Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Klara16

Re: Serieuze nood-hulpkreet voor redden paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:05

En hoeveel van de mensen die nu om ter hardst roepen dat het niet netjes is dat de foto's geplaatst zijn heeft ze niét bekeken?

Alle anderen moeten zwijgen Knipoog

oensan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:06

Volgens mij was de vraag verder ontopic te blijven.......

*duimt ook hard mee*

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:07

zullen we maar weer on topic gaan en de TS respecteren in haar keuze.

Het gaat om het paardje. Het paardje heeft geluk dat ze zo'n persoon heeft gevonden, die nog voor het paardje wil vechten.

Laten we nu gewoon hopen dat alles weer goed komt.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:07

Klara16 schreef:
En hoeveel van de mensen die nu om ter hardst roepen dat het niet netjes is dat de foto's geplaatst zijn heeft ze niét bekeken?

amen...

ga snel alle kooien schoon maken en tussen door kijken of er al nieuws is, ik hoop echt zoooo op geweldig nieuws, dit kleine ventje zal je echt voor altijd dankbaar zijn.

Jeannine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:08

Wat een gemekker om foto's zeg. Puur sensatie voor die mensen die het graag willen zien. Het ziet er niet fijn uit en je hoeft het toch niet te zien dan. Je kunt je toch wel een beetje zelf een voorstelling doen. Laat we gewoon duimen dat het beestje het redt en weer opknapt. Leuker om foto's te zien als het zo weer goed met hem gaat.

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:11

Jeannine schreef:
Leuker om foto's te zien als het zo weer goed met hem gaat.

jaah Haha! van een mooi goed gevuld paardje met lange wapperende manen dat vol geluk naar zijn lieve baasje galopeerd...zulke foto's zien wij denk ik allemaal liever straks Haha!

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:21

Achjemig, net het topic zo'n beetje globaal doorgelezen.
Ben erg benieuwd wat er uit de foto's gaat komen..vind het een beetje eng dat zijn tong het 'niet doet'..en vraag me dan ook af of zoiets herstellen kan?

Petje af dat je het beestje wilt helpen. Want dit gaat nog diep in de buidel tasten worden als er eventuele breuken zijn..dus zal keihard voor je duimen dat het een kwestie van compleet op zijn is..

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:22

1 woord heb ik maar. RESPECT. Ik vind het super dat je dit allemaal doet voor een arm sukkelaartje van een paard!! Hoop echt dat alles goed met hem komt. En moest het niet zo zijn dan heeft tenminste in de laatste dagen van zijn leven veel liefde gehad!!

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:23

Even terug on topic: over MELK... imo geen goed idee want een paard/kat/hond/mens is immer geen KOE.

Waarom komt niemand van alle paardendames op het idee dat er in dit land tig paardenmelkerijen zijn waar je hetzij verse paardenmelk, dan wel paardenmelkpoeder kunt krijgen? Dat lijkt me heel wat beter voor 't beestje Lachen

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:24

Paardenmelk zit ook lactose in, toch?

elibeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:25

ik ben benieuwd wat er uit de rontgen foto's is gekomen

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:27

Ik stel me wel de vraag waarom ze het dier niet gewoon naar een kliniek brengt.

Daar weten ze perfect hoe ze een paard sondevoeding en vocht moeten toedienen en dan is al dat doe-het-zelven met brinta en melk waar wij hier over doorbomen niet nodig. Bovendien zullen ze daar alles wat er aan kaken en tanden gedaan moet worden kunnen doen.

En 'hij is te zwak' is geen argument. Als-ie kan staan, kan hij ook in de trailer.

Ik vind het vreemd.

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:30

Klara16 schreef:

Daar weten ze perfect hoe ze een paard sondevoeding en vocht moeten toedienen en dan is al dat doe-het-zelven met brinta en melk waar wij hier over doorbomen niet nodig. Bovendien zullen ze daar alles wat er aan kaken en tanden gedaan moet worden kunnen doen.

En 'hij is te zwak' is geen argument. Als-ie kan staan, kan hij ook in de trailer.

Ik vind het vreemd.

daar zat ik ook aan te denk, bovendien is hij toch ook in een trailer bij haar gebracht, had ze hem net zo goed meteen door kunnen doen naar een kliniek Bloos

mupjekarel

ik wil je veel sterkte wense om dit paardje te redden!
vind het ook super van je!

Blue_Eyes

Klara16 schreef:

*steekt vinger op* Ik vind het een lage streek en ik heb ze dan ook niet bekeken!

Edit: Ik kan me voorstellen dat er klinieken zijn die hier niet veel energie meer in willen steken. TS wil dat wel en dat vind ik zeer te bewonderen!

