Wat is eerlijk voor mn pony?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wat is eerlijk voor mn pony?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 13:37

Gewoon je eigen weg gaan hoor, TS! Als je om advies vraagt betekent dat niet dat je vervolgens ook verantwoording af moet leggen over wat je ermee doet.

Ik hoop dat de positieve lijn door blijft zetten en dat je eindelijk eens een keer wat van Utrecht hoort. Weet je toevallig wie onderzoeksleider of promotor is? Anders die gewoon bellen of mailen en je beklag doen.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 14:07

ik weet alleen wie de arts is die het onderzoek leidt en haar krijg ik telefonisch dus amper te spreken en via mail stuurde ze me dat ze de volgende dag zou bellen.

toen mijn eigen veearts er afgelopen donderdag was voor de jaarlijkse check,entingen en gebitjes gaf deze wel aan dat ze weet wat ik bedoel,of ze belt direct terug of er gaat een hele tijd overheen.nou dat is wel gebleken :+
ik had het met haar ook over die schimmel en ze gaf aan dat een wormenkuur die niet meer goed is(was al open geweest) wel een aanleiding kan geven maar dat dat zeker niet zo hoeft te zijn.
al met al zou het dan mijn eigen schuld zijn geweest want ik had geen idee dat die wormenkuur dat zou kunnen veroorzaken en had hem dus gewoon gegeven.
tja puntje hoe stom kan je zijn maar ik heb er gewoon niet overnagedacht omdat ik normaal met fjord altijd een hele erin mikte :? en daarna altijd via mest onderzoek heb gedaan en toen hij wormen had gebruikte ik ook degene die ik al eerder vd veearts had gehad.

maar goed ik hoop echt heel erg dat hij hier kan aarden en dat alles achteraf mee zal vallen en we een leuke tijd tegenmoed gaan. <3
en gaat het niet op deze plek zal ik er alles aan doen om een geschikt baasje voor hem te zoeken en diegene dit topic door te laten lezen dat ze weten waar ze aan beginnen en zo min mogelijk voor verrassingen komen te staan.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 14:31

Volgens mij was mijn laatste zin van mijn post dat dat mijn mening was en dat dat ook maar een mening was...als jij dat begrijpt als een dwingend vingertje dan vermoed ik dat dat jouw probleem is

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 15:00

@cinniz: De mijne kreeg eind vorig jaar na een straffe wormkuur tegen bloedwormen ook ineens diarree en jeuk met flinke schuurplekken. Wat hij eerder nooit had. Nu het beter weer wordt begint het gelukkig af te nemen.Zoiets kan allerlei oorzaken hebben.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 16:00

anjali schreef:
@cinniz: De mijne kreeg eind vorig jaar na een straffe wormkuur tegen bloedwormen ook ineens diarree en jeuk met flinke schuurplekken. Wat hij eerder nooit had. Nu het beter weer wordt begint het gelukkig af te nemen.Zoiets kan allerlei oorzaken hebben.

oke dus het kan dus wel,thanx voor het delen.

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 16:19

Ik denk dat je goed zit met je gevoel en had hetzelfde gedaan. Temeer daar het eerder ook gewoon goed is gegaan. Als je niks probeert, gebeurt er ook niks en kom je niet verder, een goede stap dus denk ik!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-03-17 16:29

Shalimar schreef:
Ik denk dat je goed zit met je gevoel en had hetzelfde gedaan. Temeer daar het eerder ook gewoon goed is gegaan. Als je niks probeert, gebeurt er ook niks en kom je niet verder, een goede stap dus denk ik!

