Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EstherHegt

Re: Wonderdokter of kwakzalver; een avondje met Leen Taal

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:43

Wat natuurlijk ook kan, is het rechtstreeks aan Taal zelf vragen Ik heb het al een keer gedaan en kreeg gelijk boze dreigmail met juristen.
Wie is er zo gek om het rechtstreeks te vragen? Moet je wel rekening houden met een hele boze reactie hoor!! En fatsoenlijk antwoord hoef je ook niet op te rekenen.
Tsja door geen openheid van zaken te geven dwingt ie mensen toch om er zelf achter te moeten komen.
Ik stel voor om te vragen of het medicatie is of supplement. Recept is niet nodig.

EstherHegt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:50

russel schreef:
Hoe zit dat dan met de keuringsdienst van waren. Weet even niet hoe dat zit, maar moet je niet op je etiket zetten wat er in zit= of is dat alleen bij voedingsmiddelen voor mensen.

Kan novelcure daar niet voor aangeschreven worden, die moeten toch als ze produkten op de markt brengen wel bekend maken wat er in zit= Paarden zijn toch ook consumptiedieren, kan je toch ook niet zomaar wat in stoppen= Kan mij nl bijna niet voorstellen dat dat kan, iets op de markt brengen en de ingredienten geheim houden, of er moet een patent zijn, maar dan is het nog na te vragen.

Op Eczit is een patent, via dat nummer weten we wat daar inzit.
Maar dan nog hoort er mocht het een supplement zijn geetiketteerd te worden.
Op deze link staat de regelgeving voor toevoegingsmiddelen voor diervoeding, een uitgebreide regelgeving dus ook om duidelijk te maken naar de klant wat er in zit.

http://www.cbg-meb.nl/brdwebsave/websit ... ddelen.pdf
Let op 2 B

Artikel 5
Voorwaarden voor vergunningverlening
1. Voor een toevoegingsmiddel mag slechts een vergunning
worden verleend indien de aanvrager van de vergunning, overeenkomstig
de in artikel 7 bedoelde uitvoeringsvoorschriften,
afdoende en voldoende heeft aangetoond dat het middel,
wanneer het wordt gebruikt overeenkomstig de voorwaarden
die zijn vastgesteld bij de vergunningsverordening voor het
toevoegingsmiddel, aan de voorschriften van lid 2 voldoet en
ten minste één van de in lid 3 beschreven kenmerken heeft.
2. Het toevoegingsmiddel mag:
a) geen ongunstige gevolgen hebben voor de diergezondheid,
de menselijke gezondheid of het milieu;
b) niet zodanig worden gepresenteerd dat de gebruiker kan
worden misleid;

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:50

O nee die man moeten we niet benaderen, maar is hij eigenaar van Novelcure, ik dacht dat hij daar gewoon werkte.

Maar novelcure is toch een bedrijf, dan is er toch wel wat ergens geregistreerd. Stel dat ik nou hetzelfde uitvind en op de markt breng als Het Produkt, dan mag ik hopen dat ik Taal aan mijn broekspijpen krijg, dan komt hij nl nog een beetje geloofwaardig over. Dan is het toch bizar dat er van beiden produkten niet bekend is wat de samenstelling is. Kun je elkaar ook niet van plachiaat betichten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 21:51

Een instantie die vergunning verleent, doet ook controles en heeft ook toezichthouders.

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-06 23:37

russel schreef:
O nee die man moeten we niet benaderen, maar is hij eigenaar van Novelcure, ik dacht dat hij daar gewoon werkte.

Maar novelcure is toch een bedrijf, dan is er toch wel wat ergens geregistreerd. Stel dat ik nou hetzelfde uitvind en op de markt breng als Het Produkt, dan mag ik hopen dat ik Taal aan mijn broekspijpen krijg, dan komt hij nl nog een beetje geloofwaardig over. Dan is het toch bizar dat er van beiden produkten niet bekend is wat de samenstelling is. Kun je elkaar ook niet van plachiaat betichten.

