Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Mister01 schreef:ik denk dat mesotherapie een hele goede methode is, absoluut, maar dan moet je wel te maken hebben met een paard wat bevestigd is in het rijden, en dat is in mijn geval nog niet.
hij is wel onder het zadel, maar imo nog te weinig om zoiets met goed resultaat te kunnen toepassen.
ik heb gisteravond een mail gestuurd naar de kliniek, en ga ook eens (als ik tijd heb) spitten op buitenlandse forums of ik in contact kan komen met iemand die deze ingreep heeft laten doen bij zijn paard.
sliert schreef:mister o1, volgens mij heb ik het al op de eerste pagina geschreven, maar ik doe het nog maar een keer: bij mijn paard heeft die mesotherapie {in duitsland neuraaltherapie} echt niets geholpen {paard had ook behoorlijk kissing spines. maar liet zich nog wel rijden....tot op zekere hoogte}. Heeft me {incl voorafgaande chriopractische behandeling} denk ik 700,- gekost. Bij het paard van een vriendig heeft het wel geholpen, maar die had op de foto gezien nog geen kissing spines {zat er tegen aan ofzo, boel helemaal verkrampt wat niet met rijden/longeren op te lossen was}.
Mesotherapie bij een paard met echt behoorlijk kissing spines zou ik dus nooit meer laten doen bij een paard. Die andere ingreep zie ik persoonlijk meer in. Misschien gewoon je poot stijf houden bij de kliniek {en nog even doorsparen.......zucht}.
Mister01 schreef:dat is helemaal geen verkeerd idee Visitor.
nu weet ik niet gelijk welke kliniek ik daarvoor zal aanschrijven, de andere kliniek hier in de buurt heb ik geen goed gevoel meer bij, dus misschien is een grote stap richting utrecht wel een goed idee.
en dan eens vragen wat zij van deze ingreep denken en zeker hoe ze er tegenover staan tov de medicatie die je als andere optie hebt.
Citaat:Daar gaat het nou net over, dat de kliniek eerst wil dat ze mesotherapie probeert en pas als dat niet helpt deze optie. Waarop het voorstel kwam om daarover een second opinion aan te vragen
Jinks schreef:Citaat:Daar gaat het nou net over, dat de kliniek eerst wil dat ze mesotherapie probeert en pas als dat niet helpt deze optie. Waarop het voorstel kwam om daarover een second opinion aan te vragen
De behandeling in Gent en Nederland zijn niet dezelfde. Deze is uit Engeland, is nog in onderzoek met goede resultaten. Misschien bellen en eens vragen of dit hier ook uitgevoerd kan worden. Deze ingreep is veel minder belastend dan die hier. Zo heb ik tenminste begrepen uit het onderzoeks rapport.
Mister01 schreef:thanx Freeride!
is dat toevallig kliniek de Marette?
freeride schreef:@maikeltje, even om het betreffende paard van Mister01 in zijn waarde te laten, hij is een ruin.
Er is dus wel een operatie mogelijk nu, en daarmee genees je eigenlijk wel de KS, en hoef je dus niet meer aan symptoombestrijding te doen.
En wil je eens uitleggen waarom jij denkt dat oppervlakte pijnstilling en inspuiten met cortisone ervoor zorgt dat een paard makkelijker aan het werk kan? deze heeft nl geen spierpijn, maar pijn aan de uitsteeksels die elkaar raken...KS-pijn dus.
Mist schreef:Mister01 schreef:thanx Freeride!
is dat toevallig kliniek de Marette?
Ik denk de je de Morette http://www.demorette.be/ bedoeldt, die werken samen met de Bosdreef (maar zitten nabij Brussel, stuk verder weg voor jou denk ik dan Moerbeke)
Beide klinieken ken ik inmiddels goed (leuk he ! paarden?) en ben ik zeer tevreden over. De chirurg van De Morette is zelfs nu al 3x naar Moerbeke gekomen voor mijn paard omdat dat voor mij maar 30minuten is. De kosten zijn ook erg meegevallen moet ik zeggen. Gisteren nog voor checkup geweest na laser chirurgie voor soft palate displacement, kosten 113euro (scopie incl plaatselijke verdoving)
Als degene die die ingreep bedacht heeft, daar gewerkt heeft, zou ik zeker naar de Bosdreef gaan. Er werken daar sowieso veel buitenlandse DA's en er komen ook mensen uit frankrijk/duitsland etc. speciaal naar de Bosdreef.
Heel veel sterkte met je besluit, maar wat Freeride zegt komt voor mij heel logisch over.
maikeltje schreef:freeride schreef:@maikeltje, even om het betreffende paard van Mister01 in zijn waarde te laten, hij is een ruin.
Er is dus wel een operatie mogelijk nu, en daarmee genees je eigenlijk wel de KS, en hoef je dus niet meer aan symptoombestrijding te doen.
En wil je eens uitleggen waarom jij denkt dat oppervlakte pijnstilling en inspuiten met cortisone ervoor zorgt dat een paard makkelijker aan het werk kan? deze heeft nl geen spierpijn, maar pijn aan de uitsteeksels die elkaar raken...KS-pijn dus.
Zie mijn uitleg in de voorgaande post. En ik zou het op prijs stellen als de toon van je berichten wat minder denigrerend kon, ik probeer ook alleen maar mijn ervaringen te delen in de hoop dat |TS daar wat aan heeft.