Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

wilmatj

Re: Van uitzichtloos naar hoop, dampig, alternatieve geneeswijze

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 09:23

Sputolysin heeft ze als eens gehad en toen werkte het niet. Het hoesten wat ze nu doet is geen harde hoest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-13 09:31

Moonfish, fijn voor je, maar een paard met mens vergelijken is niet echt raadzaam en 2verschillende ziektebeelden.

Ik lees nu voorhoofdholte ontsteking bij paard? Kennen jullie de symptomen van een voorhoofdsholte ontsteking? Ook hoe dat onstaat en hoe dat bij een paard is?

Als jullie dat denken, laat dan eens zijn gebit goed onderzoeken op bv een wortelontsteking...

Als paard bij Utrecht onder behandeling was, vraag het dossier op en kijk wat er is gedaan. Mijn ervaring is dat de onderzoeken en therapieen behoorlijk in d prijzen lopen en hoe weet jij nu of all the way is gegaan? Misschien bij eerste dcbestevonderzork afgehaakt! Niet op blauwe ogen geloven, maar zelf zien en horen...

Je hebt een motivatie gehad om een dergelijk oud paard te kopen en de verkoper om het te verkopen, weet je echt alles?

Ben zelf ook niet zo een fan van sputolysin.

Soms moet je accepteren dat het eindstation is bereikt en dan kunnen ook slternatieve middltjes niets meer..klinkt hard, maar heb zelf een 20 jarige gehad die niet meer snel herstelde op zaken vanwege ouderdom.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-13 12:05

Waarom het paard nu van mij is dat heeft niets met dit verhaal te maken. Ook probeert oud eigenaar mij zoveel mogelijk te helpen.

Utrecht heeft alle onderzoeken en resultaten bij elkaar gelegt en samen met mij doorgenomen. Zij gaven aan dat de onderzoeken toen minder specifiek waren dan nu en dat we maar weinig er aan hadden. Zij rade af verder te onderzoeken en het op prednison te houden.

Over voorhooftholte ontsteking. Zij wil gewoon al het mogelijke snot uit shir der lijf. En grote kans dat het daar ook zit.
Paard heeft een paar maanden geleden een gebroken kies gehad, gebroken gedeelte is eruit gehaald. Voor de mogelijke ontsteking kreeg ze geen ontstekingsremmer of ab. Ik weet waar ik op moet letten of er een ontsteking ontstaat daar. En er is niks mee aan de hand.

Verder ben ik geen dierenarst dus geen idee waar ik naar zou moeten kijken of vragen bij onderzoeken.

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-09-13 10:54

updateje

Shir heeft het met dit stomme weer veel last. Benauwdheid weer wat erger en sinds gister eet ze haar geweekte hooi niet op. Haar brok, musli, haar broodje en gewoon gras eet ze wel.

Vanavond probeer ik haar kuilgras te geven. Helaas hebben wj alleen koeien kuil waar ze van aan de schijt raakt...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:15

Misschien dan even op zoek naar iets anders.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 11:33

Voordroog bijvoorbeeld?

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 15:08

Wilmatj, weet je zeker dat dit alleen door het weer komt? Shir wordt nu door 2 therapeuten tegelijkertijd behandeld met een gedeeltelijk tegenstrijdige aanpak. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor haar gezondheid. Ik denk dat je beter een keus kunt maken wie en wat je wilt. Want als de een een allergie behandelt die er volgens de ander niet is, net als de voorhoofdsholteontsteking, help je het paard niet echt om beter te worden.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:13

Welke andere therapeut/therapie dan? Heb ff iets gemist geloof ik.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:15

Volgens mij is dat de reguliere da.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:36

wilmatj schreef:
belangrijke update

Vrijdag bij de behandeling was er niet 1 maar 2 therapeuten.
De oude eigenaar van shirley had ook ervaring met deze manier van behandelen maar dan bij mensen. Deze therapeut behandeld mensen en geen dieren, maar rijdt zelf ook paard en wilt graag helpen. De gehele behandeling heeft ze alleen mee gekeken en wat info gevraagt.

