[volg] arthrodese kroongewricht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 05:46

Brainless schreef:
germie schreef:
Ja, het zit me zeker hoog omdat het gewoon onjuiste info is. De duur klopt gewoon miet. Ik vind het zelfs misleidend en lijken of ze graag meer van dit soort operaties verkopen, een verkooppraatje dus. Zal hem eens opzoeken en kijken of je online kunt reageren.

De duur klopt zeker wel.
Enkele is niet 1 of 2 maar meer.
Als een huisarts zegt.. je kan enkele dagen wat last hebben, dan zijn dat meer dan 2. Maar jij bent degene die dus op dat 3 belt dat het nog niet over is :+

Precies. Al zou ik doorvragen, geef een getal. En een week is 7 dagen en niet 8. Ik ben absoluut voor duidelijkheid. Met die hondenbeet zei die arts in het ziekenhuis kan wel even duren dat je dagelijks de wonden moet spoelen met een katheter. Dus ik dacht valt mee, maar thuis voelde het niet goed. Het was geen oplossing voor het probleem, ik wilde een oplossing, want mijn huid verdroeg geen pleisters en verbandmiddelen meer. En ik haatte het spoelen. Dus ik werd weer afgescheept.
Heb vervolgens elke dag het ziekenhuis gebeld met de vraag hoe lang dat even was, want dat ik een einddatum nodig heb. Kreeg ik niet. Maar heb ik wel recht op. Het kan altijd specifieker. Na 2 weken moest ik weer komen, heb het toen persoonlijk gevraagd en gezegd dat ik een einddatum van de ellende nodig heb, bij een breuk is het 4 weken, nu na 14 dagen zit ik al op 3 maanden totaal. Dat is niet even meer, mijn zomer is al weg. Tijd die ik nooit terugkrijg. Of je lost het op, of ik hoef niet meer verder. Toen kwam de aap uit de mouw, ze wilden het nog wel 6 maanden proberen met spoelen. Nou, dat is geen leven kan ik je vertellen, en ineens kon het 2 dagen later opgelost worden. Het was dat de ruggeprik uitgewerkt moest zijn, maar toen linea recta naar de duikstek, want mocht daarna direct alles weer doen, wat had ik dat gemist.
Vervolgens verdraaien ze in het ziekenhuis de waarheid, dat ik elke dag belde met dezelfde vraag en dat ze het af moesten kappen. Nee, ze gaven geen antwoord. Dat moet nog gecorrigeerd worden, zal er weer eens achteraan.

Ik heb er van geleerd dat jeukwoorden nietszeggend zijn en dat je echt exacte getallen moet vragen.
Maar zo ben ik, ik ben niet de enige, en anderen zijn anders. Prima, anders reed iedereen in dezelfde blauwe Opel en was de wereld maar saai. Ik vind het filmpje dus prima, maar de tekst er bij onjuist en een promo alsof het niets voorstelt. En het is echt wel wat, financieel en zonder inzet en commitment van de eigenaar kom je er ook niet.

Zoals gezegd hoop ik voor de ts dat alles goed komt en het alles waard was. De ts schetste voor de complicaties al een realistischer beeld qua hersteltijd.
Laten we ons op het herstel focussrn en de ts succes wensen, dat gun ik haar en haar paard echt.

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 09:08

Artsen zijn ook gewone mensen die een bepaalde opleiding gedaan hebben.Dat maakt ze niet al wetend of God gelijk.Daar vergissen mensen zich wel eens in.Een arts kan niet alles weten of alles genezen .
Wond genezing is een proces dat bij iedereen anders kan verlopen .Er is geen exacte datum te vermelden hooguit een schatting.
Als alles zo duidelijk was zou er nooit iemand overlijden want dan konden we alles genezen .
Ik las wel dat er bij paarden procentueel gezien meer complicaties zijn na een operatie in vergelijking met andere dier soorten.

germie

Re: [volg] arthrodese kroongewricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:17

Paarden hebben extreem snel infecties helaas. Waar een koe gewoon zonder ingrijpen geneest heb je bij paarden soms allerlei kunstgrepen en antibiotica nodig.

fransje23

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:22

Germie, wil je proberen om het topic niet over te nemen met jouw interpretatie van "enkele" en je slechte ervaringen met artsen?
Het voegt weinig toe, niet voor ts en ook niet voor mensen die ervaringen zoeken met arthrodese.

Je punt is gemaakt, je het willen laten rusten? :)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 10:26

Een flink gevalletje "how can I make this about me" :+ .

