Van herstellende peesblessure door naar de kliniek....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

brighteyes85

Re: Van herstellende peesblessure door naar de kliniek....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-14 08:57

@fargo thnx! Het komt niet uit de spieren idd volgens mij. Ik moet even zoeken naar een goed supplement daarvoor. Ze kreeg al standaard magnesium en om de wondgenezing te bevorderen vitamine a-c-e en selenium. Wat ik altijd zo jammer vind is dat de supplementen die er zijn zoveel suiker bevatten en meer balast opleveren.

JustLizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 09:33

Het ziet er goed uit hoor TS. Wat zullen die laatste loodjes zwaar zijn, maar wat een TOP baasje ben je!

Voor supplementen zou je ook eens op de site van Pharmahorse kunnen kijken. Ik heb goede ervaringen met hun MSM en creatine (andere producten niet geprobeerd). Het voordeel daar is dat er niet gewerkt wordt met vulstoffen zoals suikers en het dus een puur product is. Wellicht iets voor jou en je paardje :).

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-14 10:58

Voor msm kun je ook via Makana.de bestellen, mijn ervaring is dat msm en ook veel andere supplementen daar stukken voordeliger zijn. Ik bestel daar vaker en het bevalt me erg goed.
Goede MSM bevat geen suiker en is 99% puur, waardoor sommige paarden het niet zo lekker vinden. Meestal komt het wel goed als je het met voer mengt.

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-14 21:08

Het is weer eens tijd voor een update! Zora doet het erg goed, de wond heelt netjes en ik denk dat de wond aan het eind van de maand wel dicht is :)) dus ik hoop dat we dan ook wat mogen gaan doen.

Ik heb Glucosamine +MSM besteld, het zou gister worden afgeleverd, maar PostNL kan mijn adres ineens niet vinden?! :? Nu aan het kijken of ik mijn pakketje alsnog kan krijgen...

Nog even en dan kan ik mijn spullen weer van zolder halen en kunnen we weer wat gaan doen *\o/*

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... epkvbg.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... rxbyyb.jpg

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:02

Het ziet er echt netjes uit. Altijd vervelend als je zit te wachten op een pakketje en dat het niet binnen komt.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-14 23:30

Nu zie je goed dat de wond netjes dicht aan het groeien is. Goed gedaan TS en ik hoop zo dat je eind deze maand kunt gaan rijden en je fijn druk kunt gaan maken om de dazen.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 11:39

Ziet er echt netjes uit hoor, loopt ze er goed op? En kan ze hem goed buigen?

Spaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 12:48

Het ziet er fijn uit BE!! Hopelijk kun je eind van de maand aan de slag!!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-14 22:04

@sammie thnx! Ja, PostNl heeft echt gefaald! Gelukkig is er vandaag meteen een nieuwe zending op de bus gedaan, hoef ik niet zo lang te wachten. Super service van Pharmahorse!

@pien_2010 dat hoop ik ook, want dazen zijn echt kleine zorgen :)

@silly1972 ze belast het been gelukkig echt heel goed, buiging is ook goed gelukkig. Het lijkt niet of het haar erg in de weg zit

@spaikey thnx! Ik ga dr voor!

Ben nu ook het littekenweefsel wat aan het masseren om het zachter te maken en smeren met calendulan om het weer een beetje soepel te maken.

Silly1972

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 22:57

Dat is goed om te horen :-)

NatasjavE

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 23:02

Zoo dat ziet er stukken beter uit.

Gaat het verder goed op haar nieuwe stekkie?

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 08:56

Nou maar hopen dat de MSM etc snel binnen gaat komen!
Maar het ziet er super goed uit zeg! Binnenkort weer lekker samen aan de slag. Resultaat van het harde werken aan herstel!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-14 13:08

Dank jullie wel!

@natas ja ze heeft het super naar haar zin. Ze gaat erg goed in de kudde, daar maakte ik me in het ebgin wel zorgen over, en mist het werken totaal niet!

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 23:33

Wauw wat ziet die wond er goed uit! Ik had al een hele tijd niet gekeken maar wat een veradering! Super goed bezig hoor!

Bmamavan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 07:58

Wat een mooie verbetering weer, ziet er goed uit.
Maar wat wil je ook met zo'n inzet en toewijding van het vrouwtje, petje af hoor!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 21:53

We zijn er nog niet...helaas -O-

Osteo is van de week geweest en heeft Zoortje weer getaped en lymfedrainage gedaan. Het is zo jammer dat de tape zo slecht blijft zitten, want ik merk wel verschil.

