ellepel schreef:foto's heb ik niet,lijkt me ook wat moeilijk van een headshaker?
maar filmpjes heb ik wel voor je,die staan al op youtube
Foto's met zn neus in de lucht en op zn been en dat soort foto's

maar dankje voor de reactie!
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ellepel schreef:foto's heb ik niet,lijkt me ook wat moeilijk van een headshaker?
maar filmpjes heb ik wel voor je,die staan al op youtube
Inoterry schreef:@B10. Wat voor behandelingen heeft jouw paard gehad dan?
B10 schreef:Shiatsu (drukpuntmassage)
Het bleek dat haar atlas wat scheef zat..
Anders moet je maar eens op http://www.horsepartner.nl kijken
Emaartje schreef:weet niet of het hier hoort maar mijn paard heeft een pollenallergie lichtelijk,hij schudt regelmatig met deze warmte met het hoofd alleen in de weide doet hij dat,rijdt al met een net relieff wat erg goed gaat,anders is rijden geen doen,constant op de rem omdat de neus jeukt,en dus aan de benen dat wil doen
nou is mijn vraag vandaag trof ik hem aan met een bloedneus in de wei uit een neusgat,kan dat hiermee in verband staan of is het gewoon een onschuldig adertje gesprongen?
JoCo schreef:Emaartje schreef:weet niet of het hier hoort maar mijn paard heeft een pollenallergie lichtelijk,hij schudt regelmatig met deze warmte met het hoofd alleen in de weide doet hij dat,rijdt al met een net relieff wat erg goed gaat,anders is rijden geen doen,constant op de rem omdat de neus jeukt,en dus aan de benen dat wil doen
nou is mijn vraag vandaag trof ik hem aan met een bloedneus in de wei uit een neusgat,kan dat hiermee in verband staan of is het gewoon een onschuldig adertje gesprongen?
Dat heeft mijn paard soms ook Emaartje, en zij heeft ook een pollenallergie. Dus volgens mij houdt het er wel mee verband.
Soms lijkt het erg te bloeden, maar dat komt meestal omdat madam dan met bloedneus aan haar voorbeen gekrabd heeft, waardoor alles 1 troep wordt.
Dit jaar ben ik begonnen met haar in te enten, en ze is van een vreselijk schudpaard naar al de ganse zomer helemaal schudvrij gegaan! Echt een aanrader!
Inoterry schreef:Voorlopig met 2 keer per dag oogzalf op de dagen dat het oog veel traant en goed schoonhouden. Op het moment dat de tumor te groot word zal hij moeten worden weggehaald, en dan krijg je dus littekenweefsel. De DA was heel voorzichtig en terughoudend met wat hij me vertelde, maar ik vrees dat het er op neer gaat komen dat hij zijn oog kwijt raakt.
Ik werd trouwens vanacht wakker met de gedachte dat hij hierom al wel heeft lopen schudden (waar je in je slaap al niet al denkt![]()
). Van de week wilde ik gaan rijden en er was een flink dik wolkenpak. Normaal kon ik dan zonder zijn masker rijden, maar nu begon hij iedere keer zodra hij zijn oog in de wind draaide te schudden. Ik vond het op dat moment vreemd en wat me ook opviel dat het over was op het moment dat hij zijn masker op had. Normaal schud hij altijd wel 1 of 2 keer na, nu niet. Als ik er achteraf over nadenk is het wel logisch.
ceesje schreef:Vandaag heeft mijn paard haar eerste consult gekregen bij een Osteopathe/Dierenarts.We gaan een tamelijk lang behandeltraject in. En hoop dat mijn paard zich niet meer schurend openhaalt aan de muur.( zo werklustig als zij is , zou het leuk zijn als zij ook onder het zadel weer oke is.... maar dat is geen hoofdzaak) fijn zou zijn als zij geen pijn meer heeft in haar hoofd.Dit wilde ik even aan jullie kwijt , aangezien mijn paard in de zomer vakantie heeft omdat zij niet te rijden is.(kopschudden , jeuk aan de rechter kant van haar hoofd)
Uit het consult blijkt dat er heel wat aan de hand is.
Inzet is dat mijn toutje weer blij en pijnvrij in de wei staat.
Groetjes Ceesje