Brave kindvriendelijke ruin blijkt klophengst

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Happy_Hippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 17:18

anjali schreef:
Ik had begrepen dat de tussenpersoon,een vriendin van ts die de pony al kende,het aankoopbedrag had voorgeschoten. En nu het bij ts niet klikt met de pony zit deze tussenpersoon er weer tussen en heeft iets geregeld met een handelaar.Dus volgens wat ik er van snap heeft de oorspronkelijke verkoopster haar geld al binnen, nl. van de vriendin van ts.

Er is een groot verschil tussen niet klikken en een gevaarlijk paard voor zowel mens als dier... En als je hier niet de tijd, ruimte etc voor heb zul je een andere oplossing moeten vinden.

Ja, het had beter geweest om zelf te gaan kijken. Maar iedereen maakt fouten toch? En als je er vanuit gaat dat hij nog de zelfde pony is als vroeger vind ik het zo gek nog niet.

In het begin word er gezegd paard/pony gewoon terugbrengen (waar naar zeggen ook geen goede plek voor hem was) en nu is er een andere oplossing, en daarbij word er weer gespeculeerd direct over een slecht persoon...
Niet elke handelaar is hetzelfde en jullie kennen hem/haar toch ook niet?

En dan dat er word gezegd dat je m beter had in kunnen slapen...
Ja, het kan 2 kanten op gaan maar stel hij word inderdaad zoals gezegd nu gecastreerd en krijgt de rust & juiste hulp wie weet krijgt hij toch een forever home, wees een beetje positiever niet alles en iedereen is zoals veel mensen voor ogen hebben op bepaalde gebieden.

Al dat negatief gespeculeer en vooroordeeld gedrag...

Bienotje

Re: Brave kindvriendelijke ruin blijkt klophengst

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:27

Het blijft onsamenhangend verhaal voor mij. Hoe komt het dat je een paard koopt, terwijl je er praktisch en financieel totaal niet op zit te wachten. Paard is naar eigen zeggen gewoon vooral opgedrongen.

Klinkt niet als fijne vriendin dan :n

Had ze beter gewoon zelf kunnen kopen of haar handelsnetwerk gebruiken op zoek naar een gewenst huisje. Nu is ie weg waar hij zat, maar zo te horen was dat ook geen huis waar ie nog lang zou blijven.

Het klinkt als een barmhartige Samaritaan reddingsactie, had super verhaal geweest als alles op zijn pootjes was gekomen. Maar naast succesverhalen staan ook vele niet successen.

Goedbedoelde mislukte pogingen zijn imo geen baat het niet dan schaadt het niet.

Paard is hier vooralsnog niks bij opgeschoten nog, anders dan weer een paar nieuwe plekken en nieuwe frustratie en nog steeds onzekere toekomst.

Jammer hoor.

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:42

Heeft verder weinig met topic te maken maar… 1200m2 voor 3 paarden?! Dat is niet eens genoeg voor 1 paard…

Sharmila

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-22 18:47

Libera schreef:
Heeft verder weinig met topic te maken maar… 1200m2 voor 3 paarden?! Dat is niet eens genoeg voor 1 paard…

Dat is alleen de track. Er komt nog een weitje, loopstal en kleine rijbak. Maar ik ging uit van 1200 omdat de paarden voornamelijk toch op de track staan. En in die 1200 moet het dus gewoon veilig zijn. Rijbak wordt een onderdeel van de track maar als het weer niet te doen is gaat hij dicht. In totaal heb ik om het huis 5000 m2.
Laatst bijgewerkt door Sharmila op 05-06-22 18:49, in het totaal 1 keer bewerkt