Vandaag was de hoefsmid er, maar er stond zo veel spanning op het been dat ze em amper kon buigen |( ze staat onstabiel en durft dr been niet aan de hoefsmid te geven.
Ook met lopen is het te zien, ze houdt dr been stijf en zwaait em als het ware naar voren.

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... ohx3cs.jpg

http://i1123.photobucket.com/albums/l55 ... uu2bol.jpg

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 21:57

Was dat al zo dan BE? Dat je dat nu opmerkt?

Wond ziet er wel echt super uit!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-07-14 22:03

Waarschijnlijk wel al, maar heb ik mijn ogen er te lang voor dicht gehad. Ik wilde zo graag herstel zien, maar door de spanning op de huid en de druk op het gewicht is het er waarschijnlijk al langer.
Vorige keer bij de HS merkte ik wel al dat ze weinig balans had, maar daar gaf ik het verband wat er net een paar dagen af was de schuld van. Nu zie ik het toch wel anders...

Ik kan wel janken dat ik zo stom ben geweest en het niet gezien heb!

Estera

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:20

Vind ik niet zo vreemd hoor BE. Als dat verband er net af is(en hoe lang heeft dat er wel niet omgezeten) dan verwacht je ook een stijfheid en instabiliteit.
Kop op, je doet werkelijk alles wat in je mogelijkheid ligt voor dat dier!! :(:)

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 22:35

Volhouden hoor, als de wond straks echt dicht is en je weer wat kan gaan doen wordt het waarschijnlijk wel weer soepeler...

sammie18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-14 23:07

Mijn paard doet na zijn voorbeen blessure, waar hij volgens de kenners toch geen/weinig last van heeft, toch nog lastig bij de smid. Hij wil zijn been niet naar voren strekken op de bok en als hij er dan op staat doet hij vervelend. Omdat hij zolen heeft schuift hij dan zo zijn hoef van de bok af. Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat hij hier echt pijn aan heeft gehad en dat het strekken onder 'dwang en kracht' vervelend voor hem is.

Misschien valt het allemaal wel mee, het heeft ook een hele tijd geduurd voordat mijn paard zijn bewegingen ruimer en correcter ging maken. Heeft te maken met kracht, balans en vertrouwen in zijn eigen doen en laten

Aser

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 10:43

Niet te druk nog over maken. Je paard heeft steeds gecompenseerd, en doet dat waarschijnlijk nog steeds vanwege het genezingsproces. Mijn paard is nu al langer dan 1 jaar geleden het ongeluk gehad en ik merk nu pas dat ze weer zo gaat bewegen zoals ze deed voor het ongeluk. Geduld houden blijft het sleutelwoord. Succes

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-14 11:01

Ik vind het ook niet zo raar hoor dat je het nog niet gezien hebt BE en zowiezo niet zo raar omdat ze nog steeds niet onwijs veel beweegt e.d. En ook de associatie met pijn kan haar parten spelen op het moment bij het geven van een been bijvoorbeeld. Als het goed is wordt dat evenwicht en de buigzaamheid op termijn echt wel weer beter dan het nu is, je bent nog niet actief aan het revalideren en dat zal echt uitmaken als ze weer wat mag bewegen en/of dat je oefeningen moet doen om alles losser én weer sterker te maken. One step at a time meisje, ze is al zo ver gekomen samen met jou, het gaat echt nog verder verbeteren!

brighteyes85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-07-14 13:08

Zora hoort en voelt al jullie lieve berichtjes volgens mij :o :D
De wond is bijna, bijna dicht en ik wandel nu 1 keer per dag op het harde met haar om de bloedsomloop te stimuleren. De glucosamine+msm lijkt zijn werk ook goed te doen.

Het is wel zo dat de ene dag slechter gaat en de andere beter, maar die 10 minuten wandelen doet al zo veel goed voor ons samen-gevoel!

Ik denk dat ik inmiddels wel de foto's zonder link kan plaatsen :Y) ben hier toch best trots op!
Afbeelding

meiske1577

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-14 13:09

nou daar mag je zeker heel erg trots op zijn!!

waar behandel je de wond nu mee?