Balada schreef:Mijn post van ontworming is onderbouwd....... de HBO cursussen ook...... dussss iedereen chillen die tegen is want het is een opleiding.
En zo dacht ik er ook over...dat ik iets onderbouwd had over het onderwerp HBO opleiding waarmee geschermd wordt zodat het alternatieve wereldje heel wat lijkt , net als andere in deze lijn.
Ja het is een opleiding, maar het voldoet in mijn ogen niet aan eisen op HBO niveau zoals ik dat hier ken. (daar zitten toch wel wat door de staat vastgestelde regels aan wat betreft inhoud aan leerstof en examen ? )
Ik heb eens even het opleidingen lijstje afgelopen van die Civas (uit de reclame regels hier onder aan de pagina's)
Dat is ook een instituut die beweerd "erkende" diploma's te leveren.
Uit het hele rijtje van aanbod op alternatieve cursussen die zij geven (en dat zijn er nog al wat) staan slechts 2 opleidingen die op "havo" niveau zouden zijn.
Althans...zo noemen ZIJ dat dan.
Het zijn ook de enige 2 waar een klassikaal eindexamen voor is. (volgens mij ook een eis)
Vooropleidingen zijn bij zo'n cursus blijkbaar niet belangrijk.
Er staat er slechts bij EEN opleiding (onder details): vooropleiding HAVO of MBO-niveau is wenselijk
Wenselijk dus... niet eens noodzakelijk...ik kan dus willekeurige opleiding met mijn LTS horeca diploma's ook gaan volgen om maar wat te noemen.
Dan het erkende diploma:
ik citeer er zomaar een...maar ze staan bij haast alle opleidingen:
bij een gemiddelde score van 5,5 of hoger voor het ingezonden huiswerk en een voldoende voor het thuis af te leggen examen, ontvangt u het CIVAS-diploma Kruidengeneeskunde en ook:
deze cursus is geaccrediteerd door de Belangen Associatie Therapeut en Consument (BATC)Als je THUIS ?? , zoals bij de meeste opleidingen daar , je examen af kan leggen krijg je dus volgens jou een Staats erkend diploma vergelijkbaar met een Havo diploma ?
Wie zegt me nu dat de persoon die dat papiertje graag wil hebben , thuis ook daadwerkelijk dat examen in zit te vullen dan ?
Er zal vast iemand te vinden zijn die zo'n diploma erkend....maar dat is beslist niet de Staat.
Dan moet je toch echt (zelf) aan iets andere eisen voldoen om een staats erkend papiertje te bemachtigen, maar dan heb je hem ook wel verdient zullen we maar zeggen.
Hier in Nederland is het bijvoorbeeld heel gewoon dat elk kind eerst naar een basis school gaat... in het buitenland is dat niet zo heel gewoon...(om maar eens iets te noemen)
Verder zijn op 2 opleidingen na (Medische basiskennis en Voedingsdeskundige) álle opleidingen op
MBO niveau en is er dus bij geen enkele opleiding geen enkele specifieke vooropleiding
vereist Zelfs niet voor die "havo" voedingsdeskundige of Medische basiskennis opleiding... maar ook niet voor homeopaat of kruidengeneeskunde.
Vooral voor die laatste is dat iets wat ik nog veel linker vind omdat kruiden bij dieren ronduit gevaarlijk kunnen wezen.
Waar de ene soort geen enkel probleem mee heeft met een bepaald kruidje...kan dat met kleine hoeveelheid voor een ander diersoort al dodelijk zijn.
Daar heb je toch echt wel wat meer kennis voor nodig dan die 8 lesjes , maar das mijn mening maar...
Een vooropleiding is niet nodig .....en we doen lekker thuis examen...
Als nu de eisen voor de opleiding en het examen er voor mij al waardeloos uit ziet voor al die kwakzalfmethodes ... hoe moet ik dan denken wat de gevolgen zijn als die in praktijk gebracht worden ?