Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
saden schreef:Hier nog niet goed helaas.
Na t inspuiten van t gewricht heeft ze een complicatie gekregen.
Hoefbevangen....
Kon er ook nog bij.
De dracht gaat gelukkig goed. Groeit mooi door
njarco schreef:Hallo. Ik zie dat dit een oud topic is maar ik kon geen ander topic hierover vinden.
Bij mijn paard is 2 weken geleden geconstateerd dat hij een beschadigd collateraalbandje naar het hoefgewricht heeft. Moest 2 weken stappen en metacam heeft ie gehad. Vandaag moest ik een filmpje maken van hoe hij nu loopt. Hij is al wel verbetert. In stap zie je niets meer. Op het harde is heel erg veel beter geworden. Aan de lijn op het zachte zie je hem nog wel kreupelen maar als hij zn eigen tempo mag bepalen dan word hij wel beter zo niet rad.
Nu wil mijn dierenarts deze week alweer langs komen om te kijken. Ik vraag me serieus af wat hij nu al wilt gaan doen aangezien een bandje nu eenmaal tijd nodig heeft. Ik ga niet weer veel geld betalen om te horen dat ik nog langer moet gaan stappen. Doe ik nu ook al een half uur onder het zadel.
armyhorse schreef:njarco schreef:Hallo. Ik zie dat dit een oud topic is maar ik kon geen ander topic hierover vinden.
Bij mijn paard is 2 weken geleden geconstateerd dat hij een beschadigd collateraalbandje naar het hoefgewricht heeft. Moest 2 weken stappen en metacam heeft ie gehad. Vandaag moest ik een filmpje maken van hoe hij nu loopt. Hij is al wel verbetert. In stap zie je niets meer. Op het harde is heel erg veel beter geworden. Aan de lijn op het zachte zie je hem nog wel kreupelen maar als hij zn eigen tempo mag bepalen dan word hij wel beter zo niet rad.
Nu wil mijn dierenarts deze week alweer langs komen om te kijken. Ik vraag me serieus af wat hij nu al wilt gaan doen aangezien een bandje nu eenmaal tijd nodig heeft. Ik ga niet weer veel geld betalen om te horen dat ik nog langer moet gaan stappen. Doe ik nu ook al een half uur onder het zadel.
Twee weken onder het zadel gestapt of gewoon aan de hand? Deze blessure is niet zomaar over en heeft veel rust nodig. Mijn paard had boxrust mocht alleen twee keer per dag aan de hand worden gestapt op het harde. Ik zou voorzichtig zijn anders wordt het een zwak plek. Let er ook op dat je niet veel kleine bochten met je paard loopt, rechtuit is het beste en grote bochten. Daarnaast kun je het misschien laten inspuiten of laseren of magneettherapie om het herstel te bevorderen. Bij mijn paard heeft het drie maanden geduurd daarna heeeeel rustig opgebouwd en een jaar later eindelijk weer op haar oude niveau.