Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
wilmatj schreef:belangrijke update
Vrijdag bij de behandeling was er niet 1 maar 2 therapeuten.
De oude eigenaar van shirley had ook ervaring met deze manier van behandelen maar dan bij mensen. Deze therapeut behandeld mensen en geen dieren, maar rijdt zelf ook paard en wilt graag helpen. De gehele behandeling heeft ze alleen mee gekeken en wat info gevraagt.
Onder de behandeling kwam ter sprake om ter ondersteuning shir een lymfe drainage te geven. Aan gezien behandelend terapeur neutraal wilt blijven van het aanbevelen van bepaald merk liet ze mij daar zelf de keus.
De andere therapeut doet voor haar klanten ook druppels en kruiden samenstellen. Dat heeft deze therapeut dus voor shir onderzocht en wordt vanaf vandaag ook aan shir gegeven.
De druppels ondersteunen de volgende factoren:
- allgemene hooi allergie.
- de sinusitis ( voorhoofdholte ontsteking)
marietje1000 schreef:Wilmatj, weet je zeker dat dit alleen door het weer komt? Shir wordt nu door 2 therapeuten tegelijkertijd behandeld met een gedeeltelijk tegenstrijdige aanpak. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor haar gezondheid. Ik denk dat je beter een keus kunt maken wie en wat je wilt. Want als de een een allergie behandelt die er volgens de ander niet is, net als de voorhoofdsholteontsteking, help je het paard niet echt om beter te worden.
marietje1000 schreef:Als je de oorzaak van de benauwdheid niet weghaalt blijf je vechten tegen de bierkaai. De oorzaak is een ontsteking, die pak je aan. En tevens verbeter je het immuunsysteem zodat de infectie niet meer terug kan komen. En dan verdwijnt de benauwdheid.
Ik doe liever niet aan symptoombestrijding, daar geloof ik niet in, want dan keren de klachten terug. En daar schiet niemand wat mee op.
Mijati schreef:Marietje1000, jij behandeld deze pony?
Dan ben ik van mening dat jij hier zeker niet onpartijdig in bent, want het zijn voor jou inkomsten, zeker een opmerking over het niet door twee therapeuten laten behandelen, schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Je bent samen met die tweede therapeut bij de pony geweest, dus overleg dan. Dat zou namelijk ook gebeuren als er twee dierenartsen bij de pony komen. Daarnaast heb jij, nog de andere therapeut een uitgebreide academische medische opleiding gehad, dus jullie zijn geen van tweeën in staat om een diagnose te stellen.
Ik hoop echt dat de pony baad heeft bij alle behandelingen en nog een mooi leven mag hebben.
Ik wens TS sterkte.