luxje schreef:toeka schreef:bij doetinchem
ojeee...weet je ook waar precies?
ja over de grens bij `s heerenberg geloof ik dat ze gister tegen mij vertelde...
ik was ook al bang want mijn jaarling staat ook bij doetinchem
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
luxje schreef:toeka schreef:bij doetinchem
Nammie schreef:DGKstudent schreef:Nee helaas niet.
De enige overeenkomsten zijn vooral de ontzettend sterk verhoogde spierenzymconcentraties in het bloed,
Bij spierschade van dit formaat komt namelijk heel veel aan enzymen vrij, zoals creatinine kinase, die zich normaal gesproken alleen in de spiercel bevinden.
Het aantonen van intoxicaties is bijzonder lastig!
Het zoeken naar een gifstof is het zoeken van een naald in een hooiberg, aangezien er 1000-en toxinen bekend zijn, en het zoeken naar iedere toxine kost al gauw 100en tot 1000-en euro's, dus reken maar uit hoeveel het blinde zoeken naar een vergiftiging gaat kosten (laat staan of het technisch gezien mogelijk is.)
Weet je hier ook waardes van?
Heb Maike net laten onderzoeken . Hij heeft een ldh van 921 , en een creat. kinase van 539. Is veel te hoog , maar dit heeft hij al jaren.....Wat zijn de waardes van die paarden?
Veulen84 schreef:Als ik het dus goed zie zijn er nu dus
4 gevallen hollandsche rading/hilversum
2 gevallen uit noord holland
3 gevallen delftzeil
Klopt dit?
Ik wil wel proberen ze allemaal te verzamelen en dan in een post te zetten. (Kan dat mod?)
elinax21 schreef:wilde je niet verbeteren, maar als je het in ene post zet kan het beter wat duidelijkert is namelijk delfzijl
Germatje schreef:
Dit betreft geen jonge paarden maar 2 van rond de 11 jaar.
Heel erg triest is het..
Citaat:luxje schreef:
toeka schreef:
bij doetinchem
ja over de grens bij `s heerenberg geloof ik dat ze gister tegen mij vertelde...
ik was ook al bang want mijn jaarling staat ook bij doetinchem
Germatje schreef:Hey ik kan jullie meedelen dat er inderdaad in noordholland 2 paarden zijn die het hebben, zijn direct naar utrecht vervoerd, de ene is overleden, maar die kwam aanvankelijk voor zandkoliek, de andere ging gezond mee als gezelschap en heeft het ook gekregen, ze lag erg kritiek maar het gaat nu steeds wat beter en staat bijna de hele dag.
Dit betreft geen jonge paarden maar 2 van rond de 11 jaar.
Heel erg triest is het..