[Info] alternatieve behandelingen

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 19:36

Irritant kritisch, Zwerte. Goede zelfkennis en mooi geformuleerd :D

Ik vond de bio-R er al zweverig/'apart', maar dit klinkt helemaal apart. (niet in negatieve zin!!) Ik zou het wel eens willen zien/meemaken. Ben rete nieuwsgierig naar dit soort dingen :j

pien_2010

Re: Centraal alternatieve behandelingen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-14 20:06

Ik hou wel van kritisch en doorvragen zonder gelijk in de blokken te gaan.

Dus ik ga nog even door op dat blokkeren. Begrijp ik daaruit dat jezelf zo'n sensor kunt beïnvloeden? Of werkt dat toch anders?
En begrijp ik daaruit dat je zelf een beetje "ZEN " moet zijn om te voorkomen dat er een blokkade komt, of zit dat toch heel anders?

sneeuwpop

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 22:54

Acapunctuur doet zeker wat. Heeft te maken met energiestromen. Het laten snoezen moet niet zo moeilijk zijn als je weet waar je moet prikken.
Ben zelf ook vaker behandeld.
Hoe meer naalden ze gebruiken, hoe moeilijker het is om te weten wat ze aan het doen zijn. Die mij heeft behandeld leerde ook chinees of japans (sorry, maar weet niet meer waar de techniek vandaan komt)
Dezelfde "woorden" met een streepje of zonder streepje betekenen hele andere dingen. Zij wilde graag verder leren, de boeken lezen van de zogenaamde meesters.
Imo zijn de meeste commercieel opgeleid. Imo minimale kennis.
Zweverig is het niet, want je ziet verschil en waardoor het komt (de naalden)

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 00:05

Citaat:
Werkwoord: oscilleren
1.(absoluut) (natuurkunde) rond een vast punt heen en weer gaan van massa of energie Sommige elektronische schakelingen kunnen radio- en tv-storing veroorzaken doordat ze gemakkelijk gaan oscilleren.
Synoniemen
trillen, vibreren, slingeren, schommelen, schudden, balanceren, rondzingen

Misschien wil iemand mij even uitleggen hoe Laarakker c.q. SaS 'oscilleert'?
Met je stokje? Doe je een regendansje? Hoe?
En als jij 'oscilleert'- hoe beïnvloed dat dan je paard of de aangetaste organen, de ziekte, de schimmel, de bacterie..
Serieuze vraag hoor.. >;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:31

JP, in jouw citaat staat het al: 'storing'. Dat is het dus, een storing/blokkade op het 3e oog (6e chakra). Je kunt dan niet helder meer testen met de sensor door de storing/blokkade. Uitkomst is niet 'betrouwbaar'. Zou je voor uitleg van wat het 3e oog (voorhoofdschakra) doet/kan even willen googlen?

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:42

Dit is geen antwoord op de vraag: wat is oscilleren en hoe doe je dat? Gewoon een feitelijke verklaring, geen voodoo alsjeblieft.

(Bovendien: als je goed leest - in plaats van selectief - dan zie je dat een 'storing' kan ontstaan door een elektronische schakeling) - dus leg het nou 's echt goed uit, zonder derde oog en dan ook de andere vragen niet vergeten)
Laatst bijgewerkt door Jannepauli op 14-06-14 08:43, in het totaal 1 keer bewerkt

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:43

pien_2010 schreef:

Dus ik ga nog even door op dat blokkeren. Begrijp ik daaruit dat jezelf zo'n sensor kunt beïnvloeden? Of werkt dat toch anders?
En begrijp ik daaruit dat je zelf een beetje "ZEN " moet zijn om te voorkomen dat er een blokkade komt, of zit dat toch heel anders?

Gedachtenkracht is heel sterk en kan alles beïnvloeden. Het is daarom heel belangrijk dat dat 3e oog 'helder' is en niet wordt geblokkeerd.
Ik denk dat Ria je daar ook alles over kan vertellen ;)

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 08:52

Jannepauli schreef:
Dit is geen antwoord op de vraag: wat is oscilleren en hoe doe je dat?

