paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 20:42

Dappere en moeilijke beslissing met veel respect en liefde genomen door jou....

...sterkte! Voor nu en in de toekomst lieve Karuna.

snowdon

Re: paard toe aan inslapen, dierenarts vindt van niet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:20

Ook hier vanuit ons veel sterkte nog toegewenst! :(:) Knuffel van mij, 'broertje' Snow en ons allemaal.

We zien je zondag. Komt goed met de kleine rat ;)

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:33

Ik heb het hele topic meegelezen en niet gereageerd, maar wil je nu heel graag sterkte wensen. Alle begrip voor je beslissing. Ik hoop dat je de leegte een plek kan geven. Knuffel!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:35

Wat een moeilijk maar dappere beslissing.
Je gebruikt ervoor gestreden om het zo waardig mogelijk te laten zijn.
Respect.
Ik wil je de komende tijd veel kracht en sterkte wensen

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:37

Respect voor jou Ts!

Heel veel sterkte voor de komende tijd!

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 21:53

Ben net thuis helemaal kapot moe en leeg.

Alles is heel erg vredig verlopen. Ander woord kan ik er niet voor vinden. |(

ten eerste Bigben. in dit geval en al eerder met Karuna meegemaakt en met de nodige honden. Ja dieren kunnen blij zijn dat het over is. Karuna haatte dierenartsen die waren hun leven niet zeker bij haar, alleen bij het inslaoen kroop ze vooraf bijna bij hem in zijn broekzak. Duwde nog net niet zelf de naald erin. Je mag je mening hebben en hem ook neerzetten. Ieder denkt daar anders over.

En vreemd ik kreeg een pb van iemand die op facebook had gelezen dat he zou gebeuren. Geen idee wie dat waar heeft neergezet, ik ben het niet geweest, :?

Maar ik was even voor 3 op stal. De meneer van rendac belde me thuis al dat hij mogelijk eerder was. Geen probleem maar wacht buiten het terrein ik haal je wel als ik er klaar voor ben.

De mannen hun hapje gegeven, gras helemaal opengezet en zo zinloos standaard de boel aangeveegd. Hoe in een routine kun je zitten, daarna voor al in de wei naast Connor gelopen af en toe gekriebeld maar hij wilde vooral geen gefrunnik aan zijn lijf hebben. We hebben dus een uur sanen gegraasd eigenlijk. |(

Dierenarts was er stipt om 4 uur verzorgster haar zoontje (connors kleine grote vriendje van 5, jongetje had een tekening voor me gekleurd met twee dolfijnen erop |( ) en ex waren er nog niet. Die kwamen vlak daarna aan. Overleg gehad, besloten jonge tinker kalmering te geven en op stal te zetten voor de zekerheid. Connor gehaald deken eraf gedaan. Ik had niet geborsteld omdat hij duidelijk aangaf dat niet te willen.

Flinke dosis kalmering gegeven gezien zijn verleden en er moeizaam op reageren. Naald inbrengen ging gelukkig al eerder waarna hij nog even heeft mogen knabbelen aan de hand. Nadat zoontje naar de auto was voor zijn eigen veiligheid en om te voorkomen dat hij het te eng zou vinden dutte Connor vrij snel half in. Na het narcose middel zag je gewoon alle weerstand meteen weggaan.

Eerder net operaties vocht hij altijd als een gek tegen de narcose. Nu helemaal niks, niets. Daaraan merkte ik al dat hij er echt aan toe was. Het gaan liggen ging zonder enig probleem heel rustig en zachtjes. Toen hij lag hij was nog bij bewustzijn zag je zijn pijn en ellende van hem afglijden. Oortjes gingen naar voren en heel byzonder zijn blauwe oog kreeg weer de vertrouwde donkerblauwe kleur ipv het te lichte felle blauw van de afgelopen weken/week.dierenarts zag het ook gebeuren. En zei meteen, een leermoment voor mij ook weer.

De overdosis zorgde voor een diepe ontspannen bijna tevreden zucht en hij was weg. Alleen even korte trilling in zijn nek daarna nog. Na tien minuten kleine man uit zijn box gehaald voor afscheid die heeft echt alles er aan gedaan Connor overeind te krijgen |( duwen met zijn neus, bijten, met zijn been duwen met zijn been erop duwen, maar niks hielp natuurlijk toen is hij erover heen hangend ernaast gaan slapen aan het touw. Even later naar de box weer.