Dit geeft een zoekactie op KvK op "Novel Cure":

Handelsnaam
KvK-nummerAdres Vestiging
Novel Cure Veterinair B.V. 09105687 0000
Loakendiek 2, 7255NL Hengelo Gld Hoofdvestiging

Novel Cure 09105687 0000

Novel Cure Bloedanalyse B.V. 09150027 0000

Novel Cure Humaan B.V. 09150028 0000

Novel Cure Holding B.V. 09150029 0000

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 09:32

Behoorlijk wat bedrijfjes.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:08

tjee, elke keer als ik bijlees, ga ik er meer tegenop zien LT te benaderen... Ik heb al een paar mailwisselingen gezien waar ik gewoon misselijk van werd. Deze bedrijfjes geven wel aan dat hij het goed doet, of zie ik het verkeerd? Volgens mij kan je ook bij KvK de omzet opvragen

Dan kan hij ook wel een ander vertaabedrijf in de arm nemen toch? Mondig genoeg dacht ik zo .

Ik heb nog wat nieuws gevonden voor de mensen die toch weer iets willen proberen: http://www.biogenix.fr

meer info volgt nog, het schijnt dat ze ook immunotherapie hebben voor paarden met zomereczeem. Ik ben erachteraan.. Als mensen hier dat ook hebben geprobeerd hoor ik het graag.

Het klinkt mij allemaal beter als de therapie va LT

dagmach

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 15:37

Immunotherapie is te vergelijken met de therapie bij de mens tegen b.v.hooikoort.Ook een heftige reaktie op een stofje (polletjes)en ook bij de ene mens wel en de ander niet dus te vergelijken met zomereczeem.
Je wordt dan regelmatig ingespoten met een klein beetje hoeveelheid waar je heftig op reageert waardoor uiteindelijk de prikkel hiervoor afneemt.
Meestal is het niet zo dat je echt helemaal van je hooikoort afkomt.
Nadeel is dat het elk voorjaar herhaalt moet worden en als je dit een paar jaar doet ook je lichaam niet meer op de injecties reageert.

Het is dezelfde theorie,als in het verleden met proeven op asthmapatienten.Geef ze een vogeltje op de slaapkamer zodat het lichaam hier niet meer op reageert met benauwd worden.
Helaas slechts bij een zeer kleine groep,vooral jonge kinderen,was er een slagingspercentage.

Uiteindelijk is nu naar grondig onderzoek ook duidelijk geworden dat de veroorzaker vermijden (in het geval van de paardjes de Boettdeken) de beste resultaten geeft.
Uiteraard is ook hier conditie,geen overgewicht,niet te veel suikers,belangrijk.

Komt er een dip dan is behandeling met cortison een laatste redmiddel.

Groet Dagmach

sassefras

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-06 20:09

hai,

eigelijk is het te gek om over te praten, als er iemand voor mij een mooie mail in elkaar flanst hihi

ik gooi hem wel om z,n oren, kom maar op

sas

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 11:17

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:17

trisca schreef:
voor de liefhebbers: hoe er wetenschappelijk over zomereczeem gedacht wordt. Is volgens mij wel een vrij makkelijk en vooral sluitend verhaal.

http://elib.tiho-hannover.de/dissertations/kobeltc_2001.pdf

Je moet alleen wel een beetje duits kunnen lezen

Hoi Trisca,

Ik heb het artikel even globaal gelezen. Moet nl. zo weg.
Maarre ik denk dat ze nog een stapje terug moeten denken.
Nl. de darmwerking.
Die moet een bep. zuurtegraad hebben om goed te kunnen werken, zoniet dan ontstaan er allerlei reacties in het lichaam.

Zoek bijv. heel simpel maar 's op: zuur-base evenwicht via Google.

Zodra dat evenwicht uit balans is gaat het immuunsysteem al van de riedel. Lever idem. Verstoorde insulinebalans enz. enz.
Bekend bij mens en dier is dat zodra het lichaam te 'zuur' is allerlei klachten onstaan. Zoals allergieen, eczeem, reuma, enz.
Hoe wordt de zuurtegraad te hoog.

