Dikke benen tinker

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

zorro

Re: Dikke benen tinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 21:37

Er is geen dierenarts die bij een vermoeden van een einschuss je laat wachten tot het einde van de week en je ook nog een uur laat lopen. Sterker nog, als het een einschuss is loopt jou paard vrijdag echt niet meer zonder behandeling hoor. Scheelt je wel weer centen.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:17

Het is dat je foto's hebt geplaatst anders zou ik denken dat het aandacht vragen is. Dit is heel sneu voor het dier wat blijkbaar in jouw eigendom is.

Je mag van geluk spreken dat je geen stalgenoot van mij bent. Ik had je hier minstens heel duidelijk op aangesproken. Als je dan nog de noodzaak niet in zou zien, of geen geld hebben voor behandeling, dan had ik de dierenbescherming op je afgestuurd. Dit is het ontzeggen van medische zorg... niks meer of minder. Gelukkig strafbaar in Nederland.

En ja dit is recht op de bal. Heeft niks meer met medisch advies of ervaringen te maken. Des te meer met een eigenaar welke het hebben van een dier niet waardig is.

anne_bento

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:52

Een dierenarts die vol zit?? Ja dat kan zeker maar met een spoedgeval staan ze direct voor je klaar hoor! Ik begon eerst te twijfelen aan je dierenarts maar inmiddels niet meer, ik geloof hier net als de rest niks meer van. En wie is weer de dupe van dit alles? Juist, die arme pony :n

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-16 22:59

AmyPony schreef:
We gaan naar de dierenarts toe. Ze krijgt hoe dan ook nu de medische zorg die ze nodig heeft, bij een andere dierenarts.

Waarom bij een andere dierenarts? En welke is dat? Mag per pb..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:14

Omdat we onze eigen paardenarts betwijfelen. Dit omdat het met de tinker nog niet goed zit en onze welshpony bergafwaarts gaat met die blessure. Tijd voor een andere da dus.
Ik wil die dierenarts er wel eerder hebben, en hem hier op de stoep hebben, maar mijn moeder zegt: scheelt weer voorrijkosten en je gaat er in de kerstvakantie heen, dan ben je vrij.

Was ik het dus totaal niet mee eens. Ik wil er DEZE week heen. Als ik er dan toch heen moet lopen met haar. :(

Ik zie de ernst van de situatie zeker in. Maar op bokt kan ik het niet goed verwoorden. Ik weet dat ze binnen een paar dagen zelfs het loodje kan leggen. Hoe leg ik dat zo iemand nou uit? Zij zegt van ja die heeft geen pijn ze loopt toch nog gewoon.

Ik wil niet afwachten tot het moment dat ze niet meer KAN lopen. Dat is wreed. We hebben er een op stal die dr eigen pony heeft vermoord met koliek door geen da te laten komen, en dr andere pony laten stikken met een hoefbevangenheid.
Ik wil echt niet zijn zoals die hoor! Hoe maak ik dat zo een eigenwijs iemand nou duidelijk... toen ik die dierenarts had gebeld voelde ze zich ook een beetje op dr tenen getrapt omdat het dus veel erger is als alleen maar mijten. Ze geloofde heilig in die andere paardenarts.

Hoe kan ik dit nou op gaan lossen. Ik wil eerder die dierenarts bij mn pony hebben.. |(

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:29

Ik geloof er ondertussen niet zo heel veel meer van en ben wel benieuwd of je dan met beide pony's naar de dierenarts moet lopen bij ons maakt het trouwens niks uit of je heen gaat of dat ze bij jou komen . Lijkt me voor beide pony's niet de oplossing maar ja wie ben ik. Als je alleen mst tinker gaat is er namelijk nog niet naar de ander gekeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:38

Met de andere pony kunnen we er niet heen lopen want dan scheurt haar pees af. Dus daarvoor moeten we een ander laten komen, maar zij kan nog wel heel even wachten zodat er een scan gemaakt kan worden dat kon pas weer in het voorjaar zodat je goed verbetering kon zien volgens de da (in dit geval dus verslechtering)

nannyrana7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:41

nou ja dacht doe nog reactie maar nee ik hou het wel voor me maar heb medelijden met je paarden en snap echt niet dat je er twee hebt als er toch geen medische zorg word verleend .

