Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 12:46

Hey
Fijn dat het iets beter gaat!
Blijf je gevoel volgen! ik kan me helemaal voorstellen dat het inderdaad soms makkelijker is als ze er niet meer zou zijn(soort gelijk situatie gehad) maar ik weet ook 100% zeker dat jij het aanvoelt het zo ver zou moeten komen. Ik twijfel er niet aan dat jij dat uit de ogen van Desert zal kunnen aflezen. Maar voor nu is het herstellen en hopen dat die lijn heel lang aangehouden mag worden en dat jullie mooi momenten krijgen om van de te genieten.
Nogmaals veel respect voor je doorzettingsvermogen voor deze dappere pown!

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 14:27

Het blijft een bijzonder dier........
Ik hoop echt dat ze nog heel wat jaren bij jullie mag blijven lopen :j

gina2003

Re: Desert:bijzondere auto-imuunziekte en meer,maar wel leerzaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 16:50

Fijn om positieve berichten te lezen!
*\o/*

Bassenqua

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:00

+:)+ :j *\o/*

jolandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:19

wel... dat klinkt toch best weer positief, komt wel goed met jullie daar, desert zal ons allemaal wel versteld laten staan denk ik ;)

Mariska80

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 19:44

San ik lees te weinig hier mee op bokt om alles te volgen van Desert.
Hopelijk nu toch een plus puntje.
We praten wel een stukje bij op 25 nov ;)
Weinig tijd om te lezen te druk met de shop :D

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 20:13

Sandra, kan me je gevoel zo goed voorstellen (heb er zelf mee geworsteld). Het zou zoveel makkelijker zijn en zorgen schelen... Maar inderdaad, ze is het waard.

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:01

Ik vind het zo bijzonder dat je schrijft dat je nog niet uitgeleerd bent van haar.Zo herkenbaar.
Ik wens jullie alle geluk van de wereld,blijf bij je gevoel,jij kent haar tenslotte het beste!

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:21

Dat klinkt toch best positief! Xx

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 21:31

Ik wil jullie allemaal even bedanken voor alle positieve lieve berichtjes,pbs en alles......dat helpt mij er iig wel even bovenop en geeft af en toe even het stukje kracht om door te gaan....:j

Dank jullie wel!!!!! :*

De neuzen van beide baasjes staan ook weer dezelfde kant op gelukkig,manlief staat 100 % achter me, ook hij ging twijfelen wat het beste is voor Desert en was bang dat ik hoop had tegen beter weten in en alleen aan het rekken ben.En nogmaals als ik dat het idee zou hebben had ze al aan het hemelen geweest en ik weet nog steeds niet hoe het verder gaat,maar ik weet wel dat ik er alles aan ga doen wat in mijn vermogen ligt,want mijn gevoel blijft roepen dat het nog goed kan komen en ja zoals een Desert kom je er maar zelden tegen in je leven......ik heb gewoon af en toe het idee te weten wat ze denkt,wat ze wilt etc.....en ik houd van al mijn paardjes, maar die intense band heb ik alleen met haar en met haar dochter (SKS Deserts First Sage) Kaylee.
Zo en zo wordt de indeling van de kudde veranderd, haar energie gaat teveel in het bewaken van Keywmsi zitten,dus hij en Kanika gaan ruilen met Blonde en Blonde en Desert horen ook bij elkaar,dat zag ik deze week weer,Desert hoeft maar met haar oren te bewegen en Blonde doet wat ze zegt en dat scheelt haar ook energie......

En ik ga echt eerdaags stoppen met roken en met dat potje kan de da nog heel veel komen als dat nodig is(wat ik natuurlijk niet hoop) :')
Oeps staat wel op internet nu he :P

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:37

Nou, dat stoppen met roken bespaard je helemaal niks hoor , je gaat meer vreten, dan worden je kleren te klein dus je moet nieuwe kopen, dan word je sjacherijnig....gaat je vent ervandoor, krijg je te weinig alimentatie........moet ik nog even doorgaan ?

:=

Been there, done that en ben weer lekker gaan roken..............eind goed , al goed :')

Maarre, sterkte hoor +:)+ :+ .