Door teveel eiwitten, suikers, verkeerde voeding, vaccinaties, antibiotica, en vooral tekorten van belangrijke mineralen en spoorelementen.
Die tekorten zijn er voor paarden ook volop. Het weidegras bevat bij lange na niet meer wat een paard nodig heeft. Door verkeerde bemesting, zure regen, pesticiden en uitputting door overbegrazing.
Zal ik zo nog even een uitgebreide site van doorgeven.

MIjn idee is een hoogwaardig voedingssupplement inzetten op natuurlijke basis. Wat voldoende mineralen, vitaminen en spoorelementen bevat. Dus geen synthetisch produkt zoals de meesten hier in Nederland Ik heb het van Hippolyt uit Duitsland.

Daarnaast een probiotica om de darmwerking weer basischer te krijgen.
Sinds twee weken gebruik ik hetzelf. Met veel succes. Sinds twee dagen heb ik beide eczemers van mij er ook op gezet.
Het middel bevat per capsule een paar miljard goede bacterien.
Zoals de Lacidophilus, Bifidobactrium bifidum, LCasei en nog een hele rij.
Beide paarden dienen als proefkonijn. Ik heb het uit laten testen door een natuurgeneeskundige therapeute dmv. een biotensor.
Beide paarden staan nu op een onderhoudsdosis van 2 capsules per dag.
Dat houd in 12,50 euro per maand per paard.
Als het goed is moeten de goede bacterieen zich vanzelf vermeerderen in de darmen zodat het niet altijd gegeven hoeft te worden.

Ik ben heel benieuwd wat het gaat doen.
Ik hou jullie uiteraard op de hoogte.

Henny

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:20

en welke probiotica gebruik je dan?

er zijn er momenteel namelijk al zoveel...

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:32

Ik gebruik de P.A. Probiotic Acidophilus van Pro Natura.
Het is in capsulevorm. Beide paarden krijgen 2 capsules per dag.

Eerder heb ik bij 1 van de paarden 7 weken paardenmelk ingezet. Dat staat er ook om bekend dat het de darmwerking positief beinvloed.
Het paard werd een stuk relaxter en voelde goed aan. Helaas is paardenmelk behoorlijk prijzig. Alhoewel tegenover de kuren van Taal valt het nog weer mee
Maar het was mij te duur om het een aantal maanden achtereen door te blijven geven.
Paardenmelk wordt ook nogal 's aangeraden bij mensen met eczeem en psoriasis.
In elk geval is bekend dat bij die klachten ook meestal de darmwerking het probleem is.

De site over het mismanagement van de landbouw is deze:

http://www.uitdaging.net/gezond/landbouw.html

Henny

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:35

Zijn dit capsules die eigenlijk voor mensen zijn? Of zijn er ook voor paarden op de markt, heel interessant nl. Heb er nl ook over zitten denken, maar durf geen mensenpreparaten te geven.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:46

http://www.vsl3.nl/vsl3.htm

hier bieden ze dus maagbacterien aan die per 450 miljard!!!!! verpakt zitten.....

dat is pas veel, en inderdaad ik zat ook al te twijfelen, of paarden wel dezelfde bacterien als wij in hun maag hebben rondzwemmen

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:47

ik heb gelezen in het boekje van Marielle de Vries dat biogarde ook een goed probiotica voor paarden bevat..

Ik denk dat wij andere bacterieen hebben, wij zijn alleseters zij planteneters...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 15:56

pagina in het engels over pro biotica voor paarden:

http://petcaretips.net/probiotics_horse.html

en nog eentje:

http://www.equiworld.net/uk/horsecare/e ... iotics.htm

hmmm..even lezen levert dit al op:

Citaat:
Extrapolating from recommendations in people, an average horse (450 kg) would likely require 10-100 billion CFU/day of an organism able to colonize the intestinal tract.

dus dan moet dat paard wel heeeeeeeel veel capsules naar binnen werken die voor mensen geschikt zijn, aangezien in de meeste capsules maar 500 miljoen zitten......