office

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 18:49

Zielig voor de pony inderdaad maar echt gelukkig klinkt hij ook niet op de plek waar hij nu staat .Ik begrijp ts wel heel goed de veiligheid van je kinderen moet altijd je hoogste prioriteit zijn.Het is ook niet leuk als je kinderen een “niet zo lieve ponie”hebben.Dan valt er misschien weinig te genieten.
Bovendien is niet gezegd dat de late gecompliceerde castratie probleemloos verloopt.En met de huidige prijzen ben je zo weer een 1000 euro extra kwijt aan dierenarts kosten los van de castratie prijs.
Het dier is wel de dupe natuurlijk maar uiteindelijk zijn veel dieren liefhebbers gewoon egoïstisch en willen hun liefde alleen geven aan iets wat binnen hun plaatje valt.
Ik ook het is niet hatelijk bedoeld gewoon een constatering.Paarden moeten helemaal gezond gekocht worden anders kunnen ze desnoods naar de slacht.En een onzindelijke angstige hond uit het buitenland zitten ook weinig mensen op te wachten .Voor de duidelijkheid ik ook niet .Ik wil ook dieren die me bevallen maar echte dieren liefde is dat natuurlijk niet.
Is de paarden markt trouwens al iets in aan het zakken dat er zo weinig animo is voor dit mooie paardje ?

SjonnieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-22 22:36

Sharmila schreef:
Zeedraakje schreef:
Juist. "Nette oplossing". Grote kans dat de vrouw die jij zo door het slijk hebt gehaald in je topic dat zelf ook vond, ieder bekeken vanuit het eigen perspectief. Dat van het arme paard doet er bij jou net zo min toe.
Maar gelukkig vang je er nog 1000,- voor in plaats van dat te moeten betalen in een echt oprechte poging het dier te helpen.
"Nette oplossing" my ass

De 1000 gaat naar die vriendin. Weet je wat een nette oplossing was geweest. Als de vorige eigenaar de operatie gewoon had mee betaald. Of de pony had terug genomen.
Vooral mijn man wilde gewoon het risico niet meer nemen. Die pony sloeg de boel kort en klein. Moet ik die over een paar maanden op 1200 vierkante meter naast een veulen zetten van 6 maanden oud met alle gevolgen van dien. En dan???
Weet je was ik geen moeder van een peuter had het ook nog anders geweest. Mijn man wilde hem direct al weg doen. Ik hield het maar tegen. Maar weet je hij had gewoon gelijk.
En nu hebben we iemand waarvan we weten dat hij zich aan zijn woord houdt. En die wel het risico wilt nemen en het is het geen nette oplossing????

Als dit paard zo gevaarlijk is, dan is laten inslapen eerlijk.. niet de handel in duwen.
Maarja dan kost het je geld..
triest dit

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 07:48

Sjonnie als de ts dit wilde als ze de pony gewoon naar de slager gebracht.

Fijn dat de pony nu geholpen gaat worden en ik hoop dat het nu beter zal gaan met hem.

Hipmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 07:59

Jezus mensen. Wat kunnen jullie een hoop drama en stampij maken. Ongelooflijk.
Ts, ik vind dat je goed hebt gehandeld, ik had het echt niet anders gedaan. Je kunt niet altijd de wereld verbeteren.

Het is een pony hè mensen. Geen mens. Laat het iemand anders zijn/haar zorg zijn. Een handelaar is niet meteen het einde der tijden hè :)

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:09

Ik vind het een bijzonder verhaal, je hebt geen plek voor de pony eigenlijk, geen geld, zet hem in eerste instantie voor 5000 k te koop, doet hem vervolgens voor 1000,- weg maar hebt dan maar 500,- verlies.

Dan zal het toch wel meevallen dat jij hem duur hebt aangekocht

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:16

Het hele verhaal is bijzonder en rammelt aan alle kanten.
Elke cent is natuurlijk te duur voor een onbetrouwbaar paard als men aangaf dat hij braaf was.
Maar ik denk niet dat wij hier het hele verhaal gehoord hebben.
Zo erg dat hij aan het hart zou gaan is iig zeker een grote rammel.

