[INFO] zomereczeem, schuren en jeuk 5

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Centraal topic over zomereczeem, schuren en jeuk 5

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 17:20

Had ik ook gezien pony33, eergisteren was het 's ochtends nog flink koud maar het warmde behoorlijk op 's middags. Ik ging af en toe even controleren of de prinses last had, ik zag inderdaad nog vliegjes maar ze had er gelukkig geen last van. Toch de deken maar weer opgedaan alhoewel het vandaag wel weer fris was. Het is dit jaar bizar goed gegaan met haar, zelfs geen kaal plekje onder de maantop. En de Fedimax deken is een wonder voor haar manen. Ik weet niet of ik het aan de Equiprotecta kan toeschrijven, maar de fles is nog minstens half vol :)

pony33

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:05

Hier gaat het ook nog super, dus lieve op af op af dan nog net alles vernaggelt en de hele manenkam open hebben liggen.
Heb vorige week de manen bij geknipt, is ietsje uitgedunt bij de naad van RSIH, en bovenin was het een stuk langer, nu alles mooi op 1 lengte en geen plukken eruit *\o/*

Shanice94

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 18:51

Hier deken van het weekend er af gehaald, en gelukkig gaat het goed! Nog wel beetje kriebels onder dr buik, maar daar smeer ik nog middeltjes op tegen de jeuk. Hopen dat het zo blijft. Blijjj! :D

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 19:48

Wij zijn gestopt met brok. En ontgiften.
Schilfers worden nu al wat minder.
Het echte resultaat zien we natuurlijk over 3 maanden ongeveer.

Ben benieuwd wat hey met haar eczeem gaat doen.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 21:30

Zaterdagnacht wordt het 0 graden hier en de dagen erop dik onder de 10° :D
Zondag EINDELIJK bloot paard whiiiii :D

3 weken later dan vorig jaar...

Jorex

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-14 23:16

Ik heb Alex al een paar weken bloot staan, sinds halverwege oktober, gaat nog altijd goed. Scheelt zeker dat ik in het noorden woon.
Ik durf m alleen niet zo goed op het gras te zetten, dus helaas voor hem, hoe groen het er ook uitziet, ik ben toch bang dat hij weer gaat jeuken door het gras.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 10:07

Mijn eczemer staat al een maand op het gras nu, elke dag anderhalf uur, lukt prima :D

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:21

zal vanaf nu vast een stuk rustiger worden in dit topic :P *\o/*

Farah_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:23

Gelukkig wel, dan spreken we elkaar in maart/april wel weer.. ;-)

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 20:50

haha oh ja,daar ben ik wel zeker van!! :wave:

DvdE_Nel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:27

Ik hoop zo dat ik het volgend jaar weer beter onder controle krijgt

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:29

onderschat moeder natuur niet, het kan best nog weer warmer worden. :)

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-14 21:31

Sssht Kinke :')
Ik doe de deken af zondagochtend, oooh ik kijk al uit naar een modderig paard :')

Esther43

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 11:41

Hier gaat het nog steeds super! *\o/* Ik spreek jullie allemaal wel weer in maart, tot dan!!

:wave: :wave: :wave:

chery

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:02

Iedereen een goede steenkoude winter toegewenst!

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 12:13

Nog 3 dagen en bloot paard, stuiter stuiter stuiter :D

Laat het maar vriezen en sneeuwen!!

talithaa_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 14:14

Mijne sinds eergister weer echt zonder. heb het al meerdere keren geprobeerd maar dan toch weer wat jeuk. Tot nu toe gaat het goed :D

zuma1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 16:15

jeeeeeeeeeeeeeeeeeehhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh tot volgend jaar

tiwi1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 18:28

*\o/* *\o/* *\o/* Einde van het "Hele jaar door behalve in de winter" Eczeem Seizoen! *\o/* *\o/* *\o/*

happytime

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-14 23:24

voor degene die de derfen zonder stank/bruine kleur gebruiken: werkt die hetzelfde als de gewone derfen? is de creme ervan dezelfde werking als de lotion?
graag jullie ervaringen want mijn derfen is bijna op en wil volgend jaar de kleur/geurloze proberen maar wil wat ervaringen van jullie horen erover.

amie1965

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-14 20:11

dit weekend dekens wassen en dan kunnen ze eventjes de kast in *\%/*

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-14 21:09

Ik heb hier een tijd geleden gereageerd (in het begin van het topic) in verband met mijn veulen, ondertussen hebben wij nog steeds hetzelfde probleem.
De dierenarts heeft hem direct na de castratie, bij het inspuiten van de antibiotica, ook ingespoten voor 'schurft'. Hierdoor zou zeker alles dood moeten zijn. Twee weken nadien was hij nog steeds aan het schuren (vooral zijn hoofd, oren, schoft , flank en staart, er ontstaan kale plekken, pure huid met wondjes)
Ik heb de dierenarts weer laten komen, en ik heb hem moeten behandelen met een kuur van drie weken, elke avond bij zijn eten.

Ik heb meermaals aan de da gevraagd of hij misschien allergisch reageert op zijn eten (hij krijgt growmix van aveve voor jonge paarden) dit zou volgens de da geen invloed hebben. Tijdens de kuur van drie weken is er vrijwel geen verbetering (maar ook geen verslechtering) opgetreden, er komt langzaam haar op zijn kale schoftplekken, maar zijn oren en staart zijn vrijwel kaal. Ook schuurt hij nog steeds;
Ik had mezelf gezegd dat als die drie weken geen effect hadden, ik zou wisselen van eten.
Hij is beginnen schuren in september, en dat is net op het moment geweest dat hij weer op zijn eigen weide kwam staan en ik weer begonnen ben met brok geven, ik wijd dus het schuren aan de voeding.
Deze voeding ben ik nu drie dagen aan het geven, maar er is (natuurlijk) geen verbetering. Ik hoop over een week/twee weken te kunnen zeggen of het hieraan ligt.