Chan34

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:42

Gewoon bellen en je gevoel volgen. Ik zou altijd het welzijn voorop zetten. Beter op tijd dan te laat

Bernoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:43

AmyPony schreef:
......

Ik wil niet afwachten tot het moment dat ze niet meer KAN lopen. Dat is wreed. We hebben er een op stal die dr eigen pony heeft vermoord met koliek door geen da te laten komen, en dr andere pony laten stikken met een hoefbevangenheid.
......

|(

Realiseer je je dat je precies het zelfde doet?
Sorry TS maar ik vind dit echt niet te geloven...
Zelfde verhaal met de andere pony... Als je een uur gaat lopen scheurt haar pees af?!?!?! Als dat het geval is had ik daar ook binnen het uur nog een DA bij willen hebben.
Dit kan toch niet!!!

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:53

Laat je ouders dit topic maar eens goed doorlezen. Zo ga je niet met dieren om... Ik hoop voor het dier dat de schade mee valt en hulp op tijd komt.. Ontzettend egoïstisch om het welzijn van een dier zo opzij te zetten omdat je het geld er niet voor wilt betalen of vanuit eigen gemak gaat redeneren om maar een keer te gaan wanneer je het zelf het beste past en een dier dus inmiddels al dagen op hulp moet wachten. Nogmaals, indien het niets bijzonders is kan dat, maar wanneer je verwacht dat er iets ernstigers aan de hand kan zijn, dan regel je direct hulp en dan komt een dierenarts altijd, in mijn beleving echt dezelfde dag nog.

Angela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 07:53

Moderatoropmerking:
Ik zou jullie willen vragen om bij de reacties rekening te houden met de mogelijkheden die TS zelf heeft. Ze is in veel zaken duidelijk afhankelijk van haar ouders, die niet willen doen wat TS wel graag zou willen zoals ik het begrijp. Houdt hierbij rekening in het geven van een reactie. Zorg dat de reactie iets is waar TS iets aan heeft, niet eentje die alleen maar met de vinger wijst. Alvast bedankt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:22

Maar angela,

Het valt jullie als mods toch ook op dat er een dikke duim bij zit.
Vertellen dat de DA zegt dat het einschuss is is niet erg geloofwaardig als er in dezelfde zin staat dat diezelfde da zegt dat het tot vrijdag kan wachten.
Dat heeft niets te maken met ouders waarop ze moet wachten. Dat heeft te maken met een verhaal op willen hangen.

Dat ze gebonden zit aan ouders is rot, maar kan ik respect voor hebben, verhalen verzinnen niet.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:25

Als TS blijkbaar zo afhankelijk is van haar ouders moet ze misschien zelf de verantwoordelijkheid nemen en melding maken van het onthouden van medische zorg?

Lijkt me een prima oplossing en staat er zo een DA op de stoep!

Wel een van de dierenbescherming, wat mijn inziens alleen maar beter is. Je kiest immers toch altijd voor het welzijn van je dieren?

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:27

Maar ik snap nog steeds niet waarom iedereen hier perse de waarheid naar boven wil vissen en het zo not done vind dat TS zogezegd een verhaal ophangt en maar wat zit te banketstaaf. Hoezo moeten wij ons iets aantrekken van of ze al dan niet de waarheid spreekt? We wonen niet bij haar op stal dus uiteindelijk doet ze enkel wat ze zelf wil. Het enige wat wij dus kunnen doen is advies geven, wat zij daar mee doet is haar zaak.

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:29

Maiske schreef:
Als TS blijkbaar zo afhankelijk is van haar ouders moet ze misschien zelf de verantwoordelijkheid nemen en melding maken van het onthouden van medische zorg?

Lijkt me een prima oplossing en staat er zo een DA op de stoep!

Wel een van de dierenbescherming, wat mijn inziens alleen maar beter is. Je kiest immers toch altijd voor het welzijn van je dieren?

Ja, want je eigen ouders melden bij de dierenbescherming is echt de oplossing. Krijgen ze misschien nog een fikse boete ook, dan denken ze zeker nog twee keer na alvorens actie te ondernemen en krijgt TS er in eerste instantie waarschijnlijk flink van langs zonder dat de pony's prioritair worden.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:29

Omdat het om een dier gaat heleen?!
Een dier dat medische zorg onthouden wordt!