:)

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-17 21:09

Hopelijk botert het snel in de groep en kan hij een mooi en gezond leventje krijgen. Ik duim voor jullie Ts!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 12:40

sinds gister heb ik het idee dat hij door de groep is geaccepteerd want hij stond in de ochtend ook in stal bij de rest.
vanmorgen zag ik hem staan kriebelen met de eczemer die overig nog steeds onrustig met haar staat zwiept en rango nog niet.
toen ik hem aan het poetsen was had ik toch het idee dat op 1 plek zn manen (naja sprieten want ze zijn nog ontzettend kort) toch iets iets dunner lijken te zijn als eerst en er zat groen op zn hals...kwijl van de eczemer of ergens geschuurd?
ik heb iig zn deken weer opgegooid want ben toch te schijterig om te testen wat het is gezien het nu toch weer stres,voeding en eczeem kan zijn.
nu dus een tijdje afwachten of het dus toch eczeem/stres is of dat het door zn voeding(jong gras) komt.
pfff dat afwachten is niets voor mij wil gewoon weten wat het nou is(geweest) want het kan ook zijn dat ik spoken zie omdat ik als de dood ben dat we weer van voren af aan gaan beginnen.
gister was hij ook een stuk relaxter maar dat kan ook een moment opname zijn geweest maar hoop natuurlijk dat hij in deze groep kan blijven!

Shalimar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:03

Klinkt goed. Mijn niet-eczemer heeft ook dunnere manen nu ze weer staan te frutten en kriebelen bij elkaar met de dekens af. Maar snap je voorzichtigheid hoor.

IngridM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 13:23

Maar het is toch ook belachelijk dat je nog steeds niets van utrecht hebt gehoord!!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 13:57

ja kan best dat is spoken zie hoor,blijft lastig!

ja ingrid tis indd wel belachelijk en geloof ook niet dat ik 1 van mn pony's nog daar snel heen zou brengen als ik eerlijk ben.
het is niet levensbedreigend maar mn vertrouwen is wel een beetje weg maar misschien juist daarom wel,denken ze t was maar een onderzoek of de testen betrouwbaar zijn dus laten het gaan.

ben allang blij dat ik niet heb afzitten wachten op hun uitslagen/hulp maar dat ik ook doormiddel van dit topic want fijne tips heb gehad waardoor ik nog het eea heb ondernomen.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 19:53

:D nou mooi toch!!

En anders bel je morgenvroeg weer heen en word gerust maar wat boos aan de telefoon, jij bent een klant van hen.
je hebt vast een flinke rekening gehad en dus mag je daar wat voor terug verwachten.
Pak ze maar flink aan }>

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 20:02

Wat fijn dat hii tot nog toe geaccepteerd wordt. Hopelijk blijft het zo!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 20:23

ellepel schreef:
:D nou mooi toch!!

En anders bel je morgenvroeg weer heen en word gerust maar wat boos aan de telefoon, jij bent een klant van hen.
je hebt vast een flinke rekening gehad en dus mag je daar wat voor terug verwachten.
Pak ze maar flink aan }>

Nee dat is dus t hele probleem t was een onderzoek naar de betrouwbaarheid van de test dus hij was zo gezegd een test pony heb dus alleen de stallingskosten van die dagen moeten betalen.
Dus kwa geld mag ik niet klagen geloof dat zo'n test normaal 600€ kost oid maar vind wel jammer dat er dus zo met je om wordt gegaan.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 21:21

Nou ja,dan nog... je hebt stallingskosten betald,dus mag je wat verwachten.
ik had ze gewoon weer gebelt,maar ik ben met dat soort dingen heel vervelend. :P

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-17 21:29

hang net op met de arts(had weer een mail gestuurd vanmiddag)
dat van die schimmel is onwaarschijnlijk en zomereczeem denkt ze ook nog steeds van niet.
ze wist in 2015 dat ze het onderzoek zou gaan doen en had daar een aantal kandidaten voor en toen ze deze ging bellen nov 2016 waren er een aantal van de jeuk af wat niet meer was terug gekomen.
ze zegt dus dat dit vaker voorkomt.
wel raadde ze me aan mocht het toch onverhoopt terug keren gelijk prednisolon te starten omdat hij na die paar dagen prednisolon jeuk vrij is geworden en gebleven.

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 15:52

Hee TS, ik zag net je advertentie op Marktplaats. Toch besloten om een nieuw baasje voor Rango te zoeken?

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 16:08

Ja klopt al heeft het totaal niet te maken met wat er hiervoor speelde.
Heeft met persoonlijke omstandigheden te maken waar ik momenteel nog niet teveel over kan zeggen.
Blijf het lastig vinden nu helemaal omdat het dikke mik is met mn andere ruintje maar voor hem is het beter.
wordt helemaal platgemaild voor hem.
Dus laat nu 3 mensen komen en als ik bij 1 van deze mensen een goed gevoel heb ga ik bij die gene kijken waar hij komt te staan.

