[INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Froukje
Forever young

Re: [INFO] Zomereczeem, schuren en jeuk deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 17:21

Hier heeft mevrouw de hele winter gewoon op het gras gestaan en nu staan ze weer vol in het gras en het gaat nog steeds goed. Of beter gezegd, zo goed is het nog nooit gegaan. *\o/* Ze heeft helemaal nergens last van nog, geen jeuk of wondjes. Helemaal niks.

Zó blij mee, hoop dat ze voorlopig bloot kan blijven. Deken ligt klaar dus mocht ze tekenen van jeuk gaan vertonen komt die er weer op.

Afbeelding

Jets

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 17:37

Hier de deken gister om gedaan nadat de schuilstal stond te shaken en ze de hooi voerbak met dakje om had geschuurd.. oeps. Vandaag al een gat. Ik vind het knap :’) Was aan het uitstellen om te kijken wat de gluco balance doet, maar had er al niet zoveel vertrouwen in. Het is sowieso lastig vergelijken nu het snachts steeds zo koud wordt!

Afbeelding

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-21 17:42

En ook nog een gat onder de buikflap, dat is helemaal knap!

Luca03

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:49

Jets die heeft dr best gedaan zo een gat onder de buikflap :').

Hier voorlopig nog geen jeuk! Staat dus ook nog bloot, wel nog niet op het gras.

__Suzanne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 18:54

Ember heeft nu met deken en zonder gras helemaal geen jeuk, dus dit laten we even zo

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 20:43

Die van mij heeft de kap er ook al bij op sinds gisteren.
Had onder haar voorpluk en net achter haar oren geschuurd dus kon niet meer wachten.
Daarnaast was ze behoorlijk overprikkeld van de zon (pollenallergie/headshaking)

Had gehoopt dat geen gras hier ook de truc zou zijn maar helaas zie ik geen verschil qua verloop bij de voorgaande jaren.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-21 21:49

zonder gras scheelt vaak wel, en ook nog wat voor soort gras.
ik ben bij ons wel benieuwd, vorig jaar is er doorgezaaid, en dit voorjaar bemest met oude stalmest.
ik wil eigenlijk wel volgende week beginnen met de paarden er even op te zetten voor het wennen.

kan me nog wel een jaar herinneren dat appie begin maart al onder eczeemdeken liep.
door de kou loopt hij nu gewoon nog lekker zonder deken.
en ook doet hij aan hoofd schudden vanwege pollen
marlies had jij al eens gekeken naar het gebruik van zwarte kummel?

ik geef deze
https://www.agradi.nl/prohorse-zwarte-k ... 1000gr.htm

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 08:54

Mijne gaat voorlopig ook nog goed, durf het zonder deken alleen niet goed aan. Ik denk dat dit nog wel goed had gegaan vorige week en deze week maar voor de zekerheid toch maar op.
Vorig jaar had hij het geloof ik ergens in maart al weer op. Dit jaar zijn de winterdekens ook wel lang opgebleven.

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-21 10:14

Hier gaat het ook nog steeds goed zonder eczeemdeken. Vanaf 30 april wil ik ze weer voorzichtig aan het weidegras laten wennen. Bij de ruin heb ik al wel een paar avonden de buiknaad ingesmeerd met het mengsel van cade - en amandelolie omdat hij naar zijn buik stond te trappen vanwege de mugjes.
Afgelopen jaar ging het best wel goed en is hij voor het eerst net als de dames 2x per dag een uur meegegaan de wei in. Dat kon de jaren ervoor absoluut niet. Er is nog steeds vooruitgang en dat is positief :)

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:10

Hebben jullie een goede tip voor de voorpluk?
Qua creme of lotion ofzo?
Derfen, Sectolin, Fibra, Klambu, Grand National en Leovet doet niks.

Die van mijn schuurt vooral haar voorpluk, normaal begint ze ook veeeeel later dan nu....

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:17

ik vind sweet itch van sectolin heel goed.
je kunt ook zinkzalf van zwitsal er omheen smeren, dat helpt bij die van mij ook.
en een vliegenkap op doen als het even kan.

funnypony11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-21 20:21

ellepel schreef:
ik vind sweet itch van sectolin heel goed.
je kunt ook zinkzalf van zwitsal er omheen smeren, dat helpt bij die van mij ook.
en een vliegenkap op doen als het even kan.

Sweet itch van Sectolin doet helaas niks. Met vliegenkap schuurt ze ook. Ik zoek echt iets wat de jeuk verzacht.

Vorig jaar ging het echt top, maar ze heeft nu ander voer, waardoor het denk ik weer wat erger is.
(ze stond voorheen op Fibra Anti-Itch, dat ging top, helaas mag ze dit niet meer van de dierenarts)

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 10:02

Funnypony hier werkt een combinatie van de vliegenkap met Sweetitch het beste, 1 van beide is niet voldoende.

Ellen, dat is nieuw voor mij, heb al van alles geprobeerd maar deze kende ik nog niet. Altijd het proberen waard! Zal het eens mee bestellen bij de volgende Agradi order.
Op welk vlak merk jij het verschil als je dat voert?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 11:15

ik stop er wel eens mee want het is een kruid en dan zeggen ze altijd dat je een rustpauze in moet lassen?
en altijd in die periode heeft appie meer last van zijn luchtwegen, dan schud hij meer.
dan is hij wat jeukerig.
dan is het allemaal net een beetje wat minder zeg maar.
ik heb ook wel de olie gegeven,maar daar werd hij heel winderig van.
ik zelf trouwens ook haha :') ben altijd wel benieuwd naar iets dus neem ik t zelf ook.