(Bovendien: als je goed leest - in plaats van selectief - dan zie je dat een 'storing' kan ontstaan door een elektronische schakeling) - dus leg het nou 's echt goed uit, zonder derde oog en dan ook de andere vragen niet vergeten)

Ik zou zeggen, mevrouw J.P. Dwingeland, ga de info die je zoekt opzoeken op internet. Het staat er vol mee. En dan in de richting van het spirituele/energetische, anders zul je je antwoord niet vinden.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:00

Inderdaad het antwoordt zit hem denk ik toch in een hoog zweefgehalte. Je kan vragen hoe het werkt maar je moet dat echt zelf ervaren en voelen. Ik heb zelf ook veel uitgevonden, dus hoe ik kan testen via een foto. Dat leer je niet door te Googelen. Maar is het belangrijk om te weten hoe iets werkt, misschien leuk om te weten maar als het werkt dan werkt het toch?

Wat ik ook nog steeds jammer vind dat er veel dierenartsen zijn die helemaal niet in het alternatieve geloven.
Laatst bijgewerkt door marleen_usar op 14-06-14 09:04, in het totaal 1 keer bewerkt

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 09:21

singasong schreef:
pien_2010 schreef:

Gedachtenkracht is heel sterk en kan alles beïnvloeden. Het is daarom heel belangrijk dat dat 3e oog 'helder' is en niet wordt geblokkeerd.
Ik denk dat Ria je daar ook alles over kan vertellen ;)

Dat ga ik zeker vragen maar moet daar wel een tijd voor wachten want ze is net hier paar nachtjes op vakantie geweest, dus duurt nog een jaar voor we dit soort gesprekken kunnen voeren.

Ik vraag dat omdat ik het altijd zo frappant vindt dat ze altijd gelijk heeft met haar diagnose. Omdat zij al wat ouder is kan ik me voorstellen dat zij op een goede manier in staat is om die sensor het werk te laten doen omdat zij "helder" is. Net als vorige week dat ze de paarden doormeet (ze zit er nu bovenop want hitte is zeer risicovol voor Hercule) en ze me schrijft HErcule al zijn waarden zijn zeer goed ga maar door met 5 ml Solidago geven als je denkt dat hij dat nodig heeft. Dus ik schrijf terug ik geef geen 5 maar 1 ml Solidago door twee dagen later me te realiseren dat ik hem wel degelijk 5 ml Solidago twee dagen heb gegeven vlak voordat zij hem door had gemeten, omdat hij zo onder de prikken zat van de dazen en niet helemaal goed voelde. Vanuit de ervaring weet ik dat als de paarden niet goed voelen ik meestal goed zit met mijn intuïtie en dat ik daar best eens meer op mag gaan vertrouwen.

En dan wordt het dus voor mij NIET leuk meer, want hoe kan zij dat weten? Was het zelf bijna vergeten en heb het haar niet verteld. Dat is te vaak gebeurd om net te doen of het er niet is. Omdat ik dit niet kan volgen en begrijpen vind ik dat dus niet leuk en zelfs wat griezelig. Ik ga haar dat zeker vragen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 09:36

pien_2010 schreef:
Dat ga ik zeker vragen maar moet daar wel een tijd voor wachten want ze is net hier paar nachtjes op vakantie geweest, dus duurt nog een jaar voor we dit soort gesprekken kunnen voeren.

Ik vraag dat omdat ik het altijd zo frappant vindt dat ze altijd gelijk heeft met haar diagnose. Omdat zij al wat ouder is kan ik me voorstellen dat zij op een goede manier in staat is om die sensor het werk te laten doen omdat zij "helder" is. Net als vorige week dat ze de paarden doormeet (ze zit er nu bovenop want hitte is zeer risicovol voor Hercule) en ze me schrijft HErcule al zijn waarden zijn zeer goed ga maar door met 5 ml Solidago geven als je denkt dat hij dat nodig heeft. Dus ik schrijf terug ik geef geen 5 maar 1 ml Solidago door twee dagen later me te realiseren dat ik hem wel degelijk 5 ml Solidago twee dagen heb gegeven vlak voordat zij hem door had gemeten, omdat hij zo onder de prikken zat van de dazen en niet helemaal goed voelde. Vanuit de ervaring weet ik dat als de paarden niet goed voelen ik meestal goed zit met mijn intuïtie en dat ik daar best eens meer op mag gaan vertrouwen.

