...heel erg jammer maar ja t is niet anders.

hoe is het met de rest van de paarden?

Dat hoesten is een ramp met onze paarden.

Gelukkig is Doek eindelijk beter van zijn longen. Zal ook met de verandering van het weer te maken hebben. Schudden doet hij als de zon schijnt maar gelukkig in de binnenbak nog geen last van.

chantal001

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 09:28

singasong schreef:
Behalve zijn overgewicht gaat alles hier eigenlijk nog steeds prima Haha!

Heeft die van mij ook nog een beetje last van Haha!

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:06

Ik heb gisteren heel even met Ino gereden om te voelen hoe hij nu loopt, en hij heeft niet geschud Haha! .
Hij liep helaas nog niet helamaal goed maar ik moet hem nu van de DA nog 1 week geven om aan zijn nieuwe beslag te wennen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:15

wat voor beslag heb je er nu onder dan?

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:19

Balkijzers met 1 lip. Een half jaar geleden liep hij nog met balkijzers met 2 lippen en het laatste half jaar heeft hij zonder balkjes gestaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 18:27

balkijzer,moest even denken hoor,maar heb geloof ik wel eens gezien dat paarden dat onder hadden.
wel fijn dat het nu al een stuk beter gaat he.

ap heeft afgelopen nacht buiten geslapen en vandaag geen enkele hoest gehoord.
vind dat toch wel frappant hoor,hij is volgens mij hartstikke allergisch ofzo.

maar goed,hij heeft een nieuwe staldeur,een die boven open kan en ik zag een pak voordroogkuil staan
dus mocht het vies worden dat hij toch naar binnen moet dan kan zijn staldeur open en mag hij kuil eten en dan hoop ik dat het dan beter gaat.

heb wel schudloos gereden vandaag Haha!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:29

mijn paard reageert heel erg op die mugjes die tegen hem aan vliegen op de neus gaat ook hoogdschudden en briesen hebben dit meerdere paarden?/ en is hier iets voor te krijgen denk dat hij er allergisch voor is:

JoCo

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:44

Emaartje schreef:
mijn paard reageert heel erg op die mugjes die tegen hem aan vliegen op de neus gaat ook hoogdschudden en briesen hebben dit meerdere paarden?/ en is hier iets voor te krijgen denk dat hij er allergisch voor is:

Ja hoor de mijne Haha! ! Die draagt nu tijdens het rijden een neusnetje en nergens geen last meer van!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-08 21:50

JoCo schreef:
Emaartje schreef:

Ja hoor de mijne Haha! ! Die draagt nu tijdens het rijden een neusnetje en nergens geen last meer van!

heb wel een neusnetje..maar had hem er laatst afgehaald omdat het kouder was,morgen er maar weer aan doen,maar het helpt wel wat maar niet echt weg bij de mijne.heb ook een masker met neusnetje Haha!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-08 16:33

Ja hoor de mijne Haha! ! Die draagt nu tijdens het rijden een neusnetje en nergens geen last meer van![/quote]

heb wel een neusnetje..maar had hem er laatst afgehaald omdat het kouder was,morgen er maar weer aan doen,maar het helpt wel wat maar niet echt weg bij de mijne.heb ook een masker met neusnetje Haha![/quote]

heb vanmiddag gereden met het neusnetje en het ging prima geen geschudt gehad kon lekker buitenrijden Knipoog maar er stond dus ook veel wind dus kan een samenzijn zijn natuurlijk Haha!

stienmasjien

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 11:34

Hey,
Ik heb even een klein vraagje. Haha!
Mijn paard schudt vaak met zijn hoofd in de wei, maar dan meer in de vorm van een cirkeltje, z'n staart staat dan ook omhoog maar dat doet hij wel vaker (half-arabier Tong uitsteken).
Nou, mijn moeder lacht er even mee en zegt dat hij zn voorpluk achter z'n oren wil gooien want daar lijkt het eigenlijk best wel op. Huilen van het lachen
Langs de andere kant doet hij het nooit als we rijden of gaan wandelen.
Ik denk niet dat dit echt een headshaker is, maar weet iemand wat het wel is en of ik er al dan niet iets aan moet doen? Lachen
Oja, ik heb hem nog maar 2 weken, dus ik weet niet of hij het vroeger ook al deed...
En volgens mij heeft hij er ook niet echt last van, want het is echt enkel en alleen in de wei.
Volgens mij wil hij misschien indruk maken op de andere paarden in de omgeving, want hij showt zichzelf wel vaker. Huilen van het lachen
Alvast bedankt Lachen

Marijn80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 12:26

Hoi Allemaal,

Wil jullie toch even het verhaal van mijn shaker vertellen. ( ook uit eerdere berichten) Na een prednison kuur wilde de dierenarts mij doorverwijzen naar de Lingehoeve voor een CT scan. Na veel overleg heb ik besloten toch eerst contact te zoeken met holistische dierenarts, die besloot dat het pollenallergie was. Na veel homeopatische druppels en reiningingskuren reageerde hij nog steeds niet. Ik heb toen een second opinion gevraagd aan een andere dierenarts en die dacht toch meer aan een lichte zenuwafwijking. Na 2 injecties Rakelin ( seretonine remmer) is hij volledig schudvrij en kan ik weer heerlijk in het bos rijden! LachenWellicht een aanrader voor andere mensen met shakers die er ook niet uitkomen.... In totaal heeft hij dus ruim vier maanden last gehad van shaken :-(

heel veel succes allemaal hier, want het is echt een drama voor jezelf en voor je paard!

ps@stienmasjien klinkt niet als een shaker, maar als een shower Lachen

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 13:39

Marijn80@
Hoe lang blijf het werken?

Marijn80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:16

@jirina 10 a 15 dagen per injectie op dit moment, zo'n 2 injecties per maand dus, injecteer nu gewoon zelf. We gaan wel proberen om iedere keer de termijn te verlengen, proefsgewijs.

jirina

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 14:24

Oh, dank je.
Weet je misschien of er bijwerkingen zijn? Behalve dat het paard rustiger wordt?
En hoe veel zijn de kosten?
Bij welke type headshaking kun je dit gebruiken? Ik neem aan dat het niet bij alle type's gaat werken?
In ieder geval heel interessante info.

Marijn80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-08 17:57

Kosten volgens mij dierenarts zo'n 15 euro per injectie, maar ik heb nog geen rekening gezien :-s als ik het zeker weet laat ik het even weten. De bijsluiter kan je ook vinden als je googlet op rakelin, mijn fries had nergens last van behalve de eerste paar dagen beetje diarree. Hij is ook niet suf, of niet voorwaarts, volgens de DA vermindert het aantal actieve prikkels waardoor hij niet overgeprikkeld raakt. Het is dus met name bij paarden waarbij ze vermoeden dat het zenuwgerelateerd is. Helaas zijn er veel verschillende soorten shakers. Wellicht zou je het kunnen proberen na uitsluiten pollen, zonlicht, gebit & rug??? Het was bij mijn paard ook duidelijk dat hij een soort van karakterverandering had ondergaan van heel rustig naar druk, opgefokt, niet stil kunnen staan continue shaken ( behalve in de stal)

Hoop dat je er wat aan hebt!