Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 17:34

Citaat:
IDD....daar kan de gemiddelde kwak een hoop centjes aan veredienen....je verzint een afwijking,vervolgens verzin je een therapie,dan verzin je een genezing,en roept heel hard,geweldig,zie je wel,,,,hij is nu veel beter.....en je hebt gegarandeerd een tevreden klant,en minimaal 8 tientjes in de knip.

Zulk soort mensen willen bedonderd worden omdt ze niet kunnen rijden, die voelen niets en hoeveel lesgeef mensen bedonderen niet de boel omdat ze het niet kunnen en niet durven te zeggen dat ruitertje eigenwijs is en er bagger op zit? Alles voor de euries....arme paarden....

Overigens heb ik geen probleem met mensen die slim doen, als ze maar geen doktertje gaan spelen

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:07

Balada schreef:
Mijn post van ontworming is onderbouwd....... de HBO cursussen ook...... dussss iedereen chillen die tegen is want het is een opleiding.

En zo dacht ik er ook over...dat ik iets onderbouwd had over het onderwerp HBO opleiding waarmee geschermd wordt zodat het alternatieve wereldje heel wat lijkt , net als andere in deze lijn.

Ja het is een opleiding, maar het voldoet in mijn ogen niet aan eisen op HBO niveau zoals ik dat hier ken. (daar zitten toch wel wat door de staat vastgestelde regels aan wat betreft inhoud aan leerstof en examen ? )

Ik heb eens even het opleidingen lijstje afgelopen van die Civas (uit de reclame regels hier onder aan de pagina's)
Dat is ook een instituut die beweerd "erkende" diploma's te leveren.

Uit het hele rijtje van aanbod op alternatieve cursussen die zij geven (en dat zijn er nog al wat) staan slechts 2 opleidingen die op "havo" niveau zouden zijn.
Althans...zo noemen ZIJ dat dan.
Het zijn ook de enige 2 waar een klassikaal eindexamen voor is. (volgens mij ook een eis)

Vooropleidingen zijn bij zo'n cursus blijkbaar niet belangrijk.
Er staat er slechts bij EEN opleiding (onder details): vooropleiding HAVO of MBO-niveau is wenselijk

Wenselijk dus... niet eens noodzakelijk...ik kan dus willekeurige opleiding met mijn LTS horeca diploma's ook gaan volgen om maar wat te noemen.

Dan het erkende diploma:

ik citeer er zomaar een...maar ze staan bij haast alle opleidingen:
bij een gemiddelde score van 5,5 of hoger voor het ingezonden huiswerk en een voldoende voor het thuis af te leggen examen, ontvangt u het CIVAS-diploma Kruidengeneeskunde
en ook:
deze cursus is geaccrediteerd door de Belangen Associatie Therapeut en Consument (BATC)

Als je THUIS ?? , zoals bij de meeste opleidingen daar , je examen af kan leggen krijg je dus volgens jou een Staats erkend diploma vergelijkbaar met een Havo diploma ?
Wie zegt me nu dat de persoon die dat papiertje graag wil hebben , thuis ook daadwerkelijk dat examen in zit te vullen dan ?

Er zal vast iemand te vinden zijn die zo'n diploma erkend....maar dat is beslist niet de Staat.
Dan moet je toch echt (zelf) aan iets andere eisen voldoen om een staats erkend papiertje te bemachtigen, maar dan heb je hem ook wel verdient zullen we maar zeggen.
Hier in Nederland is het bijvoorbeeld heel gewoon dat elk kind eerst naar een basis school gaat... in het buitenland is dat niet zo heel gewoon...(om maar eens iets te noemen)

Verder zijn op 2 opleidingen na (Medische basiskennis en Voedingsdeskundige) álle opleidingen op MBO niveau en is er dus bij geen enkele opleiding geen enkele specifieke vooropleiding vereist

Zelfs niet voor die "havo" voedingsdeskundige of Medische basiskennis opleiding... maar ook niet voor homeopaat of kruidengeneeskunde.
Vooral voor die laatste is dat iets wat ik nog veel linker vind omdat kruiden bij dieren ronduit gevaarlijk kunnen wezen.