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:36

Klara16 schreef:

Ik vind het vreemd.

hij stond niet in de tralier, meneer lag in de trailer... TS kreeg een telefoontje met een paard aan geboden. Er is haar niks over de toestand van het paardje verteld. Toen het beestje aan kwam was het diertje zo zwak dat een 2e trailer rit niet bevordelijk voor hem zou zijn.

Het is heus geen onwil van TS...want echt rijk gaat ze niet worden met dit grapje, en lekker uit slapen zit er voorlopig ook niet meer in. !

Dus hij is te zwak is wel een goed argument.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:37

Nou ja, wie de TS ook mag zijn en wat dan ook..
Ik ben in ieder geval benieuwd hoe het gegaan is Lachen

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:38

En de TS had eerst ook niet in de gaten dat dit er allemaal aan de hand was volgens mij als ik het me goed herinner.
En ik kan me ook voorstellen dat de kliniek hier geen energie wil insteken, alhoewel dat geen argument mag wezen. Als iemand een paard wil redden moet iedereen dat respecteren in zeker zin.

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:38

fjordowner18 schreef:
Klara16 schreef:

Ik vind het vreemd.

daar zat ik ook aan te denk, bovendien is hij toch ook in een trailer bij haar gebracht, had ze hem net zo goed meteen door kunnen doen naar een kliniek Bloos

Lezen is erg moeilijk he?
Er staat meerdere malen dat de TS niet wist in wat voor staat het beestje verkeerde, er staat zelfs in de openingspost dat zij met verbazing zag hoe dit beestje eruit zag..!

Staan in een trailer, of staan in een stal zijn twee verschillende dingen!
Hij heeft RUST nodig, een trailerrit kan veel stress met zich mee brengen..
Er staat ook meerdere malen dat hij nogal zwak is, dan zou ik persoonlijk ook geen trailerrit aandurven..
De DA is er toch bij, waarom dan naar een kliniek?
Ook staat ergens dat zonde voeding niet lukte, door een aantal gezwellen..
En dat deze gezwellen minder leken te worden en ze, mits de uitslag van de foto's goed was, dit nog eens wilden proberen...

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:39

tallechie schreef:
En de TS had eerst ook niet in de gaten dat dit er allemaal aan de hand was volgens mij als ik het me goed herinner.
En ik kan me ook voorstellen dat de kliniek hier geen energie wil insteken, alhoewel dat geen argument mag wezen. Als iemand een paard wil redden moet iedereen dat respecteren in zeker zin.

Dat klopt, maar verklaart wel waarom paardje bij TS is en niet in een kliniek Knipoog

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:39

Blue_Eyes schreef:
Klara16 schreef:

*steekt vinger op* Ik vind het een lage streek en ik heb ze dan ook niet bekeken!

Edit: Ik kan me voorstellen dat er klinieken zijn die hier niet veel energie meer in willen steken. TS wil dat wel en dat vind ik zeer te bewonderen!

klopt bleu_eyes dat is ook waar.
ben benieuwd naar de foto's en vind het knap van ts dat ze dit doet

Klara16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:40

malih: je hebt een punt. TS is nu een gepeperde rekening aan het betalen voor de nalatigheid van iemand anders... respect hoor!

Ik denk wel dat iedere kliniek bereid is om eerst uit te zoeken wat er precies scheelt vooraleer conclusies te trekken

tallechie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:41

Blue_eyes: dat bedoel ik ook. Het paardje kan momenteel niet naar de kliniek toe, maar ook al zou de kliniek het niet zien zitten, zouden ze er toch alles aan moeten doen als de ts dat wil.

Zo bedoel ik het, snap je Lachen

fjordowner18

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:43

Citaat:
Eenmaal aangekomen en dat de klep naar beneden ging sprongen de tranen bij me in de ogen.
Daar "stond" een enter hengst wat meer bot was dan paard.

dit is een stukje uit de begin post, wat ik alleen wil zeggen is dat als het paard in de trailer "stond" en dus mee kon naar ts hij ook naar een kliniek had gekunt, maar dat ter zijde, waarschijnlijk is ts zo geschrokken van de toestand van het paard dat ze hier niet aangedacht heeft.
nogmaals, heb erg veel bewondering voor ts dat ze dit paardje toch een kans wil geven.

Caesar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-08 16:43

Maar dan zouden ze er wel ten alle tijden eerlijk over zijn. En denk ook, dat als de kliniek aangeeft dat het beestje geen kans meer heeft om hiervan te herstellen, de TS dat ook accepteerd.
Ze heeft het geprobeerd, maar misschien is er al zoveel leed aangedaan, dat ze er met al haar goede wil niets meer aan heeft kunnen doen..

Maaarrrr... ondertussen is er nog steeds geen uitslag en is het al 16u geweest... dus hopen op een beter bericht!