[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:23

ellepel schreef:
Muzefee, wauw, ja kijk dat wil ik ook zulke manen!
Heb je foto van haar met de deken er op?

Hoop dat de foto uploaden zo lukt vanaf mijn telefoon. :)

Overigens heeft ze de deken nu weer af... Maar even het weer aanzien, even zien hoe de jeuk zich houdt...

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 00:24

Oh moest 'm nog aanklikken. 8-)

Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:30

Nou wat vreemd. Hij zit bij haar net zo op de schoft als bij appie.
Maar zijn manen gaan er dus uit
-O-

zuma1

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:34

oke ik denk dat ik hem vandaag af ga doen en regendeken erop lekker ff zonder hals hoop dat die krengen allemaal de plomp in waaien .......ellepel balen he als ze manen verliezen

Sammyoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:39

Jones zijn manen werden ook erg dun van de RSIH. Met de Shires deken blijven ze mooier (maar om ze mooi te houden moet je natuurlijk wel de knotjes direct na de wedstrijd eruit halen, en niet pas een paar uur later |o ).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 07:48

Of de volgende dag :') ....

lieneke2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 08:01

ik heb zelf dit jaar voor het eerst hippo eczema geprobeerd, wij hebben het "geluk"dat we er twee hebben met zomereczeem.
bij de pony hielp het in het begin heel goed, binnen een week stopte ze met schuren, nadat de dosering verlaagd moest worden, kreeg ze wel weer wat meer last, maar ik vind het resultaat bij haar toch wel goed.
bij mijn paard heb ik het ook geprobeerd, ik merkte er niet heel veel verschil van, maar misschien heb ik het niet lang genoeg getest, was namelijk eerst met de pony begonnen en daarna met het paard.
ik ga het volgend jaar nog een keer testen, maar dan gelijk in het voorjaar.
wel vind ik het erg duur, maar gelukkig zijn er kortingsacties, dan sla ik mijn slag ;-)

_chico_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 15:41

Ik was mijn pony eens per 14 dagen met teatree shampoo en ze staat onder een eczeemdekentje :)
Met dit regenachtige weer staat ze bloot, gaat prima! Wel om de dag insmeren met Leovet manenliquid en Leovet Huidolie (y)

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:02

ellepel schreef:
Nou wat vreemd. Hij zit bij haar net zo op de schoft als bij appie.
Maar zijn manen gaan er dus uit
-O-

Hmm... Zou het verschil maken dat Heaven er nog niet zo lang onder staat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 16:14

Zou best kunnen :j
Bij appie zie ik het pas aan het einde van het seizoen hoor dat die manen dunner worden.
Maar hopelijk gebeurd dat bij haar niet?

DominiqueDG

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:21

Hi allemaal!

Tijdje afwezig geweest ivm drukte en vakantie. Zojuist 2 weken weggeweest en ik was erg nieuwsgierig hoe het met haar exceem zou zijn...de Hippo Excema doet echt fantastisch zijn werk. Voorpluk; terug en met lengte! Wondjes op hoofd en oren: dicht, haar erop en vrijwel niet meer zichtbaar. Staart en manen; beetje warrig nog van soms wat schuren, maar geen kale plekken en wondjes meer. Buik en uiers; geen exceem meer te bekennen.

We zijn nu zo'n 5 weken bezig en het is bijna op...voor nu laten we het zo. Volgend jaar op tijd de ecxeem dekens weer op en op tijd starten met Hippo Excema, ben erg benieuwd of het exceem dan de kop op steekt!

Doet me goed hier ook veel goede verhalen te horen over jullie excemers!

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-15 22:22

Ik hoop het ook! Als het zulk weer blijft komt de deken ook niet veel meer op, ik kon haar vandaag op stal zetten zonder dat ze tegen de muren omhoog klom van de jeuk, ze staat nu twee dagen zonder deken. :)

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 12:33

dames ff vraagje heb nu regendeken op zonder hals tis de laaste dagen echt geen muggenweer geweest .maar er komen weer mooie dagen aan .Aan 1 kant denk ik ik zet door en meneer gaat straks bloot aan andere kant twijfel ik en denk doe toch nog maar eczeemdeken erop ..hoever zijn jullie ermee?

Deoiridh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:12

Ik heb subli dieetmix gehaald! Hoop dat het effect heeft!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 17:53

Ik heb de regendeken verruild voor een vliegendeken.

Poeh wat een gedoe is dat ook he, pff welke deken moet er op??
Maar het was best warm en dus vliegendeken, en daar droogt appie heel snel onder.
Na morgen weer droger dus de eczeemdeken er weer op want dan gaan die vlieges ook weer prikken.