Waar de ene soort geen enkel probleem mee heeft met een bepaald kruidje...kan dat met kleine hoeveelheid voor een ander diersoort al dodelijk zijn.
Daar heb je toch echt wel wat meer kennis voor nodig dan die 8 lesjes , maar das mijn mening maar...

Een vooropleiding is niet nodig .....en we doen lekker thuis examen...

Als nu de eisen voor de opleiding en het examen er voor mij al waardeloos uit ziet voor al die kwakzalfmethodes ... hoe moet ik dan denken wat de gevolgen zijn als die in praktijk gebracht worden ?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-12 19:15

russel schreef:
Zulk soort mensen willen bedonderd worden omdt ze niet kunnen rijden, die voelen niets en hoeveel lesgeef mensen bedonderen niet de boel omdat ze het niet kunnen en niet durven te zeggen dat ruitertje eigenwijs is en er bagger op zit? Alles voor de euries....arme paarden....

Overigens heb ik geen probleem met mensen die slim doen, als ze maar geen doktertje gaan spelen

Sorry hoor...ik vind dit een rare woordkeuze en ben het er uiteraard ook niet mee eens als je dit werkelijk zo bedoeld.

Ik denk dat als je (nog) niet kan rijden en/of (nog) niets voelt je zeker niet ook nog eens bedonderd wil worden.
Ze hopen eerder , lijkt MIJ, een eerlijk iemand te hebben getroffen die hun de juiste dingen leert zodat ze in de toekomst niet bedonderd worden , voor het dier juist leren rijden...en leren voelen wat er onder hun gebeurd....of waar ze naar dienen te kijken....

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 00:17

Citaat:
Wormen bestrijden met natuurlijke middelen lijkt me niet haalbaar, een ernstige wormbesmetting voorkomen met natuurlijke middelen zou mogelijk moeten zijn. Volwassen paarden zijn uitstekend in staat om een ernstige wormbesmetting buiten hun lijf te houden mits hun weerstand op peil blijf. Die weerstand op peil houden met kruiden, waarom niet.....

Lukt inderdaad perfect bij de mijnen. Wormen bestrijden lukt ook maar duurt gewoon langer dan regulier..... En hangt van de besmetting af.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 00:39

NickAltena schreef:
Balada schreef:
Mijn post van ontworming is onderbouwd....... de HBO cursussen ook...... dussss iedereen chillen die tegen is want het is een opleiding.

En zo dacht ik er ook over...dat ik iets onderbouwd had over het onderwerp HBO opleiding waarmee geschermd wordt zodat het alternatieve wereldje heel wat lijkt , net als andere in deze lijn.

Ja het is een opleiding, maar het voldoet in mijn ogen niet aan eisen op HBO niveau zoals ik dat hier ken. (daar zitten toch wel wat door de staat vastgestelde regels aan wat betreft inhoud aan leerstof en examen ? )

Ik heb eens even het opleidingen lijstje afgelopen van die Civas (uit de reclame regels hier onder aan de pagina's)
Dat is ook een instituut die beweerd "erkende" diploma's te leveren.

Uit het hele rijtje van aanbod op alternatieve cursussen die zij geven (en dat zijn er nog al wat) staan slechts 2 opleidingen die op "havo" niveau zouden zijn.
Althans...zo noemen ZIJ dat dan.
Het zijn ook de enige 2 waar een klassikaal eindexamen voor is. (volgens mij ook een eis)

Vooropleidingen zijn bij zo'n cursus blijkbaar niet belangrijk.
Er staat er slechts bij EEN opleiding (onder details): vooropleiding HAVO of MBO-niveau is wenselijk

Wenselijk dus... niet eens noodzakelijk...ik kan dus willekeurige opleiding met mijn LTS horeca diploma's ook gaan volgen om maar wat te noemen.