Maar goed pony is weg. Kind veilig.
Hopelijk pony ook veilig.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 08:44

Hipmeisje schreef:
Het is een pony hè mensen. Geen mens. Laat het iemand anders zijn/haar zorg zijn. Een handelaar is niet meteen het einde der tijden hè :)

Laat het iemand anders zijn zorg zijn?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:11

Nu, in dit topic werd er door verschillende Bokkers aangeraden de pony terug naar de eigenaar te brengen. Dat is in principe toch ook: pony is niet wat ik wil, moet terug weg, laat het iemand anders zijn zorg maar zijn.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:28

Omdat dat de bedrieger is. En zo de wet in elkaar steekt.
Dan zegt ts nee dat doe ik niet want dan heeft hij het niet goed. En dat sierde haar enorm.
En vervolgens gaat hij naar een handelaar en je weet echt niet wat er met dat dier gaat gebeuren.
Dus tot zover de geloofwaardigheid dat de pony echt een goed huisje moest hebben.

Kijk, ik begrijp ts helemaal dat ze zegt ik vind die pony te gevaarlijk met kleine kinderen in de buurt, ik wil er zo snel mogelijk van af.
En als dat dan een handelaar is die dat wil, ik begrijp dat.
Maar ga niet zulk verhaal er omheen draaien... dat is waarop ik dan wat vinnig word.
Terwijl ik dus wel begrijp dat het voor ts geen match is.

Overigens begrijp ik dan in het hele verhaal niet als je niet zo ruim in de centen zit door tegenslag dat je dan een pony koopt.
Wat je al hebt aan dieren probeer je zo goed mogelijk voor te zijn, extra dieren begrijp ik dan niet.
En dit lijkt een goede leerschool voor impulsieve aankopen. Met helaas een pony in de hoofdrol.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 09:55

DuoPenotti schreef:
Dan zegt ts nee dat doe ik niet want dan heeft hij het niet goed. En dat sierde haar enorm.
En vervolgens gaat hij naar een handelaar en je weet echt niet wat er met dat dier gaat gebeuren.
Dus tot zover de geloofwaardigheid dat de pony echt een goed huisje moest hebben.

Maar het gaat niet over het imago van TS en wat haar wel of niet siert volgens onze eigen opgelegde normen.
Er wordt gevallen over de stelling 'laat het iemand anders zijn zorg zijn.' Zowel terugbrengen naar de vorige eigenaar als naar de handelaar sturen zijn acties die vallen onder deze stelling.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:41

Gini schreef:
DuoPenotti schreef:

Maar het gaat niet over het imago van TS en wat haar wel of niet siert volgens onze eigen opgelegde normen.
Er wordt gevallen over de stelling 'laat het iemand anders zijn zorg zijn.' Zowel terugbrengen naar de vorige eigenaar als naar de handelaar sturen zijn acties die vallen onder deze stelling.

Misschien kan iemand anders wel met het paard overweg.Ik vind het toch niet zo'n heel slechte oplossing want nu krijgt het paard elders een nieuwe kans, en ts is zo snel mogelijk van hem af want ze geeft aan dat hij voor haar te gevaarlijk werd.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 10:45

Waar het over gaat zal voor iedereen anders zijn in dit verwarrende verhaal denk ik zo.

1 voor mij is het dat ik als je een peuter hebt ik niet begrijp dat je ongezien een paard koopt.

2 ik wel begrijp dat je van deze af wil. En ik zodoende een handelsstal niet eens afkeur.

3 ik de hele bombarie die gemaakt is van verdient goede plek bla bla niet begrijp als je hem dan naar een handelaar brengt.
Dat was dan allemaal gel.l in de ruimte.
Geef gewoon toe stomme impuls aankoop gemaakt.
Paard moet nu weg.

Daarnaast denk ik dat we maar een kwart van het verhaal gehoord hebben.
Want de soap veranderde elke aflevering.

Maar goed. Zo is het nu.
Hopelijk gaat de pony niet van hand naar hand.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:00

Een eerlijke handelaar? Ja ze bestaan. Een handelaar die een klophengst van 10 overneemt , gaat castreren en weer verkoopt? Ik moet na 45 jaar de eerste nog tegenkomen. Daar gaan wat spuiten in en op transport. If het hele verhaal nu rammelt of niet, er is er maar één de dupe van niet eerlijke verkopers en excusez nou, domme kopers.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:07

Hipmeisje schreef:
Het is een pony hè mensen. Geen mens.

