Verder ga ik een beetje mee met de andere... Je hebt al zoveel uitgezocht en een dier even laten "rusten" op het land en paard laten zijn doet soms echt wonderen.
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
terpentijn schreef:TS wil je nu wel eens met jezelf rustig aan gaan doen...? Straks slaap je er des nachts niet van.
Je hebt tot nu toe ALLES gedaan wat er tot nu toe te doen viel, je hebt Muis laten checken, meerdere malen, je hebt hem de kans gegeven, je laat hem nu op het land in de opfok zijn eigen paarden/veulen leventje.... alle uitslagen waren OC maar niemand kon zeggen waar dit heen leidt.
Jij kunt er niet iedere dag heen want het is een eind weg... en dat is maar beter ook, want dan zag je dagelijks een nieuw spookbeeld bij Muis.
Laat MUIS het nu dan maar zelf even uitzoeken...geen beter leven voor een jong paard dan een goed, vrij paardenleven.
Mocht het na enige tijd alsnog fout zitten en blijven, en dat zal dan ook wel blijken, dan pas ben jij weer aan zet. Om iets te beslissen. Maar nu heb je besloten Muis even Muis te laten, daar geef ik je groot gelijk in, hoewel ik je angst en onzekerheid begrijp, ik heb zelf een merrie, als veulen gekocht met iets simpels als een patella luxatie (af en toe loslatende knieschijf), je zit het er als het ware vanaf te kijken. Ze is nu 4 jaar, soms zie je het wekenlang niet, soms de hele dag... ik wilde er elke dag bij gaan zitten om te bekijken hoe en wat.
Tot ik me realiseerde dat ik een beetje raar bezig was.... it ik nou alleen maar te wachten op die verschijnselen en vergeet ik daardoor te zien wat WEL goed gaat en wel goed mogelijk is?
Soms moet je even afstand nemen.
Maar paarden moet je vooral heel erg aan zichzelf en hun kameraadjes overlaten, komt tijd, komt raad, en meer duidelijkheid. Muis is nu helemaal happy, en wees happy voor hem!
Die pijntest kan op ieder moment nog, als hij ouder is en kreupel gaat lopen, Muis is nog een piepkuiken.
Dit om je een hart onder de riem te steken...
Rianneke schreef:TS weet je zeker dat je hetzelfde paard op de foto hebt gezet! Jeetje wat een positief verschil![]()
Verder ga ik een beetje mee met de andere... Je hebt al zoveel uitgezocht en een dier even laten "rusten" op het land en paard laten zijn doet soms echt wonderen.
setteke schreef:Staat hij inmiddels in een kudde? Of nog steeds samen met zijn vriendje?
Die bulten die uitsteken, dat kan droes zijn. Hoeft niet, maar kan wel. Goed in de gaten laten houden dus.

geerke schreef:ziet hij er verder goed uit?Eet hij goed?
Je kunt kijken of hij verhoging heeft,hoewel...ik heb verschillende gevallen van droes meegemaakt,die waren allemaal anders.Koorts,geen koorts,eten,niet eten,openbarsten en inderdaad een veulen met naar binnengeslagen droes.

terpentijn schreef:Leuk, weer een update van "Muis" ("eh... "muis....?" goeiehelp wat is die gegroeid).
Dat snelle groot groeien is doorgaans niet fijn voor OC(D)-paarden, maar soms verbetert het nog na verloop van tijd: in elk geval is het geen slecht idee om dit gewoon aan te kijken, aangezien Muis heel tevreden oogt, en hij zichzelf er blijkbaar ook helemaal niet "minder" door voelt, maar zelfs bazig is.
Mentaal is er dus niks "muizigs" aan, hahaha!
Blijf graag updates volgen, vind het een leuk en aansprekend dier. Castreren lijkt me een hele wijze beslissing, aangezien een hengstenleven voor hem erg moeilijk zal zijn, en hij ten beste voor recreatie zou gaan dienen. Maar dat hoef je nu nog niet te beslissen, toch?
Nee, dat groeien is niet zo fijn maargoed- wat doe je eraan.... Ik zit een beetje met dat castreren omdat testosteron toch ookwel invloed heeft op zn groei. Misschien is het beter om hem zo lang mogelijk "natuurlijk" te laten, iig totdat zn groei in de hoogte zo'n beetje over is. Maar aan de andere kant zal een leven als hengts inderdaad moeilijk voor hem worden en op stal is het nou eenmaal gewoon wat minder handig een hengst...daarom weet ik het dus niet. _Lorette_ schreef:Ik vind 'm wel heel veel paard geworden! Gaaf dier om te zien. Hij ziet er inderdaad niet zielig uit. Jammer dat hij in het lopen nog niet verbeterd lijkt te zijn.