Dan het erkende diploma:

ik citeer er zomaar een...maar ze staan bij haast alle opleidingen:
bij een gemiddelde score van 5,5 of hoger voor het ingezonden huiswerk en een voldoende voor het thuis af te leggen examen, ontvangt u het CIVAS-diploma Kruidengeneeskunde
en ook:
deze cursus is geaccrediteerd door de Belangen Associatie Therapeut en Consument (BATC)

Als je THUIS ?? , zoals bij de meeste opleidingen daar , je examen af kan leggen krijg je dus volgens jou een Staats erkend diploma vergelijkbaar met een Havo diploma ?
Wie zegt me nu dat de persoon die dat papiertje graag wil hebben , thuis ook daadwerkelijk dat examen in zit te vullen dan ?

Er zal vast iemand te vinden zijn die zo'n diploma erkend....maar dat is beslist niet de Staat.
Dan moet je toch echt (zelf) aan iets andere eisen voldoen om een staats erkend papiertje te bemachtigen, maar dan heb je hem ook wel verdient zullen we maar zeggen.
Hier in Nederland is het bijvoorbeeld heel gewoon dat elk kind eerst naar een basis school gaat... in het buitenland is dat niet zo heel gewoon...(om maar eens iets te noemen)

Verder zijn op 2 opleidingen na (Medische basiskennis en Voedingsdeskundige) álle opleidingen op MBO niveau en is er dus bij geen enkele opleiding geen enkele specifieke vooropleiding vereist

Zelfs niet voor die "havo" voedingsdeskundige of Medische basiskennis opleiding... maar ook niet voor homeopaat of kruidengeneeskunde.
Vooral voor die laatste is dat iets wat ik nog veel linker vind omdat kruiden bij dieren ronduit gevaarlijk kunnen wezen.

Waar de ene soort geen enkel probleem mee heeft met een bepaald kruidje...kan dat met kleine hoeveelheid voor een ander diersoort al dodelijk zijn.
Daar heb je toch echt wel wat meer kennis voor nodig dan die 8 lesjes , maar das mijn mening maar...

Een vooropleiding is niet nodig .....en we doen lekker thuis examen...

Als nu de eisen voor de opleiding en het examen er voor mij al waardeloos uit ziet voor al die kwakzalfmethodes ... hoe moet ik dan denken wat de gevolgen zijn als die in praktijk gebracht worden ?

Hmmm, ik denk toch dat je wat hard gaat. ~
Er zijn genoeg kinderen die thuisstudie doen en examen achteraf....Er is niks mis met thuisstudie , ook niks mis met thuisexamens want hoe deze zijn opgebouwd is enkel te begrijpen voor wie de materie beheerst.... ook kan je niet snel in je boeken gaan kijken, want het antwoord is er niet.... de bedoeling is dat je een diagnose kan stellen met de gegevens die men je geeft.... of je planten kennis test: als je iemand anders deze laat invullen ja kijk.... Je probeert echt wel al het mogelijke negatieve te vinden.
op andere examens in de klas niet gespiekt wordt of gewoon een diploma kopen, gebeurt ook allemaal!

IVM die vooropleiding... ik heb daar eigenlijk geen mening over. Ik zie niet in waarom iemand een vooropleiding moet hebben om een cursus kruiden te volgen........

en nu mag je blijven schrijven dat de Staat die diploma's niet erkend... het is volgens mij niet mogelijk om zomaar even een cursus te geven, geld te innen , diploma's uit te reiken op HBO niveau of hoger zonder dat de staat er iets van weet aangezien je bij de zorgkas kan, klachtencommissie en moet inschrijven bij andere instantie's..... Dus vadertje Staat weet volgens jou van niks??

Ook die links -wanneer ik tijd heb- zal ik lezen.
maar er zijn ook genoeg slechte reguliere medicatie etc.... Zo kunnen we gewoon tegen elkaar blijven doorlullen.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:14

Balada schreef:
Lukt inderdaad perfect bij de mijnen. Wormen bestrijden lukt ook maar duurt gewoon langer dan regulier..... En hangt van de besmetting af.