maar goed:

Citaat:
Based on existing research in other species, it seems likely that probiotics have a role in equine medicine. However, further research is required to identify organisms that possess probiotic properties in the horse's digestive tract, have clinical effect, and can survive processing and storage.

nou nog even op zoek naar dat soort artikelen waarin t dus word aangetoond dat t bij paarden ook werkt...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:13

http://www.demolenaar.nl/artikelen/vrie ... asp?id=438

interresant artikel over probiotica...

maar nu snap ik 1 ding eigenlijk niet helemaal, er word gesproken over probiotica maar ook over gist:

Citaat:
Naast levende gistculturen worden ook gistpreparaten toegepast in diervoeding die fermentatieproducten van gist bevatten, maar geen levende gistcellen. Deze producten vallen formeel dan ook niet onder probiotica, maar de gistmetabolieten in dergelijke producten stimuleren pensbacteriën op dezelfde wijze als levende gistculturen.

wat is nou het verschil tussen probiotica en gist?

DubbelFun

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:33

Gist is een enzym en probiotica zijn ook enzymen. Nu is 1 en 1 niet altijd 2, maar in veel van de probioticamiddelen zit gist als basismiddel.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 16:41

Natuurlijke pro- en prebiotica kunnen eigenlijk zonder problemen aan zowel aan mens als aan dier gegeven worden.

Pre biotica zijn vezels die de darmwerking en flora stimuleren, pro biotica zijn de goede bacteriën die de aanmaak van bacteriën in de darmen stimuleren en op die manier voor een goede darmwerking zorgen.

In het begin kan wel een kramperiggevoel optreden in de darmen of dat je moet maken dat je bij de wc komt, maar naar een dag of 3 zijn je darmen er al gewend.
Mijn paard krijgt probiotica ter voorkoming van koliek door stress. Ik geef dat nu alleen maar een paar dagen van te voren en dan maar 1x daags.

Ravel kent wel iemand die erg bezig is met dit soort dingen en diegene heeft ook goede ervaringen met een homeopathische DA in Hoogeveen.
@Ravel je weet wel wie ik bedoel.

Zahlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-06 22:49

trisca schreef:
ik heb gelezen in het boekje van Marielle de Vries dat biogarde ook een goed probiotica voor paarden bevat..

Ik denk dat wij andere bacterieen hebben, wij zijn alleseters zij planteneters...

Ik heb twee jaar geleden een veulen uit hel gehad, eerst al een maand te vroeg geboren, merrie gaf geen biest allemaal ellende.
Op advies van de DA hebben wij hem elke dag een goede shot biogarde gegeven om zijn darmflora een beetje te helpen.
Het heeft hem in iedergeval geen kwaad gedaan.

Gr Em

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:17

russel schreef:
Zijn dit capsules die eigenlijk voor mensen zijn? Of zijn er ook voor paarden op de markt, heel interessant nl. Heb er nl ook over zitten denken, maar durf geen mensenpreparaten te geven.

Wat ik gebruik is op de markt gekomen voor humaan gebruik.
Echter van meer natuurlijke produkten is bekend dat het ook uitstekend kan bij dieren.

Vandaar dat we met een biotensor hebben gekeken of mijn paarden deze probiotica konden hebben.
Basisdosis was 2 capsules per dag. De ergste eczemer van de twee mag zelfs naar 4 per dag, bij de andere was echt 2 voldoende.

Henny

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:24

ellepel schreef:
http://www.vsl3.nl/vsl3.htm

, en inderdaad ik zat ook al te twijfelen, of paarden wel dezelfde bacterien als wij in hun maag hebben rondzwemmen

Het schijnt zelfs bij mensen te verschillen qua soort bacterien.
Ieder mens schijnt uniek te zijn wat bacterien in de darmflora betreft.
De ene heeft meer van dit de andere juist weer van dat ???

