Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SuperRoos schreef:OYYO schreef:@superroos
Logisch dat je het beste wil voor Fiek. Meer medicatie dan nodig is heeft geen zin. Maar Fargo heeft een mooie vuistregel die ook gehanteerd word door DA.
Het lijkt erop dat je dus te weinig medicatie geeft en dan kan deze natuurlijk ook niet haar werk doen.
Ik denk dat jij en Fiek geen andere keuze hebben dan ophogen en afwachten wat dit met haar gaat doen. De klinische symptomen moeten dan afnemen.
Ik ga het proberen.. En als dit over een paar maanden geen resultaat heeft en de situatie blijft hetzelfde dan... Sja, zien we dan wel weer.. Het is zo lastig om vol te houden als je bij je paard al maanden geen of nauwelijks levensvreugde ziet... Hoe lang ga je door, en krijg je straks geen spijt dat je te lang bent door gegaan..
fargo schreef:SuperRoos schreef:
Ik ga het proberen.. En als dit over een paar maanden geen resultaat heeft en de situatie blijft hetzelfde dan... Sja, zien we dan wel weer.. Het is zo lastig om vol te houden als je bij je paard al maanden geen of nauwelijks levensvreugde ziet... Hoe lang ga je door, en krijg je straks geen spijt dat je te lang bent door gegaan..
Heb je het nog wel even met je DA overlegd en heb je nog recente ACTH waarden? Dat zijn namelijk de andere keuzes die je hebt (om het te onderbouwen voornamelijk) en ja ik denk ook dat je moet ophogen maar ik zou dat wel in overleg doen ..
DA komt zowiezo al langs begrijp ik uit je bericht?
Hoop dat het gaat helpen in ieder geval!
SuperRoos schreef:Waarde is van eind oktober, zou erg snel zijn om nu weer te testen terwijl alle kenmerken alleen maar laten zien dat het slechter gaat..
Da heeft toen overlegd met utrecht en die zouden ook gewoon ophogen.. Denk dat het de enige optie die we nog hebben. Als ik dit niet doe gaat het ook niet zo verder op deze manier.. Is echt wel een laatste optie zo voor hem als ik zie hoe hij nu leeft..
Nammie schreef:Gezien de enorme heftigheid qua reacties op de prascend van jouw paardje , zou ik echt willen weten of het nodig is om op te hogen. Ik deel de mening van Fargo hierin.
Je bent nog niet zolang bezig geloof ik , je moet toch minimaal 8 weken op een zelfde dosis staan voordat je weer een acth kan laten bepalen.
Ik zou echt niet ''blind'' ophogen in jouw geval.
Jannepauli schreef:SR - je schrijft dat jouw paard zo heftig reageert op pergolide .. zou je eens kunnen omschrijven wat die reacties eigenlijk zijn?
Jannepauli schreef:Ik zou zeker ophogen en dan eventuele bijverschijnselen ( in de hoop dat die niet al te ernstig zijn) voor lief nemen. Misschien moet hij er 'doorheen'. En jij even de tanden op elkaar..![]()
Met kleine stapjes verhogen ( drie dagen ertussen, niet eindeloos blijven hangen) van 0,5 mg.
Ik snap dat je band met het paard sterk is, maar laat het geen self-fullfilling prophecy worden.
dookia schreef:Heeft iemand van jullie ervaring met dit preventief te geven
http://www.medpets.be/hippoexlaminitis/ ... escription
SuperRoos schreef:Waarde is van eind oktober, zou erg snel zijn om nu weer te testen terwijl alle kenmerken alleen maar laten zien dat het slechter gaat..
Da heeft toen overlegd met utrecht en die zouden ook gewoon ophogen.. Denk dat het de enige optie die we nog hebben. Als ik dit niet doe gaat het ook niet zo verder op deze manier.. Is echt wel een laatste optie zo voor hem als ik zie hoe hij nu leeft..