Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Deoiridh schreef:Schuren ze bij jullie nog veel? Of is het al weer wat rustiger?
Nog even een vraag hier over het voerbeleid bij eczeem. Ik zit namelijk een beetje met het probleem dat er veel over gezegd wordt en ik de draad een beetje kwijt raak. Mijn pony is al een tijdje van de brokken af (I.v.m. vulmiddel en rotzooi enzo) en staat nu op zemelen, met toegevoegde vitaminebrok en verder nog extra kruiden etc.
Nu lees ik alleen ook weer dat zetmeel (wat geloof ik wel in zemelen zit) niet goed is voor een eczeem paard. Toch moet ik iets voeren (om de kruiden en vitaminen door te doen etc.)
Wat kan ik nou wel en niet voeren? Iemand tips? Ervaring?
sunny43 schreef:Herbs van Equifyt - leng je aan met water en kun je dan ... alles doorheen roeren. Zijn alleen kruiden zonder andere toevoegingen.
talithaa_0 schreef:Ja daar heb ik dus zelf ook al aan gedacht aangezien hij heel dicht bij de zee staat, en ik echt nooit de knutten zie. Maar zou het dan betekenen dat ik m zonder deken zou kunnen zetten?
ellepel schreef:Want eiwitten zijn de bouwstenen van je lichaam.
Zo zeggen ze dat toch altijd zo mooi?
Appie moest juist veel eiwit hebben,die is 24 en valt snel af.
Op google kun je best veel info vinden over paarden voeding, op een gegeven moment weet je er zelf best veel van af en weet je hoe je moet voerem