Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:28

Zinzi_jewel schreef:
laat al die boze en lakse mensen maar naar hart van nl kijken dan vanavond .
Die manege die zo getroffen is met veel verlammings gevallen

Ja dat is heel erg, absoluut! Maar geen reden om compleet door te slaan in de paniek door het hele land he...
Dat men voorzichtig moet zijn dat is een ding wat zeker is, maar sommige mensen overdrijven de boel wel heel veel.
vervolgens roepen mensen hier met vervoersverbod: niet nodig want door paarden in trailer of vrachtwagen te vervoeren kun je geen besmetting oplopen (nu heb ik het dus over VERVOER en niet over de plek waar je ze dan heen brengt dat is weer een ander onderwerp)

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:28

Pff ik bel maandag de dierenarts voor een enting.. Hoorde dat het in *** heerst en ik ben doodsbenauwd eerlijk gezegt..
Laatst bijgewerkt door ThePast03 op 03-03-12 23:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Plaatsnaam verwijderd.

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:29

silverbrumby schreef:
Zinzi_jewel schreef:
laat al die boze en lakse mensen maar naar hart van nl kijken dan vanavond .
Die manege die zo getroffen is met veel verlammings gevallen

Ja dat is heel erg, absoluut! Maar geen reden om compleet door te slaan in de paniek door het hele land he...
Dat men voorzichtig moet zijn dat is een ding wat zeker is, maar sommige mensen overdrijven de boel wel heel veel.
vervolgens roepen mensen hier met vervoersverbod: niet nodig want door paarden in trailer of vrachtwagen te vervoeren kun je geen besmetting oplopen (nu heb ik het dus over VERVOER en niet over de plek waar je ze dan heen brengt dat is weer een ander onderwerp)

mag ik vragen wat jij overdreven vind?

ChelseaAyLee

Ik heb alles gevolgd, en een vraag. Weet iemand toevallig of er al stallen op en bij de veluwe besmet of verdacht zijn? (Hoef geen plaatsnamen). Niet de bekende stallen dus, maar waar mensen zeker weten dat het is en het stil gehouden wordt. Mag ook via pb.

Liin

Wat ik niet snap is dat veel mensen boos zijn over de afgelaste wedstrijden of gesloten maneges enz. Hartstikke goed juist dat ze dit doen!
Bij ons op stal komen sowieso vrijwel nooit andere paarden, en niemand rijdt wedstrijden dus dat is wel een fijn idee :) Buitenritten blijven wij wel gewoon maken, er zijn verder geen andere mensen in het bos. ik las ook ergens in het nieuws dat je hier ook geen risico mee loopt? zolang je afstand bewaard tussen jou paard en anderen? klopt dit?
Ik doe nu ook de ORUN opleiding, vraag me af of dat doorgaat? lijkt me ook niet toch?
Ik hoop dat ze het verder verspreiden iig tegen kunnen gaan...

Loetie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:30

Indien het wél.aanhoudt en je op 1 april wil verhuizen van stal, kun je je paard natuurlijk ook laten testen... (als je.nieuwe stal dat accepteerd) kwestie van informeren en overleggen...

kiki1976

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:30

Elin_ schreef:
Pff ik bel maandag de dierenarts voor een enting.. Hoorde dat het in *** heerst en ik ben doodsbenauwd eerlijk gezegt..

Nu niet meer ertegen gaan enten hoor!

Sammy_xxs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:31

Heb ff een vraagje, als een paard in t verleden al is rhino heeft gehad, heeft hij dan nu zo'n weerstand er tegen dat hij het niet meer kan krijgen? Of is hij dan juist er erger vatbaar voor?
En ook bij mij in de buurt is rhino al vastgesteld.

Elin_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:32

kiki1976 schreef:
Elin_ schreef:

Wattan???

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:32

volgensmij is hij er vatbaarder voor

MachoPablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:33

Ik moet zeggen bij ons zouden de wedstrijden ook gewoon Door gaan , Maar der is teveel Gezeik geweest omdat ze alleen voor de leden en mensen uit de buurt wilde doen omdat hier veder niks is!
En ik vind wel beetje over dreven wat Iedereen er over heb en er tegen doet enzo,,! want zit niet in de lucht, het is alleen in aanraking met andere paarden,

ThePast03

Moderatoropmerking:
Weer een plaatsnaam verwijderd. Als je van een geval gehoord hebt, wil je dit dan bij de nieuwsredactie melden en niet hier in het topic melden. De nieuwsredactie zal het verifiëren en op het voorpagina nieuws plaatsen. Wees voorzichtig met allerlei plaatsen noemen waar het mogelijk heerst. Vaak is nog niet eens bekend of het echt om Rhino gaat. Meld het vooral wel snel met zoveel mogelijk gegevens bij de nieuwsredactie zodat deze ermee aan de slag kunnen.

