Verkoop paard kissing spines

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Little_Gift

Re: Verkoop paard kissing spines

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 09:01

Volledig mee eens!
Paarden zijn een privilege, geen vanzelfsprekendheid.

En in de huidige economie zullen paarden voor de rijkeren zijn daar waar ze vroegere eeuwen juist voor de armen waren

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:29

Ik heb dat ook al eens eerder hier op Bokt gezet dat het hebben van een paard een ,luxe, is en ook hoort te zijn. Voor mensen die het met gemak kunnen betalen want er komt nu eenmaal veel meer aan kosten bij kijken dan enkel de maandelijkse stalling. Zeker als je pech hebt.
Velen leven boven hun stand en dat gaat ten kostte van de dieren.
Maar toen kreeg ik wel een hoop commentaar.

Als je ook hoort wat een hoefsmeden en dieren artsen achter hun geld aan moeten zitten :oo
Men betaald gewoon niet.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 10:57

Nou het wordt er ook niet makkelijker op..en het is heel zuur als jij dan net degene bent die het door al die prijsverhogingen niet kan betalen.

Ik maak me daar eerlijk gezegd drukker om.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:02

Nee en daarom willen mensen dan van hun paard af!

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:12

Elisa2 schreef:
Nou het wordt er ook niet makkelijker op..en het is heel zuur als jij dan net degene bent die het door al die prijsverhogingen niet kan betalen.

maar dit paard is er nog pas 2 jaar.
In 2 jaar is het niet ineens veel duurder geworden.
In 10 jaar wel.
Waar je hem toen goed kon betalen kan dat nu wel anders zijn.

Zeker dierenartskosten.
Vorige week, nu met korting, een ppid test laten afnemen; 132,85
Heb je ze 5 minuten op stal gehad.

Maar dat was 2 jaar terug ook wel bekend.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:16

DuoPenotti schreef:
Elisa2 schreef:

maar dit paard is er nog pas 2 jaar.
In 2 jaar is het niet ineens veel duurder geworden.
In 10 jaar wel.
Waar je hem toen goed kon betalen kan dat nu wel anders zijn.

Zeker dierenartskosten.
Vorige week, nu met korting, een ppid test laten afnemen; 132,85
Heb je ze 5 minuten op stal gehad.

Maar dat was 2 jaar terug ook wel bekend.

Het is inderdaad vervelend dat de prijzen zo omhoog gaan, maar DuoPenotti heeft wel gelijk: dat is al een tijd aan de gang en komt niet uit de lucht vallen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:37

Omstandigheden van mensen kunnen veranderen, relaties die verbroken worden, baan kwijt etc. Daarnaast is er wel onderzoek gedaan dus dat kost ook alweer een flinke zak met geld. De 21% BTW overal op is wel van de laatste twee jaar.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:45

Elisa2 schreef:
Omstandigheden van mensen kunnen veranderen, relaties die verbroken worden, baan kwijt etc. Daarnaast is er wel onderzoek gedaan dus dat kost ook alweer een flinke zak met geld. De 21% BTW overal op is wel van de laatste twee jaar.

Dat is dan weer waar! Maar als je al niet te best in de slappe was zat en de prijsverhogingen doen je de das om, dan zat je toch al aan het randje van wat je te besteden hebt? (in geval van TS en zo zullen er meer zijn vrees ik). Je weet van te voren dat paarden een hoop geld kosten en dat je vroeg of laat een dierenarts nodig gaat hebben, met een beetje pech krijg je zelfs een hoop dierenartskosten. Het klinkt wat blasé, maar ik denk inderdaad dat als het allemaal net aan gaat, dat je dan beter geen paarden kunt houden. Hoe hard dat ook is.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 11:46

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 12:03

Ik ben het er ook mee eens dat als je het niet goed kan betalen, je beter niet aan paarden kunt beginnen. Het is nu eenmaal een hele dure hobby om zo'n beestje te kunnen houden en goed te kunnen verzorgen. In het geval van de TS weten we natuurlijk niet waarom ze het niet meer kan betalen, dus daar zal ik ook absoluut niet over oordelen.

Elisa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 18:06

Hmja ik oordeel liever ook niet zonder de volledige situatie van mensen te kennen. :-)

Ik vind het zelf in ieder geval allemaal erg duur worden/ geworden. En dat vind ik jammer, veel pensionstallen stoppen ook. Het wordt er allemaal niet makkelijker op.

