Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 18:59

Cioccolato schreef:
Bijzonder verhaal..

Dat dus!

Dreamboy

Re: Mijn pony leunt heel erg naar achteren, waar heeft ze last van?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 19:02

Dus de pony stond blijkbaar ook helemaal alleen. Dan had je hem van mij al niet eens mee gekregen. Ik wil je graag geloven maar je maakt het me wel heel moeilijk.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 19:13

prompter schreef:
Suzanne F. schreef:
Heel bijzonder dit. Ik ga maar ontstippen.

Ik ook. Dierenpolitie die er binnen een half uur is? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord of meegemaakt.

Ik dan weer wel. Ook de niet dierenpolitie na een melding van mij. Binnen half uur.
Maar de andere diensten dan weer niet

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 19:17

politie kan idd best snel zijn als ze anders geen meldingen hebben.
Maar de LID, nee.
En zover ik weet worden die ook niet standaard opgeroepen door de dierenpolitie, dan gaan eerst eens kijken of de melding terecht is

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 19:18

YH05 schreef:
Goof schreef:

Dat zou ik niet weten, volgens de politie hebben beide partijen 14 dagen om de overeenkomst te ontbinden dus mag ze de pony houden

Daar geloof ik geen reet van:

[ Afbeelding ]

Dst zou ik dus goed uitzoeken.
Agenten zijn geen juristen, dus ga daar vooral zelf achteraan.

Op wat voor manier zou ik er op dit moment nog achteraan kunnen gaan?

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 19:19

DuoPenotti schreef:
politie kan idd best snel zijn als ze anders geen meldingen hebben.
Maar de LID, nee.
En zover ik weet worden die ook niet standaard opgeroepen door de dierenpolitie, dan gaan eerst eens kijken of de melding terecht is

Het ging hier om een melding van een gestolen dier die werd mishandeld (zo hebben wij het omschreven) dus toen is er meteen een mevrouw van de LID meegekomen met de politie

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 19:21

Dreamboy schreef:
Dus de pony stond blijkbaar ook helemaal alleen. Dan had je hem van mij al niet eens mee gekregen. Ik wil je graag geloven maar je maakt het me wel heel moeilijk.

De pony stond niet alleen, er waren nog 2 andere pony's. Alleen de andere pony's zijn niet van mij, daarom kan ik ze niet zomaar meenemen

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 19:25

YH05 schreef:

Bel morgen met het juridisch loket voor advies.
Maar eerlijk, je moet wel bewijs hebben dst het echt jouw pony was, anders heb en kan je niks.

Was het jouw pony? Heb je dat zwart op wit?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 19:48

Ik zou het de dierenpolitie verder laten afhandelen. Als alles waar is, wordt dat dier enorm mishandeld. Zou het verder lekker laten want dit klopt van geen kant allemaal. Als je geen paard wilt om op te rijden, zijn er vast wel meer te vinden zonder raar gedoe.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 20:23

Goof schreef:
YH05 schreef:

Bel morgen met het juridisch loket voor advies.
Maar eerlijk, je moet wel bewijs hebben dst het echt jouw pony was, anders heb en kan je niks.

Was het jouw pony? Heb je dat zwart op wit?

Dat heb ik wel zwart op wit ja

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 20:26

Afbeelding

Afbeelding

Hier nog de foto's van onze poging om haar terug te halen.

De hele situatie was echt bizar, ze schreeuwde zodra ze mij zag dat ik een vieze bitch was die haar "wel 10 dolken in de rug" zou hebben gestoken en toen ik vroeg wat nou eigenlijk het probleem was was het antwoord dat ik de dierenarts had gebeld.

Blijkbaar vond ik haar door dat te doen onbetrouwbaar ofzo? Ik snapte er in ieder geval geen bal van, maar ze ging helemaal uit haar dak en klom op een gegeven moment bijna op haar auto om mij van bovenaf toe te schreeuwen.. Absoluut gestoord

Bij het wegrijden met de trailer heeft ze ook nog expres bijna de staleigenaar aangereden die voor de auto was gaan staan om haar tegen te houden dus ze was totaal niet meer voor rede vatbaar.
Laatst bijgewerkt door YH05 op 02-04-26 20:33, in het totaal 2 keer bewerkt

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:30

Je hoeft jezelf niet te bewijzen hoor. Ik weet dat de lid soms wel met dipo samen komt. Zeker als ze toevallig al samen op pad zijn en er komt toevallig een spoedje binnen. Als de pony er zo bij staat als jij zegt dan zal er ook zeker een dierenarts bij worden gehaald en zal het voor het paard welke weg dan ook beter worden. Sterkte met de hele situatie.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 20:33

Wesseltje schreef:
Je hoeft jezelf niet te bewijzen hoor. Ik weet dat de lid soms wel met dipo samen komt. Zeker als ze toevallig al samen op pad zijn en er komt toevallig een spoedje binnen. Als de pony er zo bij staat als jij zegt dan zal er ook zeker een dierenarts bij worden gehaald en zal het voor het paard welke weg dan ook beter worden. Sterkte met de hele situatie.

De dierenarts die ik eigenlijk had ingeschakeld voor vanmiddag kwam een uur later op het adres om haar te onderzoeken, ze heeft nu een behandelplan en als ze er volgende maand niet beter uitziet laten ze haar inslapen, daar krijg ik tegen die tijd ook nog een update over. Ik verwacht dat dat is waar het op neerkomt want ze heeft tot nu toe ook geen ruk om die pony gegeven.

