Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
dookia schreef:net uitslag mestonderzoek gekregen van in Merelbeke. Niets maar dan ook niets in te vinden. Nu ik heb hem dinsdagavond toen we terugkwamen van merelbeke wel nog eens ontwormd met equestpramox
Maris schreef:224 is wel meer dan iets verhoogd, zeker buiten de seasonal rise om. 29 of eigenlijk 20 is de hoogste waarde die "goed" is. Maar er zijn ook paarden die in de 1000 pg/mol hebben.
Maris schreef:26 september was midden in de seasonal rise. Dus dan is de waarde altijd wel wat hoger, in nederland gaan ze dan uit van max 47. Maar in dat onderzoek van die kudde met paarden zaten heel veel van die paarden boven deze waarde in sept.
had ze veel kenmerken van cushing toen ?
Niet fijn , dat je haar weer minder vindt worden !
geerke schreef:dookia schreef:net uitslag mestonderzoek gekregen van in Merelbeke. Niets maar dan ook niets in te vinden. Nu ik heb hem dinsdagavond toen we terugkwamen van merelbeke wel nog eens ontwormd met equestpramox
tja,dat maakt dus het mestonderzoek zo onbetrouwbaar als wat.Als ze wel duidelijke verdikkingen hebben gevonden in de dunne darm.Daar zitten de ingekapselde.
Goed dat je hem hebt ontwormd....Ik heb een hele ouderwetse da,bij koliek of diarree gaat er eerst een wormspuit in.Daarna gaat hij verder kijken.Vaak is het euvel dan opgelost.![]()
Kan het niet dat hij niet goed reageert op de voordroog?Wat dat betreft ben ik weer voor-oorlogs.
Paarden moeten gewoon hooi eten.
Maris schreef:26 september was midden in de seasonal rise. Dus dan is de waarde altijd wel wat hoger, in nederland gaan ze dan uit van max 47. Maar in dat onderzoek van die kudde met paarden zaten heel veel van die paarden boven deze waarde in sept.
had ze veel kenmerken van cushing toen ?
Niet fijn , dat je haar weer minder vindt worden !
Maris schreef:bijoekimmie, geef je wat tegen de artrose ? en geef je magnesium ivm de vetopeenhopingen ?