ECVM, voorheen c6/c7 malformatie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 16:33

Polar schreef:
Er is ergens een brief van Nederlandse klinieken die 'niet in ECVM geloven' (even makkelijk gezegd), ik zal even kijken of ik die terug kan vinden.
Weet niet of dat in dit topic was.

Edit: Gevonden. Persoonlijk zou ik hier niet heen gaan voor een ECVM onderzoek.
Citaat:

Je zegt het er gelukkig bij: 'even makkelijk gezegd'. Maar er 'niet in geloven' was absoluut niet de strekking van die brief. Dat is echt een te simpele weergave van de inhoud toen.

'blijf goed naar het paard/ het klinische beeld kijken, hou je vizier ook open voor andere mogelijke oorzaken ook al vind je verandering in die wervels, meer onderzoek nodig/ een groteer 'n' voor je er stellig over kunt zijn' is een veel betere beschrijving van wat er bij mij is blijven hangen nav die brief.

En dat zou voor mij juist een reden zijn om zo'n kliniek juist wél te overwegen. Maar dat is voor iedereen dan weer vrij om zelf te kiezen natuurlijk.

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 18:26

Polar schreef:
Er is ergens een brief van Nederlandse klinieken die 'niet in ECVM geloven' (even makkelijk gezegd), ik zal even kijken of ik die terug kan vinden.
Weet niet of dat in dit topic was.

Edit: Gevonden. Persoonlijk zou ik hier niet heen gaan voor een ECVM onderzoek.
Citaat:
Paardenkliniek Wolvega
Paardenkliniek de Watermolen
Dierenkliniek Emmeloord
Paardenkliniek Wapenveld
Dier-N-Artsen Diergeneeskunde
Paardenpraktijk De Hilver
Paardenpraktijk Equi-Medic
De Graafschap Dierenartsen
Dierenkliniek Hellendoorn-Nijverdal
Paardenartsen Brabant
Dierenartsenpraktijk De Meierij
Paardenkliniek Arts en Dier
Paardenkliniek Honselersdijk
Dierenartsenpraktijk Doetinchem-Zeddam
Veterinair Centrum Someren
https://www.horses.nl/welzijn/veterinai ... over-ecvm/

Hier 3.5 jr geleden paard afgekeurd (negatief aankoopadvies) op ecvm in Hellendoorn. Het zal misschien ook per DA verschillen?

Polar

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 19:15

Het is inderdaad een genuanceerder artikel, vandaar dat ik het hele artikel erbij heb gezet.

Het zal denk ik inderdaad wel per dierenarts verschillen.
Er gaat momenteel een soortgelijk bericht rond van een buitenlandse dierenarts.
Ik vind het echt schadelijk en ook een steek in de rug van mensen die dit bij hun paard(en) hebben meegemaakt.

Zodra je financieën boven het welzijn van de dieren zet (en van de klant die zo'n dier koopt), ben je i.m.o een enorme egoïst. :o