Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
friesam schreef:Wij hebben nu 24/7 weidegang. In de stal deze winter ging het erg slecht. Nu op de wei veel beter. Als ik het red ga ik vandaag badedas halen. Heb alleen die grote fles classic "(zonder doosje) maar die is niet goed toch?
Lonan schreef:Ik ga dat ook kopen ik ben wel benieuwd, mega goede tip.
Gebruikt ook iemand Zink zwavel pasta ?
Daar doen we het voor 
. puur schreef:CPL is volgens mij wel erfelijk, voor mij een reden niet meer te fokken met mijn merrie,ook niet voor mezelf, wil na haar niet nog een paardje hebben met zoveel zorgen...
8nnemiek schreef:En kun je ook niet in contact komen met eigenaren van eerdere veulens om te zien of zij last hebben ergens van?
Duhelo schreef:Mijn hoefsmid zegt dat de cpl niet echt doorgegeven worst mits je een com vrij paard neemt. Hij raad aan om bv een Belg te kruisen met een vlaams paard. Geeft mooie maten kruisingen door,met betere benen en minder behang
LovingTweety schreef:Van mijn tinker lopen er redelijk wat kinders rond. Geen idee of die er last van hebben.
pipo schreef:LovingTweety schreef:Van mijn tinker lopen er redelijk wat kinders rond. Geen idee of die er last van hebben.
Zou ik persoonlijk wel willen weten. Kijk je kan er niets meer aan doen of veranderen. Maar voor je eigen gevoel.
Ik zou er mee aan de gang gaan om het een beetje uit te zoeken.
Op kruisingen zitten veel mensen niet te wachten. Kan mooi zijn en gunstig maar als je een fries wil, wil je een fries en geen merens, wil je een tink wil je dat en geen kruising met??? weet niet. Moeilijk
Duhelo schreef:pipo schreef:Zou ik persoonlijk wel willen weten. Kijk je kan er niets meer aan doen of veranderen. Maar voor je eigen gevoel.
Op kruisingen zitten veel mensen niet te wachten. Kan mooi zijn en gunstig maar als je een fries wil, wil je een fries en geen merens, wil je een tink wil je dat en geen kruising met??? weet niet. Moeilijk
het gesprek met mijn hoefsmid ging specifiek over een gebruikspaard voor mezelf. Niet bedoeld om te verkopen, maar een goed stevig koel paard, met uithouding (wat mijn jongste belg wat tekort komt, die oudste kan een hele dag doorkachelen) en sterker beenwerk, die ook geschikter zou kunnen zijn op dressuurmatig gebied. (ik wil geen grand prix's gaan rijden, maar ik wil ze toch wel elektrisch,nageeflijk, en meer aankunnen dan wat ik aankan, kwestie dat het niet saai wordt)
voor de verkoop zou ik ook nooit een kruising fokken (en voor mezelf twijfel ik ook eigenlijk. Kruising is leuk kwa gebruikspaard, maar verliest toch zijn charme)
) op zoek naar een 'vers' paard en dus geen zelf gefokt veulen. pipo schreef:LovingTweety schreef:Van mijn tinker lopen er redelijk wat kinders rond. Geen idee of die er last van hebben.
Zou ik persoonlijk wel willen weten. Kijk je kan er niets meer aan doen of veranderen. Maar voor je eigen gevoel.