Rhinovirus

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:35

Ik heb met die Lysine ook even zitten kijken.
Maar gezien de levertijd heb ik ook weer zoiets van... voordat het hier is en voor het zijn werk doet zijn we alweer een hele poos verder.

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:35

nicky_rilana schreef:
kun je niet vragen of de stal eigenaar temperatuur op wil nemen?

Nee doet hij niet vorige keer had mijn paard koliek en is er geen da niks gebeld :n

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:36

nou maanden verbod op vervoeren en concoursen lijkt me wat te overdreven , maar denk wel dat we nu een week of 3 verder zijn voordat het weer wat af ebt

montoya

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:36

nou maanden verbod op vervoeren en concoursen lijkt me wat te overdreven , maar denk wel dat we nu een week of 3 verder zijn voordat het weer wat af ebt

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:37

beauisvancie schreef:
nicky_rilana schreef:
kun je niet vragen of de stal eigenaar temperatuur op wil nemen?

Nee doet hij niet vorige keer had mijn paard koliek en is er geen da niks gebeld :n

dan was ik toch snel verhuisd

UMayDream

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:38

BullyCotton schreef:
Manege de barlo bedoel je? Daar heerst nog niks. Alleen is er laatst wel een pony geweest van buitenaf die flink hoeste, maar dat lag aan het droge hooi.
Doe toch maar even andere spullen aan, en ook de spullen die je daar hebt gebruikt daarna goed reinigen. Misschien is het een idee om je cap in de diepvries te doen, dat dood bacterien.

Nee, Erve Meenderinkboer.. Ik zal eens kijken of ik nog een andere jas heb om aan te doen bij de paarden. :)

charlotte_L

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:38

Waren we ook bijna maar we hebben net te horen gekregen dat het niet door kan gaan, aangezien onze beestenboel kunnen we niet zomaar op elke stal terecht :n

S_in_Balance

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:40

Ik moet zeggen dat de geruchten mij ook wel raken hoor.. hoop dat er snel dingen ontkracht worden :j

Silence schreef:
Maar gezien de levertijd heb ik ook weer zoiets van... voordat het hier is en voor het zijn werk doet zijn we alweer een hele poos verder.

Hoelang duurt het voordat het zijn werk doet dan? Daar lees ik namelijk niks over?
Ik zit ook te twijfelen om het bij te voeren. Aan de andere kant, weerstand is al goed (zover ik weet) en krijgt al een poedertje bij (NAF Compleet) dus vraag me af of het dan niet 'gewoon uit gepiest wordt? :o

nicky_rilana

Woonplaats: eerst werden we gebombardeerd en nu gaan we die mensen helpen, raar dorp woon ik

Re: Rhinovirus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:42

er mogen geen plaats namen genoemd worden!!!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:44

Ik ga even bijlezen, hoorde het vandaag op stal dat we niet meer naar buiten mogen.
Zwaaar balen voor een buitenrijmens als ik :(

Hoelang duurt het meestal voordat het weer veilig is om naar buiten te gaan of dat de wedstrijden weer beginnen oid?

Amado7

Huh, dat wist ik niet! Hoezo niet?

Frensie

Buitenrijden IS veilig zolang je je paard geen contact laat hebben met andere paarden en geen contact met voorbijgangers.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:45

amado7 schreef:
Huh, dat wist ik niet! Hoezo niet?

Lees even het topic door, geloof dat het pas 100x is gezegd. De groene tekstvakjes, redelijk opvallend

Amado7

Ow, sorry :')

nicky_rilana

het duurt ongeveer 2 weken voor dat er symtomen zichtbaar zijn, dus nog zo ie zo 2 weken

chip

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:46

Silence schreef:

Ik heb het vorige week besteld bij MedHorses, de volgende dag had ik het al in huis. Ik geef het uit voorzorg.

http://medhorses.nl/Vruchtbaarheid/Groe ... 94%29.aspx

Carlijn101

Gok dat het nu al geen zin meer heeft Lysine bij te gaan voeren, als iedereen braaf op zijn plek blijft wordt verdere besmetting (grotendeels) voorkomen. Zou dus betekenen dat je paard het virus reeds moet hebben of op korte termijn van een stalgenoot moet krijgen. Dat is te kort om Lysine goed werkzaam te hebben.

nicky_rilana

Frensie schreef:
Buitenrijden IS veilig zolang je je paard geen contact laat hebben met andere paarden en geen contact met voorbijgangers.

als een paard met rhino op jou niest en het snot spettert op jou trui en jij gaan dan naar een ander paard en die raakt dan die snot van dat andere paard aan dan krijgt hij ook rhino

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:48

Die kans is echt heeeeeel klein. Dan moet je in het bos, een paard tegenkomen met rhino, met een snotneus en die niest dan precies op jou.... jaja... overdrijven is ook een vak apart hoor.

Lotus83

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:50

Frensie schreef:
Die kans is echt heeeeeel klein. Dan moet je in het bos, een paard tegenkomen met rhino, met een snotneus en die niest dan precies op jou.... jaja... overdrijven is ook een vak apart hoor.

Ik ga ook niet naar het bos, we nemen gewoon geen risico..... dan maar wat overdrijven....
kan over een paar weken ook wel naar het bos, is het als het goed is ook mooier weer :Y)

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:51

ik ga niet naar het bos hoor, dan maar een paar weekjes thuis rjiden, beter overdreven reageren, dan de kans krijgen dat je pony het krijgt toch? ;)

nicky_rilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:53

een paard hoeft niet persee een snotneus te hebben als hij rhino heeft.
sorry hoor maar dan is alles overdreven, waarom zou ik me dan gaan omkleden als ik van mijn stage af kom, en waarom kleed ik me dan weer om als ik naar mijn shet wil??

Dragon16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:54

Iedereen heeft het telkens over 5 bedrijven waar het is vastgesteld. Maar ik kan er maar 4 terug vinden. Wanneer word die 5de bekend gemaakt?

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:55

De kans dat je van reguliere man/vrouw seks aids op loopt is ook niet heel groot, maar ik ga toch liever niet met iemand die seropositief is naar bed. Idem met bosklossen ;)

Frensie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-12 22:55

Omdat je op stage en bij je shet contact hebt met de paarden, dus dan is het logisch dat je je omkleedt. En dat is super dat je dat doet, en vooral blijven doen!

Maar, als ik in het bos rijd en stel ik zou een ander paard tegenkomen, dan zou ik ervoor kiezen om deze op geruime afstand te passeren. De kans dat dat paard rhino heeft en precies op het moment van passeren op mij of op mijn paard proest is te verwaarlozen.