weet me geen raad meer... wie helpt?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Vala

Re: weet me geen raad meer... wie helpt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 12:54

Super dat ie al opknapt!!!

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 15:38

Dus het herstel zet zich voort? Mooooooi man! Zie je wel dat duimen helpt Haha!

vincenza schreef:
Holistisch DA: ERIC VAN BEYMA VAN TERRANATURA, niet laarakker

Hoi Vincenza,

Ik las in jouw reactie dat Eric van Beyma holistisch DA is?
Dat is nieuw voor mij en ik ben benieuwd sinds wanneer hij DA is. Ik ken hem namelijk alleen maar als een soort natuurgeneeskundige die paarden behandeld maar bij mijn weten is hij geen DA.
Dit in tegenstelling tot Eric Laarakkers en zijn medewerkers die wel degelijk afgestudeerd DA zijn en zich daarna zijn gaan verdiepen in natuurlijke manieren om paarden te kunnen helpen.
Maar mss heeft Eric van Beyma de laatste paar jaar een studie DA afgerond?

Knavia

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:03

Van de website:

Nova Cura houdt zich bezig met de behandeling van fysieke en emotionele klachten van mens en dier, van zeer uiteenlopende aard o.a. huid-, spier-, pees-, bot- en gewrichts-problemen, maag- en darmklachten, luchtwegproblemen, vruchtbaarheidsproblemen, wonden, RSI, tennisarm, overspannenheid enz.,enz.

WIE ZIJN WIJ
Momenteel bestaat de Nova Cura uit 2 personen; Eric van Beyma behandelend Therapeut en zijn vrouw Yvonne van Beyma, die al het administratieve werk, de telefoontjes en de bestellingen regelt.

WERKWIJZE
Nova Cura gebruikt twee basismethoden, die elkaar op bijzondere wijze aanvullen;
A.Touch for Health, ook wel kinesiologie genoemd
B. Shiatsu, ook wel acupressuur genoemd

Het onderzoeken van een klacht wordt d.m.v. de Touch for Health-methode gedaan. Hierbij is de basis gedachte, dat iedere klacht gerelateerd is aan het uit evenwicht zijn van een orgaan of een combinatie van organen.
Na vaststellen van de klacht, worden door behandeling volgens de Shiatsu-methode, de organen weer in balans gebracht. Door de specifieke behandeling creëren we een situatie, waarin de patiënt zolang mogelijk in balans blijft (dus klachten vrij blijft).

RESULTAAT
Het bijzondere van deze wijze van werken (geneeswijze) is, dat niet alleen de op de voorgrond tredende klacht wordt opgelost, maar door de Shiatsu-methode, worden de op dat moment alle in onbalans zijnde organen eveneens in balans gebracht. Dit zorgt ervoor dat alle aanwezige klachten worden verholpen. Het blijft dus niet bij symptoom bestrijding, maar het dringt door tot de kern van de zaak.
Op deze manier wordt er op Fysiek-, Energetisch-, Emotioneel- en Psychisch niveau gewerkt.

Samenwerking
Daar waar nodig en/of gewenst werken wij samen met; voor de mens: huisartsen, ziekenhuis. Voor dieren desgewenst met: dierenarts, hoefsmid, tandarts, zadelmaker, enz…

De methode wordt indien nodig verder ondersteund door massage, gymnastiseren, mineralen, vitaminen, homeopathie, aromatherapie, bachbloesems, voedingsadviezen, kleitherapie, magnetiseren, kruidenpreparaten, trainingsadviezen en begeleiding.

Voor meer informatie kunt u vrijblijvend contact opnemen.

-----------------------------------------------------------------------------------------
Dit heb ik letterlijk van de website gehaald, denk dus dat dhr. Beyma inderdaad geen diploma diergeneeskunde op zak heeft.
Heb 't trouwens ook nooit zo op van die lieden die 'alles' beweren te kunnen.

groetjes Knavia

ps. website is: http://www.novacura.nl

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:10

On topic blij te horen dat hij al heel wat beter is Ja
Laatst bijgewerkt door lesilla op 29-01-07 19:27, in het totaal 1 keer bewerkt

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 19:22

Lekker hoor, dat alles zo voorspoedig verloopt tot nu toe... Ja

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:11

ans, gaaf dat ie zo snel weer opkrabbeld,het is toch wel een vechtertje he?
Haha!
is er ook nog een vervolgbehandeling nodig? weer bloedonderzoek om te kijken hoe de waarden dan zijn?

Neverhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:16

Knavia schreef:
WIE ZIJN WIJ
Momenteel bestaat de Nova Cura uit 2 personen; Eric van Beyma behandelend Therapeut en zijn vrouw Yvonne van Beyma, die al het administratieve werk, de telefoontjes en de bestellingen regelt.

Dat bedoel ik dus. Eric van Beyma is GEEN DA!
DA is geen vrij beroep zoals hoefsmid nu wel is dus als er geen opleiding en papieren voor zijn gehaald is het verboden de titel DA te gebruiken.
Gelukkig doet Eric dat dus ook zelf niet maar ik wil het wel graag rechtgezet hebben Ja

Sorry voor het off-topic gaan Bloos! maar vond dit wel erg belangrijk.

4pleasure

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 20:25

Hoi Ans,

Wat super om te horen dat ie al opknapt! Hopelijk houdt hij deze stijgende lijn vast!!!

grt.

N_fotografie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-07 22:59

Ik heb stiekem een beetje meegelezen, en meegezocht voor je, maar nu hoeft dat (hopelijk) niet meer, aangezien hij nu aan de beterende hand is.

Erg goed hoor, juilie band is zeker nog veel sterker geworden inmiddels (had iki wel met mijn paard toen hij "kantje-boord" was)

Wat ik overigens wel moet zeggen dat ik het enorm "stom" om het zo maar te noemen, hoe mensen bepaalde dingen afkraken, en dan vooral met kijk op vincenza, zij doet ook alleen haar best, waaarom geef je het geen kans? Misschien hád het wel geholpen, ik ben zelf ook niet echt "parnormaal" in gesteld ofzo, maarm isschien zij wel, en bij sommigen hééft het daadwerkelijk geholpen, dus ik vind het simpelweg idioot hoe mensen hier daar tegen doen, met bepaalde opmerkingen, hou dat voor jezelf, of start er zelf een topic over, want dit gaat over de gezondheid van een paard, en niet je eigen ego.

Hier hoef ik tevens geen commetaar op, mag natuurlijk wel, dat zeg ik niet maar zal er niet dusdanig op ingaan, aangezien het een medisch topic is.

Enorm veel succes met hem.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:00

Ans schreef:
@ shadowflower: Kashmir heeft een flinke leveronsteking mogelijk door JKK, alleen is dit niet makkelijk te achterhalen, dan zou er een stukje lever weggehaald moeten worden alleen is dit niet zonder risico en blijft de behandeling toch hetzelfde.
Ook is hij voor alle zekerheid behandeld tegen leverbot.
Nu moet ik em 2 weken lang penicilline spuiten en pretnison capsules toedienen.
Als het lever sterk genoeg is blijft de genezing in een stijgende lijn gaan na stoppen van de behandeling.
Mocht het lever te zwak en te erg aangetast zijn dan valt ie terug na de behandeling, maar dan zijn er evt nog andere methodes.
We zien ons hier eerst doorheen te worstelen, tot zover gaat het super!

Groetjes Ans

Ik las de beginpost en het eerste wat door mijn hoofd schoot: de lever! Symptomen zijn behalve de ontsteking identiek aan die van mijn merrie. Ook die heeft door het eten van een giftige plant een flink beschadigde lever opgelopen. Met de juiste medicatie (homeopatisch) gaat het prima. Maar het blijft oppassen.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:07

even nog een tip van mij: levercompositum van de paardendrogist als ondersteuning. Ik lees over peniciline, mijn da heeft alles homeopatisch opgelost, dus daar heb ik verder geen verstand van.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 09:32

Nikki_jimmy schreef:

Wat ik overigens wel moet zeggen dat ik het enorm "stom" om het zo maar te noemen, hoe mensen bepaalde dingen afkraken, en dan vooral met kijk op vincenza, zij doet ook alleen haar best, waaarom geef je het geen kans?