Deoridh, ik vind het fijn voer, appie heeft even pavo gehad,maar dat ging goch mis en nu hij weer subli krijgt gaat het ook beter met hem.
Denk dat hij niet tegen graan kan, en dan is dit fijn voer :j

Afbeelding
En zijn manen zijn dan niet zo denderend,hij is mooi op gewicht nu en verder gaat het ook prima :j

coluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:08

Afbeelding
Ik probeer hier foto te plaatsen

coluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 19:12

coluna schreef:
[ [url=m/Izkuul.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ik probeer hier foto te plaatsen

Oke sorry heeft niet echt met eczeem te maken alhoewel kijk naar zijn staart die is aardig mooi hè voor eczemer

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 20:26

Super mooi :D

Sarah_Fons

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:20

Hmmm zoveel van jullie die de deken al af hebben... durf ik toch nog niet aan! Fons zijn manen zijn tot nu toe heel mooi gebleven, behalve een stukje bij de halsaanzet van het deken en zijn maantop is wat dunner. Zou het zo'n zonde vinden moest hij toch nog beginnen schuren!

Moosje1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-15 23:43

Mijn paard heeft zomerexeem, En ook nog behoorlijk. Ondanks dat ie een exeemdeken op heeft, staat er alleen nog maar in het midden van de manenkam de manen nog enigzins mooi erbij. Het is op een zeisoen ook al de tweede deken. Met deken schuurt ie dus nog.

Nu is de vraag welke dekenmerk heeft een lange brede hals. Mijn paard heeft zo een lange hals en ook goed gevormd. (Andalusier) dat bij het grazen het voorste deel niet bedekt is.
Ben op zoek naar een met hoofddeel en lange hals dus, sie je niet over het hoofd aan moet doen.

En verder wat kan ik het beste kopen om te smeren tegen de jeuk en dat de manen weer terug komen. Misschien nog goede ervaringen met bepaalde kruiden.

Voor nu gaat ie in ieder geval al onder zijn herfstdeken. de tweede zomerdeken van dit zeisoen is helaas ook al overleden. Snik! Ik word hier zo treurig van. Paard had zo mooie manen en nu lijkt het wel onbeheersbaar. Dus alle tips zijn welkom. Ik hoop nu zo snel mogelijk weer wat controle over te krijgen en het volgende voorjaar beter te doen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 06:55

Wat doe je allemaal tegen de zomereczeem naast een deken op?
En weet je zeker dat het zomereczeem is en geen andere allergie?

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 08:06

Waldhausen heeft prachtige brede halzen..

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 09:28

Wisse heeft erg dunne manen dit seizoen.
Merk met knotten maken dat hij nu gewoon normale knotten heeft qua formaat, voor zijn doen dan. Normaliter heeft hij van die overdreven dikke knotten.
Wordt ook sinds een week of 3 helemaal kregel van de gewone vliegen op stal, kopschudden, stampen/slaan enz.
Ik houd voorlopig de eczeemdeken nog even op!

coluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-15 21:24

Vandaag toch maar eczeemdeken met de liner eronder ..

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-15 16:20

Pff :(
Gisteren het deken afgehaald omdat ze zo nat was en zichzelf niet meer kon opwarmen. Ze stond te rillen en ter plaatse te stappen (op de wei overigens, dus ik denk dat ze al moe was van rondjes stappen). Dus we dachten, dan de deken maar af tot morgen vroeg.
Vandaag over haar hele lijf bultjes, manen, staart en voorhoofd geschuurd. Gelijk maar goed ingesprayd tegen de jeuk en deken weer op.

Denken jullie dat een ongevoerde regendeken er over te warm is (op het moment 19 a 20 graden)? Ben ook bang dat dat weer schuurplekken gaat veroorzaken. Merk en maat is wel hetzelfde van regendeken, wel eentje zonder hals.
Of, iemand ervaring met het waterdicht maken. Ik weet ook wel dat het nooit zo waterdicht zal worden als een regendeken. Maar misschien dat het deken dan minder doorweekt is en dat ze het gewoon kan ophouden.
Ze kan schuilen, maar mevrouw wil het beste stukje gras hebben...

edit: ik had het vandaag al te warm met jas, dan neem ik aan dat zij het zeker te warm gaat hebben. Maar ik wil ook niet dat ze kou lijdt erdoor.
Laatst bijgewerkt door Leen op 18-09-15 16:22, in het totaal 1 keer bewerkt