[Info] topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maringe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:28

eczema balsem heb ik ook gebruikt, dit beviel me goed in combinatie met een deken. Ik heb nu van sectolin sweet itch (zat bij de equi derma anti jeuk pakket) maar nu heeft mijn pony na het smeren nog jeuk, terwijl met eczema balsem was de jeuk direkt weg, dus ik ga weer terug over op eczema balsem
Nu geef ik haar ook (1xpd) drainage druppels en vanaf vandaag lijkt de jeuk minder te worden. Ze is niet zo kriebelig als er vliegen op haar zitten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 17:58

drainage helpt inderdaad ook heel goed :j

verafjord:
ik heb appie ook eens zo in de wei aangetroffen:
Afbeelding
ik schrok me tot,maar ap liep rond alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat hij een deken om zijn benen had zitten :+

Breghje

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 19:22

Met de prijzen waar jullie mee aan komen zetten is het zeker eens de moeite om zo'n bioresonantie test te laten doen, dank jullie wel voor de links!

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:25

ellepel schreef:
drainage helpt inderdaad ook heel goed :j

verafjord:
ik heb appie ook eens zo in de wei aangetroffen:
Afbeelding
ik schrok me tot,maar ap liep rond alsof het de gewoonste zaak van de wereld was dat hij een deken om zijn benen had zitten :+

zo dan schrik je je echt wezenloos

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:28

Isapaardje, als het zomereczeem is, dan kun je beter zo snel mogeleijk actie ondernemen, voordat het erger wordt.
Maar doe je de pony er plezier mee, om haar zo te houden, waarschijnlijk komt het doordat het gebied bij jou erger is met ongedierte.
Als Het mijn koop was en ze kon terug, zou ik het zeker doen, scheelt voor allebei een hoop ellende.
Ja, Ellepel, dat komt me zeer bekend voor, bovendien hadden wij ook nog een shet erachteraan vasthangen met zijn benen, gelukkig zijn het slimme paarden en bleven ze rustig..... :+
@Verafjord, wij hadden ook elke keer een stukkende deken (3 per seizoen en jeukend paard omdat ze steeds bloot werd) maar met de rambo niet, die blijft goed liggen en leeft nog steeds!

bonika

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:29

Lees hier veel positieve verhalen over Derfen, gaat helaas niet voor mijn merrie op, die heeft nog steeds jeuk (met deken en hoofdkap).
Ben nu denk ik wel een maand aan het smeren, wordt ook absoluut niet erger, maar zodra ik haar op stal zou zetten is het mis. Dus staat ze 24/7 buiten en dat gaat goed, geen schuurplekken, maar de jeuk blijft.
Binnenkort gaat ze verhuizen en komt ze 's avonds weer op stal, hou m'n hart vast.........

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:49

Zooo Ellepel, ik had de foto nog niet gezien, je schrikt je idd wezenloos als je je paard zo aantreft..

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 20:57

Nou, Ellepel, zo snel ben je toch niet van slag, he?! :D
Het voordeel van die deken is, is dat ie heel flexibel is, onze heeft 'em al zo vaak ondersteboven binnenstebuiten gehad, je went vanzelf aan het beeld....het lastige is alle stukken weer terug te vinden :')

Essie73
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-10 22:38

En ja hoor Paard nr 2 heeft ook jeukies. Het is geen ZE, maar op zijn koppie heeft hij hele bekende zwarte vlekjes die erg jeuken. Bij Shant smeerde ik die in met Vetaderm en dan was het binnen 2 weg.

De andere kant van zijn hoofd heeft meer plekjes:
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 07:41

nou,ik ben blij dat appie hel relaxed is.
je moet er toch niet aan denken dat je paard in de stress schiet en er van alle gebeuren kan met zo'n deken om de benen heen.

essie, die vetaderm,dat is toch net zoiets als hydrocortiderm?
of klopt dat niet

Verafjord

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 08:38

ellepel schreef:
nou,ik ben blij dat appie hel relaxed is.
je moet er toch niet aan denken dat je paard in de stress schiet en er van alle gebeuren kan met zo'n deken om de benen heen.

essie, die vetaderm,dat is toch net zoiets als hydrocortiderm?
of klopt dat niet

klopt helemaal ellepel

indrasjacks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:09

Had dat vorrig jaar bij de mijne een exceem deken. Ben blij dat er een voorbijganger was die over de poort is gesprongen anders had hij niet meer geleefd.
De deken was helemaal los gaan hangen zoals bij @ellepel.
alleen was het deel dat op zijn hals/hoofd zat zo gaan draaien dat hij aan het stikken was.
heb erna nooit meer zo`n ding opgedaan. krijgt wel in de winter een deken op maar dat is een zonder hals en dan rolt hij minder.
winterdekens zijn ook veel steviger en stugger dan ZE dekens en vliegendekens,

Eva___

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:54

opisop_shop schreef:
ik wil ook graag die uitkomst weten!
Maar, ik denk dat ze nu alleen nog maar te horen krijgt of ze een placebo/cavalesse heeft gebruikt. De uitkomst en conclusie zullen nog wel geschreven moeten worden en dat zal vast nog wel even duren ben ik bang?