Dat heeft ze ook wel aan zich zelf te danken.... de manier van posten vind ik niet kunnen. Te roepen dat je paard niet meer wil leven, vind ik te ver gaan. Kan ook op een andere manier gebracht worden namelijk.

Ieder ander start hun tip met: misschien helpt dit of dat of misschien is het .... Maar zij omschrijft "haar waarheid" als "de" waarheid. En ja dan krijg je o.a. mij over je heen......

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 09:58

ellepel schreef:
ans, gaaf dat ie zo snel weer opkrabbeld,het is toch wel een vechtertje he?
Haha!
is er ook nog een vervolgbehandeling nodig? weer bloedonderzoek om te kijken hoe de waarden dan zijn?

jaaa ik ben ook zo blij!! De dag dat ik em naar de kliniek bracht kon ik ook wel aan em merken dat ie graag wilde vechten, hij geeft zeker niet zomaar op en dat zie je nu ook wel Haha!
Echt een vechter ja en zown ontzettende goedzak Haha! Clown

Gistermiddag had ik em lekker weer ff in de bak te spelen, lekker draven en af en toe een galopje met een bok erachteraan, lekker met z'n hoofd slingeren en uitdagen, echt prachtig om te zien!
Hij moet alleen oppassen met zijn gekke sprongen want hij is nog erg slap dus hij zou zo om kunnen vallen.

Maar dit alles doet ie lekker uit zichzelf en heb geen zweepje en niks mee in de bak, gewoon wat met em meerennen vindt ie prachtig.

De penicilline kuur duurt 2 weken en de pretnisolon 1 week.
Ik moest na een week even bellen hoe het met em ging en een bloedonderzoek laten doen of het tekort aan witte bloedcellen alweer aangevuld was en de gamma gt (leverinfectie in dit geval) gedaald was.
Als de genezing na de beide behandelingen in een stijgende lijn blijft gaan dan is het lever sterk genoeg nog en anders heeft de DA nog wel andere methodes, geen idee wat want ik moest me eerst op deze behandeling concentreren Haha!
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 30-01-07 10:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 10:00

@ Caira: Bedankt voor je reactie! Na de penicilline hopen we dat het lever het weer zelf kan, zo niet zijn er nog wel andere (ook homeopathische) dingen te proberen.
Zal het ff opschrijven wat je noemt, kan het altijd aan de DA vragen.

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:18

Ans, heb je dit paard altijd al?
of weet je van wie hij vroeger was ect?
ik zou als ik jou was nu ook willen weten waar de leverbeschadiging vandáán komt!
misschien is er nog steeds wel een factor in je paard zijn omgeving die de oorzaak was??
het hooi bijvoorbeeld bij jullie, is dat zeker weten JKK vrij?
1 plantje in een baal vergiftigt de hele baal he?!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:25

Is haast niet te begrijpen dat een paard zo gauw opknapt. Als je die laatste foto ziet voordat je hem wegbracht dan krijg je gewoon kippenvel en nu dit!!! Geweldig !!

Daar wordt je gewoon helemaal warm van binnen van hè? Ik ken het gevoel: onze pony had laatst koliek waar ie gelukkig goed doorkwam. Dan is het gewoon extra genieten Haha!

bijoekimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 10:53

Marigold niemand weet zeker of zijn hooi jkk vrij is. Dus dat is niet te achterhalen. Wij kampen ook met hetzelfde probleem alleen had de pony van ons andere symptonen.

vincenza

Woonplaats: Paardjes in Castricum, ikzelf in Beverwijk. Maar meestal op de rug van één van m'n ponies.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:09

slimmerik schreef:
Nikki_jimmy schreef:

Wat ik overigens wel moet zeggen dat ik het enorm "stom" om het zo maar te noemen, hoe mensen bepaalde dingen afkraken, en dan vooral met kijk op vincenza, zij doet ook alleen haar best, waaarom geef je het geen kans?

Dat heeft ze ook wel aan zich zelf te danken.... de manier van posten vind ik niet kunnen. Te roepen dat je paard niet meer wil leven, vind ik te ver gaan. Kan ook op een andere manier gebracht worden namelijk.

