Na alle ellende, weer ellende.. @Kliniek

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

geerke

Re: Na alle ellende, weer ellende.. @Kliniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-14 21:08

mijn paard is ooit heel ernstig bevangen geworden van dexamethasone.
Prednison=een corticosteroide.
Dexamethasone ook.

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-03-14 21:32

geerke schreef:
mijn paard is ooit heel ernstig bevangen geworden van dexamethasone.
Prednison=een corticosteroide.
Dexamethasone ook.

Hmm allemaal geen goede dingen.
Ik vind het maar niks, dus ga ik het denk ik ook niet doen. Maarja alles is nog onzeker en ik heb niet als enige te zeggen.

Bedankt voor de meedenkende reactie's

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:26

Citaat:
Belangrijkste vind ik dat ze een paardwaardig leven moet kunnen hebben......

Citaat:
En vooral dat laatste zinnetje, iets wat mij nu erg heel de tijd aan het denken zet.

Ik zeg dit omdat ik zelf nog een ander paard heb dat afgekeurd is voor de "sport", hij heeft kissing spines, spat en artrose. Hij heeft geen medicatie en staat heerlijk "paard te zijn" op het land met mijn merrie. Hij heeft geen pijn en mag dus lekker als "uit de kluiten gewassen gezelschapspony, (ruim 1.70)" rond lopen. Ik geloof niet in verhalen dat hij staat te verpieteren omdat er niets met hem gedaan wordt, of dat hij persé aan het werk wil en meer van dat soort onzin. Er is volgens mij geen enkel paard dat over zijn "verloren sportcarrière" staat te treuren.

In mijn ogen heeft hij een paardwaardig bestaan. Misschien zelfs wel meer dan paarden waar op gereden wordt, maar goed dat is een andere discussie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:30

Ik vraag me eerlijk gezegd af of jouw paardje die medicatie voor de rest van haar leven wel trekt? Mijn paard trok dit absoluut niet. De lever wordt er helaas ook niet veel beter op van die rommel...

Heel eerlijk? Ik vind een leven lang op zware medicatie met veel bijwerkingen geen paardwaardig leven...

Ik snap dat je alles wilt proberen maar probeer wel in je achterhoofd te houden hoever je moet gaan. Even heel kort door de bocht haar volgende maand laten in slapen is vreselijk maar over een jaar als alles nog erger aangetast is door medicatie is het ook vreselijk...

Persoonlijk zou ik het paard gewoon lekker met pensioen doen en als ze pijn krijgt in laten slapen.

Wanderers

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 09:48

[***] schreef:
Citaat:
Belangrijkste vind ik dat ze een paardwaardig leven moet kunnen hebben......

Citaat:
En vooral dat laatste zinnetje, iets wat mij nu erg heel de tijd aan het denken zet.

Ik zeg dit omdat ik zelf nog een ander paard heb dat afgekeurd is voor de "sport", hij heeft kissing spines, spat en artrose. Hij heeft geen medicatie en staat heerlijk "paard te zijn" op het land met mijn merrie. Hij heeft geen pijn en mag dus lekker als "uit de kluiten gewassen gezelschapspony, (ruim 1.70)" rond lopen. Ik geloof niet in verhalen dat hij staat te verpieteren omdat er niets met hem gedaan wordt, of dat hij persé aan het werk wil en meer van dat soort onzin. Er is volgens mij geen enkel paard dat
over zijn "verloren sportcarrière" staat te treuren.

In mijn ogen heeft hij een paardwaardig bestaan. Misschien zelfs wel meer dan paarden waar op gereden wordt, maar goed dat is een andere discussie.

Hier ook 3 zorgpaarden ..... vooral heel veel zorg van en voor ons, maar alle drie staan ze er stralend en zeer paardwaardig bij :j

Succes vandaag TS !

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 15:05

Yvank_ schreef:
Ik vraag me eerlijk gezegd af of jouw paardje die medicatie voor de rest van haar leven wel trekt? Mijn paard trok dit absoluut niet. De lever wordt er helaas ook niet veel beter op van die rommel...

Heel eerlijk? Ik vind een leven lang op zware medicatie met veel bijwerkingen geen paardwaardig leven...

Ik snap dat je alles wilt proberen maar probeer wel in je achterhoofd te houden hoever je moet gaan. Even heel kort door de bocht haar volgende maand laten in slapen is vreselijk maar over een jaar als alles nog erger aangetast is door medicatie is het ook vreselijk...

Persoonlijk zou ik het paard gewoon lekker met pensioen doen en als ze pijn krijgt in laten slapen.

Ja dit vind ik dus ook.
En ze is nu sinds 1 week al met pensioen,
Maarja zo wordt er bloed geprikt dus ff kijken wat daar uitkomt

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 17:20

We hebben rond de tafel gezeten en er is bloed geprikt.
het is duidelijk te merken dat Mirre niet lekker in haar vel zit, ze doet lelijk naar andere mensen bij mij valt het mee is ze best wel heel aanhankelijk. maar ook tegenover paarden doet ze lelijk,chagerijnig.
ze heeft dus huidproblemen + chronische 'mok', en dan nog de uitslag van het bloedonderzoek.