Eva___ schreef:
Okozon :)
Vorig jaar voor het eerst gebruikt, nu heeft ze het veel minder erg...
Het bestaat uit een creme voor elke dag, een supplement om te drinken (die je geeft met een spuit) en een blauwe lotion die je moet gebruiken na het wassen met een speciale shampoo :)

Daar heb ik nog nooit van gehoord! Is het niet heel bewerkelijk (tijdrovend enzo) en waar haal je het / wat kost het??

Na al jullie positieve Derfen verhalen begin ik te twijfelen of ik dat niet ook moet gaan gebruiken. Het gaat heel goed met Wisse hoor! Heeft alleen iets jeuk onder zijn buik, verder wel iets striemig op de hals maar geen zichtbare jeuk daar, staart is helemaal rustig. Hij heeft het nu alleen wel heet onder zn deken, dus als die af zou kunnen zou dat wel fijn zijn...

@ Derfen-gebruikers:
- hoeveel gebruiken jullie ervan per maand; wat kost het dan ongeveer?
- heb je er een deken bij op
- als je de deken hebt afgedaan toen je met Derfen begon; hoe snel na de eerste x Derfen gebruikt te hebben
- hoe snel zag je resultaat

Helpt het voor het hele paard; dus werkt het ook tegen de jeuk op zijn buik?

Het is wel tijdrovend, je bent er lang mee bezig. Ik gebruik het nu preventief en dan kun je wat "losser" werken volgens mij :) . De eerste keer toen ik het gebruikt waren al haar manen ervan geschuurd en dan moet het bijgevoegde stappenplan goed volgen. Dit jaar ben ik in april beginnen met haar af en toe te wassen, in te smeren enz... En ik zie dat het niet erger aan het worden is. Zo kan je natuurlijk "vrijer" met het product omgaan en nog steeds vooruitgang boeken :j

Ik probeer haar wel elke dag in te smeren,voldoende creme op doen, om haar van een eventuele jeukbui te besparen zeg maar :) ...

Ik heb het via een online shop gekocht (op aanraden van een Duitste stoeterij van Arabieren,zij gebruikten dit ook en het resultaat was positief) http://www.hedinn.de/
Ze verzenden alleen maar naar Duitsland,jammer genoeg (wij hebben het voordeel van een buitenverblijf daar!)
Er is hier nog een andere site die denk ik wel naar Nederland stuurt: http://www.hestarholt.nl/paginas/okozon.htm

Ik heb een totaal van iets minder dan 300€ betaald.
(Ze zeggen dat je er een jaar mee doet maar ik doe er wel langer mee := . Ik heb ook maar 1 pony,met meerdere paarden gaat dit uiteraard veel sneller :) )

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 09:57

MirandaFuego schreef:
Isapaardje, als het zomereczeem is, dan kun je beter zo snel mogeleijk actie ondernemen, voordat het erger wordt.

Begrijp ik, maar als ik het ook goed begrijp kan ik er nu nog niet direct achter komen of het ZE is of gewoon jeuk door vliegjes/insecten.
Gisteravond, na de bui (vochtig en weer warm) was het echt te gek. Ze stond om de 5 tot 15 seconden met een achterbeen naar de buik te stampen. Aanraking van de buiknaad, net voor de uier, vond ze heerlijk.
Nu vindt mijn andere pony die plek ook lekker om even gekrabbeld te worden, maar die staat niet continu met de benen te stampen. Enige wat je 's avonds hoort naast malende tanden van het hooi eten is stamp, stamp, stamp, stamp. Heel irritant en naar ook voor het betreffende paardje.
Maar of dit nu een teken is van beginnende ZE? Geen idee. Ik zal toch eens overleggen met vorige eigenaar.

Only_Gold
Woonplaats: Ik woon in een huis (wil je weten waar? Vraag gerust zou ik zeggen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:47

Isapaardje schreef:
*Jolanda* schreef:
Heeft hier iemand van jullie wel eens geprobeerd bij de dierenarts een injectie te laten geven tegen de jeuk? Hielp dat? Hoorde daar vandaag goede ervaringen mee, in het voorjaar en najaar een injectie en niet meer schuren... leek me een makkelijke oplossing ;)

Ik heb hier wel goede ervaringen mee. Mijn paard heeft het een tijdje terug ook gehad (de spuit) en heeft er nu eigenlijk weinig tot geen last meer van terwijl ze eerst gek werd van de jeuk.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:51

Ik heb sinds kort een KWPN merrie welke ook heel gevoelig is op haar staart. Ze staat met een vliegendeken op en daarnaast was ik haar staart dagelijks met betadine. Haar manen schuurt ze niet, al merk ik wel dat ze het kriebelen/borstelen wel erg lekker vindt. Het is geen ZE, maar als ze op stal staat, knalt ze gelijk haar kont tegen de wand om te schuren.