Serieus??? Een mensenleven is meer waard dan van een dier???

Dus een paard heeft geen gevoel..........

Omdat de mens het leven beheert en de dieren verkloot, hebben de dieren geen rechten? Die moeten maar lijden onder al onze fouten.

Dit is nou precies het probleem in paardenland.

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:14

Dat TS de pony niet wil houden of er veel geld in wil steken snap ik helemaal. Dat de verkoper niet netjes heeft gehandeld, ook mee eens.

Waar ik geen reet van snap zijn dit soort fratsen:
Sharmila schreef:
[. En ik heb een merrie veulen van nu een paar dagen oud en een dochtertje van 19 maanden die onder mijn andere tinker doorkruipt en in zijn benen hangt. Die is superlief voor haar. Ik maak me daar zorgen over.

En over koter en hond die evt de tuin in gaan en omver gelopen worden. Ehm… waarom laat je je koter aan een paard zijn benen hangen en eronder door kruipen? Dat is toch echt jouw verantwoording om te leren dat dat geen manier is om met paarden om te gaan. Hoe krijgt een peuter daar überhaupt de kans voor??
Hetzelfde geldt voor deugdelijke omheinig, als je kind of hond de tuin in loopt en meteen omver gebeukt kan worden dan ligt dat toch echt aan (gebrek aan) toezicht, opvoeding en deugdelijke omheining.

Hopelijk komt Black ergens goed terecht

Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:14

superpony schreef:
Hipmeisje schreef:

Omdat de mens het leven beheert en de dieren verkloot, hebben de dieren geen rechten? Die moeten maar lijden onder al onze fouten.

Net of een paard zo gelukkig is op een plek waar hij niet gewenst is.

In de eerste plaats is natuurlijk de oude eigenaar verantwoordelijk, die had een eerlijk verhaal moeten vertellen. Dat TS de pony niet terug doet/kan doen naar de oude eigenaar is voor de pony alleen maar goed, daar had hij het in ieder geval slecht. Dat vriendin niet weet dat de pony niet meer de brave kinderpony is en er geen verder onderzoek is gedaan is niet handig.
Dat er druk is om een oplossing te zoeken snap ik en ook dat hij dan naar een handelaar gaat, de kans dat de pony het beter gaat krijgen heeft hij nu iig. Of denken de toetsenbordridders die de pony (nog steeds) niet opgehaald hebben dat zij de enige zijn die goed voor een paard kunnen zorgen? Genoeg mensen die een paard bij een handelaar kopen, die paarden krijgen ook een goed huis in de meeste gevallen. En er zijn ook genoeg mensen die een projectje willen kopen en pony's willen redden..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:19

superpony schreef:
Hipmeisje schreef:

Voor mij is ieder levend wezen,mens of dier,even veel waard. Daarom ben ik ook vegetarier. Maar als iemand,mens of dier,gevaarlijk gedrag vertoont waar ik niet tegen opgewassen ben,dan moet hij elders geplaatst worden. Ook een menselijk familielid zou ik uit huis plaatsen als die gevaarlijk voor me zou worden.Ook al kan iemand (mens of dier) er niets aan doen dat hij een lichamelijke of geestelijke storing heeft die het gedrag veroorzaakt. Maar die is er niet mee geholpen als jij er onderdoor gaat.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:26

Esther schreef:
Net of een paard zo gelukkig is op een plek waar hij niet gewenst is.

In de eerste plaats is natuurlijk de oude eigenaar verantwoordelijk, die had een eerlijk verhaal moeten vertellen. Dat TS de pony niet terug doet/kan doen naar de oude eigenaar is voor de pony alleen maar goed, daar had hij het in ieder geval slecht. Dat vriendin niet weet dat de pony niet meer de brave kinderpony is en er geen verder onderzoek is gedaan is niet handig.
Dat er druk is om een oplossing te zoeken snap ik en ook dat hij dan naar een handelaar gaat, de kans dat de pony het beter gaat krijgen heeft hij nu iig. Of denken de toetsenbordridders die de pony (nog steeds) niet opgehaald hebben dat zij de enige zijn die goed voor een paard kunnen zorgen? Genoeg mensen die een paard bij een handelaar kopen, die paarden krijgen ook een goed huis in de meeste gevallen. En er zijn ook genoeg mensen die een projectje willen kopen en pony's willen redden..