Ik wil niet vervelend doen, maar wat je daar zegt, dat weet je gewoon niet. Zo lang je geen eitjes laat tellen om de zoveel tijd weet je niet wat voor wormen en hoeveel ervan het paard meedraagt. Het enige wat je met zekerheid kan zeggen is dat paarden dan geen ernstige besmetting hebben in de zin dat het aan het uiterlijk zichtbaar is.
Laatst bijgewerkt door Ruga op 05-04-12 10:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 10:34

Balada schreef:
de bedoeling is dat je een diagnose kan stellen met de gegevens die men je geeft.

Nogmaals, zo gauw je dat gaat toepassen in de praktijk, op dier, ben je volgens de wet strafbaar. Met (voorlopig) één uitzondering, namelijk als je ook in het bezit bent van een diploma diergeneeskunde.
Er is misschien niks mis met thuisstudie, maar er is wel degelijk iets mis met opleidingen die zich voordoen als een studie die vooruitzichten biedt op werk terwijl vooraf reeds duidelijk is dat je dat nooit binnen de huidige wetgeving zou kunnen uitvoeren.
Het is mij niet duidelijk waarom zo veel mensen daar blind voor zijn. Als je een thuisstudie boekhouding volgt, kies je toch ook niet voor eentje die de wetgeving omtrent BTW aan haar laars lapt?

In tegenstelling tot de humane geneeskunde waarin de Wet Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (BIG) momenteel aan kwakzalvers vrij spel geeft, is de diagnostiek en behandeling van dierziekten middels de Wet op de Uitoefening van de Diergeneeskunde (WUD) voorbehouden aan dierenartsen.
http://www.kwakzalverij.nl/352/Besluit_ ... aanstaande

Balada

Re: Wat is nou eigenlijk kwakzalverij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 14:48

@ bandida: nogmaals , ik doe jaarlijks bloedtest dus ik het is hier ok...

Ivm met mijn citaat, ik had het wel over de manier hoe men een examen aflegt.....
Of die persoon achteraf een praktijk opricht, daar heb ik niks over gezegd...... Enkel het schriftelijke examen. En ik had het niet over dieren, ik heb het steeds over MENSEN want dat is het enige diploma dat ik ken.......
Of men nu voor of tegen BIG is, het is de regering, jullie STAAT die daarvoor heeft gezorgd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:06

Om een opleiding geaccrediteerd te krijgen, moet je wel wat doen.....zit naast commissie ook een hoop kijk en onderzoek naar leermethoden, niveau examen, procedures examen, inhoudt stof, etc....

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:09

@ Russel: helemaal gelijk. En dat is de overheid die alles checkt, dus ik kom wederom wél bij jullie Staat uit. of Nickalthena het nou wil horen of niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:12

Nou niet 1 keer checken, kan zelfs wel meerdere keren, zijn ook bij examens aanwezig

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:15

Ik geloof jaarlijks checken... of zelfs meerdere keren of men zich aan de leerstof etc houdt...

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:16

Balada schreef:
En dat is de overheid die alles checkt

Wat dat betreft zijn wij Belgen beter bediend, onze overheid is voor geen haar te vertrouwen, dus dat doen we dan ook niet, hier check je beter zelf :P
Grapje..

Je hebt wel een punt dat je als student die aan een geaccrediteerde opleiding begint toch moet kunnen vertrouwen op de kwaliteit van die opleiding. Mensen die een opleiding zoeken kunnen onmogelijk al het aanbod op de volledige inhoud gaan screenen. En als dan achteraf blijkt dat ze die accreditatie verliezen bijvoorbeeld, dan zou ik me zelf wel bekocht voelen.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 15:57

Balada schreef:
@ Russel: helemaal gelijk. En dat is de overheid die alles checkt, dus ik kom wederom wél bij jullie Staat uit. of Nickalthena het nou wil horen of niet....

http://www.homeopathienetwerk.nl/de-praktijk/
homeopathienetwerk schreef:
Verder heeft u als patiënt het recht om de homeopaat te vragen naar zijn accreditatie. Strikt genomen is de homeopathie een niet gecontroleerde beroepsgroep – d.w.z. door de overheid gecontroleerde en beschermde beroepsgroep. Alle erkenning komt van de beroepsverenigingen, die onafhankelijk van de overheid opereren. Dit zijn in Nederland de NVKH, KVHN en VHAN.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:33

