Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
broadway schreef:Het probleem in zo'n topic is vaak dat je bij de mensen de paardenkennis hoger inschat als wat het werkelijk is en dan voelt men zich gelijk aangevallen en ja dan is het gelijk in de tegenaanval...
zorro schreef:Wat een rotverhaal is dit toch.. TS kom je niet in aanmerking voor een tegemoedkoming in de kosten voor een advocaat? Ik had hier geen verzekering voor, maar heb toch een advocaat nodig gehad. Aan de hand van je inkomsten kan je hier wel een tegemoedkoming voor krijgen, mits je niet te veel verdiend hebt. Ik geloof dat ze dan naar je inkomen van 2 jaar geleden kijken. Ik zou zeggen vraag eens bij een advocatenkantoor, want hier is wel een potje voor.
EDIT: als je niet te veel verdiend hebt zijn jou kosten dan echt laag, ik geloof max 225 euro (in totaal!) en dan heb je een ruim inkomen gehad. Echt te overzien dus!
Blue_Eyes schreef:Wil je met die quote zeggen dat je denkt dat TS minder verstand van paarden heeft dan jij, Broadway?
Bomba schreef:Het is inderdaad geen zuivere koffie.. En het leek inderdaad alsof ze nattigheid voelden. Op en duur gingen ze dingen verdraaien en raakten ze steeds verder verstrikt in hun eigen leugens. Laten we hopen dat er gerechtigheid komt. Is het niet alleen voor ons en dit paard, dan is het wel voor paarden die daar in de toekomst zadelmak gemaakt zouden worden.
Bomba schreef:Ik weet hoe het werkt, dat hoef je me niet te vertellen. Ik weet dat ik niks kan bewijzen. Maar ik weet ook dat dit niet zomaar een ongeluk is geweest. Een braver paard vind je niet. Een dag na de tandarts waarbij kiesjes getrokken zijn gaan longeren met dubbele longe, en dan zo'n ongeluk plus dat beide bakstukken gebroken waren. Dat is niet zomaar iets. Ik weet zelf dat zij iets goed fout hebben gedaan, en ik weet dat ik er niks mee kan en dat ik niks kan bewijzen. Maar ga het alsjeblieft niet goed praten voor die stal.
anneliesdj schreef:Bomba schreef:Ik weet hoe het werkt, dat hoef je me niet te vertellen. Ik weet dat ik niks kan bewijzen. Maar ik weet ook dat dit niet zomaar een ongeluk is geweest. Een braver paard vind je niet. Een dag na de tandarts waarbij kiesjes getrokken zijn gaan longeren met dubbele longe, en dan zo'n ongeluk plus dat beide bakstukken gebroken waren. Dat is niet zomaar iets. Ik weet zelf dat zij iets goed fout hebben gedaan, en ik weet dat ik er niks mee kan en dat ik niks kan bewijzen. Maar ga het alsjeblieft niet goed praten voor die stal.
Maar is dat niet genoeg bewijs dan?
Als je zwart op wit hebt dat de tandarts de dag ervoor kiesjes getrokken heeft lijkt me dat bewijs genoeg, zelfs een kleuter kan verzinnen dat dat pijn doet.
Bomba schreef:Gek genoeg is dat dus niet zo. We hebben zelfs een verklaring van de desbetreffende tandarts dat ze toch minimaal drie dagen hadden moeten wachten. Dat hebben we met een kennis die tevens advocate is overlegd, maar zij gaf aan dat we alsnog niet sterk genoeg staan. De trainingsstal voerde als argument aan dat ze spontaan omhoog kwam. Maar ik kan dus niet bewijzen dat het door teveel druk is gekomen, wat je wel moet kunnen. Uiteindelijk zouden we aan het kortste eind trekken omdat we er niet bij zijn geweest of wat.
Wat betreft de eerste twee weken niet mogen komen, daar heb ik toen nooit zo over nagedacht. We hoorden het pas toen we haar brachten. En tsja, het was een professionele stal waar we van kennissen gewoon heel veel positieve reacties over hoorden.
Citaat:De Paardenadvocaat is in Nederland werkzaam vanuit Coevorden en Kamerik en werkt in Engeland, Duitsland, Zweden en België samen met ervaren collega's.
•Heeft u een paard gekocht met een verborgen gebrek?
•Wordt u geconfronteerd met een koper die van het paard af wil?
•Verleent de gemeente u geen vergunning voor een rijhal?
•Is er schade veroorzaakt aan uw paard door een derde?
•Heeft u een geschil met de fiscus over een belastingaanslag?
•Bent u toe aan een vennootschapsconstructie?
Over al deze onderwerpen kunt u bij De Paardenadvocaat terecht.
Bel voor inlichtingen: 0524-769021(op werkdagen van 09.00 tot 17.00 uur).