Carliijn

Ja haha silver als je paarden vervoert breng je ze meestal ook ergens heen he :') lijkt me hetzelfde onderwerp

Edit; of ga jij met je paarden gewoon een eindje rijden?
Laatst bijgewerkt door Carliijn op 03-03-12 23:36, in het totaal 1 keer bewerkt

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:34

Marga, hoe lang duurt het gemiddeld voor dat iets nagetrokken wordt? En krijgt de 'melder' hier ook bericht over terug of niet?

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:35

Elin_ schreef:
Elin_ schreef:

Wattan???[/quote]
enten tegen de neurologische en abortes vorm heeft geen zin, en je moet ook met heel de stal enten anders heeft het geen zin. en ze weten niet zeker of het zin heeft om te enten.
en ze krijgen ook minder weerstand als je gaat enten op dit moment, en dan heb je weer meer kans dat hij rhino krijgt

tiny_tiger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:36

Klopt 23.00

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:36

moonforever schreef:
Ik moet zeggen bij ons zouden de wedstrijden ook gewoon Door gaan , Maar der is teveel Gezeik geweest omdat ze alleen voor de leden en mensen uit de buurt wilde doen omdat hier veder niks is!
En ik vind wel beetje over dreven wat Iedereen er over heb en er tegen doet enzo,,! want zit niet in de lucht, het is alleen in aanraking met andere paarden,

overdreven?????? het zal je paard maar wezen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:37

MssMaris schreef:
[*user*], hoe lang duurt het gemiddeld voor dat iets nagetrokken wordt? En krijgt de 'melder' hier ook bericht over terug of niet?

Dat is heel moeilijk te zeggen omdat het van meerdere factoren afhankelijk is. Ten eerste moeten we zo'n bedrijf natuurlijk te pakken kunnen krijgen en het kan ook zijn dat de uitslagen van de onderzoeken nog niet afgerond zijn en dan kan het zomaar een aantal dagen duren.
De melders krijgen van mij gelijk een pb terug.

Onassa

ChelseaAyLee schreef:
Ik heb alles gevolgd, en een vraag. Weet iemand toevallig of er al stallen op en bij de veluwe besmet of verdacht zijn? (Hoef geen plaatsnamen). Niet de bekende stallen dus, maar waar mensen zeker weten dat het is en het stil gehouden wordt. Mag ook via pb.

Ik woon aan de rand van de Veluwezoom en ken veel mensen op verschillende stallen maar van niemand verontrustend bericht gehoord dus nee, in deze omgeving gelukkig nog geen meldingen vernomen.

paardjes123

Ik heb 7 jaar terug geent tegen droes toen heerste dat bij mij in de buurt. Mijn paard kreeg een paar weken later als nog flink droes

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:38

hoe vaak moet ik dit nog kopieeren?
als een paard met rhino op jou niest en het snot spettert op jou trui en jij gaan dan naar een ander paard en die raakt dan die snot van dat andere paard aan dan krijgt hij ook rhino

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:39

Marga schreef:
MssMaris schreef:
Marga, hoe lang duurt het gemiddeld voor dat iets nagetrokken wordt? En krijgt de 'melder' hier ook bericht over terug of niet?

Dat is heel moeilijk te zeggen omdat het van meerdere factoren afhankelijk is. Ten eerste moeten we zo'n bedrijf natuurlijk te pakken kunnen krijgen en het kan ook zijn dat de uitslagen van de onderzoeken nog niet afgerond zijn en dan kan het zomaar een aantal dagen duren.
De melders krijgen van mij gelijk een pb terug.

Ah ok, ik heb het gemaild, moet ik het dan ook nog pb'en?

Esteban2011

Re: Rhinovirus

Helaas zijn de mensen bij ons op de manege ook erg verdeeld.
Waarom het risico lopen terwijl het risico kan beperken om niet naar buiten te gaan.
Ik heb zelf een veulen van 10 maanden maar ik ga echt niet meer van het terrein af.
In november heb ik mijn pony van nog geen 4 jaar moeten laten gaan vanwege een ernstige blessure door de verwaarlozing/mishandeling.
Ik moet er echt niet aan denken dat ik mijn veulen ook nog kwijt zal raken.
De jonge paarden zijn er veel vatbaarder voor.

ThePast03

Als je het gemaild hebt zal het ongetwijfeld op de juiste plek terecht komen.

Don_Zhivago

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 23:40

moonforever schreef:

Bij een virus als Rhino is NIKS overdreven.
Je kan niet voorzichtig genoeg zijn.
En tsja, noem het maar gezeik! Het virus verspreid zich tot nu toe behoorlijk snel.
Ik vind dat geen gezeik.
M'n paard is mij heel veel waard en neem alle maatregelen die ik kan nemen!

De DA heeft hier geadviseerd de wedstrijd te cancelen.
Dus ik zou het niet als gezeik zien.