Daar gaat het in deze reactie toch helemaal niet om??

Er werd geschreven; Het is een pony, geen mens.

Ik ben totaal niet tegen de handel, want zonder handel kunnen mensen geen paard kopen. Maar er gaat veel mis en daar zijn de paarden de dupe van.

Het is vaak niet eens de schuld van de handelaren. De meeste goede, eerlijke paarden kunnen zo wel verkocht worden. Veel handelaren, zeker in het goedkopere segment krijgen de paarden die door mensen verkloot zijn.
De ene handelaar wil snel geld verdienen, heeft adresjes voor zulke paarden en de ander doet zelf een quick fix

Mensen vallen over de gang van zaken. TS opent zelf een topic hierover, dus kan je reacties verwachten. TS lijkt niet door te hebben dat het een vreemde gang van zaken is. Maar goed, het is straks opgelost, dus klaar.

Dat de pony misschien een maand minder eten krijgt, evt wat rustgevende middelen en aan een kind verkocht wordt nemen we maar even voor lief.

Hipmeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:31

Wordt hier echt heel erg overdreven. De wet is zo, dat ts de koop zou kunnen ontbinden. Ik zie geen verschil tussen koop ontbinden en naar de oude eigenaar of naar een handelaar.
En ja, ts doet er verstandig aan afstand te nemen van de pony, want de situatie is daar niet houdbaar. Niet veilig, niet genoeg geld en geen goede combinatie. Dan kun je met al je goedheid dit probleem willen oplossen, maar in feite is het niet ts haar probleem want zij is degene die is opgelicht.
Niet allemaal roomser dan de paus worden ineens.

En ja het is en blijft een dier. Een dier verkopen en een dier verhandelen is legaal. Een mens verkopen en verhandelen niet. Dus daar zit wat mij betreft een groot verschil in. Allemaal niet vermenselijken. Dat doen kinderen van 5 ook. En tenzij ts 5 jaar oud is of een of andere superwoman, kan ik haar handelen prima begrijpen

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 11:50

Hipmeisje schreef:
Wordt hier echt heel erg overdreven. De wet is zo, dat ts de koop zou kunnen ontbinden. Ik zie geen verschil tussen koop ontbinden en naar de oude eigenaar of naar een handelaar.
En ja, ts doet er verstandig aan afstand te nemen van de pony, want de situatie is daar niet houdbaar. Niet veilig, niet genoeg geld en geen goede combinatie. Dan kun je met al je goedheid dit probleem willen oplossen, maar in feite is het niet ts haar probleem want zij is degene die is opgelicht.
Niet allemaal roomser dan de paus worden ineens.

En ja het is en blijft een dier. Een dier verkopen en een dier verhandelen is legaal. Een mens verkopen en verhandelen niet. Dus daar zit wat mij betreft een groot verschil in. Allemaal niet vermenselijken. Dat doen kinderen van 5 ook. En tenzij ts 5 jaar oud is of een of andere superwoman, kan ik haar handelen prima begrijpen

Mensenhandel bestaat ook. Als er geld verdiend kan worden,wordt alles en iedereen verhandeld.Echter, ik ben het wel met sommige Bokkers eens dat niet iedere paardenhandelaar een schurk is hoor. Ik heb enkele keren een paard gekocht van een handelaar waar ik heel tevreden mee was,mijn huidige ook.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-22 12:06

Er word hier gewoon nogal minachtend over het paardje geschreven door de TS en een paar bokkers.

Of het de gewoonste zaak vd wereld is.
Impulsief kopen en och het bevalt niet dus kostte wat kost weg er mee. Of het een T shirt van de H&M betreft!

Niet zo gek men daar wat van vind!