Ervaringen met zomereczeem-middel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 21:34

klopt, dat ging over tkc 97.
is brandgevaarlijk...

tot nog toe gebruik ik dus nu de klitwortel( van wel 2,50 euro!)
en dat werkt nog steeds!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-04 22:35

cinv schreef:
Het is niet oranje Scheve mond een groene fles met doorichtig spul..wel straf en paard mag nie in zon.
Bij mij helpt het prima!! echt heb al zijn manen kunnen 'saven' deze zomer, hout vasthouden..nog 2 maanden wachten Knipoog
En die st... pilletjes ARGh! PFfffffffff...we horen trouwens NIETS meer van Louis !! Ik zou mij in zijn plaats ook nie meer laten durven zien..enfin nu weten we beter hé.
Laat iets weten als je het gebruikt hé

Het is inderdaad doorzichtig en zit in een groene fles.
Maar van brandwonden wist ik helemaal niets, daarover staat niets op de fles. Bij mij staat er wel met een extra sticker op dat het niet dagelijks opgrbracht mag worden (om de 2-3 dagen).
Ik ga het er morgen weer op doen, ik houd me voor de zekerheid maar aan die 3 dagen. Hoe snel hielp het bij jou?

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 16:24

Kendra schreef:
Ik weet niet wat je precies bedoelt, maar als er korsten in de manen komen begin ik me juist zorgen te maken.

Ik heb gister de dierenarts voor de zekerheid gebelt en die beantwoordde dat losse kortjes (dus geen open wonden!) inderdaad genezing is OK dan!

Pink heeft nu al een heel aantal dagen niet meer geschuurd, gewoon dag en nacht op zijn padock.
De huid is al veel zachter, met minder kloven en er lijken ook weer wat haartjes te komen!

Zodra hij op stal staat en hij krijgt even geen aandacht gaat hij nog wel kont-schuren oid maar dit kan ook gewoon gewenning zijn en niet te vergeten; genezing jeukt ook.
Maar ik zie in ieder geval duidelijke vooruitgang en ik hoop echt dat dit nou eindelijk gaat werken!!

silleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:47

ik gebruik sinds een 2 tal weken een ander product wat ik nog niet geprobeerd had AVS (dacht ik zal straks eens goed kijken)
Het resultaat OK dan! OK dan! OK dan! niet te geloven.
Na 3 dagen (echt waar hé) begonnen de haren al terug te groeien. Dat product beschermt ook de haren stond erop.
Ik smeer het 1 soms 2 x per dag in.
Is een oranje spul.

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 19:52

ik kreegeen tip: spuit manen en staart in met een antivlooienmiddel voor dehond, zo eens perdrie weken. Dat houdt de mugjes ook wegheb het vier dagen geleden gedaanen tot op heden niet geschuurd (daarvoor wel, maar af en toe, alleen hareneraf, niet tot bloedens toe gelukkig)

jeanneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:30

fjordenfan schreef:
ik kreegeen tip: spuit manen en staart in met een antivlooienmiddel voor dehond, zo eens perdrie weken. Dat houdt de mugjes ook wegheb het vier dagen geleden gedaanen tot op heden niet geschuurd (daarvoor wel, maar af en toe, alleen hareneraf, niet tot bloedens toe gelukkig)

kan dat niet schadelijk zijn? Anders wel een zeer goede tip!

isioma

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 20:45

jeanneke schreef:
kan dat niet schadelijk zijn? Anders wel een zeer goede tip!

lijkt me niet, de hond is een veel kleiner dier en eens per drie weken....

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:08

is ook een idee FF

fenja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 21:08

mijn zusje heeft voor haar paardje sweet itch gel vor en van de dierenarts hydrocotiderm geloof dat het zo heet een ontstekingsremmend middel en het werkt perfect tegen het exzeem wat haar paardje heeft op zijn borst en op zijn hoofd en dat sweet itch is perfect voor zijn manen en staart hij heeft er nu bijna geen last van en overal groeit er nu weer haar

Suzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-04 22:50

silleke schreef:
ik gebruik sinds een 2 tal weken een ander product wat ik nog niet geprobeerd had AVS (dacht ik zal straks eens goed kijken)
Het resultaat OK dan! OK dan! OK dan! niet te geloven.
Na 3 dagen (echt waar hé) begonnen de haren al terug te groeien. Dat product beschermt ook de haren stond erop.
Ik smeer het 1 soms 2 x per dag in.
Is een oranje spul.

Dat was idd dat spul dat ik meende, niet TKC 97 maar AVS 14 (lijkt toch wel een beetje op mekaar Schijnheilig )

AnitaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:11

Fjordenfan, heeft je Fjordje geen open wondjes ? Anders lijkt me zo'n anti-vlooienmiddel toch wel een risico.
Wat doen jullie aan de wonden die ontstaan door het vele schuren ? Ik gebruikte eerst Acederm, maar als íe me nu met het flesje aan ziet komen maakt hij al dat íe wegkomt. Moet dus iets anders verzinnen......

Jemawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 16:52

Gebruik sinds 3 weken D-itch lotion van de paardendrogist en dat is het eerste wat redelijk helpt.De jeuk is iets minder geworden.
Jewel schuurde zowiezo al weinig,maar sinds 2 weken zet ik haar tussen 16u en 22u op stal en schuurt nu nauwelijks meer!
Ze is ook een stuk rustiger.
Het gaat zo dus de goeie kant op Lachen

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 18:02

Ik gebruikte ook altijd avs 14, dat orange spul. Hielp altijd heel erg super. Dit jaar lijkt niet veel meer te helpen. Ze staat nu dag en nacht buiten en d'r manen heb ik kort geknipt. Ze krijgt nu een prednisonkuurtje van de dierenarts. Nog steeds smeer ik het in met avs. Maar vooral in haar manen blijft ze jeuk hebben.