Welk wondermiddel bestaat er om haar van de jeuk af te helpen?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 11:58

Als er geen wondjes zijn kan je azijn gebruiken tegen de jeuk.
Maar ik zou even goed kijken of er nergens wondjes zitten of dat er een wormenbesmetting is (aarsmaden, ivermectine helpt daar niet tegen, iets met fenbendazol wel)
Betadine droogt ook uit, en een te droge huid kan ook gaan schilveren en jeuken.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:14

@tamary: Er zitten wel wondjes. Ze heeft met het slechte weer op stal gestaan en dus weer wat opengehaald. Verder is het normaal altijd wel droog met inderdaad wat schilfertjes, wat inderdaad van Betadine komt, maar het lijkt wel wat te helpen. Azijn gaat dus nu niet lukken.

zweetvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 12:58

Pony heeft uitgevonden hoe ze dr hoofdkap afkrijgt hoor.. gevolg hele hoofd weer onder de plekjes.
Heb zaterdagmiddag ook mn deken afgelaten. Het was zo erg warm en er was noodweer voorspelt. Stom want ze heeft gelijk de buik weer heel erg geschuurd! Grr ik weet iig weer waarom ze met weer en wind, zon en regen die deken op heeft (zou t bijna vergeten omdat ze helemaal niet meer schuurde) en waarom ze m voorlopig ook op blijft houden haha.

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:38

Iemand trouwens ervaring met vliegenwerende middelen als Endure, Tri-Tec e.d.?

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:44

Isapaardje schreef:
MirandaFuego schreef:

Begrijp ik, maar als ik het ook goed begrijp kan ik er nu nog niet direct achter komen of het ZE is of gewoon jeuk door vliegjes/insecten.
Gisteravond, na de bui (vochtig en weer warm) was het echt te gek. Ze stond om de 5 tot 15 seconden met een achterbeen naar de buik te stampen. Aanraking van de buiknaad, net voor de uier, vond ze heerlijk.
Nu vindt mijn andere pony die plek ook lekker om even gekrabbeld te worden, maar die staat niet continu met de benen te stampen. Enige wat je 's avonds hoort naast malende tanden van het hooi eten is stamp, stamp, stamp, stamp. Heel irritant en naar ook voor het betreffende paardje.
Maar of dit nu een teken is van beginnende ZE? Geen idee. Ik zal toch eens overleggen met vorige eigenaar.

Onze is ook constant bezig met trappen en doen als er vliegjes zijn, dit lijkt mij wel een teken, vooral ook bij de buik.
Dit is ook nog eens erg belastend voor de benen.
Maar het probleem is, dat als je weet te voorkomen dat het echt erg wordt, kan ze misschien nog terug voordat het echt chronisch wordt.
Des te langer je wacht, is de kans veel groter dat het blijvend is en dat ze altijd last houdt, ook als ze weer teruggaat naar de plaats waar ze geen last had.
Zowiezo zou ik een deken opdoen, ook al is het wat anders, ze heeft erge last, je komt er snel genoeg achter als je een deken opdoet, al is het maar voor de rust.
@Zweetvos, de mijne wordt echt helemaal crazy zonder deken en maakt zich heel druk, staat dan binnen de kortste keren te zweten van alle zenuwen en jeuk, nog veel erger als dat ze warm is aangekleed met deken.
Dat maakt de keus voor ons een stuk makkelijker! ;)
@Indrasjacks, de rambo sweet itch is ook een stevige deken, bovendien is het voor de meesten hier geen optie om de deken af te laten!
Esther28, bedoel je tegen de mugjes?
Die middelen helpen daar niet tegen helaas,die mugjes laten zich niet afschrikken door de 'gewone' anti-vliegensprays ;(

Esther28

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:47

Endure en Tri-tec schijnen net wat anders te werken? Teminste dat hoor ik.....

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:52

Owh, nou ik weet het niet maar als het al niet speciaal voor de mugjes is lijkt het me niet zo waarschijnlijk dat ze echt goed werken...maar de wonderen zijn de wereld nog niet uit natuurlijk ;)

Isapaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 13:59

Ja deken is mij door vriend van me ook al aangeraden.
Maar probleem is ... die heb ik niet.
Ik ga toch maar eens met vorige eigenaar overleggen (mede ook omdat gister ook nog een hoefprobleem is ontdekt door de hoefsmid :( )

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-10 14:09

Isapaardje schreef:
Ja deken is mij door vriend van me ook al aangeraden.
Maar probleem is ... die heb ik niet.
Ik ga toch maar eens met vorige eigenaar overleggen (mede ook omdat gister ook nog een hoefprobleem is ontdekt door de hoefsmid :( )

Als je het paardje ook gekocht hebt dan moet je er ook rekening mee houden dat als ze wel zomereczeem heeftje waarschijnlijk meer betaald hebt dan dat je normaal zou doen voor een paardje waar nogal wat problemen aan vast zitten.
Een deken kan je kopen he, dat wist je vast wel :D
Wat is het hoefprobleem?