@ abiola: een beroepsvereniging heeft niks te maken met de opleiding die volgens HBO of hoger is, dat is wel afhankelijk van de staat. Een vereniging is een vereniging, net zoals ik een vereniging heb van onze weekendruiters :P

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:36

Balada schreef:
@ abiola: een beroepsvereniging heeft niks te maken met de opleiding die volgens HBO of hoger is, dat is wel afhankelijk van de staat. Een vereniging is een vereniging, net zoals ik een vereniging heb van onze weekendruiters :P

Kun jij mij dan even de link doorsturen van die HBO opleiding voor homeopathie die erkent is door de staat? Want als de homeopaten zelf zeggen dat ze een niet gecontroleerde beroepsgroep zijn, lijkt het me stug dat de opleiding dat wel is.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:40

Als het een HBO opleiding is..... dan is het toch sowiso erkent??
Anders gebruik je die term toch niet?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:41

Balada schreef:
Als het een HBO opleiding is..... dan is het toch sowiso erkent??
Anders gebruik je die term toch niet?

Ze geven aan dat ze streven! naar een opleiding op HBO-niveau.
Niet dat het een HBO-opleiding is.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:42

Jij gebruikt die term, ik lees dat er opleidingen zijn op HBO niveau, dat is niet hetzelfde. Maar stuur me die link van de school maar.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:43

@ iedereen die reeds over Sorag heeft gepost: net van de site genomen.

Is erkent door de overheid........

http://sorag.nl/index.php?page=43

ERKENNING DOOR DE OVERHEID
De SORAG-Akademie is een door de Nederlandse overheid erkende instelling voor beroepsonderwijs en opgenomen in het Centraal Register Kort Beroepsonderwijs CRKBO. Klik hier voor meer algemene informatie over deze overheidserkenning. Daardoor is ons onderwijs vrijgesteld van btw. Klik hier voor meer informatie over de erkenning van de SORAG-Akademie.

Ruga

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:47

Abiola schreef:
Want als de homeopaten zelf zeggen dat ze een niet gecontroleerde beroepsgroep zijn, lijkt het me stug dat de opleiding dat wel is.

Dat is ze ook niet, er is geen enkele geaccrediteerd bij de NVAO (Nederlands-Vlaamse Accreditatie-organisatie). De 'accreditatie' waarvan steeds gesproken wordt is die bij voor de sector eigen beroepsorganisaties.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:48

Sorag is erkend als instelling... de opleiding zelf niet.

Citaat:
Indien je wilt weten of ons onderwijs en diploma's erkend zijn door andere organisaties, kun je het beste rechtstreeks contact met de betreffende organisatie opnemen.

Daarnaast zijn ze erkend als:
Citaat:
Centraal Register Kort Beroepsonderwijs CRKBO

Dat heet totaal niets te maken met de soort/hoogte (MBO/HBO) van de opleiding, maar dat ze les mogen geven.
ZZP-ers kunnen ook erkend worden als ze intern bv een ICT opleiding geven onder het personeel.

Abiola

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:52

Dat heeft met BTW te maken:

Is een onderwijsinstelling of ZZp'er ingeschreven in het register, dan is die daardoor een erkende 'instelling' als bedoeld in de Europese BTW-richtlijn. Die richtlijn bepaalt dat niet door de overheid bekostigd beroepsonderwijs met BTW belast is, tenzij het wordt gegeven door een instelling die geregistreerd is in het CRKBO.

En dat zegt dus helemaal niets over erkenning. De opleiding wordt dus niet door de overheid bekostigd, waarom denk je?

NickAltena

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 16:54

JUIST Abiola !!
De hele Nederlandse overheid bemoeit zich niet met de samenstelling en ook niet met de kwaliteit van het examen van dit soort alternatieve opleidingen !

De Nederlandse overheid bemoeit zich echter wél met de kwaliteit van erkende opleidingen.
Daarom krijg je dáár ook een door de Staat erkend diploma bij!
Onder andere THUIS examen doen is niet mogelijk in zo'n door de Staat erkende opleiding.(hoogstens in zeer zeldzame gevallen en dan nog onder bevoegde begeleiding denk ik)

In zoverre bemoeit de Staat zich met de alternatieve opleidingen dat er 2 !! wetten voor bestaan.