En dan wordt het dus voor mij NIET leuk meer, want hoe kan zij dat weten? Was het zelf bijna vergeten en heb het haar niet verteld. Dat is te vaak gebeurd om net te doen of het er niet is. Omdat ik dit niet kan volgen en begrijpen vind ik dat dus niet leuk en zelfs wat griezelig. Ik ga haar dat zeker vragen.

Ik denk dat ik daar wel een uitleg voor heb. Je vertelde dat ze het testen ook via een foto doet? Ze communiceert hoogstwaarschijnlijk met het paard en heeft hem gevraagd wat het paard krijgt aan medicatie of het paard heeft het haar gewoon verteld.

En jij moet inderdaad meer op je intuïtie vertrouwen!
Hoe komt dat op zo'n moment bij jou binnen? Is dat als je bij het paard bent en krijg je dan ineens een ingeving of voel je bijv. iets aan je eigen lijf en relateer je dat aan je paard?

Is de reden om Solidago te geven om de nieren te stimuleren dus te draineren?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-14 09:45

Ria zegt ook altijd dat ik meer op mijn intuïtie moet vertrouwen omdat dit wel goed zit bij mij. Tja hoe werkt dat. Soms in het verleden, had ik het gevoel dat "Hercule me riep". Altijd als ik dan op stal kwam was er iets, of Polie heel ziek, of water afgesloten terwijl het heel heet was etc. De dierenarts die hem gecastreerd had vertelde me de ochtend er na: "ik ben 's nachts het bed uitgegaan en naar de kliniek gereden want die zwarte riep me". Inderdaad toen hij aankwam had HErcule een bloeding en zijn ze met man en macht in de weer geweest om paard te redden. Dus vaak is het HErcule die in staat is "om te roepen". Vind hem ook vaak "net een mens".
Als ik de paddock in kom weet ik het vaak gelijk. Is gevoel van binnen. Soms zo als zondag, zie ik die prikken en dan strijk ik met mijn handen over hem. Ik voelde geen warmte verschil, dus nieren zijn OK. Terwijl ik naar binnen liep, komt omhoog "geef hem maar 5 ml Solidago". Van Ria weet ik dat dit geen kwaad kan en dat ik dit bij acuut 8 x 5 ml mag geven binnen twee uur. Dan geef ik hem dus die 5 ml één keer 's avonds en één keer in de ochtend.
Solidago D6 heb ik en dat ondersteunt het afvoeren van de afvalstoffen. Opvallend is sinds de laatste nier aanval zijn we structureel doorgegaan met lichte ondersteuning, dat zijn orenspel zo veranderd is. Paard is weer zoals vroeger (dus ook weer stout) en het matte , oortjes die half hangen is helemaal voorbij.
Maar ik voel vaak dingen niet aan hoor, vanochtend totaal niet aangevoeld dat ik niet zomaar op Polie kon stappen na paar weken niets doen en dat het geen goed idee was om met Hercule aan de hand naar de wei toe te rijden. Ik ben verschrikkelijk gelanceerd en letterlijk door haar in de sloot gekieperd. Alles doet me zeer. Dus helaas ben ik wel een beetje intuïtief maar niet heel goed op dat terrein. Normaal kan ik zelfs na 6 weken niets doen gewoon weer op haar stappen. Nu niet dus en dat heeft ze me laten weten. Dat noemen ze met de schrik en spierpijn weg komen.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:24

Bijzonder hoor, dat soort ingevingen! Ik denk dat je die momenten steeds vaker zult krijgen omdat hij weet dat je naar hem luistert.
Soms zitten we zo in ons denken dat je vergeet naar je gevoel te luisteren. Misschien was je met verschillende dingen bezig in je hoofd toen je vanochtend op Polie stapte?