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-21 20:15

funnypony11 schreef:
Hebben jullie een goede tip voor de voorpluk?
Qua creme of lotion ofzo?
Derfen, Sectolin, Fibra, Klambu, Grand National en Leovet doet niks.

Die van mijn schuurt vooral haar voorpluk, normaal begint ze ook veeeeel later dan nu....

Als die van mij niet meer ophoudt met schuren, was ik het een keer met teershampoo. Daarna derfen erin en dan gaat het wel weer.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:39

Een vraag die al retevaak gesteld is hier.. En daardoor een beetje door de bomen het bos niet meer zien :)

Ik moet een nieuwe eczeemdeken voor m'n haf. Het liefst met zo'n groot mogelijke buikflap.
Ik wilde de Busse strong bestellen, maar het lijkt erop dat het buikstuk niet heel ver naar achter loopt:
https://www.drunensruiterhuis.nl/eczeem ... trong.html

Ik zat ook te denken aan de Bucas Sweet-itch Light X, maar daar twijfel ik ook over.
€130 is wel zo'n beetje m'n max

Yontheke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 13:55

Mijn paard heeft al 2 zomers de Rambo Sweet Itch Hoody, eerste zomer in maat 191 (6.3) en daarna maat 198 (6.6) en die lag vorige zomer als een huis, nu heeft hij hem enkel nog maar op in de paddock een paar uur per dag en krijg al schuurplekken op zijn schouders. Ik vind het echt balen. Geen idee waarom ze nu trekken, ze lijken qua maat nog steeds goed te passen. Paard is zelfs slanker dan vorig jaar.
Zucht. Heb zelfs nog een splinternieuwe in de verpakking liggen.

Merel___

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 14:22

SayaJones schreef:
Een vraag die al retevaak gesteld is hier.. En daardoor een beetje door de bomen het bos niet meer zien :)

Ik moet een nieuwe eczeemdeken voor m'n haf. Het liefst met zo'n groot mogelijke buikflap.
Ik wilde de Busse strong bestellen, maar het lijkt erop dat het buikstuk niet heel ver naar achter loopt:

Ik zat ook te denken aan de Bucas Sweet-itch Light X, maar daar twijfel ik ook over.

Ik heb sinds een maand de Bucas Sweet itch X Light en ben er echt blij mee. Heb ook de RSIH, ook heel tevreden over, maar ik zocht iets voor de warme dagen. Nu heeft mijn merrie de Bucas op, omdat ze nog een hele dikke wintervacht had en de RSIH toch best warm kan zijn. De Bucas ligt heel mooi, is ook stevig en lekker luchtig, maar beschermt toch goed de borst, manen en staart. Bij EJ is 'ie geloof ik voor €130 te koop.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 15:02

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:41

SayaJones schreef:

Ik heb laatst genoemde voor tijdens de hete dagen. Die heb ik qua buikflap moeten inkorten mijn haflinger omdat hij er sheets in plaste. Als je een merrie hebt zou dat dus wel een goede zijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 16:45

SayaJones schreef:

zal ook wel aan de bouw van je pony liggen denk ik?
ik vind de pony op de foto een behoorlijk rug hebben, ik weet zeker dat bij mijn ruin de flap echt wel tot achter komt.

Spookje2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-21 19:39

Hebben jullie eczemers ook sneller lichte koliek of diarree als ze het gras op gaan of als de jeuk gaat beginnen?

Die van mij kwakkelt nogal nu. Maat ze lijkt nog geen jeuk te hebben. Staat wel van half acht tot vijf uur buiten, op het gras.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 08:35

maxie schreef:
Ik gebruik deze https://www.agradi.nl/highlander-plus-b ... -white.htm

Daarbij heb ik er nog een uierflap aanzitten. Moet alleen nog iets verzinnen tussen de voorbenen.

Ik moet er ook een uierflap aanzetten, deze lijkt wel perfect omdat hier ook ringetjes aanzitten aan de achterkant.

Ik twijfelde hoe ik dat zou moeten doen bij andere eczeemdekens die met elastiek rond de benen gaan.

maxie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 21:49

SayaJones schreef:
maxie schreef:
Ik gebruik deze https://www.agradi.nl/highlander-plus-b ... -white.htm

Daarbij heb ik er nog een uierflap aanzitten. Moet alleen nog iets verzinnen tussen de voorbenen.

Ik moet er ook een uierflap aanzetten, deze lijkt wel perfect omdat hier ook ringetjes aanzitten aan de achterkant.

Ik twijfelde hoe ik dat zou moeten doen bij andere eczeemdekens die met elastiek rond de benen gaan.

Heb er een uierflap aanzitten van snuggyhoods. Zit met klitteband aan de buikflap en klittenband achter op de deken (aan de binnenkant). Als je wil kan ik er een foto van maken.

SayaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-21 23:03

maxie schreef:
SayaJones schreef:

Heb er een uierflap aanzitten van snuggyhoods. Zit met klitteband aan de buikflap en klittenband achter op de deken (aan de binnenkant). Als je wil kan ik er een foto van maken.

Graag! Ben heel benieuwd.
Is de uierflap eraan maken ook een beetje te doen zonder naaimachine? :=