In ieder geval heeft ze er nu een flinke kostenpost aan en zal ze er geen geld op verdienen..
Laatst bijgewerkt door YH05 op 02-04-26 20:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:34

Het wordt alleen maar triestiger en triestiger en er is maar 1 weerloos slachtoffer en die heeft geen stem. Arm arm arm dier. Getouwtrek om een pijnlijk, ziek, ongezond, graatmager lichaam zonder dat er echt hulp aan te pas komt.

Één verliezer... Het arme dier.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:35

YH05 schreef:
Wesseltje schreef:

De dierenarts die ik eigenlijk had ingeschakeld voor vanmiddag kwam een uur later op het adres om haar te onderzoeken, ze heeft nu een behandelplan en als ze er volgende maand niet beter uitziet laten ze haar inslapen, daar krijg ik tegen die tijd ook nog een update over

Huh? Say what? En hoe weet jij dat?

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:36

YH05 schreef:
Wesseltje schreef:

De dierenarts die ik eigenlijk had ingeschakeld voor vanmiddag kwam een uur later op het adres om haar te onderzoeken, ze heeft nu een behandelplan en als ze er volgende maand niet beter uitziet laten ze haar inslapen, daar krijg ik tegen die tijd ook nog een update over

Dat behandelplan zou ze zich ook echt aan moeten houden. Dus fijn iig dat het voor het beestje beter wordt en er iig een behandeling plaatsvindt.

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 20:39

Little_Gift schreef:
Het wordt alleen maar triestiger en triestiger en er is maar 1 weerloos slachtoffer en die heeft geen stem. Arm arm arm dier. Getouwtrek om een pijnlijk, ziek, ongezond, graatmager lichaam zonder dat er echt hulp aan te pas komt.

Één verliezer... Het arme dier.

Inderdaad heel erg jammer dat het niet beter voor haar is afgelopen. Ik ben bang dat ik op dit punt ook niets meer voor haar kan doen, de LID en de politie hebben besloten dat ze daar mag blijven dus heb ik er verder niets over te zeggen

YH05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-04-26 20:42

YH05 schreef:
Wesseltje schreef:

Huh? Say what? En hoe weet jij dat?

Want ik was erbij? Als melder van dierenmishandeling kan je niet zomaar weggaan... Ik moest een statement geven aan de politie, toen de pony aanwijzen en het gemaakte beeldmateriaal laten zien en daarna wachten tot ze een statement hadden van de andere vrouw. Tegen die tijd was de dierenarts er al. Daarbij is het (meestal) standaard dat je als melder een update krijgt van de LID over het dier als je dat wil

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:45

Pff, wat een verhaal, wat rot voor de pony en voor jou.

Veel sterkte!

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:47

Iig goed dat de instanties nu op de hoogte zijn en het monitoren. Op die manier heb je toch iets voor het arme dier gedaan.

MondyJoker

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:57

Jeetje wat bizar dat zo'n dier daar gewoon mag blijven dan....
Maargoed de extra kosten en het kruisje achter de naam is iig een kleine schrale troost dan..
Laatst bijgewerkt door MondyJoker op 02-04-26 20:59, in het totaal 1 keer bewerkt

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 20:59

Sterkte TS. Wat een nare, stressvolle situatie. Nu is er hopelijk toch een goede oplossing voor de pony. Je hebt je best gedaan.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:11

Wat sneu voor de pony en voor jou dat dit zo uit de hand gelopen is. Ik begrijp niet waarom die mensen kwaad zijn omdat je er een dierenarts bij wilde halen? Of waren ze bang dat jij de kosten op hun zou verhalen of zo? Gelukkig heeft er dan wel een dierenarts nu naar gekeken en is er een behandelplan, maar hoe en wat dat weet je natuurlijk niet inhoudelijk denk ik?

Je hebt je best gedaan, helaas niet met het resultaat wat je graag wilde. Hopelijk wordt de pony nu goed verzorgd.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:12

prompter schreef:
Suzanne F. schreef:
Heel bijzonder dit. Ik ga maar ontstippen.

Ik ook. Dierenpolitie die er binnen een half uur is? Dat heb ik werkelijk nog nooit gehoord of meegemaakt.

Ik wel, maar dat was met een huisontruiming waar honden en katten in verschillende stadia van ontbinding lagen en dan ook nog een paar soort van levenden...
Maar ook toen hebben we (politie en BMZ team) echt ons best moeten doen om iedereen snel bij elkaar te krijgen zodat er meteen gehandeld kon worden.
Dus wel echt een ander kaliber dan deze pony.
Hoe sneu haar situatie ook is.

Hoop vooral dat het goed komt met de pony, of dat het klaar is. Niet dat ze met dit uitgemergelde lijfje en problemen nog in lessen moet rondlopen.

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-26 21:19

Je hebt je echt ingezet voor deze merrie TS en daar mag je trots op zijn. Het is inderdaad dat de pony zelf de grote verliezer is maar ze heeft wel even (kort) mogen voelen dat er wel iemand voor haar is opgestaan.
Hopelijk gebeurt er een wonder of vindt ze snel haar rust.