Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight
Art_Ificious schreef:Tegen de tijd hij op wedstrijden zal gaan heeft hij sowieso al meer plaatsen gezien gehad.
Ik ga hem niet zomaar even in een wedstrijd gooien en hem dan doen blokkeren oid omdat het hem allemaal ineens teveel wordt.
Er zijn maneges genoeg in de buurt om hem ook eens op vreemd terrein te rijden.
Bij kleine oefenwedstrijden is het meestal minder druk.
De allereerste wedstrijd zal sowieso ondeeling op stal zelf zijn.
Ook dan reageren de manegepaarden meer gespannen omdat er dan méér volk langs de bak staat, veel op en af geloop langs de bak, stress van ruiters etc.
Inmiddels ben ik al beter geworden in het controleren van mijn eigen stress.
In ieder geval, ik kan prima grondwerken/longeren als er andere paarden in de bak rijden. Zelfs als ze galop doen blijft limo rustig. Laatste keer had stalinstructrice de radio zelfs op de bakrand gezet en limo reageerde niet op die extra lawaai of object. Ben er ook express dicht langsaf gegaan.
Momenteel ligt de training even stil. Limo loopt niet optimaal nu door een snee in zijn been.
Ben vandaag niet op stal geraakt maar mijn zus wel en heeft het vandaag nog een keer verzorgd.
Gisteren heeft een ander pony hem gestampt en deze pony staat op ijzers, heb alles toevallig gefilmd omdat ze samen liepen in de bak. Op filmpje werd duidelijk dat limo hard geraakt werd.
Mijn zus vermoed dat hij mank staat, morgen ga ik zelf even checken.
Valt wel mee maar limo heeft er last van helaas.
[ [url=m/kMckyj.jpg]Afbeelding[/url] ]
Helaas was dierenarts al weg toen ik de snee opmerkte.
Maar mijn zus was nog aanwezig en heeft een ehbo kistje op stal.
Ik was nog aant twijfelen of ik limo wel bij die pony en zus haar paard in de piste zou zetten. Was beter bij mijn eerste gedachte gebleven, dan was dit nier gebeurd. Maarja niks aan te veranderen nu.
Gisteravond na het verzorgen van de snee even laten stappen aan de longe.
Op de andere hand zie je de witte wondzalf op de binnenkant van het rechter achterbeen
[ Video ]
BlackShadowZ schreef:Sorry TS ik wilde je eerst echt helpen, maar nadag ik je heb zien bitchen op iemand anders topic die gewoon twee normale vragen stelde heb je het bij mij verzout.
En ja we zeggen steeds "jij" als we het over Limo zijn spanning hebben, omdat ik bijna zeker weet dat jij dit op het overbrengt. Ook al zeg je wel heel stoer dat je niet gespannen bent. Al je filmpjes zeggen wat anders.
Mijn oprechte excuses als ik nu te fel uit de hoek kom en onaardig lijk. Maar ik ben er echt klaar mee. Als je niet in je spiegeltje wilt kijken, moet je Limo er ook geen voorhouden.
lochsong schreef:Ik zou zeker foto's en echo's in een gerenommeerde paardenkliniek laten maken. Niet alle foto's en echo's zijn hetzelfde wb kwaliteit, afhankelijk van apparatuur en kennis en ervaring van de dierenarts. Beter 1 keer goed dan maar aan blijven modderen, wat niet alleen frusterend is maar ook veel geld kost.
Zelf vind ik je paard linksachter niet goed lopen, al op de video dat je hem longeert en dan al die opmerkingen krijgt over je houding/waar je staat etc. zou mij niks verbazen als hij een peesblessure heeft en zijn rug vastzet om zijn achterbeen te beschermen. Helaas spreek ik uit bittere ervaring.
Dees schreef:Ik kan niet echt blij worden van het filmpje. Paardje loopt echt niet fijn. Denk overigens niet dat het iets met dat wondje te maken heeft. Hij loopt stijf in de bovenlijn en lijkt wijd achter te gaan. Vind ik. Al lijkt hij kwa bouw wel beter op het filmpje dan op de foto's in dit topic.
Ik zie ook een longeerlijn op de grond liggen terwijl het paard naar je toe komt! Daar schrik ik van, dat is zo niet handig om te doen. Als je paard zo'n paniekhaas is, hoe denk je dat hij zal reageren als hij per ongeluk wel in de lijn stapt? Veiligheid eerst!
Overigens, ik denk dat de paniek over het stressniveau van dit paard vooral tussen de oren van TS zit. TS, overweeg dat eens: ben jij misschien niet wat overbezorgd?
Ik zou dit dier absoluut op de trailer zetten en laten nakijken door een goede DA. Stress bij het paard? Ach, dat overleeft ie wel en bovendien, zo'n jong paard moet gewoon nog heel veel leren, dus ook omgaan met spannende situaties. Kun je maar beter wel doen, in plaats van mijden.
Art_Ificious schreef:lochsong schreef:Ik zou zeker foto's en echo's in een gerenommeerde paardenkliniek laten maken. Niet alle foto's en echo's zijn hetzelfde wb kwaliteit, afhankelijk van apparatuur en kennis en ervaring van de dierenarts. Beter 1 keer goed dan maar aan blijven modderen, wat niet alleen frusterend is maar ook veel geld kost.
Zelf vind ik je paard linksachter niet goed lopen, al op de video dat je hem longeert en dan al die opmerkingen krijgt over je houding/waar je staat etc. zou mij niks verbazen als hij een peesblessure heeft en zijn rug vastzet om zijn achterbeen te beschermen. Helaas spreek ik uit bittere ervaring.
Dat is weer een ander gedachte wat hij zou kunnen hebben.
Vanwaar die gedachte? Hoe zou hij een peesblessure opgelopen kunnen hebben? (Moet je dat niet op eoa manier zien dmv bv manken of dikke pezen?)
In ieder geval ik ga informeren bij equitom. Bij mijn vorige pony was het goed verlopen maar die was dan ook erg lam/mak.
Heb vandaag foto's gemaakt van limo op de poetsplaats.
Bleef niet echt stilstaan omdat ik achter hem stond.
[ [url=m/LgTRhl.jpg]Afbeelding[/url] ]
Nog eentje va opzij, hem vierkant zetten lukt helaas ook niet goed.
[ [url=m/R3avXa.jpg]Afbeelding[/url] ]
_Dominique schreef:Art_Ificious schreef:Heb idd niet zoveel aan die speculaties ze maken me zelf erg nerveus en onzeker.
Tsja maar dan had je misschien niet een topic moeten openen.
_Dominique schreef:Art_Ificious schreef:Heb idd niet zoveel aan die speculaties ze maken me zelf erg nerveus en onzeker.
Tsja maar dan had je misschien niet een topic moeten openen.
Celiien schreef:@Janneke2
Vergeet niet dst TS ook nogal berucht is om haar topics, over het niet goed kunnen omgaan met haar pony(‘s) en haar bijzonder eigenwijze manier van alles weerleggen naar de schuld van de pony/omstandigheden ipv haarzelf en niks doen met tips die worden gegeven. Daar zijn sommige bokkers ook een beetje klaar mee