YPT schreef:Wat een verhaal Cooper ! Voeding, stalling, weide .. het heeft allemaal invloed op de gezondheid van onze paarden. Teveel AB erin pompen werkt misschien wel 'even' maar is uiteindelijk niet goed voor zijn interne gestel. En kan hij er zelfs immuun voor worden. Mijn paard, een PRE, had toen ik hem kocht o.a. een penicillinevergiftiging. Zijn lever had een ware detox nodig om weer lekker te functioneren.
De AB was direct na de castratie, en nu dus ook omdat die vier weken later toch een ontsteking heeft. Ik neem aan dat dit wel nodig is, gezien de wonde nog steeds niet dichtwas en door de zwelling opgericht en open stond.
Ik vraag me dan af, ik heb twee verschillende dierenartsen laten komen, en ik heb enkele professionele mensen in mijn omgeving die dus blijven zeggen dat het niets met de voeding, niets met de manier waarop hij gehouden wordt (24-24 weidegang met schuilstal, ochtend en avond een halve schep veulenmix, en sinds twee weken een goed hooinet hooi) te maken heeft. Het zou echt een allergische reactie zijn , nasleep, op de beten van die vliegjes.... Hoe kom ik erachter of het intern te maken heeft?
Bloed afnemen vinden beide dierenartsen en andere mannen waarvan ik de mening belangrijk vind, onnodig en duur ....
In Belgie gaat het er mss ook anders aantoe dan in nederland... Wij leggen er minder "eieren" onder, en laten het eerder gebeuren... Ik ben meer zorgzamer, terwijl zij boerser zijn en het echt op de ouderwetse manier aanpakken, niet teveel tralalal en rommelen met verscheidene middeltjes...
Ik ga die mevrouw even opzoeken, het kan geen kwaad zijn manen te laten onderzoeken, heb jij een idee van het kostenplaatje? 
Wel super dat jij erachter gekomen bent wat jou paard nodig heeft!! Geniet er maar van