Misschien voor paarden te vergelijken met wat voor bacterien in paardenmelk zitten??? Melkzuurbacterien ????
Verder zitten in paardenmelk ook veel antistoffen om het immuunsysteem op gang te houden.
Het is al langer bekend dat paardenmelk in de eerste 9 maanden 6x van antistoffen verandert om zodoende zoveel mogelijk het veulen te beschermen !!!!!!

Henny

henny_w

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 11:54

ellepel schreef:

hmmm..even lezen levert dit al op:

Citaat:
Extrapolating from recommendations in people, an average horse (450 kg) would likely require 10-100 billion CFU/day of an organism able to colonize the intestinal tract.

dus dan moet dat paard wel heeeeeeeel veel capsules naar binnen werken die voor mensen geschikt zijn, aangezien in de meeste capsules maar 500 miljoen zitten......

maar goed:

Citaat:
Based on existing research in other species, it seems likely that probiotics have a role in equine medicine. However, further research is required to identify organisms that possess probiotic properties in the horse's digestive tract, have clinical effect, and can survive processing and storage.

nou nog even op zoek naar dat soort artikelen waarin t dus word aangetoond dat t bij paarden ook werkt...

Vergeet niet dat de bacterien in een probiotica zich in een mum van tijd giga kunnen vermeerderen. En dan bedoel ik in een uur tijd.

Toevallig ben ik gister naar een lezing geweest van Mogens Eliasen.
Misschien dat iemand toevallig wel eens van hem gehoord heeft ?

Hij maakt zich al 35 jaar sterk om honden en katten op rauw voer over te zetten. Naast schrijver is hij ook hondentrainer en chemicus.
Onvoorstelbaar wat die man wist te vertellen over de werking van de darmen en ook de spijsvertering. Reuze interessant allemaal
Sorry, ik dwaal even af.
Er kwam een vraag vanuit de zaal over probiotica bij honden.
Volgens hem is dat volkomen onnodig. Een hond heeft een hele lage PH waarde. Zo laag dat alle 'lichaamsvreemde' stoffen gelijk in de maag geelimineerd worden.
Een probiotica zou dan ook niet verder komen dan de maag.
Juist door rauwvoer te geven, het 'oervoedsel' van de wolf/hond krijg je de perfecte balans van de darmflora bij een hond.
Maar een mens en bijv. een paard hebben een heel andere PH waarde.
Daar zou een probiotica wel degelijk zin kunnen hebben.

Henny

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-06 12:53

Ik ben vanmorgen lekker met de veearts op pad geweest en ben toch wat interessante dingen tegen gekomen.
Zei LT niet dat de fjorden die niet reageerde op de kuur suikerziekte hadden? Volgens de veearts is suikerziekte vooral te vinden bij oudere dieren en komt vaak voor samen met bevangenheid. Dit komt doordat het beeld van suikerziekte gepaard gaat met een enorme aanmaak van corticosteroiden in het lichaam. De waardes in het bloed steigen vaak de pan uit! Voel je hem al??

De enige behandeling die een beetje aanslaat is behandeling met het spul waar hun bloed van overstroomd. Volgens mij is het immuunsysteem dat zo onderdrukt dat het paard helemaal geen zomereczeem kan hebben. De veearts bevestigde dat idee. Zijn er bij jullie gevallen bekent van suikerziekte en zomereczeem? Bovendien komt het weinig voor en bij echt oudere dieren, wel erg toevallig dat deze het allemaal hadden..

Verder hebben we een operatie gedaan op een andere praktijk. Het paard dat geopereerd moest worden heeft zomereczeem in de zomermaanden. Dit was dus een mooi onderwerp. De dierenarts daar heeft contact gehad met van der Horst(?). In ieder geval de dierenarts die mee zou werken in het begin. Hij wilde wel eens de uitslagen van de bloedtesten zien.
Die man heeft dus van LT ook nooit een bloedtest gezien! De bloeduitslagen die ik van internet heb kunnen plukken konden de artsen hier geen brood van bakken. Het enige wat hun wat zei is dat het paard een ontsteking heeft, maar wat zegt dat...