Ex is toen weggegaan (die had een afspraak) en heb ik wat telefoontjes gepleegd nog een uur bij hem kunnen zitten. Rendac stond in de file en was dus flink later was ik wel blij mee de tijd had ik nodig. Dinky er nog even uitgehaald. Weer hetzelfde likken, bijten, duwen met been. Connors hoofd aflikken, de plek van de naald waar bloed zat aflikken. Toen is hij hem helemaal gaan verzorgen zoals paarden dat doen, daar is hij zeker 10 minuten mee bezig geweest, toen liep hij tussen Connors benen en heeft zijn hele nek en hoofd over het lichaam van Connor gewreven. Van hoofd tot achterkant. Toen draaide hij zich om en wilde naar zijn box terug. Waar hij naar buiten hangend stil is gaan staan.

Rendac kwam, heel lieve warme man, samen hebben we Connor met wat hindernissen op de plaat gerold (fijn om te doen) toen we daarmee begonnen begin Dinky te hinneken daar is hij pas mee gestopt toen de auto van rendac buiten gehoorsafstand was. Zijn vervoer was toen ook aangekomen, laden ging soepel en het korte ritje naar zijn verblijf tot zondag ging goed. Daar op stal gezet waar hij heeft gerold en hij stind rustig te eten toen ik wegging.

Snel een hapje gegeten. Morgen ochtend wat hooi extra overbrengen naar de andere stal. En dan begint vanaf maandag de ellendige taak van spullen uitzoeken, stal en terrein leeghalen en voor heel veel spullen een koper of liefhebber voor moeten vinden. Pfff niet iets waar ik me op verheug.

Wat betreft alle afspraken en tijdelijke plekken voor de kleine. Dat was vorig jaar in principe al geregeld. toen liep oude al op reserve tijd en ivm de scheiding moest ik ook zorgen voor een goede oplossing blijvend. Dat is dus niet iets wat afgelopen week ook nog moest gebeuren.

En het blijft een vreemde gewaarwording dat je paard met zijn eigen ik en uitstraling van het ene op het andere moment leeg is kwa uitstraling. Dat moment kwam nu ongeveer een uur. Zo n beetje hetzelfde moment dat Dinky terug wilde naar zijn box.

En ik voel me helemaal niet dapper, stoer, sterk of wat ook. Probeer alleen uit alle macht kop boven water te houden, niet in te storten en het beste te doen wat ik voor een dier kan doen. Ben alleen wel verbaasd dat ik na alle ellende die vanaf maart vorig jaar maar blijft opstapelen ik nog steeds zo n beetje overeind sta. ;(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:55

BigBen schreef:
A_nouk schreef:
BigBen, ik denk persoonlijk dat het moment en het topic er nu niet naar is om een discussie te voeren over wat een paard wel of niet voelt denkt of wil.

TS heeft vandaag een ontzettend moeilijke dag waarbij enig respect hierover wel op zijn plaats is. Hou een beetje rekening met de gevoelens van een ander mens in de berichten welke je hier op het forum plaatst.

Je moet mij eens vertellen wat ik in godsnaam verkeerd heb gezegd,
en waar ik een tekort aan respect zou hebben getoond.

Vorig jaar heb ik een jonge merrie moeten laten afmaken,
waarvan ik grote verwachtingen had, en die mij heel nauw aan het hart lag.

Als mij toen iemand was komen vertellen,
dat dit 'fijn' was voor mijn merrie, of dat de merrie mij 'dankbaar' was,
had ik hem of haar gegarandeerd naar de andere kant van het land geschopt.

Er bestaan ook nog mensen die de realiteit onder ogen kunnen zien,
en ik heb zo het gevoel dat TS wel eens bij die categorie zou kunnen horen.

Dan schop je mij toch lekker naar de andere kant van het land. Ik denk dat je heeeeeel goed begrijpt wat ik bedoel.
Erg sneue reactie van je.
Ts zal mijn reactie wel begrijpen en daar zeg ik voor niet, om jou op je zielige teentjes te trappen en verder wil ik deze discussie niet voeren.
Jij bent jouw mening, ik de mijne.
Laatst bijgewerkt door Silly1972 op 19-10-16 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:56

Sterkte Karuna met het verwerken van je verlies.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:58

Ik zit hier met tranen in mijn ogen....wat een zware dag voor jou. :(:)
Heel, heel erg veel sterkte. ;(

snowdon

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 21:59

Fijn om te lezen dat je ruim de kans hebt gekregen om dit af te kunnen sluiten! En fijn dat Dinky soepeltjes mee werkte

Amyd

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:01

Lees ook al even mee, maar wil je toch graag sterkte wensen. :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:01

Wat ontzettend naar. Heel veel sterkte voor jou en je paard wat nu zijn oude vriend moet missen. Ik kan me niet voorstellen hoe hartverscheurend het moet zijn, maar hoop voor je dat de pijn gaat slijten en je inziet dat dit het beste was.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-10-16 22:02

Moet zeggen petje af voor de individuele ophaaldienst van rendac. Kost een flink bedrag maar de meneer die ik had vriendelijk respectvol en neemt echt alle tijd. Al had ik tot 10 uur willen wachten dan was dat ook goed geweest. Dinky is in een klap volwassen geworden lijkt wel of nog zo van de leg dat voor hem de klap ook nog komt. Twee jonge levens die vandaag een harde levensles krijgen.

