Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
_Zsazsa_ schreef:Ik zie in het lijstje dat er 2 zeer goede producten niet bij staan. Panalog en Flammazine worden gebruikt bij zeer hardnekkige mok. Deze 2 producten gebruiken wij bij de paarden die zeer ernstige mok hebben en waarbij alles al is geprobeerd.
Nadeel van deze producten is dat niet elke Veearts ze wil geven. Waarom weet ik niet, wij krijgen het ook van een belgische veearts. Maar ze helpen echt ontzettend goed.
dianalamboo schreef:Ik heb hydrocortiderm gekregen van de dierenarts en wanneer ze dan mok heeft smeer ik daarmee. Nu heb ik een paar keer gedacht dat het weg was maar was ook snel weer terug dus blijkbaar niet helemaal over. Blijf dus smeren hiermee Kunnen paarden resistent raken aan hydrocortiderm?
trudel schreef:ik wil me ook graag even melden hier...
mijn paard Alegro (kwpn) heeft al vanaf september Mok en kan het maar niet kwijt worden...
hij kreeg het in het land dus ik dacht land is te nat en hij is daarom ook eerder dan de bedoeling was op stal gegaan...
heb al vanalles geprobeerd maar niks helpt echt...
nu is het wel bijna weg in zijn kootholte maar het zit nog wel dik op de zijkanten van zijn benen en aan de voorkant een beetje...
krijg verschillende verhalen te horen wat wel en niet mag en word er nu een beetje gek van...
de ene zegt zinkzalf maar krijg niet echt reactie daarop na mijn idee word niet erger maar ook niet echt beter...
toen uierzalf geprobeerd maar ook niet echt reactie...
daarna heb ik zijn benen iets geschoren met een opzet stukje erop (dus niet helemaal kaal) en ben nu met sudocreme bezig en heb mok tabletten van de epplejeck gehaald om het zo ook vanbinnen te zuiveren...
zou het beter zijn als ik zijn benen echt kaal maak zover dat wil??
en hij heeft echt hele dikke korsten die er met betadine shampoo ook niet af te krijgen zijn...
nu moest een vriendin haar paard watten met biotex water natmaken en eromheen doen en vast zetten met bandages is dit misschien een idee??
heb dit nog niet echt eerder mee gemaakt namelijk en wil het niet nog erger maken!!
word er zo zat van!!
alvast bedankt voor het lezen van dit lange verhaal!!
Fairytail schreef:Ik heb ze er afgeweekt door voor en na t rijden te spoelen en wassen met betadine.
Waarom kun je niet weken? Je zou ook een hoefzak kunnen kopen en het been in de biotex kunnen zetten.