Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lisa_WB

Re: Ervaringen met Cranio Sacraal therapie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:15

Ik heb door dit topic een CS naar mijn paard laten kijken, wist niet zo goed wat ik er van moest verwachten maar ben enorm positief verrast :j .
Mijn paard is er echt een stuk beter van geworden, ik laat haar zeker nog vaker langs komen!

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 11:56

Kent iemand een goede CS therapeut in het Noorden van het land?

Bloemetje75

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:02

Door de mevrouw die cranio doet bij mijn paarden, is mijn ruin een stuk rustiger geworden en heb ik het vertrouwen weer om er op te rijden.
Ongeacht of dat wat ze heeft gedaan voor hem fysiek wonderen heeft gebracht, heeft het ons verder geholpen. Of ik mijn geld uit geef aan een cranio sacraal therapeut of een instructrice, het is mijn geld, mijn beslissing en paard en ik hebben meer vertrouwen in elkaar dus zijn we daar waar we zijn moeten.

Namelijk, ik met een glimlach op mijn gezicht op een ontspannen paard in stap en draf. Buitenritten en galop volgen vast ergens dit jaar nog!

orion456

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 12:19

weslyjune schreef:
Kent iemand een goede CS therapeut in het Noorden van het land?

Mijn cranio vrouw heet Arine Kruyt en woont ergens in het noorden van het land. Drenthe geloof ik. Hele fijne rustige vrouw.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:10

Hoelang na de behandeling mochten jullie weer rijden. Hier is het steeds 4 dagen, dan een dag zonder iets longeren en dan opbouwen om vervolgens na twee weken weer een behandeling te hebben. Voor mijn gevoel is dit niet echt handig. Ben benieuwd hoe het bij jullie zit.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:38

x_Elise schreef:
Hoelang na de behandeling mochten jullie weer rijden. Hier is het steeds 4 dagen, dan een dag zonder iets longeren en dan opbouwen om vervolgens na twee weken weer een behandeling te hebben. Voor mijn gevoel is dit niet echt handig. Ben benieuwd hoe het bij jullie zit.

3 a 4 dagen vrij bewegen, dit is omdat de behandeling nog doorwerkt en zo kan je paard er optimaal van profiteren.
De eerste keer volgt er idd vaak een behandeling binnen 3/4 weken.
Daarna kan er veel langere tijd tussen, ik doe om de 6 maanden ter onderhoud/prefentie

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 15:58

De dagen na de behandeling zijn mijn paarden altijd hele blije Maflingers.
Het doet ze altijd goed. Vooral Janouk loopt dan graag op haar achterbenen (die maflinger op haar achterbenen is al 20 jaar). 5 dagen vrije beweging na de behandeling, maar ze kunnen altijd zo overdrijven.
https://youtu.be/5rGTM1JmCBE

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:19

Oke, dan is de vier dagen dus niet overdreven maar de per se twee weken ertussen wel.
Kreeg al bijna een schuldgevoel aangepraat.

Clasical

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 17:36

x_Elise schreef:
Oke, dan is de vier dagen dus niet overdreven maar de per se twee weken ertussen wel.
Kreeg al bijna een schuldgevoel aangepraat.

Het kan van de klachten van je paard afhangen dat de therapeut besluit dat er minder tijd tussen moet zitten dan 3/4 weken natuurlijk.
Mogelijk heeft ze er een goede reden voor.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:39

Er was weinig aan de hand gelukkig. Voelde wel ietsjes verschil maar niet grandioos dus ik wil het nog één keertje aanzien. Een behandeling is namelijk wel prijzig.
Een paard bij ons op stal dat compleet in de knoop zit, had langer de tijd ertussen.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:46

x_Elise schreef:
Er was weinig aan de hand gelukkig. Voelde wel ietsjes verschil maar niet grandioos dus ik wil het nog één keertje aanzien. Een behandeling is namelijk wel prijzig.
Een paard bij ons op stal dat compleet in de knoop zit, had langer de tijd ertussen.

Wat is de prijs die jij er voor moet betalen dan.?

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:52

Is dat relevant?
Ik vind het prijzig. Voor in één maand, twee afspraken.

Elco

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 18:59

x_Elise schreef:
Is dat relevant?
Ik vind het prijzig. Voor in één maand, twee afspraken.

Je hoeft niet zo kattig te reageren hoor.!! Was pure interesse, de prijzen verschillen namelijk behoorlijk.

x_Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-18 19:48

Oja ik ben kattig :+

Lieuwkje_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 11:53

Leest hier nog iemand mee?
Hoe zijn de ervaringen op lange termijn?
En heeft er iemand ervaring met deze therapie bij paarden met een krampbeen?

Lisa_WB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 12:07

lienbono schreef:
Leest hier nog iemand mee?
Hoe zijn de ervaringen op lange termijn?
En heeft er iemand ervaring met deze therapie bij paarden met een krampbeen?

