Enne nogmaals;

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Scala schreef:trysteffy schreef:Ts ik vind je erg goed en lang heb uitgehouden ik zou eerder al zo lang reageren...
Maar toch er kan voor de zekerheid een wormenspuit gehaald worden...
Het is zowiezo altijd belangrijk jaarlijks een wormenspuit te geven.
Wij op stal doen 3 keer per jaar een mest onderzoek en in het nieuwe jaar een spuit want niet alles komt uit een mest onderzoek.
Eigenlijk is dan de vraag waarom we dan zo zeuren wanneer heeft de pony voor het laast een wormenpasta of Controle gehad?
De dierenarts komt over twee weken weer voor de laatste spuit en dan zal ik ernaar gaan vragen. Ik weet niet wanneer hij dat voor het laatst gehad heeft, maar toen de dierenarts zijn poep had onderzocht is er niets uitgekomen.
Jet schreef:Fijn dat het al weer beter gaat met Winnethou!
Ik denk dat hij een injectie met Dectomax ( of misschien wel Ivermectine) heeft gehad. Dat schijnt ook tegen wormen te werken, dus dan pakt je DA het "dubbel" aan, Ik denk dat je daarom niet hoeft te ontwormen.
Natuurlijk mag hij nog wat dikker op zijn rug worden, maar dat moet ook niet te snel gaan, dan krijg je weer andere problemen, zoals hyperlipidemie.
geerke schreef:Jet schreef:Fijn dat het al weer beter gaat met Winnethou!
Ik denk dat hij een injectie met Dectomax ( of misschien wel Ivermectine) heeft gehad. Dat schijnt ook tegen wormen te werken, dus dan pakt je DA het "dubbel" aan, Ik denk dat je daarom niet hoeft te ontwormen.
Natuurlijk mag hij nog wat dikker op zijn rug worden, maar dat moet ook niet te snel gaan, dan krijg je weer andere problemen, zoals hyperlipidemie.
Het probleem is dat de wormspuit met ivermectine dus niet helpt tegen schurft en de injectie niet tegen wormen maar wel tegen schurft.
geerke schreef:leuke foto's!
Ik blijf erbij dat hij niet goed in zijn vacht zit,en ik vermoed dat hij een schimmel heeft.