Ieder ander start hun tip met: misschien helpt dit of dat of misschien is het .... Maar zij omschrijft "haar waarheid" als "de" waarheid. En ja dan krijg je o.a. mij over je heen......

sorry het is niet mijn waarheid, het is dat wat het paard vertelt op dat moment
dat is naar het nederlands vertaald

het paard zag geen uitweg meer op dat moment

wanneer je dit in een boek leest, hoort in in jouw ogen wsl in het verhaal wat je op dat moment aan het lezen bent

wanneer jij dit hier leest, staat het ineens bedreigend?

is het misschien iets wat dan bij jou leeft?

ik heb de gevoelens van het paard verwoord, als bemiddelaar want dat ben je als reader

en ik heb hem ook verteld dat wanneer hij koos voor doodgaan dat het net zoiets was als zelfmoord en dat ik dat een domme keuze vond omdat hij dan geen andere kans meer had en dat dus echt een point oif no return was maar dat wanneer hij zou blijven leven, zijn baas alsnog de kans kreeg om de dingen waar hij last van heeft te veranderen.
het is voor beiden - paard en eigenaar - een levensles.

of jij dat nu wil accepteren of niet.
het gaat hier ook niet om wat jij vindt, maar om een paard wat in een levensbedreigende situatie verkeerde en waarbij iets gedaan moest worden.
wanneer er vlak voor jouw neus een ongeluk gebeurt en jij kan er wat aan helpen, ga jij dan vragen en nadenken hoe je misschien alsjeblieft dankjewel metvriendelijke groeten iemand erbij kunt halen om mee te komen helpen? of schreeuw je het uit en roep je: HELP
ik denk eerder het laatste.
en wat ik deed, was enkel verwoorden wat het paard uitschreeuwde.

het paard heeft nog steeds wat op zijn lever, en hij zal wel elke kans aangrijpen dit aan zijn eigenaresse te vertellen.
dit paard weet donders goed wat hij wil.
aan de onderliggende emotie waardoor hij het aan zijn lever kreeg, is nog steeds niets gedaan.
enkel de symptomen zijn bestreden.
dus een terugval is absoluut niet uitgesloten.

hij weet wél dat wanneer hij geneest, de kans zal bestaan dat datgene waar hij (nog steeds) over valt, dat de kans bestaat dat dat zal worden verbeterd.

watdat is weet ik niet, daarvoor zal iemand hem echt door moeten nemen.
het is altijd aan de eigenaar of en welke beslissingen zij neemt.
maar ook het paard kan beslissingen nemen. dus ook een hele vervelende al is het maar om aandacht te krijgen. voor zijn probleem.

emoties en ziekten, ze zijn onlosmakelijk meten aan elkaar verbonden.
dat is een waarheid als een koe.

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:12

De draaft(of dramt) wel erg door Vincenza.
Kom a.u.b. met beide voeten op de grond.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:14

Het is "haar" waarheid...en nu weer graag on-topic Haha!

creool

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:16

Vincenza, zou je alsjeblieft willen ophouden?

Dit topic gaat over Ans en haar paard en niet over jou.

Met Ans heb je via PB contact, dat is toch voldoende?

Alvast bedankt!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 11:24

Ook hier maar even een reactie op het gesodemieter in dit topic steeds.....
Heb het een tijdje aangekeken, maar toch op elke pagina komt er wel weer een woordenwisseling voor, dat hoeft van mij toch echt niet!!!!

So cut the crap please!

En graag on-topic blijven of pb'en!

groetjes Ans

Ik ga nu naar me horsey toe Haha!

Jobbeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 11:42

Hey Ans, ik kom er net vandaan. Hij stond me heel lief aan te kijken net hoor Haha!
Hij kijkt iig weer wat vrolijker uit zn ogen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-01-07 13:11

Hey Marijke!!

Dan ben ik je net misgelopen denk ik haha Haha!
Ben nu net thuis, heb em ff de capsules gegeven en wat lekkere appeltjes en Amber moest er natuurlijk ff opzitten en (samen met mij) met em wandelen Haha!

Hier wat foto's Tong uitsteken

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Pytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-07 13:20

Wat super dat het weer zo vooruit gaat met hem! Hij kijkt ook een stuk vrolijker op de foto's. En hij kan dus weer een dek op zonder dat hij gaat zweten. Super! Hopelijk zet deze vooruitgang voort