Mirjam

Hofman

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-04 19:55

Ik adviseer bij jeuk (Staart en maneneczeem) Fenonolf te gebruiken.
[edit]Spam verwijderd, Jantien[/edit]

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 07:59

Kinke schreef:
Uhhmm....is dit dat spul wat brandwonden kan veroorzaken? Verward
Heb ik ooit eens in een Bokt topic gelezen dat er een spulletje was wat nogal gevaarlijk kon zijn, ook iets met 3 letters en 2 cijfers Blond

Yep , kan dat goed zijn.
MAAR je moet doen wat erop staat hé, ik gebruik het gans de zomer al en no problem ! Maar echt hij schuurt bijna geen 1x per week meer! OK dan!
Er zit petrolium in...dus ja als je dan u paard in de zon zet, tuurlijk dat je brandwonden komen!...maar alles staat goed uitgelegd op de bijsluit. dus als je dat niet wilt doen , koop het niet want dan gebeuren er 'ongelukken'!

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:02

gabyfedde schreef:
Het is inderdaad doorzichtig en zit in een groene fles.
Maar van brandwonden wist ik helemaal niets, daarover staat niets op de fles. Bij mij staat er wel met een extra sticker op dat het niet dagelijks opgrbracht mag worden (om de 2-3 dagen).
Ik ga het er morgen weer op doen, ik houd me voor de zekerheid maar aan die 3 dagen. Hoe snel hielp het bij jou?

Ik had het gekocht en hij was nie aan te zien zo hard dat hij ieder sec bijna schuurde.
Heb zijn manen gewassen (al doen ik da nie dagelijks of ieder x dat ik het opbreng) en dan TKC op gedaan en met een borstel erna de manen geborsteld..dan wacht..je ziet al resultaat DIREKT!..hij gaat misschien nog eens schuren de dag erna of zo, terug opbrengen...en nu doe ik het amper 1 x per week!
Laat me iets weten.

cinv

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 08:05

mirtje27 schreef:
Ik gebruikte ook altijd avs 14, dat orange spul. Hielp altijd heel erg super. Dit jaar lijkt niet veel meer te helpen. Ze staat nu dag en nacht buiten en d'r manen heb ik kort geknipt. Ze krijgt nu een prednisonkuurtje van de dierenarts. Nog steeds smeer ik het in met avs. Maar vooral in haar manen blijft ze jeuk hebben.

Mirjam

Bij ons hielp AVS ook niet echt helemaal...een beetje maar..

AnitaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 14:27

Dat AVS 14 wil ik wel eens proberen. Is het duur en waar kan je het kopen ?

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:00

Avs14 kan je bij www.paardendrogist.nl bestellen. Een flesje van 500ml is geloof ik 17,50.
Het heeft bij mij echt jaren geholpen, maar dit jaar dus niet.

Mirjam

lady007

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 18:25

wij gebruiken flessen vol met aby olie als je de huid maar spoepel houd dan is er niets aan de hand :d

Jetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:22

Als dat echt zou helpen, dan waren we snel en goedkoop van dit vreselijke probleem af.

mirtje27

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-04 20:31

Prednison helpt weinig bij mijn pony. Op de staart heeft ze ook verdikkingen, lijken wel bobbels. Vanavond weer gewassen en ingesmeert met babyolie. Morgen de da weer bellen i.v.m haar prednisonkuurtje.
Het is echt heel zielig om te zien. Als ze in d'r stal komt ploft ze gelijk tegen de muur aan.

Mirjam

luxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 10:47

Jetta schreef:
Als dat echt zou helpen, dan waren we snel en goedkoop van dit vreselijke probleem af.

ik gebruik ook baby-olie, gaat super, paar keer per week insmeren en daarnaast af en toe wassen met zwavel-teer shampoo om de schilfers te verwijderen.
mijn paard heeft dit jaar amper geschuurd, helpt echt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 12:45

mirtje27 schreef:
Prednison helpt weinig bij mijn pony. Op de staart heeft ze ook verdikkingen, lijken wel bobbels. Vanavond weer gewassen en ingesmeert met babyolie. Morgen de da weer bellen i.v.m haar prednisonkuurtje.
Het is echt heel zielig om te zien. Als ze in d'r stal komt ploft ze gelijk tegen de muur aan.

Mirjam

Eh....is dat het goedje waar een paard ook opeens vreselijk hoefbevangen van kan worden? Verward

AnitaB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-04 13:40

Ik kan ook wel janken als ik mijn Haflinger-mannekie zie. Zit helemaal onder de wondjes bij manen, hals, bovenop zijn kont en bovenkant staart. Ik vind eht ook zo zielig. Hij wordt ook een ebetje sloom, maar geen wonder als je het gros van de dag bezig bent van je jeuk af te komen. Kan die baby-olie geen kwaad als je dat op open wondjes smeert ? Ik heb net op een Engelse website gelezen van iemand die met froger-doekjes (voor een citroenluchtje) over het paard gaat, daar waar hij het net met babyolie heeft ingesmeerd.