En dit is dan ook gewoon een zure situatie als paard eigenlijk revalidatie nodig heeft maar de TS dat niet meer kan betalen.

Sachertorte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 18:43

Je hebt gelijk Elisa; ik las het terug en zag dat mijn post aannames bevatte. Wat ik eigenlijk wilde zeggen was in het algemeen: paarden houden is een dure hobby en wordt de laatste jaren steeds duurder. Als je weet dat je net aan de maand kan rondbreien aan pension bijvoorbeeld en geen buffer hebt voor onvoorziene kosten (en die gaan er komen, want: paarden), dan is het niet slim om paarden aan te schaffen. Ik kreeg de indruk dat dat ook de situatie bij TS was en dat was niet eerlijk, want dat weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er een paard verkocht/weggegeven gaat worden die haar toekomst niet zeker is met de aandoening die ze heeft en dat vind ik niet oké, voor het dier niet, maar ook voor eventuele toekomstige ruiters niet.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 21:16

Maar hoeveel veeartskosten ga je dan incalculeren? Want als je het paard van de ts goed hebt laten onderzoeken en zo'n infuus gegeven hebt, dan ben je er niet met 1000 euro. En dat zijn natuurlijk wel absurd hoge kosten. De meeste mensen calculeren 1 of 2 keer een bezoekje in voor een kreupelheid naast de jaarlijkse enting. Dan zit je op 300 euro, en op 500 euro als je dan nog wat pijnstillers o.i.d. meerekent. Geen 1000 euro.
Daarnaast kunnen leskosten ook tegenvallen, als je denkt dat het aan je rijden ligt en je neemt een duurdere instructeur. En ook stalling is toch echt wel in 2 jaar nog weer duurder geworden.
En misschien heeft de ts ook wel een zadel laten controleren omdat het begon met spanning opbouwen onder het zadel, dan is dat vaak de eerste stap als je er zelf geen verstand van hebt. En als je dan pech hebt, dan smeert een zadelmaker je goedgelovig een nieuw zadel aan. Ook kassa. En dan ligt het daar niet eens aan.

Dus een paard houden kan echt smerig tegenvallen qua kosten, ook als je denkt dat je het wel kunt redden. Juist als je minder ervaring hebt.

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-25 22:24

Ik denk dat de TS wel weet wat de kosten inhouden want ze heeft ook nog een pony van 28 jaar. Je kan je baan verliezen, er kunnen andere dingen gebeuren waardoor je de kosten niet meer kunt dragen. Er kan altijd iets gebeuren waardoor de dingen anders lopen dan je had verwacht. Dat kan iedereen overkomen, dat valt niet altijd vooraf in te calculeren. Het is dan alleen jammer dat je met een paard zit wat eigenlijk onverkoopbaar is door een blijvende aandoening. Dat zijn erg lastige beslissingen.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:04

Popstra schreef:
Nee en daarom willen mensen dan van hun paard af!

Vaak pas op het moment dat het paard hen het hardste nodig heeft.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-25 11:22

Lucy0507 schreef:
Mijn paard van 13 heeft kissing spines en dusdanig dat er niet meer op gereden kan worden (of een hele kleine kans met een jaarlijks infuus en hele goede revaidatie/training). Ze staat bij een stalling, waar ze overdag de hele dag op de wei staat, dit gaat prima en verder is ze superlief. Ik kan de kosten niet meer opbrengen voor de stalling, dus zoek een goed huis voor haar. Iemand wil haar wel als draagmerrie en ik ben in overleg met de da of dit kan ivm haar kissing spines en of dit wel het juiste is naar haar toe.
Als coachpaard is natuurlijk lastig, omdat ze zelf niet helemaal ok is.
Ik wil het beste voor haar, met een huisje waar ze het nog fijn heeft, maar waar doe ik goed aan?

Als je dit paard verkocht hebt, ga je dan weer een paard voor jezelf kopen om op te rijden?