Zou een pendel niets voor je zijn zodat je altijd kunt communiceren met je paarden?

Woont die Ria ook in Frankrijk?

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:42

Ik lees al een hele tijd mee en vind het allemaal erg interessant!

Zo lijkt het me handig om ons altijd kreupele paard zonder duidelijke reden (aldus dierenarts) eens door te laten meten en te kijken of daar wat uit komt. Ik ben alleen zo bang dat ik iemand vraag die maar wat doet in plaats van echt goed is...

Ook mijn eigen paard zou ik wel eens door willen laten meten, of een reading/healing om te kijken of dat zijn probleem op kan lossen of kan verklaren, maar ook hier weer hetzelfde verhaal. Ik wil dat het goed gebeurd en niet door een kwakzalver die vage dingen zegt die op elk paard van toepassing zijn.

Singasong kan je uitleggen hoe je communiceert via de pendel? geeft het paard het antwoord van de pendel als je gewoon een vraag stelt of moet je daar eerst wat voor doen om de connectie met het paard te krijgen. Ik zou heel bang zijn hem zelf te beïnvloeden...

Bij 1 van onze paarden, die een hele heftige entreactie heeft gehad na 4 maanden nauwelijks vooruitgang, (dierenarts zei dat het wel weg zou trekken en is een paar keer geweest + metacam voorgeschreven) maar eens drainage compositum van de groene os gaan geven. Al snel kwam er een zweer uit in de hoefbal. Die is helaas weer dicht gegroeid dus gelijk weer even volle dosis ipv onderhoudsdosis gegeven en toen voor de tweede keer opengebroken. Dit keer wat langer aangehouden en langzaam afgebouwd.
Nu is ze gelukkig weer helemaal de oude, maar gok dat dat zonder het drainage compositum niet het geval was geweest!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-14 20:55

Hoe haal je de goede er uit dat is soms lastig, maar meestal als je rond vraagt kom je wel een naam tegen. Als iemand goed is en betrouwbaar is dat goede reclame zeg maar. Zo was er op Bokt een paard die erg kreupel was, kwam uit de hoef. Veearts vertelde dat er over een jaar pas op gereden kon worden, de eigenaar nam contact met mij op. Het paard liep in de wei en ze mocht er niks mee doen, toen de veearts 2 weken later kwam zag hij een bokkend en een rennend paard in de wei.

Weer 2 weken later zat ze er op en stapte ze een half uur. Ze heeft de veearts maar niks verteld want die zou het toch niet geloven van wat ik deed en doe.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 08:16

singasong vind het zelf niet bijzonder, ik denk dat iedereen die naast het verstand ook zijn gevoel goed vertrouwd steeds vaker vanuit de juiste intuïtie weet te handelen. Is niet zo moeilijk. Ria woont in Noord NL. Pendel kopen denk niet dat ik dat ga doen, maar laat de vraag eens eventjes "sudderen". Heb er nog nooit aan gedacht.
Polie had nog al jaren zoiets niet gedaan, maar het is een dramaqueen die vanuit het niets volledig over de mik kan gaan en doordat ik Hercule vast had, die niet gelijk meeliep kon ze eventjes niet weg. Polie moet altijd het gevoel hebben dat ze kan vluchten (heeft altijd en overal paniekhalster aan als ze eventjes vast moet) en ik denk dat het dat was met eventueel wat boosheid van "we gaan toch lekker eten op de wei en toch niet rijden?". Dus foute timing van mijn kant na twee weken rust vanwege hitte en niet helemaal goed zijn van het paardje.
Wat is entreactie DPTomboy.
Marleen zonder reclame te maken voor je zelf (zie openingspost wat wel en niet mag) vanuit welke achtergrond werk je, hoe werk je en wat doet het? Het is fijn als je zo concreet en duidelijk mogelijk probeert te zijn zodat we dat wat je doet kunnen begrijpen.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 08:23

entreactie was de reactie die ze gaf op een nieuw soort tetanus/influenzaprik. acuut hoef- en spierbevangen in haar geval en daar kwam de hoefzweer nog bij (door het niet kunnen afvoeren van de afvalstoffen denk ik).

