Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Esther28 schreef:Ik weet niet hoelang je dit paardje al hebt?
Heb je het laten keuren?
Als de verkoper ook van niets wist vwb ZE en losse wand, en je hebt zelf niet aan je onderzoeksplicht voldaan, kan het nog wel eens heel lastig worden het paard terug te brengen, zeker bij een particulier.
Isapaardje schreef:Ik heb de pony niet laten keuren.
Er zijn mondelinge afspraken gemaakt.
Lijkt misschien 'dom' maar ik ken de eigenaar heel erg goed en verwacht geen problemen in dat opzicht.
Denk dat hij wel verbaasd is want hij heeft een hekel aan 'schuurders' (hij is shetlandfokker en keuringsmeester). Maar nogmaals bij hem is de vlakte veel opener dan hier, dus het kan best zijn dat ze bij hem nooit last had gekregen. Heb ook de hele afstammeling van het beestje verzameld, en geen eczemers in de bloedlijnen voorzover ik kon achterhalen. Kan dus best zijn dat het toch meevalt en ik spoken zie, hoewel ik net weer een nieuw schuurplekje, nu achter het oor ontdekte.
MirandaFuego schreef:@Kytha, ik denk dat je gewoon een gedeelte van de prijs af moet halen van wat je normaal zou vragen.
Wel moeten de mensen heel duidelijk ingelicht worden over de eczeem.
Dan kunnen ze eerlijk beslissen wat ze er voor over hebben, je kunt ook in je advertentie zetten, dat de prijs bespreekbaar is voor een goed tehuis.
MirandaFuego schreef:Maar losse hoefwanden zijn wel een teken van hoefbevangenheid hoor