Nu met het bloedonderzoek is het afwachten of het goed is of niet, is het niet goed dan gaan we der op de wei zetten en daarna in laten slapen waarschijnlijk. valt het mee gaan we nadenken over prednisolon (naja me ouders, ik wil het liever niet)

dus nog een tijdje in onzekerheid, maandag/dinsdag of woensdag hebben we de uitslag. Dan komt de DA met de uitslag weer bij ons langs.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 18:26

Als ik het zo lees vind ik dat jij er heel realistisch instaat. Ik snap heel goed dat je haar niet haar hele leven op de prednisolon wil hebben, het is echt een "paardenmiddel". En of het echt wat doet is dan ook nog de vraag. Natuurlijk wil je gevoel het anders, maar dat wil ook een gelukkig en liefst gezond paard, geen zure miep die last van haar lijf heeft.
Ik hoop voor je dat je haar hoe dan ook nog een tijdje in de wei kan doen en dat je dan een "goed" afscheid hebt.
Sterkte met nu weer wachten op de bloeduitslagen!

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:03

zou ze de prednison krijgen tegen de huidproblemen en de mok?Is dat een allergie dan?

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 20:23

Ik heb zelf helemaal geen verstand van de bijwerkingen van prednison.
Maar ik vind dat je goed te werk gaat, ik zou haar persoonlijk niet voor de rest van haar leven op medicijnen zetten, om zo een dier in leven te houden vind ik niet eerlijk, dan kan je haar 'beter' laten inslapen, hoe moeilijk dat ook is.
Succes meid en ben heel benieuwd naar de bloeduitslagen!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 21:01

geerke schreef:
zou ze de prednison krijgen tegen de huidproblemen en de mok?Is dat een allergie dan?

Nee geen allergie, anders zou ik dat wel vermeld hebben.
der huid is zwak, gevoelig en dun en alles wat dus niet moet(over heel der lijf is ze gevoelig), daarop nog de mok dus bij elkaar gewoon een hoop ellende.
Ik ben geen DA, dus weet niet precies wat ze verder zei en hoe of wat precies.

enige wat ik weet is dat het voor mij genoeg is, desnoods 2 maanden prednisolon zodat wij afscheid kunnen nemen en dan als ze ff nog van de wei kan genieten en dan klaar.

maarja eerst bloedtest afwachten + mijn vader die der niet 'zomaar' zonder alles te hebben geprobeerd laat inslapen.

en @PrimaDonna,
Je heb helemaal gelijk en dit is ook wat ik vind.
maarja mijn ouders naja vooral mijn vader wilt der niet kwijt en 'zomaar' inslapen.

afwachten en nog eens afwachten..

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:02

je bent geen dierenarts,dat begrijp ik....maar je kunt toch wel vragen waarom de da er prednison in wil stoppen?

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 21:08

geerke schreef:
je bent geen dierenarts,dat begrijp ik....maar je kunt toch wel vragen waarom de da er prednison in wil stoppen?

ja dat heeft ze ook allemaal uitgelegd, maar als ik alles moet vertellen wat zij in een uur heeft verteld dan ben ik wel ff bezig. wat ik net zij, daarvoor prednison en vooral om de mok onder de duim te houden.
oftwel om de mok tegen te houden, der huid onder bedwang te houden zodat ze nog ff bij ons kan blijven.
wat ik dus niet paard waardig vindt.

ik voel me op het moment ook echt 'leeg' en ik kan niet zo goed vertellen hoe of wat, omdat ik het ook niet goed kan bevatten dat het nu uitstel van executie is.

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:35

xxsalinaxx schreef:
en @PrimaDonna,
Je heb helemaal gelijk en dit is ook wat ik vind.
maarja mijn ouders naja vooral mijn vader wilt der niet kwijt en 'zomaar' inslapen.

afwachten en nog eens afwachten..

Begrijp ik goed, het is toch een levend dier en ALS er een genezingskans is zou ik die ook wel aangrijpen, maar alleen als het dier er niet teveel onder zou hoeven te gaan lijden. Zolang je maar blijft praten met je ouders, dat is belangrijk! Ook als je iets gewoon niet wil moet je dat kunnen zeggen.
Ik blijf volgen!

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 21:36

xxsalinaxx schreef:
geerke schreef:

ja dat heeft ze ook allemaal uitgelegd, maar als ik alles moet vertellen wat zij in een uur heeft verteld dan ben ik wel ff bezig. wat ik net zij, daarvoor prednison en vooral om de mok onder de duim te houden.
oftwel om de mok tegen te houden, der huid onder bedwang te houden zodat ze nog ff bij ons kan blijven.
wat ik dus niet paard waardig vindt.

ik voel me op het moment ook echt 'leeg' en ik kan niet zo goed vertellen hoe of wat, omdat ik het ook niet goed kan bevatten dat het nu uitstel van executie is.

