Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
bobomelo schreef:Heb net mijn dierenarts gesproken, hij schrijft geen recepten uit om mee naar de apotheek te gaan in dit geval, hij is dan strafbaar......
nu uit zien te vogelen of je pergolide mee kunt krijgen van apotheek als een huisarts het voorschrijft en je het contant wilt betalen omdat het voor je paard is....
bij mijn dierenarts is het 100 euro voor 60 pillen, dus ong 50 euro per maand, en als het lijkt aan te slaan dat je de medicatie wat kunt verlagen en dat het dus wat goedkoper wordt...
eiber schreef:bobomelo schreef:Heb net mijn dierenarts gesproken, hij schrijft geen recepten uit om mee naar de apotheek te gaan in dit geval, hij is dan strafbaar......
nu uit zien te vogelen of je pergolide mee kunt krijgen van apotheek als een huisarts het voorschrijft en je het contant wilt betalen omdat het voor je paard is....
bij mijn dierenarts is het 100 euro voor 60 pillen, dus ong 50 euro per maand, en als het lijkt aan te slaan dat je de medicatie wat kunt verlagen en dat het dus wat goedkoper wordt...
Ik snap dit niet: de D.A. is NIET strafbaar als hij een recept voorschrijft voor Prascend. De apotheker, die iets anders meegeeft, b.v. de goedkopere Pergolide, waarschijnlijk wel.
Verder is het een beetje de omgekeerde manier van behandelen: beginnen met een grotere dosis dan verwacht wordt eigenlijk nooit gedaan: men bouwt liever de dosis langzaam OP, om bijwerkingen te voorkomen.
Weet je zeker dat e.e.a. zo door je dierenarts is verteld?
dookia schreef:Ja maar prascend is het paardengeneesmiddel... Dus waarom zou hij voor prascend geen voorschriftje willen geven
fargo schreef:dookia schreef:Ja maar prascend is het paardengeneesmiddel... Dus waarom zou hij voor prascend geen voorschriftje willen geven
Omdat het via hen wordt verstrekt en dan heb je dus geen recept nodig, zij leveren het aan jou, zoals je normaliter ook je geneesmiddelen als antibiotica en zo ook via je DA ontvangt en niet via de "mensen apotheek".
DAT is nu juist de aanleiding tot dit topic en de kern van de problemen, dat er nu een paardengeneesmiddel is dat voorgeschreven moet worden en afgenomen via hen en niet meer voorgeschreven en afgenomen via apotheek zoals vroeger mogelijk was.