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 09:23

Ooooooooooooooh de ent reactie. Sorry ik heb het helemaal fout gelezen (hahaha).

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 09:34

Haha dacht al zoiets inderdaad!

Wat raden jullie aan, door laten meten via een foto of iemand laten komen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-14 09:52

DPTomboy schreef:
Haha dacht al zoiets inderdaad!

Wat raden jullie aan, door laten meten via een foto of iemand laten komen?

Dat is iets wat jij zelf moet besluiten want jij kent je paard en hebt de band met hem en kunt weten/ voelen wat hij nodig heeft. Wel weet ik dat doormeten via een foto of via fysieke aanwezigheid geen verschil uit maakt. Dat weet ik omdat hier beiden gebeurt.

DPTomboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 10:05

Bedankt! Ik zal eens rondvragen hier in de omgeving of er mensen met goede ervaringen zijn.

Dimple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:20

Ik voel ook vaak wel 'dingen' maar besteed er niet veel aandacht aan.

Wel weet ik feilloos wanneer er iets is met de kinderen of mijn merrie. Een gevoel..........

Hoe zijn jullie hier eigenlijk mee in aanraking gekomen Sing/Marleen/Pien?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:48

pien_2010 schreef:
Dat is iets wat jij zelf moet besluiten want jij kent je paard en hebt de band met hem en kunt weten/ voelen wat hij nodig heeft. Wel weet ik dat doormeten via een foto of via fysieke aanwezigheid geen verschil uit maakt. Dat weet ik omdat hier beiden gebeurt.

Maar niet iedereen meet via een foto. Mijn therapeute meet op afstand maar dan op een mest/urine/speeksel 'pakketje'. En dan nog kan ze niet alles testen.
Alleen dat wat al in het systeem van het paard zit. Iets wat plaatselijk zit kan dan niet getest worden.

Pien, ik denk dat wanneer er via een foto getest wordt ook op spiritueel niveau wordt gecommuniceerd niet alleen energetisch zoals bij een 'pakketje'.

Dimple, met wat in aanraking gekomen?

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:53

pien_2010 schreef:
singasong vind het zelf niet bijzonder, ik denk dat iedereen die naast het verstand ook zijn gevoel goed vertrouwd steeds vaker vanuit de juiste intuïtie weet te handelen. Is niet zo moeilijk. ...knip.

Er zijn zo veel mensen met paarden (ook mensen zonder paarden) die helemaal geen notie van hebben van hun eigen intuïtie omdat ze te veel in hun denken zitten of omdat ze beïnvloed worden door hun omgeving/andere mensen. Het is niet zo makkelijk voor iedereen om dat denken los te laten en naar hun gevoel te luisteren.

singasong

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-14 11:58

Zo liep ik gisteren steeds met 'miltcompositum' in m'n hoofd. Dus wanneer ik zo'n ingeving heb dan weet ik dat één van beiden het nodig heeft. Dus ik met de spriet en de miltcompositum naar stal en uitgemeten. Bleek inderdaad dat de Shet het nodig heeft. Hij wilde het zelfs naast de niercompositum die hij al krijgt. Ik ga niet denken waarom zou het zo zijn, ik geef het gewoon omdat ik weet dat mijn paarden zelf heel goed weten wat ze nodig hebben.
Hij heeft er overigens wel klachten naar hoor. Het is niet zo dat ik mijn paard die geen symptomen heeft dit zo maar ga geven.

Ik weet op zo'n moment niet van wie ik nu dat seintje krijg. Kan van mijn paarden zijn maar het kan ook van mijn gids zijn.