Misschien een idee om even niet meer in dit topic te reageren tot je de uitslag van het bloedonderzoek hebt? Voor jou misschien iets rustiger, je kan ons nu ook eigenlijk niet meer vertellen.. Sterkte! :(:)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-14 21:55

@PrimaDonna,
Ja daar heb je gelijk in. Lijdt ze niet en ze heeft een goede 'kans' tuurlijk willen we dan proberen.

En goed idee. Ik ga idd even wat rustiger aan doen, mijn hoofd doet heel raar, stress en verdriet sloopt je.
Zodra er nieuws of verandering is zal ik het hier plaatsen!

Dankjewel :(:)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 22:33

Saline, hoe dan ook, heel veel sterkte natuurlijk! Je houdt van je paard en wil het beste voor haar, wil haar niet missen, maar wil ook geen lijdensweg. Heel veels terkte en inderdaad, blijf met je oouders in gesprek over jouw gevoelens en hoe jij er over denkt. Weet je vader meer van paarden dan jij of niet? Ik weet nu dat je even afstand neemt in het topic, dus als je niet reageert hierop is het prima hoor, toch vraag ik het me even af of je vader wel echt paardgericht kan denken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:14

PrimaDonna_ schreef:
Misschien een idee om even niet meer in dit topic te reageren tot je de uitslag van het bloedonderzoek hebt? Voor jou misschien iets rustiger, je kan ons nu ook eigenlijk niet meer vertellen.. Sterkte!

Dit ben ik helemaal met je eens.

Ik vind dat TS het super doet en ik ben er dan ook van overtuigd dat ze absoluut de juiste beslissingen maakt als het op haar paard aankomt.

Doe maar even rustig aan meisje :(:) .

Beertje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 08:44

Ik wil je heel veel wijsheid en kracht toe wensen.

Mirre stond op de kliniek toen mijn merrie er ook stond en ik heb sindsdien dit topic in stilte een beetje gevolgd.
Ook mijn merrie wil niet beteren en ik sta een beetje voor dezelfde keuze. Daarom wilde ik toch even een berichtje achter laten.

Sterkte! :(:)

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:14

Zal toch even reageren. Heb nu weer wat rust gevonden en alles beetje kunnen 'verwerken'

@jet, nee mijn vader heeft geen verstand van paarden. Ik ondertussen medisch best wel, maar als ik een besluit maak dan zorg ik er wel voor dat hij er achter staat (dankzij mede mensen die mij dan zullen helpen en de DA/Kliniek)

@beertje1983,
Ik ga je een pb'tje sturen, ben toch wel benieuwd wat jouw zorgenkindje nu heb :(

Hier een foto van vandaag van Mirre, en ja ze verkleurd elk seizoen enorm. Je zou der soms bijna niet terug herkennen.
T moeilijkste is dat je zo van 'buitenaf' een gezond vrolijk paard ziet.

Mirre

PrimaDonna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:16

Wat een aparte kleur heeft ze nu!
Is dat echt haar vacht of is het ook voor een groot deel haar huid?
En zoals je ook al zegt, je zou zo op het eerste gezicht echt niet zien dat er van binnen van alles mis is.!

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-14 16:19

PrimaDonna_ schreef:
Wat een aparte kleur heeft ze nu!
Is dat echt haar vacht of is het ook voor een groot deel haar huid?
En zoals je ook al zegt, je zou zo op het eerste gezicht echt niet zien dat er van binnen van alles mis is.!

Ja dat is echt haar vacht haha..
En ja daarom, dat is het moeilijkst.
Maar er zal vast een goede oplossing komen of ze nou blijft leven of niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 16:30

Ze glimt wel mooi op haar hals! Ziet er inderdaad niet ziek en ongelukkig uit op deze foto.

Fijn dat je weer een beetje rust in je hoofd hebt. Gewoon zo doorgaan, want je doet het perfect +:)+

xxsalinaxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-14 18:16

@[***], Dankjewel !!

Een nieuwe wending in het verhaal!! er was natuurlijk uitgekomen inslapen op prednison. zou de bloeduitslag slecht zijn dan inslapen.

Maaaaaar.. Mijn vader is op zijn werk aan een 'echte' paardenkennis gaan rondvragen. hij gaf als advies op naar de Holistische DA Den Hoek in Zeist te gaan. Deze man die dat vertelde had zelf ook een paard van 10.000 dat was afgeschreven (hoefkatrol etc.) die springt nu door deze DA weer 1.30m op wedstrijden. ook kunnen zij vaak als er een onduidelijke diagnose is een goede diagnose stellen.

nog even bloeduitslag afwachten en dan hoe dan ook richting Zeist binnenkort, als hun niks meer kunnen doen dan is het fout met der en hebben wij er vrede mee.

Fingers Crossed!!!!!

Uiteraard wordt Mirre haar gedrag enzo goed in de gaten gehouden en letten we erop dat we niet egoistisch worden. Maarja je wilt alleen maar het beste voor zo'n beestje en dat ze lekker mag blijven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-14 19:37

Supervader heb jij +:)+ +:)+ +:)+ !!. Top dat jullie dit nog gaan proberen voor Mirre. Wil je ons op de hoogte houden?

Veel succes bij Den Hoek!