Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
geerke schreef:toch wormen dus...pffff...Ik hoop dat hij opknapt!(gaan ze moxidectine geven?als dat te risicovol is werkt 5 dagen panacur ook)
Ze kunnen flink ziek zijn van ingekapselde bloedwormen hoor.Inderdaad niet meer willen eten en vreselijke diarree.
Sterkte...hopelijk gaat het nu bergopwaarts!
OYYO schreef:Superroos.
Zit Fiek nu inmiddels op de voor hem afgestemde dosis of ben je nog steeds voorzichtig aan het opbouwen. De symptomen die je beschrijft horen wel bij PPID. Daarnaast duurt het ook wel 4 tot 6 weken (volledige dosis) voordat de medicatie een beetje aanslaat en als je pech hebt nog een beetje langer.
SuperRoos schreef:OYYO schreef:Superroos.
Zit Fiek nu inmiddels op de voor hem afgestemde dosis of ben je nog steeds voorzichtig aan het opbouwen. De symptomen die je beschrijft horen wel bij PPID. Daarnaast duurt het ook wel 4 tot 6 weken (volledige dosis) voordat de medicatie een beetje aanslaat en als je pech hebt nog een beetje langer.
Helaas gisteren niet met da kunnen overleggen hierover..
Paard weeg 420/430 kilo. Wat mag hij max hebben dan?
LETS schreef:De mijne gaat heel slechtIk vind het zo naar om te zien, hij heeft sinds vandaag echt pijn. Dierenarts komt straks gelukkig, sowieso ACTH bepalen en hopelijk iets geven waar hij van opknapt. Hij is de laatste jaren vaker bevangen geweest, maar zo erg...
Jannepauli schreef:Nammie schreef:Maar...het verklaart nog steeds niet het lage cortisol gehalte , dat zou juist hoog moeten zijn bij een worminfectie lijkt mij.
Op grond waarvan denk je dat?
OYYO schreef:@superroos
Logisch dat je het beste wil voor Fiek. Meer medicatie dan nodig is heeft geen zin. Maar Fargo heeft een mooie vuistregel die ook gehanteerd word door DA.
Het lijkt erop dat je dus te weinig medicatie geeft en dan kan deze natuurlijk ook niet haar werk doen.
Ik denk dat jij en Fiek geen andere keuze hebben dan ophogen en afwachten wat dit met haar gaat doen. De klinische symptomen moeten dan afnemen.