Veulentakel

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 08:48

Hoe gaat het nu??

Mystica

Re: Veulentakel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:56

Omdat Benthe blijkbaar met andere dingen bezig is, za ik even antwoorden. Het lijkt weer beter te gaan; hij eet en de koorts is gezakt (weg?). Dus ook deze crisis weer doorstaan. Pfff, moet wel een bijzonder paard gaan worden na alle kopzorgen die we over hem hebben. Ik wil dit jaar eigenlijk weer een poging wagen mijn Sandreo te laten dekken (vorig jaar gust gebleven) maar of ik dat intussen nog durf.

En als ik toch bezig ben: de hondn gaan goed. Tintin is erg veranderd: rustig en een stuk volwassener maar wel vol energie. Toevallig zag ik vandaag (ben ziek en niet werken = tv kijken) zo'n verschrikkelijk Amerikaanse dramaserie (Investigation) over bijzondere moorden etc. Was iemand vermoord d.m.v. verdelgingsmiddel, wat niet in het bloed was te localiseren. En de verschijnselen kwamen me heel erg bekend voor. Overigens zijn de bestanddelen in veel soorten gif hetzelfde.
De kleine mechelaar is van de diarree af. Wat een draak is dat! Ik noem haar geen Lara meer maar drama (en soms Dobby, omdat ze me aan de huiself van Harry Potter doet denken als ze weer eens op haar kop krijg).

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 20:59

*\o/* Wat fijn om te horen!!
Super!

Jij ook van harte beterschap!

Van de ene kant zou je toch zeggen moet er met/tijdens/na het dekken niets mis kunnen gaan, na alle pech die jullie al gehad hebben......

Mystica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:09

Je hebt gelijk Angelique. Ze was de vorige keer totaal van slag omdat ze naar de hengstenhouder werd gebracht en daar moest blijven, ik denk dat dat de oorzaak was. Via onze eigen veearts geeft veel minder stress. Dus dat zal het probleem niet zijn. Maar nog zo'n veulen.... Pfff. Overigens is Hero van een andere merrie( RIJ-ITP: Adelin (Tuschinski x 007) @ clinic Sander Marijnissen) die tijdens de eerste maanden van de dracht droes heeft gehad. Dat hakt er natuurlijk ook wel in.

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:19

Stress doet bij mensen ook ontzettend veel, dus geloof absoluut ook voor dieren!!
Nóg een keer zoveel pech is gewoon onmogelijk!
Maar jullie moeten er zelf natuurlijk ook niet te veel stress van ondervinden, het moet wel iets moois zijn!

lovehaffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-13 21:51

Lara heet bij mij 'De Neus' Haha de eerste keer dat ik haar zag viel haar neus me op wat een giga ding! Haha

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-13 23:33

Bella123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-13 10:32

Wat een leuke update! Gaat het met veulie ook goed?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-03-14 16:39

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 16:55

Zeker willen we dat weten !
Gauw kijken :j

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-17 22:48

3 jaar later en opeens moest ik na een gesprek over Hero weer aan dit topic denken. Misschien vinden jullie het leuk om een update te krijgen, jullie hebben zo ontzettend meegeleefd toen der tijd.

Eerst het goede nieuws. Hero doet het nog steeds. Ik heb hem op zijn 2e eindelijk naar de opfok kunnen brengen en daar is hij tot zijn 5e blijven staan, enkele maanden terug heb ik hem opgehaald. Pas geleden was ik bij de veearts en viel mijn oog op een artikel. Het bleek dat mijn veearts het al die tijd bij het rechte eind gehad heeft, de "varkens"bacterie waar ze het al van het begin af aan over had, maar wat niet kon omdat hij nooit met iets van varkens in aanraking is geweest. Heel lang is er gedacht dat deze bacterie via varkens werd overgebracht, maar dit is vorig jaar ontkracht. Het hoe of wat weten ze nog niet precies, maar het artikel leek wel over Hero geschreven. Hieruit bleek ook hoeveel geluk hij heeft gehad, lang niet alle veulens overleven dit. De paarden die het wel overleven houden er altijd in meer of mindere maten last van. En dat is in Hero zijn geval zeker waar, het is extreem lastig om hem op gewicht te houden, en hij is flink koliekgevoelig. Maar met de juiste behandeling lijkt het goed te gaan. Zo goed dat hij met inrijden iets brutaler is dan de bedoeling is... :+