De eerste is voor de humane geneeskunde relevante regelgeving , de Wet op de Beroepen in de Individuele Gezondheidszorg (Wet BIG),

Bij de BIG moet je ingeschreven staan als je een door de Staat erkend medisch diploma hebt en hier een medisch erkend beroep uitoefent.

De BIG is daarom ook tevens een controle orgaan...
De BIG zorgt dat de mensen met een wettelijk door de Staat erkend diploma zich aan bepaalde vastgestelde regels een voorwaarden moeten houden en moeten blijven voldoen.
Doen ze dat niet...dan kan zo'n door de Staat erkende medicus via die zelfde BIG Wet en Register een straf of zelfs een beroeps-schorsing krijgen.

Bij de BIG mag je NIET ingeschreven staan als je slechts een alternatieve opleiding hebt... want de opleiding !!! en examens !!! voldoen niet aan de door de Staat gestelde voorwaarden en eisen.
Dat papiertje is , hoe mooi het ook gedrukt is...hoe veel het ook gekost heeft...niets waard voor de Staat !!

Door de wet BIG gelden er wel regels hoe vér een alternatief genezer mag gaan !
Die mag dus niet alle handelingen verrichten zoals een arts met een door de Staat erkend diploma !!
De wet BIG geld alleen voor medische zaken die over MENSEN gaan!

Maar de Staat heeft er nog een... en daar kan ik gelukkig een stuk korter over zijn....

De Wet op de Uitoefening van de Diergeneeskunde (Wet WUD) is speciaal voor de diergeneeskunde van belang is.

Voor de WUD is het veel strenger geregeld...daar mag de alternatief "genezer feitelijk NIETS !!!
Want als je GEEN diagnose MAG stellen.... kan je ook geen behandeling voorschrijven.

Een diagnose stellen en/of een dier medisch behandelen is alleen toegestaan door een ERKENDE medicus/arts ... een alternatief "genezer" mag dus NIETS met een dier doen op "medische" basis !!

Klaar...

Nu begint Russel bijna steeds in een bericht dat ik beter moet lezen....maar ik zou zeggen...verdiepen jullie jezelf er eens beter in want jullie zitten beide behoorlijk fout met je gedachtes.

En Balada... we zitten hier op medische lijn op een PAARDEN forum
Er is verzocht on topic te blijven ....laten we het daar dus op houden.
We hebben het nogmaals niet meer over de BIG wet... maar alleen nog over de WUD !! want die is hier van belang.

Ik heb inmiddels in velen berichten geprobeerd je uit te leggen hoe men hier in Nederland met kwakzalvers om gaat en welke rechten en plichten die hebben
Ik heb niet het plan in herhaling te blijven vallen.
Je leest het van mij... je leest het van een ander.... hier.... of in de vele aangedragen linken door diverse personen... of je blijft gewoon stug volhouden wat je zelf denkt.
Dat is jou keus... maar ik ga op die materie met jou niet verder in.
Het enige wat ik er nog over kwijt wil is dat het papiertje zeker GEEN HBO waarde heeft
Voor HBO moet je hier in Nederland wel degelijk een (alweer door die Staat) bepaalde vooropleiding hebben.

Balada

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-12 17:03

@ nickalthena: even rustig: jij bleef maar op mij vitten vanwege mijn papiertje terwijl ik vanaf het begin zei dat ik MENSEN deed....
Over het in herhaling vallen , net hetzelfde, ik heb mezelf al tig keer moeten herhalen .
Jij blijft ook gewoon volhouden wat je denkt, dat doet iedereen :)

Maar ik vind het allemaal heel vaag hoor.... een erkende instelling maar geen erkende opleiding.... iedereen mag dan wel homeopaat zijn in Nederland en zich inschrijven bij een zorgkas etc?

Men mag via internet een praktijk aanbieden met BTW nummer als paarden homeopathe etc??

Het klopt gewoon langs geen kanten---- sorry