Kidde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:03

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:08

Kidde schreef:
Weer een nieuw voorbeeld voor TS waarom je afgekeurde paarden beter in eigen hand kan houden: https://www.facebook.com/share/v/1Yv16hZdc2/

Wie is dit paard en eigenaar?
Ik geloof dat ik hem niet snap in 2 sec film

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:10

Wat een ellende weer. 'Paard loopt met pijn', neem dan je verantwoording :n

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:13

DuoPenotti schreef:
Kidde schreef:
Weer een nieuw voorbeeld voor TS waarom je afgekeurde paarden beter in eigen hand kan houden: https://www.facebook.com/share/v/1Yv16hZdc2/

Wie is dit paard en eigenaar?
Ik geloof dat ik hem niet snap in 2 sec film

nu moet ik gaan wennen aan je nieuwe avatar

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:15

Ja sorry. Je bent niet de eerste :D

Ondertussen heb ik de tekst er ook bij gevonden.

Paard met pijn.
Waarom heeft hij er zelf dan mee gefokt?
En inderdaad het voorbeeld hoe het werkt met weggeven/ verkopen .

Citaat:
!!!!!!GRAAG DELEN IEDEREEN!!!!!

Paard Felladora
Merrie Bordeaux X Jazz
Geboren 09-04-2010

Paard is afgekeurd!!

Felladora in mijn paard geweest tot 5 weken
gelegen Felladora hebben we in vertrouwen 1/5
jaar geleden verhuisd naar iemand die er graag
mee wou fokken maar niet drachtig geworden dus
in overleg wist zij een heel goed adres in Duitsland
dus wij waren akkoord gegaan paard zou in 2
delen betaald woorden eerste deel is netjes
betaald 2de deel pas en paar dagen geleden snel
overgemaakt na dat wij erachter zijn gekomen dat
het paard al 5 weken geleden is verkocht en niet
als FOK MERRIE naar Duitsland maar in 5 weken
tijd is ze al 3 keer doorverkocht ze heeft zelf
tussen de slachtpaarden gestaan op de
paardenmarkt en van af daar is ze naar stal
scheerhorn gegaan wij hebben contact gehad met
stal scheerhorn verteld en het verhaal uitglecht
maar totaal geen begrip te hebben vrolijk veder
gaan met de verkoop van het paard wetende dat
het paard niet gereden mag worden dat het paard
afgekeurd is staat ook in het paspoort! Paard loopt
met pijin en mankeert van alles diep triest om je
paard zo terug te zien dit doet mij echt pijn het
draait echt allen maar om geld geld geld paard heeft artrose in der nek paard is op 2 benen niet goed en daarom om afgekeurd paard loopt met pijn maar door haar gouden karakter blijven ze netjes door lopen ze is al meer als 5 jaar niet gereden mij ons 2 veulens gehad het is echt en fok Merrie of en gezelschaps paard Felladora staat nu te koop voor 12 duizend euro bij stal scheerhoorn in Groningen en die weet overal vanaf toch hoop ik echt dat ze nog goed terecht gaat komen !!

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:22

enige waar ik naar terugrefereer is mijn eerdere bericht,
Waarom vinden zoveel mensen deze dieren te goed om te gaan. Pijn in het lijf, maar wel als fokmerrie willen verkopen. Waarom???

Waarom moet een dier met pijn in haar lijf nog een veulen dragen. ik snap het niet.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:25

Snap dat ook niet.
Alsof dan geen extra gewicht bijkomt. Bij toch al pijnlijk paard.

Die man schrijft het gaat enkel om geld.
Met hem als eerste in de rij.

GabberGill

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 21:31

Precies dat,

Weet je hoe vaak ik zulke paarden een gratis huis aanbied en bij mij staan ze echt goed he, dan kijk ik of er nog een toekomst inzit of dat het echt klaar is. Vele mensen willen toch nog een fiks bedrag voor zo'n dier vanwege de bloedlijnen en een merrie en dit en dat. Mensen beweren zelfs dat je er een slaatje uit probeert te slaan.

Zelf de tijd energie moeite en centen niet in willen steken maar er wel op willen vangen, maar ook niet de ballen hebben zo'n dier te behoeden voor deze wereld. Bah bah

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-25 22:42

Dit is het zoveelste verhaal hoe het fout afloopt met zo'n paard. Echt dieptriest, ook weer voor de nieuwe eigenaren die denken een goed paard te kopen. Hopelijk keuren ze allemaal zodat het paard niet verkocht wordt, al vrees ik er voor