Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
geerke schreef:mijn paard is ooit heel ernstig bevangen geworden van dexamethasone.
Prednison=een corticosteroide.
Dexamethasone ook.
Citaat:Belangrijkste vind ik dat ze een paardwaardig leven moet kunnen hebben......
Citaat:En vooral dat laatste zinnetje, iets wat mij nu erg heel de tijd aan het denken zet.
[***] schreef:Citaat:Belangrijkste vind ik dat ze een paardwaardig leven moet kunnen hebben......Citaat:En vooral dat laatste zinnetje, iets wat mij nu erg heel de tijd aan het denken zet.
Ik zeg dit omdat ik zelf nog een ander paard heb dat afgekeurd is voor de "sport", hij heeft kissing spines, spat en artrose. Hij heeft geen medicatie en staat heerlijk "paard te zijn" op het land met mijn merrie. Hij heeft geen pijn en mag dus lekker als "uit de kluiten gewassen gezelschapspony, (ruim 1.70)" rond lopen. Ik geloof niet in verhalen dat hij staat te verpieteren omdat er niets met hem gedaan wordt, of dat hij persé aan het werk wil en meer van dat soort onzin. Er is volgens mij geen enkel paard dat
over zijn "verloren sportcarrière" staat te treuren.
In mijn ogen heeft hij een paardwaardig bestaan. Misschien zelfs wel meer dan paarden waar op gereden wordt, maar goed dat is een andere discussie.
Yvank_ schreef:Ik vraag me eerlijk gezegd af of jouw paardje die medicatie voor de rest van haar leven wel trekt? Mijn paard trok dit absoluut niet. De lever wordt er helaas ook niet veel beter op van die rommel...
Heel eerlijk? Ik vind een leven lang op zware medicatie met veel bijwerkingen geen paardwaardig leven...
Ik snap dat je alles wilt proberen maar probeer wel in je achterhoofd te houden hoever je moet gaan. Even heel kort door de bocht haar volgende maand laten in slapen is vreselijk maar over een jaar als alles nog erger aangetast is door medicatie is het ook vreselijk...
Persoonlijk zou ik het paard gewoon lekker met pensioen doen en als ze pijn krijgt in laten slapen.
geerke schreef:zou ze de prednison krijgen tegen de huidproblemen en de mok?Is dat een allergie dan?
geerke schreef:je bent geen dierenarts,dat begrijp ik....maar je kunt toch wel vragen waarom de da er prednison in wil stoppen?
xxsalinaxx schreef:en @PrimaDonna,
Je heb helemaal gelijk en dit is ook wat ik vind.
maarja mijn ouders naja vooral mijn vader wilt der niet kwijt en 'zomaar' inslapen.
afwachten en nog eens afwachten..
xxsalinaxx schreef:geerke schreef:je bent geen dierenarts,dat begrijp ik....maar je kunt toch wel vragen waarom de da er prednison in wil stoppen?
ja dat heeft ze ook allemaal uitgelegd, maar als ik alles moet vertellen wat zij in een uur heeft verteld dan ben ik wel ff bezig. wat ik net zij, daarvoor prednison en vooral om de mok onder de duim te houden.
oftwel om de mok tegen te houden, der huid onder bedwang te houden zodat ze nog ff bij ons kan blijven.
wat ik dus niet paard waardig vindt.
ik voel me op het moment ook echt 'leeg' en ik kan niet zo goed vertellen hoe of wat, omdat ik het ook niet goed kan bevatten dat het nu uitstel van executie is.
PrimaDonna_ schreef:Misschien een idee om even niet meer in dit topic te reageren tot je de uitslag van het bloedonderzoek hebt? Voor jou misschien iets rustiger, je kan ons nu ook eigenlijk niet meer vertellen.. Sterkte!
.

PrimaDonna_ schreef:Wat een aparte kleur heeft ze nu!
Is dat echt haar vacht of is het ook voor een groot deel haar huid?
En zoals je ook al zegt, je zou zo op het eerste gezicht echt niet zien dat er van binnen van alles mis is.!