Na goed nieuws volgt in dit geval slecht nieuws. Vorig jaar ben ik met Tin naar de dierenarts gegaan omdat hij magerder werd, algeel niet goed in zijn vel zat en kreupel liep. Door de medische malle molen gehaald, maar nergens echt duidelijkheid. Ook de bloedonderzoeken waren in orde. Alleen zijn milt gaf iets afwijkende waarden, en omdat we toch zijn knie op de foto wilden hebben, hem onder narcose gebracht en zijn organen na laten kijken. Helaas kreeg ik bij het ophalen de meest rotte diagnose die er bestond, zijn nieren waren voor 3/4 buiten werking, vergrote slokdarm en een longontsteking. Ik moest hem medicijnen geven en hopen op het beste, ze konden niets voor hem betekenen. Dat beste heeft een week geduurd, exact een week na de uitslag ben ik met een doodzieke, gillende hond (en echt, dat geluid wens ik niemand toe) naar de dierenarts geracet. Op 4 juni 2016, 2 dagen voor zijn 5e verjaardag en een maand nadat ik de Schotse collie heb laten gaan, heb ik Tin moeten laten inslapen.
Ik ben hier nog steeds kapot van, mede omdat ik april dit jaar mijn laatste hondevriendje ben verloren aan epilepsie.

Wel heb ik een wolk van een dochter gekregen! Het lijkt mij een goed idee als die niet zoveel met dieren heeft, maar vrees er een beetje voor.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 23:10

Wat onwijs leuk om weer wat te horen, en wow is dat alweer zo lang geleden :oo Wat erg van Tin, dat is allemaal niet niks zeg... wat ontzettend sneu, sterkte met je verlies!

Super leuk natuurlijk van je dochter en dat Hero het naar omstandigheden goed doet!

Chapeau2002

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:24

Wat fijn dat je een update geeft. Ik heb indertijd je heftige verhaal gevolgd. Het was zeker een topic dat je bijblijft en je jezelf soms afvraagt hoe het zou gaan.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 08:32

hé?
Is dat veulen waar dit topic over gaat het veulen waar United zo vreselijk verliefd op was toen we vakantie bij jou aan het vieren waren op het land? :Y)

Afbeelding
<3

Afbeelding

:+:

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 09:45

Ja, daar was hij nog 1.5. Inmiddels is het geen veulen meer. Zal straks eens een foto maken van hem.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-17 10:05

aah super leuk... Uni was toen echt helemaal verliefd op "zijn baby" :')
(al lijkt het er op de foto's meer op dat hij hem aan het opeten was :+ )

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-17 12:38

Afbeelding
Afbeelding

Zoals jullie zien is het nog steeds niet een blakend gezond paard, maar hij heeft al heel veel progressie geboekt in die paar maanden. Hij is ook nog wat aan de kleine kant, maar daar ga ik pas uitspraken over doen als hij een jaar of 8 is.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-20 23:20

Grappig hoe je een topic compleet kunt vergeten.

Hero heeft een nieuwe bijrijder en hij was zoals het iedereen met een goed nieuwsgierig aangelegd karakter behoort aan het snuffelen op internet naar de afstamming van Hero. Toen stuitte hij op dit topic. Het lijkt mij nu wel zo aardig om eens een keer een update te geven.

Hero is inmiddels 8. Ik heb hem vlak na dit topic op een land in de buurt gezet, dit ging vrij snel fout, hij probeerde te zwemmen en daar was hij echt niet sterk genoeg voor. Hij is toen tot 2 jaar op stal gebleven, en om hem goed bij te laten trekken heb ik hem pas terug uit de opfok gehaald toen hij bijna 6 was.

Het blijft een bijzonder paard met bijzondere trekjes. Ook blijft hij gevoelig voor gaskoliek, maar we hebben een aardig management te pakken.
Voor het huidige beeld heb ik wat foto's toegevoegd met een vriendin erop. De foto naast het andere paard, dat is zijn moeder.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met Tin is het helaas slechter afgelopen. Alhoewel hij goed hersteld was van de vergiftiging, heb ik hem in 2016 moeten laten inslapen omdat zijn nieren op 5 jarige leeftijd compleet vergaan waren. Hij heeft na de diagnose dat zijn nieren voor 3/4 uitgeschakeld waren nog een week geleefd voor hij een insult kreeg. Ik heb toen de keuze gemaakt dat het echt klaar was voor hem.

Hij heeft wel nog fijn kunnen doen waar hij gek op was.

Afbeelding

Hevonen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 11:43

Goh, dan is er uit dat zorgenkindje toch een prachtig paard gegroeid! Fijn! Dank voor de update!

swoeky

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 12:56

Ah wat leuk om dit te zien. En je bent je laatste post nagekomen... je zou laten weten hoe het was als hij een jaar of 8 zou zijn wat is hij onwijs knap en mooi uitgegroeid

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-20 14:22

Wow joh is dat alweer zo lang geleden! wat leuk dat het nu goed gaat!

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-20 11:45

Hero :+:
Blijf het zo leuk vinden om hem nu zo te zien...
Uni was toen der tijd helemaal gek op dat "lelijke eendje" maar kijk eens hoe hij nu is geworden.
Denk dat veel mensen hem in het begin al hadden opgegeven, maar echt top wat je er toen allemaal aan gedaan hebt en hoe hij is geworden. Het is echt een stoere knol :D

Afbeelding