Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Collie2008 schreef:Wegdoen aan een 'liefdevol thuis' vind ik vaak meer een kwestie van je eigen schuldgevoel 'afkopen'. We weten allemaal dat 9 van de 10 keer zon paard in de handel terecht komt...
Een liefdevol thuis zou voor mij alleen een oplossing zijn als ik mede eigenaar blijf ook financieel en een juridisch waterdicht contract welke ik nog nooit ben tegengekomen
Tuurlijk zitten er wel echte weldoeners tussen, maar vind ze maar en vertrouw er maar op
Collie2008 schreef:Wegdoen aan een 'liefdevol thuis' vind ik vaak meer een kwestie van je eigen schuldgevoel 'afkopen'. We weten allemaal dat 9 van de 10 keer zon paard in de handel terecht komt...
Een liefdevol thuis zou voor mij alleen een oplossing zijn als ik mede eigenaar blijf ook financieel en een juridisch waterdicht contract welke ik nog nooit ben tegengekomen
Tuurlijk zitten er wel echte weldoeners tussen, maar vind ze maar en vertrouw er maar op
Citaat:De zin: Wegdoen aan een "liefdevol thuis" vind ik vaak meer een kwestie van je eigen schuldgevoel afkopen, daar ben ik het wel mee eens en het is ook nog eens de problemen in andermans schoenen schuiven en dat vind ik niet netjes.
Tenzij iemand het leuk vind om een grasmaaier te hebben en of te verzorgen, prima maar blijf dan de eigenaar en ook alle kosten dragen en ga dan ook regelmatig kijken/ controleren.
Goed idee om toch te rontgenen. Zo kun je een onderbouwde beslissing nemen over je paard !! LunaxMissy schreef:@Percy, Ik ben blij dat er ook mensen zijn die paarden willen redden, en die gewoon plezier met hun paard willen inplaats van: Wedstrijd, wedstrijd, wedstrijd. Zelf wil ik ook geen wedstrijd rijden met mijn pony, ik rij gewoon recreatief, dat vindt ik gezelliger, lekker op buitenrit en naar het strand enz. Dit is niet negatief bedoeld, maar ik bedoel dat er nog kans is om het paard te redden, wat TS ook gekozen heeft. In plaats daarvan zeggen de meeste: Slacht. Niet dat het wat uitmaakt.
Ragdollcat schreef:De zin: Wegdoen aan een "liefdevol thuis" vind ik vaak meer een kwestie van je eigen schuldgevoel afkopen, daar ben ik het wel mee eens en het is ook nog eens de problemen in andermans schoenen schuiven en dat vind ik niet netjes.
Tenzij iemand het leuk vind om een grasmaaier te hebben en of te verzorgen, prima maar blijf dan de eigenaar en ook alle kosten dragen en ga dan ook regelmatig kijken/ controleren.
Collie2008 schreef:Ik ben ook geen wedstrijdruiter, ook recreatief. Ik hoef geen paard dat de sterren van de hemel loopt, maar ik wil wel een gezond paard. Ik zal nooit een paard kopen met al artrose of KS of zomereczeem of wat dan ook. Ook als recreatieruiter wil ik een gezond paard dat (hopelijk) lang meegaat en waarbij kil straks niet alleen maar kosten heb. Zekerheid heb je nooit nee, maar ik zou nooit een paard kopen wat zeker weten al wat mankeert
Citaat:Ik heb m'n 4 jarige ruin onlangs verkocht wegens omstandigheden. Hij heeft een peesscheur en loopt daardoor niet correct. Heb voordien al het nodige gedaan scan,echo, cortisone behandeling. Heb uiteindelijk besloten hem rust te gunnen op de weide om de genezing te bevorderen. Uiteindelijk kreeg ik contact met ..... zij is in het bezit van een pensionstal. Hij werd verkocht voor €500. Zij zou hem een langdurige blijvende thuis kunnen bieden ("plaats met hopen"). Hij zou bij een veulentje op de weide komen te staan als maatje. Tot z'n dood. Dit was onze afspraak, zij was volledig akkoord. Tot ik gisteren gecontacteerd werd om info te geven over die bonte ruin. Blijkbaar heeft zij hem doorverkocht voor €1500(haar vraagprijs was €2000). Dit als rijpaard, wat compleet zadelmak is. Echter werd deze ruin 3 weken geleden onbeleerd en volledig groen verkocht. De huidige eigenaar (handelaar) kocht dit paard in de veronderstelling een kerngezond braaf rijpaard te hebben. Hij werd vermoedelijk opgespoten, en plots ingereden. Dit paard heeft normaal gezien z'n rust nodig en dit was ook onze afspraak! Is dit normaal?