Onder de behandeling kwam ter sprake om ter ondersteuning shir een lymfe drainage te geven. Aan gezien behandelend terapeur neutraal wilt blijven van het aanbevelen van bepaald merk liet ze mij daar zelf de keus.
De andere therapeut doet voor haar klanten ook druppels en kruiden samenstellen. Dat heeft deze therapeut dus voor shir onderzocht en wordt vanaf vandaag ook aan shir gegeven.

De druppels ondersteunen de volgende factoren:
- allgemene hooi allergie.
- de sinusitis ( voorhoofdholte ontsteking)

Hier staat het.

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:44

Waarom denk ik nu opeens aan het spreekwoord: "Als twee honden vechten om een been.."
Het moet niet gekker worden!

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 16:51

Tja... misschien dat iemand de tegenstrijdigheden die Shir ziek zouden maken even kan benoemen/uiteenzetten?

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:14

marietje1000 schreef:
Wilmatj, weet je zeker dat dit alleen door het weer komt? Shir wordt nu door 2 therapeuten tegelijkertijd behandeld met een gedeeltelijk tegenstrijdige aanpak. Dat lijkt me niet bevorderlijk voor haar gezondheid. Ik denk dat je beter een keus kunt maken wie en wat je wilt. Want als de een een allergie behandelt die er volgens de ander niet is, net als de voorhoofdsholteontsteking, help je het paard niet echt om beter te worden.

Volgens mij staat dat er ook al.

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:18

Kun je je mening onderbouwen?

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:23

Het is een mogelijkheid, geen mening. Een paard wat geen al te beste gezondheid heeft moet je m.i. niet belasten met dingen die ze niet nodig heeft. Dat geldt voor reguliere en alternatieve zorg.
De vraag is wat ze nodig heeft. Daarover verschillen de therapeuten van mening blijkbaar, en dat is niet in het belang van het paard.
Laatst bijgewerkt door marietje1000 op 06-09-13 17:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Locanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:25

marietje1000 schreef:
Een mening heeft geen vraagteken. Het is een mogelijkheid.

Je kunt je mening toch uitleggen aan mensen die je gedachtegang niet kunnen volgen?

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-13 17:28

Ik was net mn tekstje aan t wijzigen. Wat ik bedoel staat er nu. Een lichaam dat aan t herstellen is heeft alle kracht nodig voor het herstel. Toevoegingen die overbodig zijn belasten een lichaam alleen maar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 00:04

Hoe weet je precies wat het paard nodig heeft dan?
Ik was verbaasd dat eerst het immuunsysteem wordt aangepakt, omdat die er een harde dobber aan krijgt, zolang het paard benauwd is. Volgens mij moet je eerst aan de benauwdheid werken, zodat het immuunsysteem een kans krijgt. En benauwdheid en longproblemen, verdwijnen niet bij een beter immuunsysteem.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:16

Als je de oorzaak van de benauwdheid niet weghaalt blijf je vechten tegen de bierkaai. De oorzaak is een ontsteking, die pak je aan. En tevens verbeter je het immuunsysteem zodat de infectie niet meer terug kan komen. En dan verdwijnt de benauwdheid.
Ik doe liever niet aan symptoombestrijding, daar geloof ik niet in, want dan keren de klachten terug. En daar schiet niemand wat mee op.

Bo_Cassey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:28

Als er een ontsteking is, wordt deze altijd aangepakt. Het is niet bepaald zo dat iemand iets krijgt tegen de symptomen (koorts bijv.) zonder dat de ontsteking wordt aangepakt.
Het is dus de reguliere manier waarop de benauwdheid wordt aangepakt.

Mindim denkt: ze versterken eerst het immuunsysteem zonder de ontsteking aan te pakken, terwijl je dat eerst moet doen.

Mijati

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 11:40

Marietje1000, jij behandeld deze pony?

Dan ben ik van mening dat jij hier zeker niet onpartijdig in bent, want het zijn voor jou inkomsten, zeker een opmerking over het niet door twee therapeuten laten behandelen, schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Je bent samen met die tweede therapeut bij de pony geweest, dus overleg dan. Dat zou namelijk ook gebeuren als er twee dierenartsen bij de pony komen. Daarnaast heb jij, nog de andere therapeut een uitgebreide academische medische opleiding gehad, dus jullie zijn geen van tweeën in staat om een diagnose te stellen.
Ik hoop echt dat de pony baad heeft bij alle behandelingen en nog een mooi leven mag hebben.