Ik ben vanmorgen al voor alles en nog wat uitgemaakt toen ik hem niet wilde verkopen aan een volwassenen van 1.50m en 50 kg die hem wilde gaan rijden.
Ik was een handelaar,vies volk en nog van alles toen ik zei dat ze niet met trailer hoefde te komen bij de eerste bezichtiging.
Gelukkig hebben er ook leuke mensen gereageerd dus hoop echt dat er iemand voor hem bij zit.
Laatst bijgewerkt door cinniz123 op 24-04-17 16:39, in het totaal 1 keer bewerkt

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-17 16:21

Ik hoop het ook, het lijkt me een fantastisch leuke pony! Heb zelf nog even getwijfeld of ik niet zou reageren, maar mijn liefde ligt toch bij rijden, niet bij mennen haha. Hou je ons op de hoogte :)?

En helaas loopt er raar volk rond op deze wereld helaas...

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-17 16:46

ja hij is ook echt leuk maar wel voor iemand die hem met regelmaat aan het werk kan zetten en hem de goede leiding kan geven.
op de wei is ie super relax en lopen me kinderen zo met hem weg maar zodra je er met hem alleen op uit gaat dan bouwt hij spanning op en ontploft ie.
hij doet niet eng of gemeen maar zou er geen jong kind mee op uit sturen :+

en dan vraagt een man is hij zadelmak en 4 jaar toch?! *zucht*
nee er staat 3 jaar onbeleerd en nogal explosief |o

ook kreeg ik de vraag met waarom hij zo goedkoop is,tja hij heeft aanmerkingen en is onbeleerd....geld is niet belangrijk een goed huisje een vereiste :o

ik houd jullie op de hoogte en zodra ik meer over de persoonlijke omstandigheden kwijt wil/kan zal ik mn keuze toelichten.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 12:16

vandaag is rango opgehaald.
hij is naar een meisje van 8 die al een a pony van haar moeder had en er graag 1 voor haar zelf bij wilde.
ze kan heel netjes rijden maar hij gaat eerst een jaar in enkel en dubbelspan lopen bij een meid die haar begeleid en vanuit daar gaan ze verder met hem kijken.
ze weten van zn jeuk partij in nov af maar die meid zei ook al zn manen zien er heel mooi rustig uit en als je dan de eczemer zag die bij ons op de wei loopt die schuurt zich al een ongeluk maar ze zijn op de hoogte van de situatie.
hoop dat ze fijn met hem aan de slag kunnen gaan en dat hij een fijn leventje tegemoet gaat bij hun.
het blijft moeilijk je vriendje verkopen maar voor hem is dit beter!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 14:43

cinniz123 schreef:
vandaag is rango opgehaald.
hij is naar een meisje van 8 die al een a pony van haar moeder had en er graag 1 voor haar zelf bij wilde.
ze kan heel netjes rijden maar hij gaat eerst een jaar in enkel en dubbelspan lopen bij een meid die haar begeleid en vanuit daar gaan ze verder met hem kijken.
ze weten van zn jeuk partij in nov af maar die meid zei ook al zn manen zien er heel mooi rustig uit en als je dan de eczemer zag die bij ons op de wei loopt die schuurt zich al een ongeluk maar ze zijn op de hoogte van de situatie.
hoop dat ze fijn met hem aan de slag kunnen gaan en dat hij een fijn leventje tegemoet gaat bij hun.
het blijft moeilijk je vriendje verkopen maar voor hem is dit beter!

Zal vast niet makkelijk geweest zijn voor je om afscheid te nemen. Hij is terecht komen bij iemand die z'n geschiedenis kent. Heb je goed aan gedaan om dat open te vertellen. :(:)

StormMilagro

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-17 17:55

Je hebt het geschikte baasje gevonden dus! Afscheid nemen is nooit leuk, maar als je zelf weet dat dit het beste is, verlicht dat het wat. Heel veel sterkte en succes!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-17 18:20

Thanx