Ik had al een paar dagen in de mot dat mijn vriendje er beteuterd bijstond, maar zijn nieuwe vriend is ook terug en misschien is hij moe van het spelen. Vandaag toch maar een volledig checkup gedaan , en tot de conclusie gekomen dat zijn penis/schacht, plaats waar de ballen staat echt tot viermaal toe gezwollen was. Meteen de dierenarts gebeld, en die heeft hem weer ingespoten met AB tegen de ontsteking van zijn castratie/ Meteen ook gevraagd of hij aub nog eens wilde onderzoeken naar het schuren omdat de kuur van drie weken duidelijk geen effect gehad heeft...

Dierenarts zegt dat het onmogelijk is dat hij nog last heeft van iets levends in of op zijn huid gezien alles wat we al geprobeerd hebben (ondertussen al vijf tot zes middelen in of erop gespoten)
Hij gaat nu vanuit Engeland een product bestellen om hem te desensibiliseren. Hij rept met geen woord over zomerrui, maar zegt wel dat het een enorme allergische reactie is die we niet zomaar onder controle gaan krijgen....

Ik weet het echt niet meer, ik vind het zo lastig... Het zou makkelijker zijn als ik gewoon een diagnose kreeg en een behandeling kon starten.
Wat denken jullie hierover?

YPT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 13:08

Wat een verhaal Cooper ! Voeding, stalling, weide .. het heeft allemaal invloed op de gezondheid van onze paarden. Teveel AB erin pompen werkt misschien wel 'even' maar is uiteindelijk niet goed voor zijn interne gestel. En kan hij er zelfs immuun voor worden. Mijn paard, een PRE, had toen ik hem kocht o.a. een penicillinevergiftiging. Zijn lever had een ware detox nodig om weer lekker te functioneren.

Mijn paard had ook jeuk en schuurde staart, manen en schoft. Tweederde van zijn manen is foetsie ! Begin augustus heb ik hulp gezocht en gevonden bij Frederique Hogema van F-H Bioresonantie. Je stuurt haar een pluk manen met haarwortel op en hieruit kan zij heel veel gegevens halen over het paard. Positieve verhalen van andere paardenhouders hebben mij overtuigd van haar kunnen.

Sinds de behandelingen zie ik hem serieus opknappen. Zij behandelt het paard van binnenuit, pakt de oorzaak aan en werkt zo aan de weerstand van het paard. Een serieus en verwaarloosde stofwisseling was o.a. hier de boosdoener. En, zo blijkt, de grondlegger van vele kwalen als dit verstoord is. Ook als de opname van voedingsstoffen door de darmen is verstoord heeft dit nadelige gevolgen op zijn gezondheid. Het heeft, hoe kan het ook anders, allemaal met elkaar te maken.

Mijn paard voer ik, naast 3x daags ruwvoer 2 x dgs Vitalbix met wat darmconditioner en scheutje lijnzaad. Zijn vacht gaat steeds meer glimmen, zit hij lekker in zijn vel en .. de manen groeien weer aan ! Mijn paard komt van ver, geloof me, en zie ik hem nu langzaam weer een 'mooie Spaanse man' worden.

cooper

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 14:30

YPT schreef:
Wat een verhaal Cooper ! Voeding, stalling, weide .. het heeft allemaal invloed op de gezondheid van onze paarden. Teveel AB erin pompen werkt misschien wel 'even' maar is uiteindelijk niet goed voor zijn interne gestel. En kan hij er zelfs immuun voor worden. Mijn paard, een PRE, had toen ik hem kocht o.a. een penicillinevergiftiging. Zijn lever had een ware detox nodig om weer lekker te functioneren.

De AB was direct na de castratie, en nu dus ook omdat die vier weken later toch een ontsteking heeft. Ik neem aan dat dit wel nodig is, gezien de wonde nog steeds niet dichtwas en door de zwelling opgericht en open stond.

Ik vraag me dan af, ik heb twee verschillende dierenartsen laten komen, en ik heb enkele professionele mensen in mijn omgeving die dus blijven zeggen dat het niets met de voeding, niets met de manier waarop hij gehouden wordt (24-24 weidegang met schuilstal, ochtend en avond een halve schep veulenmix, en sinds twee weken een goed hooinet hooi) te maken heeft. Het zou echt een allergische reactie zijn , nasleep, op de beten van die vliegjes.... Hoe kom ik erachter of het intern te maken heeft?
Bloed afnemen vinden beide dierenartsen en andere mannen waarvan ik de mening belangrijk vind, onnodig en duur ....

In Belgie gaat het er mss ook anders aantoe dan in nederland... Wij leggen er minder "eieren" onder, en laten het eerder gebeuren... Ik ben meer zorgzamer, terwijl zij boerser zijn en het echt op de ouderwetse manier aanpakken, niet teveel tralalal en rommelen met verscheidene middeltjes...
Ik ga die mevrouw even opzoeken, het kan geen kwaad zijn manen te laten onderzoeken, heb jij een idee van het kostenplaatje? :)

Wel super dat jij erachter gekomen bent wat jou paard nodig heeft!! Geniet er maar van :)

Ootie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-14 20:44

Maar als jij een bloedtest wil laten doen, is dat dan niet mogelijk?
Vervelend zeg, hopelijk kom je er snel achter wat je paard heeft.

Wie geeft deze winter een ontgiftingskuur aan z'n ZE-paard?
Wat zijn goede kuren?