Mijn paard had last van het achterhoofd door flink hard stoten en een paar keer te hangen. Zelf van alles geprobeerd, maar paard bleef 'kopschuw'. intotaal 2x behandeld door cranio en heeft nergens meer last van :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 19:03

Ik heb de mijne vorig jaar laten behandelen en niets gemerkt. Niet positief, niet negatief.
Toch vind ik het een erg interessante behandelmethode dus eigenlijk wil ik het binnenkort weer laten doen, maar dan door iemand anders..
Iemand tips in Gelderland?

LdJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 20:43

Ik heb er toevallig 1 met een soort krampbeen. Ik denk dat ik met juiste training en behandelingen wel degelijk verschil/verbetering zie. :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-19 23:33

De mijne heeft 3 behandelingen ondergaan. Eerlijk heb ik geen verschil gezien. Wel dat ze de 1e keer echt niet leuk vond en de 2 opvolgende was dat wel een wereld van verschil (veel gapen en smakken).

Ondertussen is de huisvesting en voerbeleid stevig veranderd, want waarschijnlijk heb ik haar nooit niet insuline-resistent gehad. Strikt dieet en verandering van stal met meer natuurlijke beweging laten nu een hoop van de gedragsproblemen en onregelmatige cyclus te verdwijnen.

Maar nog steeds, ik heb er geen spectaculaire veranderingen door gezien, maar als het bij anderen wel werkt +:)+

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 07:34

De behandeling heeft mijn paard afgeholpen van fors headshaken.
Ze krijgt nu 2onderhoudsbehandelingen per jaar en ik heb het zelf ook geleerd, zodat ik tussen de behandelingen haar kan behandelen.
Voor haar betekent het dat ze nu weer de hele dag buiten kan staan in de zon, niet meer headshaket, zich veel beter voelt en weer gewoon aan het werk kan.

Ik ben fan, want voor ons was het de oplossing toen de medische wereld geen oplossing meer wist.

FennaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 08:10

Misschien wel leuk om het zelf ook een keer te doen bij jezelf dan weet je een beetje ook wat er bij je paard gebeurd en hoeveel er kan gebeuren zonder dat je het ziet.

Bij mijn merrie kan je heel goed zien als ze diep in haarzelf gaat en wanneer ze er weer even uit is. Dit was van de zomer bij een behandeling:

Afbeelding

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:05

Anoniem schreef:
Ik heb de mijne vorig jaar laten behandelen en niets gemerkt. Niet positief, niet negatief.
Toch vind ik het een erg interessante behandelmethode dus eigenlijk wil ik het binnenkort weer laten doen, maar dan door iemand anders..
Iemand tips in Gelderland?

Mijn paarden worden gedaan door Fabienne Kiesebrink uit Apeldoorn.

Sinds september ben ik zelf met de opleiding bezig. Hopelijk in juni klaar. Ik heb bizar veel gevoeld al en echt gave veranderingen gehad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 09:23

Ik vind dat zij te lang bezig is met behandelen, ik geloof eigenlijk niet dat dat nog prettig is voor een paard.
Maar dat is persoonlijk hoor en niks ten nadele van haar.
Ik kan alleen wel inschatten dat mijn pony daar niet zo blij van zal worden.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 13:45

Ik heb tijdens een behandeling bij beide paarden de hartslagmeter op gehad en je zag een hele lage hartslag. Soms reageerden ze uiterlijk heftig even, maar de hartslag bleef laag.
Daarnee kan ik meten hoe erg een paard de behandeling vindt. Heel rustig dus

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 14:25

Hier in eerste instantie ook een "ik merk geen verschil" behandeling op mijn paard gehad.
Daarna meerdere keren een "wow, wat een enorm verschil" meegemaakt.
En die wow ervaringen waren ook bij Fabiënne. Eerst heeft ze mijn headshaker shakevrij gekregen en daarna heeft ze mijn twee paarden met PSSM2 (n/P2) enorm goed geholpen. Voor de ruin kwam zij zelfs net op tijd want na zoveel jaren dokteren en hem goed proberen te houden was hij ook gaan headshaken en raakte hij bij elk insect in paniek; geen houdbare situatie. Dat was de dag na de eerste behandeling al weg en hij is daarna ook veel beter in zijn lijf blijven zitten. Speelt nu zelfs weer met onze jaarling (dit jaar 2).
Ik denk nu dus nog meer dat het heel veel verschil maakt welke behandelaar je bij je paard hebt.
Geen van mijn paarden hebben overigens moeite gehad met de lengte van de behandelingen en vooral de n/P2 merrie is eigenlijk niet eens zo van het aanraken. Dus tsja, alleen maar veren voor Fabiënne eigenlijk