Fijn dat het herstel nu goed gaat met ene half zakje ts.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-25 18:27

Medische zaken zijn zo rot, omdat er juist geen einddatum te geven is. Ook niet bij breuken, die 6 weken gips bij mensen is ook een schatting en een gemiddelde en als het goed genezen is gaat daarna de revalidatie beginnen. Maar die weken staan nooit vast en zijn nooit een garantie. Kan makkelijk langer worden, omdat je afhankelijk bent van hoe een lijf geneest. Dus zelfs na die 6 weken kan je ineens nog extra weken krijgen, ook zonder complicaties. Tenzij je lijf dat minder geneest ook als complicatie ziet. Dus je kan wel om einddatum vragen,maar de meeste zullen het niet KUNNEN geven, omdat het van meer zaken afhangt. En dan krijg je weer het gezeik dat er einddatum gegeven was die niet nagekomen wordt, terwijl de arts er niks aan kan doen. Dan gaan ze allemaal veel ruimere periodes aanhouden qua datum om maar beetje speling te hebben.
Ik vind 3e maanden ook geen lange periode bij ernstige blessures. Waar deze operatie ook onder valt. Zelfs bij veel simpelere blessures ben je zo 3 maanden verder.

Ik ben enorm blij ts! Een half zakje is echt al een enorme vooruitgang en straks gewoon zonder! We blijven gewoon duimen dat de lijn nu alleen maar blijft voorzetten zo! :):)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-25 09:44

Moderatoropmerking:
Het verzoek om ontopic te blijven en de discussie te stoppen over hoeveel enkele is.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 13:12

Dit weekend gaan we proberen te stoppen met de buut.
Olivia doet het eigenlijk heel goed.
Ze loopt nog steeds niet 100 en het is ook nog steeds dik, maar die schiefels zijn natuurlijk ook niet in 1 maand verdwenen.

Ben heel benieuwd hoe het zal gaan, zou fijn zijn als we eindelijk kunnen stoppen.
Verder laseren we nog 2x per week, en is het vooral afwachten tot begin maart. Dan hebben we weer een controle.

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 14:09

Dat wordt spannend dit weekend.
ik ga duimen dat Olivia zonder de buut kan!

En een vraag van een leek... Olivia zit nu op een half zakje buut. Zou je ook een tussenfase met 0,25 zakje buut kunnen proberen?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-25 15:10

Het halve zakje is al een uitdaging met afmeten. :=
Als we dat nog een keer gaan halveren wordt wel een uitdagen.
Er zit maar 1,5 gram per zakje in meen ik. :=

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 15:52

Ik snap hem!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-25 16:28

Renske_W schreef:
Het halve zakje is al een uitdaging met afmeten. :=
Als we dat nog een keer gaan halveren wordt wel een uitdagen.
Er zit maar 1,5 gram per zakje in meen ik. :=

Zoals al eerder aangegeven: je kunt het aanmaken met water en zo wat meer volume geven voor nauwkeurig afmeten met een spuitje.

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 15:12

Vooralsnog ziet het er goed uit. *\o/*

Ze loopt niet slechter nu we gestopt zijn met de buut. *\o/*
Ben daar wel echt heel blij mee.
We zijn er nog lang niet, maar dit voelt wel als een stap in de goede richting. :D

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 15:15

Gefeliciteerd!
Dit is toch weer een stap in de juiste richting.
En stapje voor stapje komen Olivia en jij er!

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-25 17:46

Oh wat fijn! Vorige keer viel ze snel terug toch? Dan is dit een heel goed teken! Ik duim mee!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-25 18:35

Ja klopt, ze liet het altijd snel zien als ze niet comfortabel was.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-25 23:01

*\%/* **\O/** *\o/*

Wat super zeg!

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-25 20:12

Is ze nog stabiel?

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-02-25 20:50

Lief dat je het vraagt!
Ja ze doet het nog steeds goed. :D
Dus we kunnen nu wel zeggen dat we echt van de buut af zijn!
Over 4 weken weer controle, ben heel benieuwd hoe de foto's zijn, hopelijk zien we daar ook vooruitgang.

X2305

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 08:11

Oh wat super super fijn!!! Ik duim mee over vier weken!

Petpa

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 08:40

Top dat Olivia zonder de buut kan!

nuevo_mien

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 09:55

Yes! Wat fijn!

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-25 14:08

Tjonge, wat een verhaal zeg!
Ik las het vanaf de eerste pagina. Wat jammer dat het zo is tegengevallen.
Ik hoop alsnog dat je een goede periode tegemoet mag zien met Olivia.
Zonder buut en zonder kreupelheid, en met mooie bosritjes!
Aan je inzet zal het in elk geval niet liggen!

Mooie haflinger is het! Ze lijkt ook te lachen, en haar dochter heeft net zo’n mondje vind ik, haha. Nou, hup Olivia!

Renske_W

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-25 23:50

Hier weer een goede update.
Ik kwam vanavond op stal en ze stond zowaar met rechtsachter op rust. *\o/*
In de kop is ze ook helemaal fit, laat haar soms even aan de longe stappen om te kijken hoe het gaat, of ze nog goed stapt.
9 van de 10 keer draaft ze zelf aan en als ze het in haar bol heeft komen er een paar bokken in galop uit. := :Y)

Ze wil ook altijd graag mee de box uit. In haar hoofd voelt ze zich helemaal prima.
Dus nu maar hopen dat het been ook mee gaat doen. Want dat is nog steeds dik.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-25 10:18

Dat klinkt goed! Zet hem op!