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:30

Die melding dierenbescherming zie ik ook niet zitten richting haar ouders. Maar zelf eens wat assertiever worden zou wel eens mogen ja.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:31

De 'waarheid' boeit mij allerminst en kan mij gestolen worden...

Wat ik mij wel aantrek is dieren die geen zorg krijgen en afhankelijk zijn van deze mensen.

Maiske

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:32

bruintje123 schreef:
Die melding dierenbescherming zie ik ook niet zitten richting haar ouders. Maar zelf eens wat assertiever worden zou wel eens mogen ja.

Ik had ze voor de keus gesteld... jullie bellen nu de DA of ik de DB...

Niet spannender maken dan dat het is.

punk143

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:41

Hoi TS, stille meelezer.. Was benieuwd naar de diagnose die de DA misschien zou gaan doen, maar vind het nu wel erg lang duren..

Mag ik misschien vragen hoe oud je bent? Mag ook via pb.. Ik heb op mijn 16e mijn eerste pony gekregen, sjonge wat kwam er een hoop op me af.. Ik vergelijk het altijd met mezelf, als ik 2 en een half week met hele dikke benen en armen zou lopen, zou ik er dan een arts naar laten kijken? Want zeg nou eerlijk, ook al zou ik er normaal op kunnen lopen, fijn is het echt niet.. Het is nu dinsdag, kan me niet voorstellen dat er een dierenarts is die tot en met vrijdag vol zit en niet even aan wil komen als ze in de buurt zijn.. De voorrij kosten wegen waarschijnlijk nu al niet meer op tegen de behandeling en datgeen wat je al behandeld hebt ( mijten ). Je moet gerichter gaan behandelen en dat kan écht niet door de telefoon..

En heel eerlijk, toen ik jonger was en mijn ouders waren het er niet mee eens belde ik toch en liet ik toch iemand komen, jij kent je paard het best.. Dat doe ik nu trouwens nog steeds als ze thuis wel eens zeggen, kijk het nog maar een dag aan.. Beter een keer te vaak, dat te weinig zeg ik altijd := je hebt een levend dier, en daar moet je gewoon voor zorgen.

Edit: ik betaalde de rekeningen wel zelf en doe dat nog steeds. Uit jou verhaal maak ik op dat jou ouders dat doen, mocht je toch de dierenarts deze week nog op de stoep hebben en de diagnose en behandeling misschien toch wat uit je straatje gaan ( dus geen mijt ), dan heb je misschien je moeder er toch van overtuigd dat ze niet nog "even" 2 weken kon blijven staan tot het "inloop spreekuur" wat ik overigens niet ken voor paarden?!
Laatst bijgewerkt door punk143 op 13-12-16 09:46, in het totaal 1 keer bewerkt

Heleennn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 09:42

Maiske schreef:
bruintje123 schreef:

Ik had ze voor de keus gesteld... jullie bellen nu de DA of ik de DB...

Niet spannender maken dan dat het is.

Er wordt helemaal niets spannender gemaakt dan jij het neerschrijft. Daar gaat het trouwens ook niet om: melding maken gaat het proces alleen maar moeilijker maken waardoor de zorg waarschijnlijk nog langer uitblijft. Tenzij de dieren weggehaald worden, maar dat is al helemaal poedersuiker voor TS. Ik zou als ik haar was gewoon naar die kliniek gaan en zeggen dat ze nu een afspraak wil, wat boeit het dan dat je ouders dat niet willen. Bel gewoon zelf. Het is jou pony, dus bel jij een DA als dat nodig is. Een ander verhaal is het natuurlijk als mama en papa de bank spelen. Dan is dat inderdaad niet zo voor de hand liggend, maar dat is dan je eigen schuld. Het is niet zo moeilijk om een baantje te zoeken en wat geld opzij te zetten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:01

Ja, mn ouders betalen alles voor de pony's. Ik ga hem gewoon laten komen en zie wel hoe ik het betaal....

Annalies03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:09

Als het nou echt om het betalen gaat dat die beestjes zo eronder moeten lijden mag je mij een pb doen..
Dan wil ik helpen met de kosten. Maar alleen als je me bewijs laat zien dat de paarden echt geholpen zijn

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-16 10:11

Hoe oud ben je?
Heb je geen bijbaantje?