Denk dat mijn klap volgende week wel komt als ik opeens heel veel tijd over heb en geen paarden hoef te doen. ;(

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:06

Ik hoop echt dat het gat niet te groot wordt voor je, maar hoe moeilijk ook,je gaat je erdoor heen slaan, je bent sterk.

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:13

Het klinkt als een waardig afscheid Karuna! En ook al voel je je niet dapper., niet stoer. Jij hebt ervoor gezorgd dat de oude man heeft gekregen wat hij verdiende. Die glans in zijn ogen. Zijn rust en de eeuwig groene weides.

Jouw oude man hoeft niet meer te vechten. Jouw gevecht is gedaan. Instorten mag. Verdriet mag. Huilen mag. Je zielig voelen mag.
Maar trots zijn op jezelf omdat je hem verder lijden hebt bespaard mag ook.

Een virtuele knuffel vanaf hier. Je hebt het goed gedaan. Het is goed zo

Somboby

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:14

Respect Karuna en heel veel sterkte. Je hebt het goed gedaan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:17

Jij bent zo sterk Karuna. Sterker dan je denkt..
Hij kon zich geen betere baas wensen. :*

Sterkte met het verlies van je topper. Maar het is goed zo, dat gaf hij zelf ook aan.

Y;( :(:)
------------------------------------

Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En hij krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je hem niet kan missen,
Egoïstisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder hem naar huis toe moet,
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoïstisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest,
En in al die tijd,
Is hij zelf niet een keer,
Egoïstisch geweest.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 19-10-16 22:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:18

Dikke knuffel. Ik weet zo goed hoe je je voelt en zou zo veel kunnen zeggen, weet dat mijn pbbox voor je openstaat.

nafkedemi

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:23

Heel veel sterkte de komende periode!

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:26

Sterkte! Je bent wel dapper... ik weet hoe het voelt. Huil, schreeuw, jank, doe wat goed voelt. Je hoeft je niet altijd groot te houden. :(:) dikke knuf

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:28

BigBen schreef:
Een paard kun je niet vertellen dat de situatie uitzichtloos is.
Een paard wil leven. Dat is zijn instinct.
Zelfbehoud.
Om het even hoeveel pijn en ongemak zo'n paard wel heeft.

Best mogelijk dat het beter is om dit paard te laten afmaken.
Maar zeg niet dat het 'fijn' is voor het paard, want dat is het zeker niet.

Heel eerlijk, ik ben te boos om verder te lezen.

Wat een ontzettend lomp, bot en vooral ontzettend misplaatst bericht (net als je andere berichten). TS heeft, voor zover ik dat als meelezer kan bepalen, het beste met haar paarden voor. Ze heeft haarzelf meerdere malen weggecijferd en de paarden staan altijd op nummer 1. Wie ben jij dan om even je mening te komen uitten en totaal voorbij te gaan aan TS wat betreft gevoel en empathie?

On-topic, TS je bent een kanjer! Enorm veel sterkte de komende tijd, het zal niet makkelijk worden. Probeer langzaamaan weer te genieten van de kleine dingen en koester je momenten, de zon gaat weer schijnen :)

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:28

Ik heb net je hele topic zitten lezen... En je hebt alleen het goede gedaan. Wat ben jij een dapper mens. Rust zacht lieve Connor, en sterkte voor jou :(:) Y;(

Edit: foute smiley, excuus

savieralover

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:34

Heel veel sterkte met dit verlies. Met tranen in mijn ogen heb ik je laatste bericht gelezen. Wat een waardig en mooi afscheid heeft je paard gekregen en wat een verdriet zal jij hebben. Echt heel erg veel sterkte met dit vreselijke verlies...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:39

Respect en sterkte.

Paellapan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-16 22:47

Van begin af aan stille meelezer.

Wat fijn dat het allemaal op een vredige manier is gegaan, en ik wil je veel sterkte wensen de komende tijd Y;(