Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
xBontfire schreef:Mijn ouders weten van dit topic, hou ze ook op de hoogte van wat jullie aanraden/vertellen.
Ik snap dat onderzoek uitsluit, maar ik wil hierover eerst nog overleggen met mijn DA ik geloof dat zij hier het beste over kan oordelen. En als zij mij zegt dat verder onderzoek geen nut heeft dan geloof ik haar hier in.
Ik snap ook dat het overkomt alsof ik het idee heb dat ze al niet meer te redden valt, eerlijk? Dat idee heb ik ook! Mijn pony loopt niet nu ineens niet goed meer he, ze loopt echt al jaren sloom en niet rad! Maar sinds de winter heb ik echt het idee dat ze het zelf niet meer zo zag zitten, en eerlijk? Ik heb er in die jaren ook geen moment aan gedacht dat ze niet goed liep. Daar heb ik best wel spijt van, natuurlijk maar het verleden kan je niet meer veranderen.
Echter de kans dat het dus iets 'kleins' is wat te verhelpen is is erg klein. Toch ga ik morgen nog de DA bellen hoe zij het nu verder ziet en wat haar het slimst lijkt om te doen.
cissie schreef:Een reactie op de vraag hoeveel je geeft.
Duivelsklauw heeft een paar dagen nodig om opgenomen te worden in het lichaam.
Als je vrijwel gelijk de onderhoudsdosis geeft duurt het langer voordat je resultaat mag verwachten.
Normaliter ben je al snel enkele dagen tot een week verder, met 3 dagen hogere dosering.
Weet je hoeveel je paardje weegt?
In ieder geval sterkte!
anne_bento schreef:Het kan eigenlijk nog steeds van alles zijn in mijn ogen.
Mijn pony liep bijvoorbeeld ook niet 100% rad maar ook niet echt kreupel en was ook lui en lusteloos kwa beweging. Die bleek na jaren onderzoek al jaren met een zware peesblessure te lopen die ook niet meer goed gekomen is.
Een andere pony die ik ken liep er eigenlijk hetzelfde bij en daarbij bleek een allergie voor bepaalde voeding die hij al jaren kreeg.
Ik vind dat je echt je best wel doet, irriteer me alleen behoorlijk aan je ouders.. ik heb nu ruim 10 jaar zelf pony's gehad en alle kosten op mezelf genomen maar zodra beestje echt naar de dierenarts moest en ik dat niet kon betalen hebben mijn ouders altijd bijgesprongen. Verschil is misschien dat mijn ouders ook een hart voor dieren hebben en een beest niet met pijn willen laten doorlopen..
xBontfire schreef:Ze heeft nooit echt kreupel gelopen, maar ook niet echt rad.
xBontfire schreef:Ja maar het kan toch niet iets simpels als een allergie zijn als ze 3 van de 4 benen slecht uit het kreupelheidsonderzoek kwamen? Of nouja, 2 slecht en 1 zwak
Ik denk trouwens dat ik nog even wacht met het bellen van DA gezien wat cissie zei over de werking van de duivelsklauw.
xBontfire schreef:anne_bento schreef:Het kan eigenlijk nog steeds van alles zijn in mijn ogen.
Mijn pony liep bijvoorbeeld ook niet 100% rad maar ook niet echt kreupel en was ook lui en lusteloos kwa beweging. Die bleek na jaren onderzoek al jaren met een zware peesblessure te lopen die ook niet meer goed gekomen is.
Een andere pony die ik ken liep er eigenlijk hetzelfde bij en daarbij bleek een allergie voor bepaalde voeding die hij al jaren kreeg.
Ik vind dat je echt je best wel doet, irriteer me alleen behoorlijk aan je ouders.. ik heb nu ruim 10 jaar zelf pony's gehad en alle kosten op mezelf genomen maar zodra beestje echt naar de dierenarts moest en ik dat niet kon betalen hebben mijn ouders altijd bijgesprongen. Verschil is misschien dat mijn ouders ook een hart voor dieren hebben en een beest niet met pijn willen laten doorlopen..
Ja maar het kan toch niet iets simpels als een allergie zijn als ze 3 van de 4 benen slecht uit het kreupelheidsonderzoek kwamen? Of nouja, 2 slecht en 1 zwak
Ik denk trouwens dat ik nog even wacht met het bellen van DA gezien wat cissie zei over de werking van de duivelsklauw.
anne_bento schreef:xBontfire schreef:
Ja maar het kan toch niet iets simpels als een allergie zijn als ze 3 van de 4 benen slecht uit het kreupelheidsonderzoek kwamen? Of nouja, 2 slecht en 1 zwak
Was meer als voorbeeld dat het alles kan zijn. In dit geval zou ik laten uitverdoven, en daarna foto's en scans. Ik vond het bij mijn pony best meevallen wat dat kostte maar goed, was ook verzekerd dus dan valt het al gauw mee.