Fijn he dat desert toch weer een beetje de goede kant opgaat :j .

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:40

Ja San, daar zit je aan vast :-) maar als er eenmaal een knop om is gaat stoppen makkelijk hoor. Vreten heb je zelf in de hand, gewoon iets anders gaan doen, wat dan ook, maar niet snaaien.

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-12 21:48

oh ik ben al vaker gestopt hoor zonder problemen,alleen t probleem is dat nicotine ook pijnstillend is en dat ik met mijn gewrichtsklachten dan tegen een muur loop...daar moet ik nog even een oplossing voor vinden....
Haha zwanger worden :)* na mijn 1e heb ik zeker 8 jaar niet gerookt....
of leuke stalknecht <<) oh nee dan moet ik weer naar duotopic,..hier is t serieus :+

enne Twinkle,super hoe motiverend je weer bent :* geweldig mens ben je ook :=

Twinklestar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-12 21:49

:D

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-12 16:29

Desert doet het eigenlijk heel goed momenteel,(ik durf het bijna niet neer te zetten uit bijgeloof,maar een keer leuk nieuws is ook fijn he ;) )
het benauwde is nu weg,ze eet nog steeds goed zonder prednison,nog 2 dagen ab en dan is ze even klaar met medicijnen...
Ze is heel aanhankelijk,best vrolijk voor haar doen,ik duim heel hard dat dit zo doorzet... :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:38

klinkt goed, ik help je hopen!

hahahatsjoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 16:44

Duimduimduimerdeduimduim!

Dorien1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 19:28

Kllinkt alvast goed dus ik duim ook mee dat ze de goede richting blijft uitgaan!

timokyana

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-12 23:06

Positief!Hopelijk zet het zich voort!

probabeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-12 01:19

San, bloedarmoede kan ook veroorzaakt worden door een tekort aan vitamine B12, daar krijg jij toch ook af en toe een spuit van in je bil?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-11-12 12:03

Bedankt voor het duimen,wij doen mee :j

probabeest,ja dat klopt en dan komen we ook weer op t foliumzuur ;)
Maar Desert haar bloedarmoede komt doordat haar beenmerg de rode bloedcellen afbreekt,wat zich nu overigens langzaam aan het herstellen is.
We proberen haar voeding nu wel aan te passen dat ze foliumzuur extra binnen krijgt,ja we proberen wat af......maar alles beetje bij beetje zodat ik kan zien waar ze wel en waar ze niet goed op reageert.....

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 23:32

Hoe is het nu met Desert, heeft ze al een beetje baat bij haar geschoren plekken? en hoe gaat het met het zweten en ademen?

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-12 23:52

Ik was vandaag in jubelstemming,want Desert doet het uitermate goed,tot vanmiddag,ze was vrolijk en jolig en maakte na het rollen een bokje en liet een paar harde scheten waar ze zo van schrok dat ze aan de kletter ging en de rest van de kudde volgde uiteraard,want leidster en rennen hoor je mee te doen,maar daarna stond ze zo naar adem te snakken dat we stik meelij met haar hadden,ik heb het gefilmd..met gierende uithalen -O-
Heerlijk om haar even zo vrolijk te zien en pijnlijk dat ze hier waarschijnlijk op moet inleveren....maar dan weet ik waar het van is....

Ik heb medicijnen besteld,andere dan ik in gedachte had,dit is puur op gevoel en ik heb er een goed gevoel over,dus ga ervoor!!!
Zelfs manlief ziet het zitten,die begint ook steeds meer te geloven dat Desert toch wel een kans maakt en ik niet helemaal gek ben _/-\o_

Enne ik heb je mail gehad hoor,daar kom ik op terug ;) maar ik ben ziek geweest en lag te dweilen in bed :')

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 19:29

fijn bericht San! En tja, dat ze dan buiten adem is is wel even 'niet zo fijn', maar de reden waarom is des te beter!

sandra3235

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-12 19:48

te vroeg gejuicht,...da is net weg,we geven het voor nu nog 1 kans vanavond erop of eronder....
nu koliek.........later meer....