Ik wens TS sterkte.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:14

marietje1000 schreef:
Als je de oorzaak van de benauwdheid niet weghaalt blijf je vechten tegen de bierkaai. De oorzaak is een ontsteking, die pak je aan. En tevens verbeter je het immuunsysteem zodat de infectie niet meer terug kan komen. En dan verdwijnt de benauwdheid.
Ik doe liever niet aan symptoombestrijding, daar geloof ik niet in, want dan keren de klachten terug. En daar schiet niemand wat mee op.

Als de pony dampig is dan is de oorzaak van benauwdheid het aantal kapotte longblaasjes. Als gevolg van het niet voldoende kunnen uitademen doordat de longblaasjes niet meer optimaal functioneren blijft er rotzooi achter in de longen. Hierdoor krijgen bacteriën de kans om zich lekker te vermenigvuldigen en dan krijg je dus ontstekingen. Je kunt dus alleen nog aan symptoombestrijding doen bij zo'n paard door het aantal ontstekingen te proberen in te perken en door stalmanagement aan te passen om te zorgen dat er niet nog meer longblaasjes kapot gaan.

Met Jouw uitspraak dat de oorzaak een ontsteking is, sla je dus een beetje de plank mis mijne inziens.

marietje1000

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:18

Mijati schreef:
Marietje1000, jij behandeld deze pony?

Dan ben ik van mening dat jij hier zeker niet onpartijdig in bent, want het zijn voor jou inkomsten, zeker een opmerking over het niet door twee therapeuten laten behandelen, schiet bij mij in het verkeerde keelgat. Je bent samen met die tweede therapeut bij de pony geweest, dus overleg dan. Dat zou namelijk ook gebeuren als er twee dierenartsen bij de pony komen. Daarnaast heb jij, nog de andere therapeut een uitgebreide academische medische opleiding gehad, dus jullie zijn geen van tweeën in staat om een diagnose te stellen.
Ik hoop echt dat de pony baad heeft bij alle behandelingen en nog een mooi leven mag hebben.

Ik wens TS sterkte.

Ik vind het zo knap om te merken dat er mensen op bokt telepathisch begaafd blijken te zijn. Jij weet dus wie die andere therapeut is? Ik wist dat namelijk niet, sterker, ik wist niet eens dat zij dit paard ook ging behandelen. Laat staan dat ik weet welke achtergrond zij heeft.
Ik stel geen diagnose, ik behandel wat verstoord is. En dat is o.a. het immuunsysteem. En tegelijkertijd bestrijd ik de infectie, dat gaat namelijk heel goed samen.
Toen TS mij inhuurde heeft zij gemeld dat zij er een topic over wilde openen. Daar heeft zij mijn instemming niet voor nodig. Om dit dan te zien als klantenbinding gaat mij wat ver, ik heb niet om dit topic gevraagd.
En de conclusie dampig is niet van mij.
Laatst bijgewerkt door marietje1000 op 07-09-13 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

wilmatj

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-13 12:19

Ik denk dat die benauwdheid gewoon weg moet of iig veel minder.
Vandaag de dag is het minder benauwd. Pony knapt er gelijk van op en eet ook gewoon weer haar hooi.

Oorzaak niet eten licht lijkt mij dus bij benauwdheid..

Jannepauli

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-13 12:22

Ik vind het overigens wel merkwaardig dat marietje nu opeens wel openlijk post, terwijl je normaliter toch zou verwachten dat als ze iets tegen de eigenaar zou willen zeggen - zoals haar ongenoegen uiten dat er nu twee therapeuten aan de gang zijn - dat toch een typisch pb bericht is. En dat is toch iets waar marietje altijd zelf mee schermt..?
Bovendien: de TS schreef dat de twee therapeuten gelijktijdig aanwezig waren, dan overleg je toch?